- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14456 stemmen
Maar heb ze al 3x live gezien!
Eerste keer had ik geen oordoppen bij me, en dat heb ik geweten... drie dagen suizende oren gehad.
Ik heb ze twee keer gezien. Eerste keer was op Lowlands. Ik stond helemaal vooraan bij de speakers, vreemd genoeg nergens last van gehad!
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1717 stemmen
Mogwai heb ik vaak geprobeerd, ik kan me ook goed voorstellen dat mensen het mooi vinden, maar ik vind het vaak te beklemmend.
Kan ook niet veel met "postrock" bands als Mogwai en Godspeed... wel een aantal pogingen ondernomen om naar te luisteren maar totaal niet mijn muziek, te zwaar, te beklemmend inderdaad, te log, te introvert, gruwelijk lange nummers vaak ook nog eens.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Ik heb ze twee keer gezien. Eerste keer was op Lowlands. Ik stond helemaal vooraan bij de speakers, vreemd genoeg nergens last van gehad!
Tijdens hun eerste concert dat ik bijwoonde (ten tijde van hun album Rock Action) in de Melkweg deden ze als encore een nummer van zo'n 20 minuten, en dat werd steeds harder en harder. Rond de 15 minuten was het gewoon één grote wall of sound en toen ik een beetje in het rond keek zag ik de halve zaal met de vingers in de oren staan. Vandaar dat die gasten dan ook op het podium met een enorme grijns op hun smoel stonden te spelen. 
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Uitstekende en prachtige zangeres uit Kazakhstan.
Uiteraard alleen voor mensen die houden van échte muziek.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Een 'all-time favourite' dit. Wat een geweldig nummer is dit toch!
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Een 'all-time favourite' dit. Wat een geweldig nummer is dit toch!
Goede smaak! 
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
(embed)
Bargeld 
Goto
-
- 1736 berichten
- 0 stemmen

Mooi, al vind ik persoonlijk 'The Ship Song' en 'As I Sat Sadley By Her Side' nog beter.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Ook zeker toffe nummers. Song of Joy van Murder Ballads is ook super. Die tekst in combinatie met de muziek... 
Ook een lekker nummertje dit btw, van het laatste album:
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
... 100 post later ...
... en nog steeds stilte. Opvallend veel mensen die steeds beweren vanalles in een uur te kunnen maken maar daarna altijd zeer stil het podium weer verlaten.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Ik heb geen zin om iets voor jou te maken en bewijzen dat ik muziek kan produceren hoef ik ook niet meer. Heb wel wat beters te doen dan jou tevreden te stellen. Kan me ook niet herinneren dat ik zoiets heb beloofd. Duzze... Jammer joh.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Tja, iets hard roepen kan iedereen. En het wordt ook veel geroepen, maar niemand die ook ooit met iets op de proppen komt. Ik vind het typerend in ieder geval.
Ik kan ook alles in een uur, zolang ik het maar niet hoef te bewijzen.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Maar ik hoef dan ook niks te bewijzen. Dat is iets wat jij eist en daar doe ik niet aan mee. Kun je nog zoveel schreeuwen dat iedereen hard kan roepen en niet met iets op de proppen komt, maar dat interesseert me echt geen ene moer.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Loop dat in het vervolg geen zever te verkondingen als je het toch niet kan hardmaken. Spaart een hoop ruimte uit.
Maar eens een nummertje dat hopelijk niemand al te hard op de tenen zal trappen. Oma proof zelfs! Seven Ark - Glass Shattering Under Water:
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Loop dat in het vervolg geen zever te verkondingen als je het toch niet kan hardmaken. Spaart een hoop ruimte uit.
Voor jou een vraag en voor mij een weet.
En nogmaals: ik hoef niks hard te maken en al helemaal niet aan jou. 
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Nee hoor, voor mij ook een weet. Verder verkloot je gewoon weer het topic met berichten als deze, dus laat ik het er ook maar bij.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Nee hoor, voor mij ook een weet. Verder verkloot je gewoon weer het topic met berichten als deze, dus laat ik het er ook maar bij.
Och ja, nu heb ik het natuurlijk weer gedaan. 
Fijn dat je denkt dat je de boel zo kunt verdraaien dat het zou moeten lijken alsof jou geen enkele blaam treft hier. Die vlieger gaat niet op.
En wie was degene die wéér met ouwe koeien aan kwam zetten, terwijl de rest gewoon verder was gegaan met het uploaden van leuke videoclips?
Goed bezig kerel. Schouderklopje voor jezelf.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Goede smaak Pastichio
Bedankt. 
Goede smaak!
En ook bedankt. 
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Tja, iets hard roepen kan iedereen. En het wordt ook veel geroepen, maar niemand die ook ooit met iets op de proppen komt. Ik vind het typerend in ieder geval.
Ik kan ook alles in een uur, zolang ik het maar niet hoef te bewijzen.
Ik heb dat eerder ook wel eens geroepen en sta daar ook nog steeds achter. Sorry maar ik hoor geen verschil tussen sommige door jou geposte nummers en een stofzuiger met iets te volle zak. Dus, nu ja ik heb het niet zelf gemaakt, maar zoiets:
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14456 stemmen
Maar eens een nummertje dat hopelijk niemand al te hard op de tenen zal trappen. Oma proof zelfs! Seven Ark - Glass Shattering Under Water:
(embed)
Kijk, zo kan moderne muziek ook klinken. Dit keer geen rammelherrie, of muziek die me aan de tandarts doet denken. Erg lekker nummertje!
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Hadden we net een gezellige, rustige, harmonieuze week op MM, komt er weer iemand terug van vakantie en is het gedaan met de gezelligheid. Je bent niet bepaald tot rust gekomen of wel? Het was wel fijn geweest als je die donderwolk boven je hoofd had achtergelaten.
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Mens wat weet jij nu weer van onze vakantie? Het was in ieder geval vele beter dan hier tussen de harmonieuze geitenwollensokken te zitten 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Pff... gezellig hier.
In elk geval wou ik even wat over muziek zeggen; Nick Cave en Leonard Cohen zijn meesters en twee van mijn vele muziekhelden.
Overigens heb ik ook een top-100 gemaakt (hij is eindelijk af!!) van mijn favoriete albums uit mijn cd-collectie. Voor diegene die dit willen zien, moet je wel op Hyves, maar ik zal in elk geval een link geven.
http://dondijk1.hyves.nl/bl...
Uiteraard zijn reacties, negatief of positief, welkom. Dan gaat het in elk geval weer over muziek.