- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Nou, met zo'n instelling weet ik niet wie hier nou reageert als de 8-jarige. Dat soort reacties hebben alles met smaak te maken, maar ik krijg het gevoel dat jij niet buiten je geevolueerde abstracte hokje durft te/wil/kan treden. Verder niks mis mee hoor, ieder zijn tic, maar doe de mening van anderen dan niet af als waardeloos, want dat is pas kinderachtig.
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Nou, met zo'n instelling weet ik niet wie hier nou reageert als de 8-jarige.
Hahaha!
(om jouw smiley maar even te gebruiken).
Jij weet de rollen altijd wel slim om te draaien he.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Omdat, als 28-jarige, mijn grote muziekheld de oude, raggende, met ontstemde gitaren-spelende houthakker Neil Young is, ga ik blijkbaar niet met de tijd mee volgens OH of sta ik stil in mijn ontwikkeling ofzo iets vaags.
OH, je neemt de term 'muziek' echt veel te serieus op. Je neemt zo al het pracht uit de muziek. Muziek moet puur en echt zijn en absoluut niet bedacht geevolueerd, want dan krijg je ontzettend geforceerde muziek, wat sommigen 'abstract' noemen.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
En nu weer wat echte muziek ipv dat hersendodend geratel van een stel defecte keukenapparaten:
Zoiets zei mijn omgeving ook eind jaren 80 met de vierkwartsmaat.
En wat bleek, het bereikte zelfs de massa. Misschien wordt je nu al oud.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Nou, met zo'n instelling weet ik niet wie hier nou reageert als de 8-jarige.
Aanvaarden dat iets gewoon muziek is zonder er één of andere kinderachtige opmerkingen over te hoeven maken?
Dan is de keuze toch niet zo moeilijk.
Omdat, als 28-jarige, mijn grote muziekheld de oude, raggende, met ontstemde gitaren-spelende houthakker Neil Young is, ga ik blijkbaar niet met de tijd mee volgens OH of sta ik stil in mijn ontwikkeling ofzo iets vaags.
Voor jou blijft het inderdaad allemaal wat vaag zo te horen, want je reageert constant op zaken die niet gezegd zijn.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Hij is met mij zelfs naar een concert van Muse geweest een tijd geleden. Dus waar ligt het dan aan?
Ik had hem dat nooit aangedaan. 
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Ik had hem dat nooit aangedaan.
Hij leek er niet bepaald onder te lijden.. En hij deed dat voor mij
Zo heb ik laatst ook eens bij Orbital gestaan. Zo erg is dat allemaal niet hoor.
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Een van de 100 optredens die ik gefilmd heb en op Youtube begin te zetten. Ditmaal Enktuvshin uit Ulaanbaatar.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Hahaha dat is toch fucking grappig, man?! Snap je 'm? Die geluidjes lijken net op pistoolschoten en explosies! Hahahaha! Snap je 'm, Pastichio Rocker?
Ik was me bewust van de (te) flauwe grap en durfde er zelfs geen smiley bij te plaatsen.
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Kappeuter: Ik vond het vooralsnog de enige leuke opmerking over zijn geplaatste muziekkeuze. 
Nog een optreden. Dit keer 6 mannen en jongens die een ensemble vormen uit een dorp waar ik eens geweest ben. 2 prachtige melodieën.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
Allemachtig, wat een moeilijkdoenerij om weinig: zou men niet iedere keer dat Onderhond een nummer plaatst meerdere provocaties betreffende zijn smaak over het forum spuien, dan zou deze uiterst voorspelbare discussie wellicht eens worden vermeden. Hoe moeilijk is het nu werkelijk om andermans concept van muziek simpelweg te accepteren in plaats van te vervallen in doorzichtige pseudo-kritiek die gefundeerd wordt door middel van flauwe, kinderachtige oneliners?
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Allemachtig, wat een moeilijkdoenerij om weinig: zou men niet iedere keer dat Onderhond een nummer plaatst meerdere provocaties betreffende zijn smaak over het forum spuien, dan zou deze uiterst voorspelbare discussie wellicht eens worden vermeden. Hoe moeilijk is het nu werkelijk om andermans concept van muziek simpelweg te accepteren in plaats van te vervallen in doorzichtige pseudo-kritiek die gefundeerd wordt door middel van flauwe, kinderachtige oneliners?
Mooi gezegd jongen. 
Laten we gewoon weer lekker genieten van de muziek. 
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Inderdaad. Een klassieker uit de oude doos dan maar. 
En een wat toegankelijkere:
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
1993 (B-kantje)
Bekende naam, onbekende plaat voor velen. Toen trance nog trance was 
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Eén van mijn 10 favoriete songs, en volgens mij niet zo bekend:
clockwork72
-
- 2781 berichten
- 1746 stemmen
Dit vindt ik toch zó prachtig. Dit is 1 van DE beste soundtracks die ik ken. En een meesterlijke film 
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Eén van mijn 10 favoriete songs, en volgens mij niet zo bekend:
A Silver Mt. Zion - Could've Moved Mountains...
Cool! Lang niet gehoord.
Niet zo'n grote fan meer van de post-rock, maar mag dit nog steeds graag horen.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Als ik in een nostalgisch buitje ben, dan ga ik de laatste tijd voor een plaatje als dit:
Met een sampletje van Akira (engelse dub).
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
@Otherfool: Een van de weinige bekende postrock groepen waarvan ik nog niets geprobeerd heb, ben benieuwd! Is die groep overgens geen side project van Godspeed You Black Emperor?
Edit: Wat die discussie hier (eerder op de dag) betreft. Ik kan zowel genieten van de standaard (bij het grote publiek, populaire) oude lullen muziek als de abstracte flipperkast muziek van Onderhond. Niets mis met zijn smaak trouwens. Liminal Space van Xanopticon op nummer een in de top tien. 7E Phalanx, Gridlock, Umfeld. 
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
@Otherfool: Een van de weinige bekende postrock groepen waarvan ik nog niets geprobeerd heb, ben benieuwd! Is die groep overgens geen side project van Godspeed You Black Emperor?
Nee, maar er zat volgens mij wel iemand van Godspeed You in die groep.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ze delen wel een paar mensen; in ieder geval Efrim: grote roerganger in beide bands.
Ik ben ook niet meer zo van de postrock, maar A Silver Mt. Zion is toch wel één van de beste bands uit het genre (al is de laatste plaat vrij matig).
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Hij leek er niet bepaald onder te lijden.. En hij deed dat voor mij
Zo heb ik laatst ook eens bij Orbital gestaan. Zo erg is dat allemaal niet hoor.
Dan heeft hij voor jou zeker ook een kaartje voor Muse in november gekocht? Of is dat dan weer teveel van het goede? 
DeCol
-
- 7009 berichten
- 3027 stemmen
Als ik in een nostalgisch buitje ben, dan ga ik de laatste tijd voor een plaatje als dit:
(embed)
Met een sampletje van Akira (engelse dub).
Blijft een lekker nummertje ja!
Dit is wel een fijn nummertje op het moment:
Maar mijn favoriete muziek is toch:
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik heb weinig met dat tweede plaatje. Die eerste track is wel leuk, maar ik heb liever dat ze daar de vocals schrappen. 
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1717 stemmen
Enkel off-topic gezeur naar elkaar verwijderd.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
En nu maar eens iets wat je hier veel te weinig ziet/hoort:
***Waarschuwing: dit is géén muziek voor mensen die op zoek zijn naar constant evoluerende en steeds abstractere vormen van moderne muziek!!***
En een ode aan Stanley Kubrick:
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Mogwai heb ik vaak geprobeerd, ik kan me ook goed voorstellen dat mensen het mooi vinden, maar ik vind het vaak te beklemmend.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Mogwai heb ik vaak geprobeerd, ik kan me ook goed voorstellen dat mensen het mooi vinden, maar ik vind het vaak te beklemmend.
Klopt, het is erg beklemmende muziek en zeker niet iedereen zal het leuk vinden.
Maar heb ze al 3x live gezien!
Eerste keer had ik geen oordoppen bij me, en dat heb ik geweten... drie dagen suizende oren gehad.