- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12871 stemmen
Maar ja, ik vindt dus ook dat nummer van PR stukken mooier en beter dan die rammelherrie van jou!
Dat je het "rammelherrie" noemt zegt al meer dan genoeg.
Hulde trouwens aan die remake van het Prodigy nummer dat Stephan plaatste. Serieus geweldig.
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14457 stemmen
Ach ik laat het hier maar bij. Moet zo naar de tandarts, wordt ik daar wel herinnerd aan jouw muziekkeuze!
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Nee, met zo'n opmerking sugereer ik dus eigenlijk het omgekeerde, maar het wordt vervelend als ik dat soort dingen allemaal letter voor letter moet uitleggen
Ja ja, die Umfeld discussie heeft hier ook echt zoveel mee te maken. 
Maar je hoeft helemaal niks uit te leggen want er valt nl. ook niet zoveel uit te leggen, behalve dat jij kennelijk opgewonden raakt van het geluid van defecte apparaten en ik van een mooi samenspel van piano, gitaar en zang.
En de opmerking 'een beetje met je tijd meegaan' is echt de stomste opmerking die ik ooit heb gehoord. Muziek is tijdloos.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12871 stemmen
Ach ik laat het hier maar bij. Moet zo naar de tandarts, wordt ik daar wel herinnerd aan jouw muziekkeuze!
Laat het er inderdaad maar bij als je je moet wenden tot zulke seutige oneliners.
Ja ja, die Umfeld discussie heeft hier ook echt zoveel mee te maken.
Het was een gokje, maar het moet ergens mee te maken hebben aangezien je het niet kan laten overal wat achteraan te posten.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
En de opmerking 'een beetje met je tijd meegaan' is echt de stomste opmerking die ik ooit heb gehoord. Muziek is tijdloos.

Scherp op de vroege morgen. 
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12871 stemmen
Maar mijn opmerking slaat op het apprecieëren van moderne muziek, dus de reactie is nogal onzinnig, laat staan scherp.
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Dit zijn ongetwijfeld de beste muzikanten ooit voor mij!!
Matt
Dom
Chris
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14457 stemmen
Maar mijn opmerking slaat op het apprecieëren van moderne muziek, dus de reactie is nogal onzinnig, laat staan scherp.
Jouw deffinitie van moderne muziek, ja.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Moderne muziek..wat is dat?
Ik ken slechts 2 soorten: mooi en niet mooi. 
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
En daarbij komt dat 'moderne muziek' per definitie niet alleen maar bestaat uit stervende keukenapparaten en botte drilboren, noch electronisch hoeft te zijn. Slaat dus ook al nergens op die opmerking.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Best lekker Muse, hoor trouwens een snel acid loopje van Air vooral in het begin.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12871 stemmen
En daarbij komt dat 'moderne muziek' per definitie niet alleen maar bestaat uit stervende keukenapparaten en botte drilboren, noch electronisch hoeft te zijn.
Ook niemand die dat beweert, maar het behoort er wel toe. En aan de reacties te zien is dat al veel te ver gegrepen voor een aantal mensen hier. Dus ga gewoon een beetje mee met je tijd en leer ten minste te accepteren dat het gewoon muziek is, ipv debiele opmerkingen te plaatsen.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Moderne muziek..wat is dat?
Ik ken slechts 2 soorten: mooi en niet mooi.
Eensch. 
Ik luister niet naar muziek omdat ik het gevoel wil hebben met mijn tijd mee te gaan, maar omdat het iets met me doet, en dat kan zowel een mooie pianomelodie uit begin deze eeuw zijn als een nieuwerwets (modern) nummer dat gisteren is geschreven.
Maar goed, dat opgefokte flipperkastgeluid wat Onderhond postte flans ik dan ook binnen een uurtje in elkaar. Men neme wat random samples, beetje husselen, wat effectjes eroverheen... klaar!
Luister eens naar Amon Tobin of Herbert kerel, die gebruiken ook allerhande machines en keukengerei, maar die doen dit tenminste goed, en met klasse.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12871 stemmen
Deal 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Het is absoluut niet mijn ding, maar dat je het in een uurtje in elkaar flanst, geloof ik niet helemaal. Hoe lang kun je daar trouwens naar luisteren OH? Na drie nummers moet je het toch wel gehad hebben, lijkt mij. Ik ben bv een groot liefhebber van Slayer, maar na een half uur die demonisch snelle riffs (zeg maar het hele Reign in Blood-album) tot me genomen te hebben, moet ik toch wel even terug naar wat rustigers
.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12871 stemmen
Ik word zulke muziek niet echt moe. Kan er gewoon uren naar luisteren, maar meestal blijt het wel bij één album (of staat gewoon m'n playlist op shuffle).
clockwork72
-
- 2782 berichten
- 1747 stemmen
ik vondt het voor precies 2 minuten wel geinig maar dat was het ook wel
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Ook niemand die dat beweert, maar het behoort er wel toe. En aan de reacties te zien is dat al veel te ver gegrepen voor een aantal mensen hier. Dus ga gewoon een beetje mee met je tijd en leer ten minste te accepteren dat het gewoon muziek is, ipv debiele opmerkingen te plaatsen.
Misschien zou jij er eens goed aan doen om eens te kijken waar dit soort 'artiesten' de mosterd halen. Dan zul je (wellicht tot je verbazing) zien dat dit soort drilboorherrie niet per definitie van deze tijd is... Dus met mijn tijd meegaan is hier niet echt aan de orde.
Misschien moet jij wel de stappen leren te apprecieren die hebben geleid tot dit soort geestdodend gebeuk? Het ligt niet altijd aan anderen hoor.
Ben trouwens benieuwd hoe jullie dat thuis doen. Ga jij in een andere kamer zitten met oordoppen in als Linn bv Muse of Nine Inch Nails wil draaien? 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Moderne muziek bestaat inderdaad niet meer. Moderne muziek tegenwoordig kun je niet los zien van muziek wat al veel vaker en eerder is gemaakt, natuurlijk kun je altijd wat nuances aanbrengen.
Maar om dan te zeggen dat jij (Onderhond) alleen wel met de tijd meegaat en de rest van de users (en de mensheid?) allemaal niet, is een beetje een rare opmerking en ongeloofwaardig bovendien.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12871 stemmen
Linn is gelukkig niet zo seutig dat ze meteen begint te janken bij dit soort muziek. En omgekeerd geldt hetzelfde.
Verder een aardige poging om de discussie te verdraaien maar daar doe ik niet aan mee. Je uur is trouwens alweer bijna om. Benieuwd!
Verzin zulke onzin dan ook niet en hou je gewoon bij wat er wél gezegd wordt.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Verder een aardige poging om de discussie te verdraaien maar daar doe ik niet aan mee. Je uur is trouwens alweer bijna om. Benieuwd
Niet iedereen heeft vakantie, grapjurk.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Verzin zulke onzin dan ook niet en hou je gewoon bij wat er wél gezegd wordt.
Is geen onzin, je grijpt elke mogelijkheid aan om mede te delen dat jij ''mee gaat met de tijd'', hoe onmogelijk dat ook is met een taal als muziek.
Niet inderdaad is in staat om een beetje mee te gaan met z'n tijd.
En aan de reacties te zien is dat al veel te ver gegrepen voor een aantal mensen hier. Dus ga gewoon een beetje mee met je tijd
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Is geen onzin, je grijpt elke mogelijkheid aan om mede te delen dat jij ''mee gaat met de tijd'', hoe onmogelijk dat ook is met een taal als muziek.
Het ligt dan ook altijd aan anderen.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
En omgekeerd geldt hetzelfde.
Dat was een paar jaar geleden nog wel anders als ik muziek als Muse op durfde te zetten.
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Hij is met mij zelfs naar een concert van Muse geweest een tijd geleden. Dus waar ligt het dan aan?
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12871 stemmen
Niet iedereen heeft vakantie, grapjurk.
Dan kan er vanavond wel een uurtje vanaf neem ik aan. Ik hou mijn nieuwsgierigheid nog even vast.
Ik heb dan ook geen probleem sommige stromingen gewoon als muziek te zien. Dat heeft niks te maken met preferentie voor electronic of whatever, gewoon met het kunnen accepteren dat muziek evolueert en abstractere vormen kan aannemen zonder daar grapjes over te moeten maken alsof je nog 8 jaar oud bent.
Mensen die dat doen zijn inderdaad blijven stilstaan. Wat verder niet wil zeggen dat je het ook maar goed moet vinden.
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Niet de hele discussie gelezen. Want die heb ik vorige week ook al gelezen. En die maand daarvoor ook. En eigenlijk al zo vaak gelezen dat ik elk bericht wel zo'n beetje kan voorspellen.
Wel grappig om te lezen hoe iedereen ontzettend fel reageert tegen Onderhond zijn muziekkeuze. Dat terwijl hij rustig toegeeft dat hij andere muziek wel kan luisteren.
Maar goed, ik hoor hier niet in deel te nemen denk ik. Ik sta ook een beetje alleen in mijn muziekkeuzes. Kan echter wel alles appreciëren. Van Onderhond-muziek (begrip) tot Nine Inch Nails. Als het maar geen Muse is.
Een van de eerlijkste en mooiste muziekprojecten die ik al zag.
Helaas is Roger Ripley (de donkere zanger in het begin) onlangs overleden. Zonde.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Dus als iemand zegt dat die geevolueerde abstracte 'muziek' van jou voor hun klinkt alsof de buren aan het verbouwen zijn, dan gaan ze niet met hun tijd mee
en reageren ze als een 8-jarige? Um, juist ja. Er is ook nog zoiets als smaak ofzo.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12871 stemmen
Dus als iemand zegt dat die geevolueerde abstracte 'muziek' van jou voor hun klinkt alsof de buren aan het verbouwen zijn, dan gaan ze niet met hun tijd mee
en reageren ze als een 8-jarige? Um, juist ja. Er is ook nog zoiets als smaak ofzo.
Juist ja. Zulke reacties hebben niks met smaak te maken.