- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
Bij mij wel. Nu misschien?
Entertainment op MySpace Music – Gratis gestreamde MP3’s, foto’s en Videoclips
Goto
-
- 1736 berichten
- 0 stemmen
Van de week overgens de eerste Sigur Ros release (Von) binnengehaald, en wat een heerlijke plaat is dat! Begrijp zijn laag gewaardeerde status ook niet zo eerlijk gezegt. want ondanks dat ik hun latere platen beter vond (ze klonken wat evenwichtiger en lekkerder in het oor) zijn ze hier nog lekker experimenteel. Dus voor de fans van SR die hem nog niet kennen, het is een dikke aanrader! Hier drie nummers-
En nu we het toch over Post Rock hebben, dat genre begint me steeds meer te boeien. Albums van oa Slint, Talk Talk, Mogwai, Tortoise, Godspeed You Black Emperor, Explosions in the Sky en Sigur Ros dus zijn de afgelopen paar maanden speler in en uit gegaan. Stuk voor stuk, heerlijke spannende ingetogen platen. Iemand die nog meer namen kan noemen van groepen die hier een beetje op aansluiten misschien?
Explosions in the Sky.
Vandaag toevallig nog een album van ze binnengekregen. (The Earth is Not a Dead Cold Place)
Als je trouwens van wat meer experimentele rock houdt ala Explosions in the Sky en Mono moet je ook zeker eens achter World's End Girlfriend aangaan. Naar mijn mening laat die alle bovenstaande bands nog ver achter zich. Vooral Lie Lay Land en Dream's End Come True zijn geweldig. 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Goto! Jou woorden over World's end girlfriend maken mijn dag goed.
Ben ook een enorme fan, vooral "All Imperfect Love Song" vind ik geweldig. Sigur Rós, Godspeed, Mono en Explosions in the sky spelen ook constant in mijn kamertje.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
Bedankt voor de tip Goto. World's End Girlfriend zal ik snel eens gaan proberen. 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ben nu heerlijk What's Going On aan het draaien, wat is het toch een toppertje en wat een geweldige vocale kwaliteiten heeft de man. Jammer dat het zo'n gekkie was. Zo vader zo zoon zullen we maar zeggen he.
JoeCabot
-
- 2682 berichten
- 1785 stemmen
Ik post er ook nog enkele 
Voor de tranceliefhebbers:
(met co-producer Filip Vandeuren, die ook al producete voor K-Lab en Milk Inc)
Deze is ook leuk:
Nog een hip hop clipje:
En dan nog een erg mooie electro:
Zo, have fun 
matthijs_013
-
- 3631 berichten
- 5756 stemmen
Van de website van The Boat That Rocked heb ik dit geweldige 60s liedje geplukt:
Ik ga de film zeker in de bios kijken, al was het alleen voor de jaren 60-muziek!
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
De 60's muziek is ook één van de redenen waarom ik erg uitkijk naar The Boat That Rocked. Leuk nummer inderdaad. Tijdje niet gehoord, nu maar weer op de lijst zetten. Bus Stop is ook leuk van hun trouwens, maar misschien ken je die ook wel.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Ook ik ben vandaag op de sentimentele toer, even wat plaatjes van de jaren 90 draaien. October Swimmer van JJ72 verdient wat aandacht omdat de bassiste de mooiste vrouw uit de muziekscene was (is?). Fantastische song ook trouwens...
matthijs_013
-
- 3631 berichten
- 5756 stemmen
De 60's muziek is ook één van de redenen waarom ik erg uitkijk naar The Boat That Rocked. Leuk nummer inderdaad. Tijdje niet gehoord, nu maar weer op de lijst zetten. Bus Stop is ook leuk van hun trouwens, maar misschien ken je die ook wel.
Ik heb me verder nog niet verdiept in de band, maar dat ga ik zeker doen 
Bus Stop is ook een leuk liedje, lekker vrolijk allemaal.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
Geweldige site van The Boat That Rocked trouwens
Lekkere muziek steeds, die ga ik eerst even doorspitten.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1718 stemmen
Lekkere muziek voor zwoele avonden naar warme dagen... Best te genieten met koud bier en goed (al dan niet vrouwelijk) gezelschap 
Samen met Emmylou Harris, die samenzang in het refrein is zo godsgruwelijk mooi.
Nog zo'n juweeltje.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Ryan Adams - Sweet Carolina
Samen met Emmylou Harris, die samenzang in het refrein is zo godsgruwelijk mooi.
Walkure
-
- 1690 berichten
- 0 stemmen
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
YouTube - Susan Boyle - Singer - Britains Got Talent 2009
And the winner is...
Criticism
-
- 3011 berichten
- 1448 stemmen
Ik wilde het ook gaan posten. Heerlijk dat cynisme voor ze ging zingen, kippenvel. 
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Klinkt erg jaren 90', niks mis mee verder!
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12874 stemmen
Hmmm, vind ik niet. Toch duidelijk post 2000
Stephan
-
- 7895 berichten
- 1388 stemmen
Duidelijk overeenkomsten met Flat Beat van Mr. Oizo (1999) 
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Daar zat ik aan te denken, maar heb die LP nooit gehad, wel eens gehoord.
Nee, ik zal diep in m'n kast moeten duiken om iets soortgelijks te vinden, heb er niet veel van, maar weet zeker dat er meer van dit bestaat.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12874 stemmen
Overeenkomsten met Flat Beat zijn er zeker, maar juist de verschillen plaatsen dit nummer na 2000. Meer variatie en geklooi met de bleeps en melodietjes. Ook de opbouw is niet bepaald 90s.
Prudh
-
- 3124 berichten
- 1874 stemmen
Die original mix van Lower State of Conciousness is echt gruwelijk. Vanaf 2:22 gaat het zo hard los. Alleen leuk om voluit uit de speakers te laten knallen. Past in de stijl van Boys Noize, DI.M., Erol Alkan en Les Petits Pilous niet te vergeten 
Wake Up vind ik trouwens een dikke rip off van Lower State of Conciousness, maar beter goed gejat?
of
Prudh
-
- 3124 berichten
- 1874 stemmen
En nog een geweldige plaat uit de rauwe electrohoek:
En net wat rauwer:
En nog even een klassieker uit 92 om aan te sluiten bij de discussie of ZZTs Lower State of Conciousness een jaren 90 sound heeft:
JoeCabot
-
- 2682 berichten
- 1785 stemmen
In juni verschijnt het nieuwe album van Moby, hier alvast een voorsmaakje.
Best wel een mooi nummer vind ik. Moby gaat na het zeer commerciële Last Night (vooral bekend van Disco Lies) duidelijk de alternatieve richting uit. Op zich niets mis mee, toch hoop ik dat de rest van dat album wat minder rock-achtig klinkt. Minder gitaren dus, en wat meer piano/synth als het kan. Dat zou erg vriendelijk zijn
Die videoclip is overigens geregisseerd door niemand minder dan David Lynch (die ouwe bok heeft wel al beter gedaan, maar soit
).
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12874 stemmen
Weekje 6 is er eentje voor de club/trancefans, met een overzichtje van de beste trance tracks uit de jaren '90. Veel Benelux werk, met als uitlopers een aantal vroegere 90s classics. Volgende week wat losse dance tracks en een aanzetje rustige IDM.
En dan de platte lijst:
051. Push - The Legacy
052. Junk Project - Control '99 (Timebase Mix)
053. Delerium - Innocente (Tiësto Mix)
054. Commander Tom - Are Am Eye
055. Humate - Love Stimulation (Paul Van Dijk Rmx)
056. Moogwai - Labyrinth Part 2
057. Airwave - Alone in the Dark
058. Aura - Energy Transepose (Serious Mix)
059. The Field - The Deal
060. Neon - Voices
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
The Field
Ik hoor het jaren '90 gehalte van ZZT trouwens ook niet echt; voor mij was dat best een verfrissende sound in de 90s (zeker niet iets wat je op dat moment van Tiga/Zombie Nation zou verwachten).
JoeCabot
-
- 2682 berichten
- 1785 stemmen
Ik zie veel leuke namen staan hoor, OH
Dingetjes als Push en Junk Project verdienen echt een 
JoeCabot
-
- 2682 berichten
- 1785 stemmen
Een hot topic van de laatste dagen is natuurlijk de komst van Milk Inc naar één of ander Belgisch festival. Zelfverklaarde kwaliteitsliefhebbers zijn uiteraard op hun teentjes getrapt, want "dit soort kermisgeboenk hoort daar natuurlijk niet thuis". Niet dat het mij verder veel kan schelen, maar wie denkt dat Milk Inc alleen platte commercie te bieden heeft: think twice!
Hier 2 erg lekkere nummers (live):
Erg onbekend nummer, maar het klinkt gewoon heerlijk, enjoy 
vet nummer 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
The Smiths - This Charming Man
http://www.youtube.com/watc...
The Smiths - Still Ill
http://www.youtube.com/watc...
The Smiths - You've Got Everything Now