- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
Moet hem ook eens aanschaffen. Zag laatste Chelsea Girls en MI samen voor 20 euro op lp, heb ik ze laten liggen met mijn stomme kop. 
En Frozen Warnings is inderdaad een geweldig nummer!
Walkure
-
- 1690 berichten
- 0 stemmen
Moet hem ook eens aanschaffen. Zag laatste Chelsea Girls en MI samen voor 20 euro op lp, heb ik ze laten liggen met mijn stomme kop.
Ah, jammer! Chelsea Girl is een prachtige plaat.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1718 stemmen
Toch was het niet alleen maar cheesyness die jaren '80. Vanmiddag voor een paar Euro Shocking Shades of Claw Boys Claw gekocht oorspronkelijk uit '83 en zelfs nog een bijbehorende clip (gedeeltelijk althans) van gevonden... Goeie band, vaak live gezien was een lekkere totale gekte.
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Idd leuk nummer, maar ik geef zelf altijd de voorkeur aan Under Pressure. Freddie Mercury live in Wembley (1986 volgens mij), dat nummer is gewoon geweldig
Ik moet zeggen van dat nummer de albumversie toch het mooist te vinden. Daar is de opbouw namelijk schitterend en sowieso hoort Bowie er bij. In 2004, tijdens diens Reality Tour, heeft Bowie hem zelf nog eens heel mooi gespeeld in een meer Ballad-like uitvoering met schitterende vocalen van Gail-Ann Dorsey.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
totale gekte.
Dat past inderdaad goed hierbij
Niet echt mijn muziek overigens.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12874 stemmen
Ondertussen alweer week 4. Eerste serieuze climax, met een nogal lollige selectie van hardcore en breakcore. Heel wat popsamples en vooral erg dansbaar allemaal. Zeker als je van wat hardere electronic houdt.
Volgende week kalmeert het weer een beetje, met een hoop duistere darkcore en een aanzetje tot wat quality trance/club. En voor de luiklikkers, de platte lijst:
031. The Hitsquad - I Would Like You 2 Come
032. Peaky Pounder - Iskea On Puu
033. DJ Scotch Egg - Scotch Hausen
034. Cardopusher - In The Power of XTC
035. Balthazar Boma - Mess-Aaaaja
036. Kvintricks - Silver Sessions
037. Shitmat - That Goats Skull Ain't No Good ...
038. Cakebuilder - Book Of The Dead
039. Babylon Disco - Bleed
040. Mr Kill - Voodoo Magic
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Erg mooie en oprechte aandoende performance van Bruce Willis samen met The Temptations. Hij zingt op dit fragment wel enorm slik trouwens...
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
Hoe bedoel je slik? Het is duidelijk dat dit niet live is in ieder geval. Leuk nummer, dat wel 
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12874 stemmen
Book of the Dead
(Heerlijke track!)
Yups
, Cakebuilder in het algemeen wel toffe muziek. Goed voor in de wagen.
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Hoe bedoel je slik? Het is duidelijk dat dit niet live is in ieder geval. Leuk nummer, dat wel
Gladjes, dat wil ik er ook mee zeggen
of in ieder geval m'n twijfels bij of het live is.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
Heb ik laatst overgens nog een lp van gekocht met dezelfde hoes als hierboven, zat verpakt in een of andere leren/kartonnen sleeve. Zag er best mooi uit dus heb ik hem maar meegenomen. Niet mijn favoriete metalgroep overgens maar op zijn tijd heerlijke headbang muziek, vooral Ace of Spades blijft geweldig. 
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1718 stemmen
Motörhead live is trouwens echt een enorme bak herrie 
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2874 stemmen
Ik heb er ook niks mee, maar live is het inderdaad erg leuk.
Het nieuwe album van Bat for Lashes is echt heerlijk. Zal ongetwijfeld in mijn Top 10 van 2009 belanden.
Daarnaast heb ik nu vaak Radiohead - Kid A en Burial - Untrue opstaan.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12874 stemmen
Met deel 5 is het halfway point reeds bereikt. Na het lollige geklooi van vorige week is het tijd voor wat serieuzere darkcore met wat techno/industrial uitwassen. Het einde van deze lijst bolt uit met wat zwaardere club/trance, een aanzetje voor de club/trance lijst van volgende week
En de platte lijst
041. Nosferatu - Unpredictable
042. Sandy Warez - The World Of Noise
043. Void Settler - Gnomes Tinker With Time (Hellfish Rmx)
044. Armageddon Project - Morning Star
045. N-Vitral - Opticunt
046. DJ Hellfish & The DJ Producer - A Journey Of Force
047. Catscan - Demonic Speed
048. Labyrinth - Demise Of The Living/Departure Of the Dead
049. V-Two - Progressive Future
050. Aquaplex Meets Junk Project - Brightness
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Nee joh, je moet je gelijk in gaan loggen op Rate YourMusic.com. Hier kun je alles raten en beoordelen, cd's, bootlegs, maar ook dus DVD's enzo.
Check het maar es uit:
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Opeens had ik het met dit liedje... puurder wordt het niet.
I'm leaving but I don't know where to...
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14458 stemmen
Waar ik vaak naar luister op dit moment!
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
Bauhaus (Double Dare is overgens hun beste nummer) blijft een geweldige groep, heerlijk hoe donker en dan die energie. PIL vind ik niets, vond die klapmongool van een Johnny Rotten al irritant bij de Sex Pistols, maar daar nam hij zichzelf dan ook niet serieus, deze groep is uiterst irritant, echt van die langdradige monotome nummers met dat gebler van Rotten eroverheen. Op hun debuutplaatje pakte het (Bij sommige nummers) nog wel aardig uit maar de rest vind ik helemaal niets...
Edit: Achteraf gezien, dit nummetje klinkt helemaal niet zo onaardig. Misschien toch maar weer eens een plaatje van ze proberen, het is tenslotte alweer erg lang geleden.
@Otherfool: Ook een heel aardig nummer.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
Van de week overgens de eerste Sigur Ros release (Von) binnengehaald, en wat een heerlijke plaat is dat! Begrijp zijn laag gewaardeerde status ook niet zo eerlijk gezegt. want ondanks dat ik hun latere platen beter vond (ze klonken wat evenwichtiger en lekkerder in het oor) zijn ze hier nog lekker experimenteel. Dus voor de fans van SR die hem nog niet kennen, het is een dikke aanrader! Hier drie nummers-
En nu we het toch over Post Rock hebben, dat genre begint me steeds meer te boeien. Albums van oa Slint, Talk Talk, Mogwai, Tortoise, Godspeed You Black Emperor, Explosions in the Sky en Sigur Ros dus zijn de afgelopen paar maanden speler in en uit gegaan. Stuk voor stuk, heerlijke spannende ingetogen platen. Iemand die nog meer namen kan noemen van groepen die hier een beetje op aansluiten misschien?
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
niethie, check this: Entertainment - Gender (2008) - MusicMeter.nl
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
En nu we het toch over Post Rock hebben, dat genre begint me steeds meer te boeien. Albums van oa Slint, Talk Talk, Mogwai, Tortoise, Godspeed You Black Emperor, Explosions in the Sky en Sigur Ros dus zijn de afgelopen paar maanden speler in en uit gegaan. Stuk voor stuk, heerlijke spannende ingetogen platen. Iemand die nog meer namen kan noemen van groepen die hier een beetje op aansluiten misschien?
Slint 
Wat wel op de door jou genoemde namen aansluit:
- God Is An Astronaut
- Russian Circles
- Jakob
- Mono (Mogwai-achtig)
- Red Sparowes
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
@Orbit: Wauw, dat klinkt echt geweldig. Nooit eerder van gehoord in ieder geval, maar het ligt helemaal in mijn straatje. Bedankt voor de link(s).
@Phoenix: Jij ook bedankt voor de tips. Denk dat ik daar voorlopig wel weer even mee vooruit kan. 
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14458 stemmen
Bauhaus (Double Dare is overgens hun beste nummer) blijft een geweldige groep, heerlijk hoe donker en dan die energie. PIL vind ik niets, vond die klapmongool van een Johnny Rotten al irritant bij de Sex Pistols, maar daar nam hij zichzelf dan ook niet serieus, deze groep is uiterst irritant, echt van die langdradige monotome nummers met dat gebler van Rotten eroverheen. Op hun debuutplaatje pakte het (Bij sommige nummers) nog wel aardig uit maar de rest vind ik helemaal niets...
Edit: Achteraf gezien, dit nummetje klinkt helemaal niet zo onaardig. Misschien toch maar weer eens een plaatje van ze proberen, het is tenslotte alweer erg lang geleden.
@Otherfool: Ook een heel aardig nummer.
Johnny Lydon (Rotten) is inderdaad een behoorlijke klapmongool, maar de eerste twee platen van deze band zijn briljant. Vooral de tweede, Metal Box, is zeker de moeite waard. Een ijzersterke mix van punk, funk en dub, met een hoofdrol voor bassist Jah Wobble!
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14458 stemmen
Slint 
Wat wel op de door jou genoemde namen aansluit:
- God Is An Astronaut
- Russian Circles
- Jakob
- Mono (Mogwai-achtig)
- Red Sparowes
Slint heb ik live gezien, toen ze eenmalig naar Nederland kwamen. Ook Godspeed You! Black Emperor (wat het beste concert was dat ik ooit zag) en Explosions in the Sky zijn waanzinng!
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
De link werkt niet.