• 15.802 nieuwsartikelen
  • 178.295 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.091 gebruikers
  • 9.376.911 stemmen

Het grote muziektopic

zoeken in:

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

nog mijn dagje-Delft-verslagje van gisteren:

Stage Europe Network: Ik vond RetRoBot op het kleine podium een heerlijke IJslandse elektroband met een energieke performance die van mij op een groter podium mag. De Duitse Indierockband ervoor, Who Killed Frank, klonk ook erg lekker. Om het kort te houden: een fijn podiumpje met wat leuke nieuwe tips voor mij

Main stage: 'Heideroosjes', awesome! en prettig nog 1 keer meegemaakt te hebben (laatste jaar voor ze), allemaal aanstekelijke vlotte punkrock met humoristische teksten. Hell's Kitchen (CH): erg apart (industriële blues?) maar wel erg mijn smaak, ook met dansbare beats erbij The Computers (UK) is nog harder, een soort punk rocknroll, ook wel erg gaaf. Jungle by Night (A'dam) vind ik geweldig mooi, een big band (van 9) met percussie van over de hele wereld en blaasinstrumenten en met elektronica (keyboard/orgel), wat alles bij elkaar freaky opzwepend klinkt voor mij, hun podiumoptreden mag nog een ietsje zelfverzekerder want de muziek klinkt helemaal af! 'The Inspector Cluzo & FB's Horns' uit Frankrijk is heel apart, metal/rock met funk en provocerend zijn ze ook, een tikje te chaotisch voor mij, steeds komt er iets in de muziek wat je niet verwacht of moeten opeens 2 mensen uit het publliek gaan stijldansen op het podium of zo. The Qemists (UK): beproefde podiumact, dnb en dubstep gemixt met elektro, gewoon dansen, springen en kijken naar die energie

En de catwalk aan het podium bracht de muzikanten een stuk dichterbij, geweldig!

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

Walkure

• 1690 berichten
  • 0 stemmen

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

"If You Were A Movie, This Would Be Your Soundtrack"

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Niet voor iedereen geschikt!

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Gisteren gehoord tijdens de endcredits van Paranorman. Erg lekker nummer en het paste perfect in de film:

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

Bakema NL

• 858 berichten
  • 118 stemmen

beavis schreef:

even iets heel anders. door de wonderen van youtube kan ik ook terug naar de vroege jaren 90, toen mtv nog aan music video's deed en ik alternatieve muziek begon te ontdekken:

(embed)

(embed)

damn, hiervan dan weer niet de originele video kunnen vinden

(embed)

deze mag ook niet ontbreken, hopelijk dit jaar nog een nieuw album!!

(embed)

nu alleen nog betere kwaliteit en minder reclame, maar de nostalgia is er al

Beste tijd ever voor muziekvideos. Ik ging toen net in Amsterdam wonen en kon ook eindelijk mtv zien. Butthead was er toen ook nog bij (en de helden zijn beiden weer terug natuurlijk.....ik heb alweer meerdere t-shirts die ik met een grijns van oor tot oor draag).

De tijd van Ray Cokes, in zijn eentje al geweldig en met Marcel Vanthilt geniaal ! Vanessa Warwick deed Headbangers ball en Kristiane Backer was een en al geilheid met dat lekkere Duitse accent en bekkie van d'r.......ik word er gewoon gruizig van.

Dreiecke schreef:

ik als trendwachter (zo makkelijk kan het zijn ) voorspel een kortere of langere hype van dit soort muziek:

(embed)

(embed)

Tering, wat is dat eerste nummer lekker, zo lust Bakema ze wel. Duidelijk filmmuziek inderdaad ....ik moest ook meteen aan Nightwish denken (Ghost love score).

Jimmiie schreef:

(embed)

In Tsjechie dit ontdekt....Poolse band...

En deze....ook Pools geloof ik...

En nog een vrolijk afsluitertje voor het slapengaan....

Cyborg attack.

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

Bakema NL

• 858 berichten
  • 118 stemmen

In Praag de Tjechische Fame ontdekt, Bontonland heet het. Mooie mega-store met een behoorlijke sortering en de vergelijking met Fame is redelijk op zijn plaats. Behoorlijk wat metal ook, iets dat je hier wel redelijk veel hoort...bekende dingen dan. Verder een grote sortering t-shirts, wat comics, posters en veel ander leuk spul....Superman kussen voor de kleine, ik zag aardig wat vinyl. Bezoekje waard als je in de buurt bent.

Deze 2 maar meteen meegenomen dan...heb me ingehouden.

(afbeelding)

(afbeelding)

Ergens postte ik wat over onderstaande band, ging daarna wat googlen en blijkt gewoon dat die gasten weer bezig zijn met muziek, de originele albums geremastered op cd verkrijgbaar zijn (met 12" toevoegingen) en er dus ook nog eens nieuwe muziek aan komt. Nu is er even een radiostilte omdat de moeder van een van de leden is overleden, dus dat heeft uiteraard eerst prioriteit.

Ik had dus toen die geremasterde cd's besteld en na terugkomst van vakantie lagen die op de deurmat...

Van deze had ik de Sunnyview lp uit 1985 al, nu dus op cd (kan ik de lp gaan verkopen).

(afbeelding)

(afbeelding)

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3125 stemmen

Iemand die bekend is met The Alabama Shakes?

Op het moment helemaal hieraan verslaafd. Die vrouw heeft een geweldige stem, en de muziek is helemaal geweldig. Mooie teksten ook. Dat ze nog niet wereldwijd zijn doorgebroken verbaasd me enorm.

Bakema NL

• 858 berichten
  • 118 stemmen

Ja, dat swingt wel helemaal de pan uit en wat een strot heeft de zangeres. En niet doorgebroken......mwah, ze krijgen behoorlijk wat aandacht hier en daar wel.

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

Uit den ouden doosch:

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

prachtig

Bakema NL

• 858 berichten
  • 118 stemmen

Nog vergeten....deze had ik nog net voor mijn vakantie gehaald...

(afbeelding)

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

even een andere hoek uit mijn 'platenkast'

Bakema NL

• 858 berichten
  • 118 stemmen

Dat is geen verkeerde hoek.

Gooi ik er ook eentje uit mijn andere hoek tegenaan.......bijna 40 jaar oud, maar wat blijft Oxygene toch een fenomenaal album. Daar heb ik gewoon de re-issue van gekocht nog eens, met dvd er bij, waar dit weer vanaf komt......wat heb ik een spijt dat ik niet naar het concert ben geweest een paar jaar terug, toen hij Oxygene integraal speelde met al die oude analoge apparatuur.

Voor de liefhebbers, hier een uur lang het hele album.........en als je een rood/blauw 3d brilletje hebt heb je nog meer plezier.

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

wel een beetje horror hoor, dat Soylent Green

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

weer een ander hoekje uit mijn 'platenkast'

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

Vanavond Robbie Williams op het Pleinfestival. Ik ga wel even kijken natuurlijk!!. (is hij het echt? staat er... mag hopen van wel, lol)) Daarna coverband JeWelste

En vanaf 14.00u al muziek van winnende bands uit een lokale competitie.

o, wat ik nu weer vond

(= edit)

mrmojorisin123

• 1869 berichten
  • 1808 stemmen

Liedje van de week.

Neil Young - Winterlong

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

Synthetica, ik ga ze binnenkort ook live zien

Inland Rabbit

• 3286 berichten
  • 2159 stemmen

ff wat Unsane-achtige herrie:

beavis

• 6627 berichten
  • 14803 stemmen

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.