- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Klinkt niet verkeerd 
Laat ik maar even voortborduren op de klassieke elementen hierin, en dan kom je al snel uit bij
William Orbit:
(embed)
(embed)
Goh, ook mooi
(geldt ook voor Trinity nog trouwens, heerlijke relaxte breakbeat, bijna jazzy)
Ja, die van William Orbit vind ik technisch en sferisch ook heel ok (rondom het Adagio), meer hardtechno. En het Adagio (wat de indruk maakt bij mij) blijft natuurlijk hetzelfde:)
Kun je nagaan dat eind jaren '80 en begin '90 techno/trance o.a. werd gemaakt op de Atari en de Amiga (8-track!). Toch een prestatie 
PS: onverwacht goede rap Jeroentjuhhhhh, mooi 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
PS: onverwacht goede rap Jeroentjuhhhhh, mooi
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Klinkt niet verkeerd 
Laat ik maar even voortborduren op de klassieke elementen hierin, en dan kom je al snel uit bij
William Orbit:
(embed)
(embed)
Niet alleen vanwege naam-verwantschap, maar Orbit is een prima producer.. alhoewel ik normaal niet zo van dit genre electronic houd.
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
net op tv (Philip Morris), toch maar even plaatsen zo'n goed liedje 
movie acteurs
-
- 3086 berichten
- 3244 stemmen
Wang Chung is cool. Vind ze best ondergewaardeerd.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik kende al wel een paar nummers maar afgelopen maandag op de Gentse Feesten toch in zijn geheel overtuigend:
Edit: deze versie is natuurlijk niet van de Gentse Feesten
Jammer genoeg staat daar maar bitter weinig van op Youtube.
hellboy.ray
-
- 2056 berichten
- 2100 stemmen
2 kinderliedjes in een wat meer creepy sfeertje...
welk kinderliedje komt in het 3e deel van deze game serie? 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Morgen ben ik er ook eindelijk!! Kan niet wachten
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
er is altijd zoveel keus
deze is alweer uitverkocht zie ik (dat wordt bij de ingang bedelen)
en http://www.zomercarnaval.nl/ is misschien ook leuk
of anders zoiets
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
(embed)
Een van de allermooiste platen ooit gemaakt
. Wat een ijzingwekkende stem had die Layne Staley toch, door merg en been gaat dat, gecompleteerd door het gitaarspel en de samenzang van en met Jerry Cantrell en een instant klassieker was daar. Hun 2e cd, Dirt, waar dit nummer vanaf komt staat voor eeuwig in mijn top 10 !!!
Natuurlijk was een terugkeer van de band onmogelijk na de dood van Staley, maar verdraaid, een paar jaar terug zijn ze toch herrezen en kwam er een nieuwe plaat aan. En wat moest je daar nou van verwachten, dat kon nooit iets worden, of altijd minder dan voorheen. Maar nee hoor, ze leverden een fantastische plaat af met een zanger die haast een kloon is van Staley op het eerste gehoor. Maar na een paar luisterbeurten hoor je zeker ook een eigen geluid/draai aan de man. De band leeft en hoe ! En de platen met Staley knallen hier van tijd tot tijd nog door de huiskamer, wat een genot.
Een nummertje van Mad season dan.....Layne Staley in samenwerking met Mark Lanegan (leden van Pearl jam, Alice in chains en The screaming trees beter gezegd)...gekkenhuis, kwaliteit gegarandeerd. Staley schilderde de cd hoes ook trouwens, op basis van een foto.
Oogjes dicht, hoofd wat achterover, laat die bas maar even op je inwerken en geniet een dikke minuut of 7 van wat heerlijke muziek...
Nog eentje dan...
En ik wilde eigenlijk deze posten
....uit 1970, mijn geboortejaar. Ik heb pas geleden een cd box hiervan gekocht, met de eerste 3 albums, aangevuld met een live cd en wat andere projecten van bandleider (in ieder geval de vaste man in dit collectief) Joel Vandroogenbroeck (jawel, van origine ene Belg). Krautrock/psychedelisch/prog...hang er een label op, wat een lekkere muziek.
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
Dit is misschien iets voor de mix-fanaten.
Ik heb nog niet alles beluisterd, maar de eerste 12 minuten waren best bijzonder.
Edit: Minuut 13 tot 19 kun je overslaan
maar daarna swingt het weer 
Jimmy Van M - Guest Mix - Transitions Global Radio No333
dimi303
-
- 3418 berichten
- 3676 stemmen
Dankzij Martin Scorsese's The Last Walz:
Bartt88
-
- 1577 berichten
- 1023 stemmen