- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote boekentopic
Het grote boekentopic
Brix
-
- 19675 berichten
- 5113 stemmen
@Bakema NL :
Schitterend dat bericht...en met overeenkomstige voorkeuren voor mij.
Burroughs ligt voor de hand, maar ook Bernard Cornwell en Jack Whyte
De lezer die de Camulod Chronicles reeks compleet wil lezen is wel verplicht om dat in 't Engels te doen.
Met de Nederlandse vertalingen zijn ze niet ver geraakt in de serie.
Ik zag op een andere foto van je verzameling (andere thread) een rijtje Karl May boeken in je boekenrek staan. Zo te zien zijn Oriëntverhalen.
Daar ben ik ook liefhebber van (niet van May's westerns overigens)
Met het nog ontbrekende Tarzan verhaal bedoel je deze?

Graag wil ik je dit boek nog aanraden (ingenieus en met veel humor geschreven door P.J. Farmer)

Farmer heeft overigens nog een hele reeks Tarzan-achtige verhalen op zijn naam staan, zoals Lord Tyger, Time's Last Gift, The Adventures of the Peerless Peer, Lord of the Trees, A Feast Unknown(maar wel met veel meer sex en geweld erin dan bij Burroughs gebruikelijk was)
Bijna allemaal in herdruk dit jaar verkrijgbaar, evenals Farmer's verhalen over de verloren stad Opar.

Zie ook > http://rnuninga.home.xs4all.nl/
En dan is er nog het obscure Tarzan On Mars, geschreven door John Bloodstone.

Moeilijk aan te komen, maar dit kan (eventueel)ook:
http://www.erbzine.com/mag19/novel/Tarzan_On_Mars.pdf
Tja...en ook nog deze 5 Tarzan verhalen, tussen 1964 en '65 uitgegeven door Gold Star Books, zonder toestemming van de erfgenamen van Edgar Rice Burroughs, en uit de handel genomen.
Maar nog wel te vinden met enig zoekwerk. (niet goedkoop)
Het schrijversduo "Barton Werper",dat deze verhalen "bedacht", heeft wel flink gejat van een aantal originele romans van ERB. 
Maar The Winged Invaders is niet slecht, naar mijn mening.

En nog een paar recentere non-Burroughs Tarzan werkjes (maar wel met toestemming van ERB's erfgenamen gepubliceerd)

Dit is de meest recente Tarzan serie, meer voor een (niet al te)jeugdig publiek geschreven, maar vanwege de nogal rauwe elementen en geweld nog niet als zodanig uitgebracht in de USA.
Wel in Engeland.

N.B.
Het is niet mijn bedoeling om je op kosten te jagen 
@Minotaures : Donald.. 
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Kosten ben ik zelf bij natuurlijk
. Ik ga mijn ogen open houden voor een aantal dingen in ieder geval.
Brix
-
- 19675 berichten
- 5113 stemmen
Nog een boek dat binnenkort gaat verschijnen > (met toestemming van ERB.Inc.) >
Het verhaal over de kennismaking van Tarzan en Jane, nu gezien door de ogen van Jane.

Het idee is niet nieuw, want ook de Zweedse schrijfster Cecilia Bornäs deed al een poging in die richting (in Nederlandse uitgave verschenen in 2001)
Maar dat was wel een heel duistere versie, deprimerend van toon zelfs.

Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Ik merk het al, genoeg Tarzan om me nog een leven te kunnen vermaken. 
En je had gelijk met de Karl May boeken......het zijn er een aantal, moet de serie nog eens compleet maken, inclusief het ene wat duurdere (want zeldzamer....en duur is dan een euro of 25 geloof ik) deeltje....nr. 26 zeg ik ff uit mijn hoofd.
Vandaag kwam ik nog 2 boeken tegen, van James Lovegrove is het een 4e deel, dus moest ik gewoon meenemen. En die andere stond nog op mijn "te kopen" lijst, dus ook meteen mee.

disneystore
-
- 1760 berichten
- 0 stemmen
Ik heb dus een gedicht geschreven en uhm vond 't juiste topic niet echt maar ik ga 't maar even hier plaatsen.
snuggle up
cherish night
until dawn, early bright
sleeping, dreaming
bambi deer
drowsy, baby can you hear
pile of leaves, open eyes
bambi deer, wakes up and dies
Weet niet of er misschien ergens een Engelse fout tussen staat, anyways. Vind iemand 't goed lol..
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Laatst nog een bestelling gedaan en spullen druppelen nu binnen...
Boeken...

Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Nog wat in bestelling, kan elk moment binnenkomen.....(en dan flink lezen alles, heb nog wat te doen
)

beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
yup, geweldig programma, erg prettige interviewer met kennis van zaken maar ook een heel prettige assosiatieve flow in het gesprek altijd. Je merkt dat hij goed is voorbereid, zonder dat het ook maar een moment geforceerd aanvoelt. Steek er bijna altijd ook wel wat van op.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Uitverkoop van bibliotheekboeken in Antwerpen. Even een mooie slag geslagen, al zeg ik het zelf 
McCartney (biografie over Paul McCartney)
Oog voor het echte (over de Vlaamse film/televisie)
Lennon ongecensureerd (interviews met John Lennon)
Blauwe Engel (biografie over Marlene Dietrich)
Stephen King:
* De Groene Mijl
* Harten in Atlantis
* Dromenvanger
* Duma
* Vel Over Been
* Dolores Claiborne
* De Storm van de Eeuw
* De Spelbreken
* Lisey's verhaal
* Insomnia
* Het geheim van de Buick
* Dichte Mist
* Duistere Krachten
* Donkere Toren 1
* Donkere Toren 3
* Donkere Toren 4
* Donkere Toren 5
* Donkere Toren 6
* Donkere Toren 7
En het mooie is, ik ben maar 6 euro kwijt 
Fortune
-
- 4311 berichten
- 2769 stemmen
Al die boeken voor maar zes euro 
De donkere toren reeks wil ik ook graag lezen als je die 2ehands online wilt bestellen kun je goed al 80 euro kwijt zijn.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik heb vroeger de Donkere Toren reeks gelezen en die beviel me zo enorm goed dat ik ze ook in mijn kast wou hebben maar zoals je zegt kosten die echt enorm veel. Deel 1 en 2 had ik ooit al eens in de Slegte gekocht (dus het eerste deel heb ik nu dubbel) maar ik hoop ooit het tweede deel nog eens in dezelfde editie tegen te komen als degene die ik nu heb gekocht, staat toch net wat mooier.
Voor de geïnteresseerden: de uitverkoop is nog tot deze zaterdag!
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Daarom lees ik dus ook alles in het Engels. Dat heeft zoveel voordelen.....geen gare vertalingen waar ik me toch altijd aan zit te ergeren, dus lees ik het zoals de schrijver het bedoeld heeft. Geen NL uitgave die meteen 2 of 3 x zo groot is als gewoon een handzame paperback en dus ook een normale cover en niet een redo door een NL cover "artiest". De prijs is om al deze redenen ook veel beter en de boeken zijn gewoon eerder verkrijgbaar natuurlijk. Rest nog de vraag bij een serie of ze die wel normaal in zijn geheel publiceren door de jaren heen in het NL en de keus is erg makkelijk voor mij......want dat gebeurt vaak niet, als er al een NL vertaling komt van de boeken die ik wil lezen....nee, vaak niet dus.
En ja, moet je wel goed Engels kunnen lezen, maar dat zal voor de meeste mensen niet zo'n enorme barriere zijn. Ik lees gelukkig net zo makkelijk Engels als Nederlands, dus allemaal geen probleem.
Deze uitverkoop is natuurlijk wel een mooi moment om je slag te slaan.
Brix
-
- 19675 berichten
- 5113 stemmen
Nu wil ik eindelijk wel eens weten hoe het verder gegaan is met Josey Wales na dat eerste boek (en de film met Clint Eastwood) 

Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Ik zag vandaag op tv dat Duff McKagan een boek schreef over zichzelf: It's so easy (and other lies)
Misschien voor degenen die belang stellen in Guns n Roses leuk?
Duff kon het in ieder geval navertellen en is nu erg gelukkig 
maerk
-
- 4249 berichten
- 2702 stemmen
Ook erg interessant:
Het boek Gebroken spiegels. Een roman die op bijzonder mooie wijze verhaalt hoe een man omgaat met de steeds erger wordende dementie van zijn echtgenote. Erg herkenbaar en ook bijzonder mooi hoe wordt beschreven hoe deze man zich geen raad meer weet met zijn vrouw. Zeker een aanrader voor mensen die dit onderwerp interessant vinden of er mee te maken hebben gehad.
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Ik heb dus een gedicht geschreven en uhm vond 't juiste topic niet echt maar ik ga 't maar even hier plaatsen.
snuggle up
cherish night
until dawn, early bright
sleeping, dreaming
bambi deer
drowsy, baby can you hear
pile of leaves, open eyes
bambi deer, wakes up and dies
Weet niet of er misschien ergens een Engelse fout tussen staat, anyways. Vind iemand 't goed lol..
Een fijne site voor dichters vind ik deze: http://www.decontrabas.com/... (+ forum).
Als je feedback wilt krijgen van een serieuze community kun je je gedichten insturen (max 3 per maand). Weet trouwens niet of het in het Engels kan.
Je mag alleen gedichten insturen die nergens eerder gepubliceerd zijn in bundels, etc.
Door dit systeem scheidt het kaf zich vanzelf van het koren. Heel prettig.
Veel overige sites die ik tegenkwam houden zich vnl bezig met bv flut- en sinterklaasgedichtjes en vinden alle pulp kritiekloos prachtig, niets voor mij dus.
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Deze had ik alweer half juli ergens gekocht...

En vandaag nog....

Brix
-
- 19675 berichten
- 5113 stemmen
Een Tarzan uitgave die je niet al te vaak tegenkomt (met deze cover bedoel ik)
Er is ook een link naar het nieuwe stripalbum van Petar Meseldzjia, dat dit weekend verschijnt, tijdens de Breda'se stripdagen.
Dat is een stripversie van dit verhaal.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Die Dune reeks is echt erg goed, het tweede deel is iets minder maar het eerste deel is geniaal en het derde deel begint ook al erg sterk. Echter nog wel niet zo'n goede verhalen gehoord over de verderzetting van de reeks door Brian Herbert.
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Ja, maar die bevallen mij toch ook wel hoor. Genoeg om het allemaal te blijven volgen.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik zal ze waarschijnlijk ook nog wel een kans geven maar eerst al de rest maar eens lezen 
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Tarzan is "all over the place"... Tarzan Never Dies, Part I: 100 Years of Books and Movies | Tor.com
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
En nu wat info over het aankomende Jane boek....
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Edgar Rice Burroughs and Darwin Revisited: The Science of Jane | Tor.com
Nog wat background over het Jane boek.
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Op station Utrecht even meegenomen....
The strain trilogy 03 - The night eternal.

Op de terugweg nog deze gekocht in Amsterdam bij American discount (abc).