• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.966 gebruikers
  • 9.370.166 stemmen

Het grote boekentopic

zoeken in:

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Had ik zelf ook wel op kunnen komen, hehe. Bedankt in ieder geval, een boek om te onthouden!

Criticism

• 3011 berichten
  • 1443 stemmen

De zomer is een tijd dat ik veelal films inruil voor boeken. Ik wil nu gaan beginnen met Murakami, wat is een goed boek om mee te beginnen?

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben momenteel bezig met mijn Engelstalige debuutroman die als werktitel 'The Dull Boy' heeft. Ik ben er tijdens mijn ban op MovieMeter mee begonnen (tja, toch tijd zat opeens!). Ik heb de eerste twaalf pagina's online gezet en ik zou aan jullie willen vragen om het te lezen en mij te laten weten wat je er van vond.

YouSendIt - Send large files - transfer delivery - FTP Replacement

Alvast bedankt!

Respekked

• 6286 berichten
  • 1228 stemmen

Dan heb je aardig doorgewerkt in die 2 dagen

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Respekked schreef:

Dan heb je aardig doorgewerkt in die 2 dagen

Het is toch wel een hele week geweest he?

Heb nu al zo'n 35 pagina's, and counting. Dit wordt echt een best-seller.

matthijs_013

• 3631 berichten
  • 5735 stemmen

Door een vorm van dyslexie (in mijn geval niets te maken met spelling) is lezen echt een ramp voor mij. Helaas kan ik het door school niet omzeilen. Dus als iemand nog een goede Nederlandse literatuurboek met weinig pagina's kent hoor ik het graag . Ik ben nu bezig met De vierde man, waar overigens amper verschillen in zitten met de film (tenminste, van wat ik nu gelezen heb).

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Arend is een simpel en toegankelijk maar vooral fijn boekje. Als dat bevalt zou je verder kunnen gaan met Engelenmaker van dezelfde schrijver. Dikker maar ook completer dan het debuut. Verder zou je iets van Grunberg kunnen proberen.

Ben overigens zelf al een tijdje bezig in Kundera's Ondraaglijke Lichtheid van het Bestaan. Heb er nu ongeveer één derde op zitten maar kan niet zeggen dat ik het ontzettend boeiend vind. Hiervoor las ik Spoetnikliefde van Murakami, is meer mijn ding.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1228 stemmen

Iets van Leon de Winter, leest vrij vlot. Ruimte van Sokolov vind ik een erg goed boek. Vaak zijn de dunste, niet de makkelijkste (zei mijn Nederlands leraar altijd )

timbo_

• 13116 berichten
  • 3859 stemmen

Murakami is geniaal. Heb trouwens net de millenium trilogie gelezen. Verbazingwekkend goed voor een thriller.

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4083 stemmen

Ik heb een mooi filmboek gekregen van een vriend, "Encyclopedie van de fantastische film". Hij had het voor een paar euro uit een uitverkoop in een bibliotheek meegenomen.

Het is een vergeten boek, dat eind jaren '80 - begin jaren '90 uitkwam, met meer dan 7000 besprekingen van fantastische films (horror, sf, fantasy...).

Van jaren '30 monsterfilms tot jaren '50 invaders, tot jaren '70 artistieke sf (Tarkovsky), tot obscure Italiaanse trash, jaren '80 slashers en nog heel veel anders, vooral cultfilms.

Ik zou massa's films uit dat boek kunnen toevoegen aan deze site, maar daar zie ik het nut niet zo van in.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Waarom niet? Als het zo'n vergeten werkjes zijn dan kan het misschien interessant zijn om ze wat nieuwe aandacht te geven.

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4083 stemmen

Het kost zoveel tijd en dat heb ik er niet voor over.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Anders moet je de lijst eens in het De Site >> Algemeen >> Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic) topic posten. Ik denk dat er daar wel een paar kandidaten zitten

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4083 stemmen

Oké, dat zal ik wel eens doen .

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Bericht verplaatst naar Film > Algemeen > Filmboeken

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

In Filmdragers > Algemeen > Welke film(s) heb je als laatst aangeschaft #2:

Vandaag van mijn opa en oma gehad

2 pracht boeken beide met 600 pagina's en 900 foto's

(afbeelding)

en

(afbeelding)

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Vandaag gekocht, via Ebay.

Een heel interessant boek voor de Westernliefhebber, waarop andere western boeken -en films gebaseerd zijn.

(afbeelding)

A TEXAS COWBOY

BY

CHAS A. SIRINGO

After a nomadic childhood, Charles Siringo signed on as a teenage cowboy for the noted Texas cattle king, Shanghai Pierce, and began a life that embraced all the hard work, excitement, and adventure readers today associate with the cowboy era. He "rid the Chisholm trail," driving 2,500 heads of cattle from Austin to Kansas; knew Tascosa—now a historic monument—when it was home to raucous saloons, red light districts, and a fair share of violence; and led a posse of cowboys in pursuit of Billy the Kid and his gang.

First published in 1885, Siringo's chronicle of his life as a itchy-footed boy, cowhand, range detective, and adventurer was one the first classics about the Old West and helped to romanticize the West and its myth of the American cowboy. Will Rogers declared, "That was the Cowboy's Bible when I was growing up."

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Bericht verplaatst naar Film > Algemeen > Filmboeken

ASman

• 1715 berichten
  • 929 stemmen

Ik heb binnenkort eindelijk deze parel in huis nadat ik hem al eens gelezen had.

(afbeelding)

Hoogstwaarschijnlijk een van de meest gewelddadige, onderhuidse, gruwelijke en vreemde verhalen die er ooit geschreven zijn. De setting is western, maar er komt zoveel meer aan te pas. Een werk dat je voor je hele leven waarschijnlijk zal blijven volgen.

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

The Wonderful Country, 1e druk, 1952, door Tom Lea, die het boek ook zelf illustreerde, met prachtige tekeningen.

Gevonden via Marktplaats, tegen een zeer schappelijke prijs.

(Verfilmd in 1959, met Robert Mitchum in de hoofdrol)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Leuk, via Marktplaats-NL. De DVD van de verfilming uit '59 is gisteren vanuit Australië verstuurd (R-4).

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

(afbeelding)

(The Return of Butch Cassidy !)

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Ik ben er weer eens op tijd bij. Ik moet voor school vóór eind april 10 literatuurboeken hebben gelezen uit verschillende periodes.

Periode 1: voor 1500,

Periode 2: tussen 1500 en 1800,

Periode 3: tussen 1800 en 1900,

Periode 4: van 1900 tot WOII,

Periode 5: van 1940-1960,

Periode 6: van 1960,

Periode 7: literatuur na 1980.

Waarbij ik uit iedere periode (minimaal) 1 boek gelezen moet hebben. Ik heb zelf Herman Brusselmans en Een dag in Gent ooit gelezen, die mocht ook, dus eigenlijk zit k al op 1 (al moet ik dat boek nog wel even herlezen omdat het erg lang geleden is dat ik 'm las). Ik mag dus (eigenlijk) niet nog een Brusselmans lezen. Iemand nog andere tips voor leuke of goede literatuurboeken?

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Tja, kijk eens rond op boekmeter.nl zou ik zeggen...

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Ik wist dat er ook nog zoiets als een muziekmeter bestond, maar zelfs een boekmeter? Er gaat een wereld voor me open. Dank Mug, ik zal er eens een kijkje nemen. Maar tips zijn verder nog steeds welkom.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Zijn het alleen Nederlandstalige literatuur-boeken die je moet lezen of mogen ze ook uit een ander land komen? (bv, Engelse literatuur )

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

In princip[e gaat het om Nederlandstalige literatuur, maar als ik de literatuurjuf een beetje een lief mailtje stuur, dan mag een buitenlands boek misschien ook wel.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Nou ja, hoort inderdaad eigenlijk op BM thuis, maar hier toch wat tips:

Periode 1: Karel ende elegast

Periode 2: Lof der zotheid (Erasmus).

Periode 3: Een nagelaten bekentenis (Emants), Max Havelaar (Multatuli), Psyche (Couperus).

Periode 4: Dichtertje. De uitvreter. Titaantjes (Nescio), Bint (Bordewijk) (of als je van lezen houdt beter Karakter), Lijmen/Het Been (Elsschot).

Periode 5: De donkere kamer van Damocles (WF Hermans), Mijn kleine oorlog (Luis Paul Boon).

Periode 6: De komst van Joachim Stiller (Lampo), De aanslag (Mulisch).

Periode 7: Een schitterend gebrek (Japin), Publieke werken (Thomas Rosenboom), De asielzoeker (Grunberg).

Over het algemeen prima leesbare, niet al te dikke en goeie boeken, uitzonderingen daargelaten.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Ik mis 'Het Gouden Ei'

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Ik niet.

Wel zou je nog Siegfried (Mulisch) kunnen toevoegen aan de laatste periode.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.