- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Just a joke...
Just a joke...
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Ik snap het wel, maar er is een groot verschil tussen plagerijen, zelfspot en dergelijke en beledigingen/ discriminerende opmerkingen. Ik vind dat je overal grappen over moet kunnen maken, maar als je iemand nikker wilt noemen moet je ook maar een witte puntmuts opzetten.
kos
-
- 46702 berichten
- 8859 stemmen
Als je Belgen/Nederlander moppen gaat vergelijken met gangbare Turken/negermoppen heb je er pas echt niks van begrepen.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2082 stemmen
Als je Belgen/Nederlander moppen gaat vergelijken met gangbare Turken/negermoppen heb je er pas echt niks van begrepen.
Belgen en Nederlanders worden in moppen toch ook constant 'beledigd'. Belgen zijn dom, Nederlanders zijn gierig en geldzuchtig. Waarom dan geen moppen dat Turken zogenaamd zouden stinken?
JoeCabot
-
- 2682 berichten
- 1785 stemmen
Omdat dat niet sociaal geaccepteerd is 
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12861 stemmen
Die snap ik ook niet helemaal, wrom niet dan ?
JoeCabot
-
- 2682 berichten
- 1785 stemmen
Moest het woord racisme niet bestaan en het woord "buurlandisme" wel dan zou het wel eens omgekeerd kunnen zijn.
kos
-
- 46702 berichten
- 8859 stemmen
De toon en aard van Belgen/Nederlander moppen is wel even wat anders dan die in Turken/negermoppen. Uitzonderingen daargelaten.
Heb dit keer absoluut geen zin om daar verder over uit te wijden. Wees het desnoods maar oneens met me of zo.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12861 stemmen
Bij deze dan. Wat mij betreft "all in the eye of the beholder".
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3277 stemmen
Ja, nikker ja. Blanken worden toch ook zovaak melkflessen genoemt in plaats van blanken?
Je zou je eens kunnen verdiepen in de geschiedenis van het woord 'nikker', dan zul je er achter komen dat 'melkfles' een stuk onschuldiger is dan nikker.
Nee, Rogier, ik ben niet hypocriet, mijn eigen vrouw is een nikker, en we maken regelmatig grappen over haar kleur/afkomst en ik vind dat je hier ook best ver in kan gaan, zolang het maar niet kwetsend en beledigend is! Ik voel me tenminste niet geroepen om haar nikker te noemen.
Die mop over 'het toppunt van slijtage' vond ik niet grappig, maar ik vind hem niet beledigend, en moet derhalve ook gezegd kunnen worden.
Houdt er gewoon een beetje rekening mee dat het woord nikker voor sommigen erg gevoelig is omdat ze wellicht slaven als grootouders hadden, en dat filmpje van Onderhond was wat mij betreft beneden alle peil, zeker als je weet hoeveel mensen daar zijn omgekomen en hoeveel mensen er nu nog leven die ouders / grootouders op beestachtige wijze hebben verloren in zo'n kamp.
En mijn mening over Turken / Marokkanen-moppen: Zolang er niemand wordt afgeschilderd als een vuile uit vuilisbakkenetende crimineel kan ik er soms best om lachen.
Mijn mening over Belgen / Nederlander-moppen: Ik vind ze meestal niet leuk, maar het zijn meestal onschuldige moppen. Belgen weten dat wij moppen over hun vertellen, en andersom, en het gaat altijd over hetzelfde. De Belg zou dom zijn (we weten dat dat niet waar is, niet alle Belgen zijn dom
) en de Nederlander zou zuinig zijn. (Dit is wel waar, maar daar mag je best grapjes over maken, en dan een beetje overdrijven)
Zolang de bevolkingsgroep die te kak wordt gezet in de mop er zelf om kan lachen is het een 'aanvaardbare' grap, en ik denk dat er weinig Joden zijn die om het filmpje over Auschwitz kunnen lachen.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2082 stemmen
Ik begrijp de reakties tegen mijn gebruik van het woord nikker wel, en bied hierbij dan ook mijn excuses aan tegen de mensen die ik hiermee beledigd heb. Maar veel verschil zal het niet uitmaken, want ik bedoelde gewoon hetzelfde: zwarte of neger.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
-edit kos-
Dit levert je dus wel een ban op in het vervolg mikoz.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Ik snap gewoon niet, dit topic is met de goede bedoelingen gemaakt. Gewoon dat mensen kunnen lachen, natuurlijk niet altijd iedereen. Want niet iedereen heeft dezelfde humor.... Gewoon humor!
Waarom moet men hier dan zo kinderachtig reageren ? bevalt je de mop niet, tja houdt je mondje dan gewoon dicht en wacht op de volgende die je misschien wel bevalt ? Ipv heel geheisa om zoiets doms te maken.
Ik vind racisme moppen ook niet leuk, maar ach als je ze hier plaatst, mij hoor je niet klagen. Lees er wel overheen.
Waarom moet men er nou zo'n fucking groot probleem van maken ? Hou het gewoon simpel en gedraag je!
kos
-
- 46702 berichten
- 8859 stemmen
Ik vind racisme moppen ook niet leuk, maar ach als je ze hier plaatst, mij hoor je niet klagen. Lees er wel overheen.
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Waarom moet men er nou zo'n fucking groot probleem van maken ? Hou het gewoon simpel en gedraag je!
Hier zitten 2 grote tegenstrijdigheden in 
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Ow ja, en ga nu precies op de woorden letten, zeer zinvol..
Vind het gewoon beetje erg zonde en flauw dat er ongelovelijke problemen van gemaakt worden hier....
Moet een LEUK topic zijn, merk er verrekte weinig van.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3277 stemmen
Moet een LEUK topic zijn, merk er verrekte weinig van.
En als iemand met rascistische moppen of beledigende filmpjes het forum zou verzieken mogen we daar van jou dus niks van zeggen omdat het forum anders niet meer leuk is.....
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Och laat ook maar.. ik heb niks gezegd.
Wou alleen maar zeggen dat niet iedereeen dezelfde humor heeft en dat je er gewoon overheen kunt lezen ipv er elke keer weer een groot geheisa van maken.
Maar dat doen we hier niet, we gaan lekker door met zeuren.. Have Fun!!!
En nogmaals, ik ben geen racist, alles behalve.. Weet alleen dat het altijd wel doorgaat met die moppen, hoe dom en achterlijk ze ook zijn. Je houdt ze toch niet tegen, dus dan je er maar zo min mogelijk aan ergeren.
En als de Belgen moppen hier ook al nie zouden mogen, zoals "iemand" beweerde, tja... pfff. Welke mop mag dan nog wel ?
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3277 stemmen
Zou me een potje worden als iedereen denkt: 'Ach laat maar, je houdt het toch niet tegen'. Sinds wanneer is het gezeur als je anderen op verkeerd gedrag aanspreekt?
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12861 stemmen
Wanneer dat gedrag niet verkeerd is.
Als ik me bij deze nu gekwets, beledigd en aangevallen voel, is jouw gedrag dan ook verkeerd ? Ik ben het vooral met Doom eens, ik lees hier ook vaak de meest onnozele en debielste moppen, als ik elke keer moet gaan zeuren, zou een leuke thread worden ...
En voor diegenen met een iets te fanatiek moraal besef, racisme is niet meer dan discriminatie op basis van ras. Niks beter of slechter dan discriminatie op basis van nationaliteit, gewicht of het wel of niet dragen van een bril.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Nou ja, van ras kun je niet veranderen (enige uitzonderingen daargelaten) en er dus niets aan doen. Je kunt natuurlijk altijd je bril afzetten, gaan lijnen of zelfs je nationaliteit veranderen
.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
discriminatie op basis van nationaliteit, gewicht of het wel of niet dragen van een bril.
Of het hebben of niet hebben van een lul, maar wij noemen dat dan man en vrouw. 
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12861 stemmen
Nou ja, van ras kun je niet veranderen (enige uitzonderingen daargelaten) en er dus niets aan doen. Je kunt natuurlijk altijd je bril afzetten, gaan lijnen of zelfs je nationaliteit veranderen
.
Volgens die redenering kan je ook je ras veranderen (cfr M Jackson) 
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3277 stemmen
Als ik me bij deze nu gekwets, beledigd en aangevallen voel, is jouw gedrag dan ook verkeerd ?
Ja, want ik mag jou niet kwetsen, beledigen of aanvallen.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Met deze instelling komen er nooit leuke moppen op het forum.. zeker geen Teeuwen fans ?
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
In 't café klinkt een mop; het bedenkelijke werk
Een Turk, een neger en een jood gingen samen naar de kerk.
Die grap is niet fijn !
Zei de kastelein
Hij is kwetsend en bepaald niet sterk ...
Altijd weer die grappen over de kerk !
Herman Finkers (Dat heeft zo'n jongen toch niet nodig)
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12861 stemmen
Als grap niet bijster geslaagd. Als relativering is het geweldig (al is het niks nieuws). Hopelijk doet het bij bepaalde mensen een belletje rinkelen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Op een dag ging een oudere vrouw met een tas vol geld naar een bank.
Aan de balie stond ze erop dat ze alleen met de bankdirecteur wilde praten, om een spaarboekje te openen, "Verstaat u alstublieft…. , het gaat hier om heel veel geld".
Na een lange discussie hebben ze de vrouw naar de bankdirecteur gebracht - de klant is koning!!!
De bankdirecteur vroeg naar de geldsom, die de vrouw op de bank wou zetten. Zij vertelde hem dat het om 50 miljoen euro ging. Ze maakte haar tas leeg voor hem.
Natuurlijk was de bankdirecteur nieuwsgierig naar de herkomst van het geld.
"Lieve vrouw, het verrast mij, dat u zoveel geld bij u hebt, hoe hebt u dat gedaan?"
De oudere vrouw antwoordde hem "Heel simpel. Ik wed!"
"Wedden?", vroeg de bankdirecteur, "wat voor weddenschappen?"
De oudere vrouw antwoordde: "Nou ja, al het mogelijke. Bijvoorbeeld, ik wed met u voor 25.000 euro, dat uw ballen vierkant zijn!"
De bankdirecteur schoot in de lach en zei:
"Dat is toch belachelijk! Op deze manier kunt u toch nooit zo veel geld verdienen."
Nou ja, ik zei al eerder, dat ik op deze manier mijn geld verdien. Bent u bereid om op deze weddenschap in te gaan?"
"Natuurlijk", antwoordde hij. Het ging inderdaad om veel geld.
"Ik wed dus voor 25.000 euro dat mijn ballen niet vierkant zijn."
De oudere vrouw antwoordde: "Afgesproken, maar omdat het om heel veel geld gaat, zou ik dan morgen om 10.00 uur met mijn advocaat langs kunnen komen, zodat we ook een getuige hebben?"
"Natuurlijk!" De bankdirecteur ging akkoord.
De komende nacht was de bankdirecteur al heel nerveus en was al uren bezig met zijn ballen zeer nauwkeurig te bestuderen. Eerst van de ene dan van de andere kant.
Ter allerlaatst hielp hem een eenvoudige test tot 100% zekerheid. Hij zal de weddenschap winnen, heel zeker!
De volgende ochtend, om 10.00 uur kwam de oudere vrouw met haar advocaat de bank binnen.
Ze stelde de beide heren voor en herhaalde de weddenschap voor 25.000 euro.
En opnieuw accepteerde de bankdirecteur deze weddenschap dat zijn ballen niet vierkant zijn.
Daarop vroeg ze hem om zijn broek naar beneden te laten, om de zaak een keer te bekijken.
De bankdirecteur liet zijn broek zakken, de oudere vrouw kwam dichterbij, bekeek de zaak in alle rust en vroeg hem dan voorzichtig of ze zijn ballen mocht aanraken.
Denkt u eraan dat het om zeer veel geld ging.
"O.K." zei de bankdirecteur overtuigend. "Het is 25.000 euro waard en ik begrijp dat u heel zeker wilt zijn."
Daarop kwam de vrouw nog een beetje dichterbij en woog de ballen van de man in haar hand.
Toen merkte de bankdirecteur dat de advocaat begonnen was met zijn hoofd tegen de muur te slaan.
De bankdirecteur vroeg aan de vrouw: "Wat is er aan de hand met uw advocaat?"
Zij antwoordde: "Niks, ik heb enkel met hem voor 100.000 euro gewed dat ik vandaag om 10.00 uur de ballen van een bankdirecteur in de hand zou houden."