- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Met welke mobiel loop jij op zak?
Met welke mobiel loop jij op zak?
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Over een maandje of 2 mag ik ook aan een nieuwe. M'n vrouw neemt dan ook weer een mobiel. Onderling (gratis) communiceren is dan de belangrijkste eis. Wat voor telefoon kunnen we dan het beste nemen? Touchscreen vindt zij niet handig. We denken aan een BlackBerry, maar ik lees hier verschillende meningen. Nog tips?
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
. wat een enorme onzin zeg. Buiten dat is de Messenger van BB veel sneller, bij whatsapp doet ie het nog veel te vaak niet en komt dan minuten later een keertje aan.. het meest dodelijke voor een chatprogrammaatje zeg maar.
.
Geen problemen mee. Juist de bb gebruikers hebben vertraging bij Whatsapp inderdaad. Ligt aan Blackberry.
Daar moeten ze idd snel mee kappen, en al helemaal dat dubbele touchscreen + toetsen, wordt ie alleen maar dikker en zwaarder van
.
De Galaxy telefoons wegen geen reet en zijn behoorlijk dun. Moet je vooral zo'n Blackberry bom in je zak hebben. Logge dingen. Die touchscreen Blackberry's zijn inderdaad echt bommen.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
@Kos
Dat je de snelheid en het besturingssysteem van BB prima vindt is puur omdat je het ander niet kent. Anders zou je wel beter weten, daar ben ik van overtuigd. En qua apps loopt de BB gewoon mijlenver achter, dus al zou je bepaalde apps willen dan kan je ze niet downloaden omdat ze voor BB niet beschikbaar zijn. Er zit genoeg handigs tussen in de appstores van tegenwoordig. Ook een hoop rotzooi dat is waar.
Verder kan ik het blijven zeggen, maar werkt Whatsapp gewoon uitstekend. Het is een zeer goed beoordeeld stukje software, waarbij juist de interface een stuk moderner en gebruikersvriendelijker is dan de Ping van BB. Dat Whatsapp op een BB niet goed zou werken, zou kunnen. (wat rep_robert ook al aangeeft hierboven). Dat zegt dan wel weer wat over de BB
Op Android en iPhone een en al tevredenheid.
En dat mailen op een BB sneller veiliger en gebruikersvriendelijker is... Dat zijn wederom uit de lucht gegrepen termen. Veiliger? Zou niet weten waarom. Verklaar je nader. Sneller? Lijkt me stug, daar waar de hardware van een Galaxy S2 en iPhone vele malen zwaarder en beter zijn dan die van een BB. Ook het algehele internetten werkt sneller dan op BB, dus mailen zal zeker niet sneller zijn. Gebruikersvriendelijker? 
Ik kan mn verhaal wederom afsluiten met: prima dat je bij BB blijft, maar je argumenten waarom het beter zou zijn kloppen niet. BB-toestellen lopen op vele zaken gewoon erg achter de feiten aan. Ik vraag me dan ook af welk ander toestel dan BB jij voor het laatst gebruikt hebt?
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Dat zal best, ik ken geen 1 app die ik zou willen die niet op een BB kan... En qua snelheid en besturingssysteem ben ik ik zeer tevreden.
ik zei niet 'niet goed' ik zei: 'veel minder' . Ik heb ze beide, maar ik gebruik veel liever BB messenger omdat het veel fijner werkt (vind juist whatsapp erg ouderwets en saai overkomen) en omdat het veel sneller is en ik bij whatsapp veel te vaak heb gehad dat berichten pas veel te laat aankomen. En ook vrienden van me hebben dat gehad dus het is niet iets wat alleen bij mij is.
En wat betreft mailpush en zakelijk gebruik.. In hoeverre heeft de BB daar een streepje voor dan? Ik krijg gewoon al mijn mail binnen zovaak ik dat wil hoor op de Iphone en Androidtoestellen. [/quote]
Ik vind het BB systeem voor mail sneller, veiliger en gebruiksvriendelijker. [/quote]
Whatsapp op de Blackberry ziet er dus ook niet uit
Zelfde geldt ook voor Pingen
Probleem is dat de appworld van Blackberry erg beperkt is, dus moet je ook wel met dit soort argumenten komen om tegengas te geven. Feit blijft wel dat blackberry erg achterloopt. Of je het nodig hebt of niet vind ik geen argument.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
@Kos
Ik kan mn verhaal wederom afsluiten met: prima dat je bij BB blijft, maar je argumenten waarom het beter zou zijn kloppen niet. BB-toestellen lopen op vele zaken gewoon erg achter de feiten aan. Ik vraag me dan ook af welk ander toestel dan BB jij voor het laatst gebruikt hebt?
Duidelijk fanboy gedrag. Internetten loopt helemaal niet soepel. Voor elke site, foto of weet ik veel wat moet je hopeloos inzoomen met dat vierkante kutdinkie omdat het kleine schermpje weinig kan laten zien.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Het neigt inderdaad wat naar Fanboy-gedrag. Eens een bb altijd een bb. Oke ik deed daar misschien wat aan mee door te stellen dat BB waardeloos is. Laat ik het iets nuanceren: het is wat minder goed. Verder ben ik totaal geen fanboy. Heb jarenlang iphone gehad en nu dus weer Android en het is beide gewoon super.
kos
-
- 46690 berichten
- 8847 stemmen
Geen problemen mee. Juist de bb gebruikers hebben vertraging bij Whatsapp inderdaad. Ligt aan Blackberry.
De Galaxy telefoons wegen geen reet en zijn behoorlijk dun. Moet je vooral zo'n Blackberry bom in je zak hebben. Logge dingen. Die touchscreen Blackberry's zijn inderdaad echt bommen.
Mijn blackberry is kleiner en lichter dat welke Galaxy of Iphone ook.
kos
-
- 46690 berichten
- 8847 stemmen
Duidelijk fanboy gedrag. Internetten loopt helemaal niet soepel. Voor elke site, foto of weet ik veel wat moet je hopeloos inzoomen met dat vierkante kutdinkie omdat het kleine schermpje weinig kan laten zien.
Voor MIJN internetgedrag wel, maar ik ga dan ook uiteraard niet naar allerlei sites surfen voor de lol op mn telefoon, daar heb ik een computer voor.
En nogmaals, ik heb allerlei telefoons geprobeerd dus ik weet echt wel wat andere telefoons doen. Snap ook best dat veel mensen die fijn vinden, maar voor mij hoef ik die drukke en overbodige zooi dus niet.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Lichter nee, kleiner ja. Maar nogmaals, als je dat het belangrijkste vindt aan een smartphone... Tja. Ga dan lekker voor de blackberry!
kos
-
- 46690 berichten
- 8847 stemmen
Whatsapp op de Blackberry ziet er dus ook niet uit
.
Hetzelfde als op bvb de iphone hoor...
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Dus.... Ik denk dat ik me maar laat adviseren door de leukste kerel die er bij KPN rondloopt, want van deze discussie snap ik niet veel meer. 
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Dit klopt echt niet wat je zegt. Totaal andere interface. Android en Iphone heeft ook weer een aantal verschillen.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Mijn blackberry is kleiner en lichter dat welke Galaxy of Iphone ook.
Zolang je dat zelf maar gelooft, ik heb nog geen lichte Blackberry vastgehouden namelijk. Wel is een S Plus of een SII in je handen gehouden? Die wegen niks 
Ter vergelijking. Een Blackberry bold weegt 130 gram en een SII weegt 116 gram.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Hetzelfde als op bvb de iphone hoor...
Als je het zou hebben gezien zou je weten dat het op een Blackberry compleet anders is dan op een smartphone met touchscreen. Het lijken haast verschillende programma's. BB Whatsapp interface is wat dat betreft gewoon beperkt en lelijk.
kos
-
- 46690 berichten
- 8847 stemmen
En dat mailen op een BB sneller veiliger en gebruikersvriendelijker is... Dat zijn wederom uit de lucht gegrepen termen. Veiliger? Zou niet weten waarom. Verklaar je nader. Sneller? Lijkt me stug, daar waar de hardware van een Galaxy S2 en iPhone vele malen zwaarder en beter zijn dan die van een BB. Ook het algehele internetten werkt sneller dan op BB, dus mailen zal zeker niet sneller zijn. Gebruikersvriendelijker? 
heb je uberhaupt wel eens iets gezien over de eigen mailserver van Bberry, je eigen Bberry ID account je eigen veilige Bberry cloud server etc. -edit- zoals dit: BlackBerry diensten en bedrijfssoftware - BlackBerry Software - BlackBerry NL - nl.blackberry.com
het enige wat tegen de veel hogere veiligheidsgraad tov de apples en androids zou pleiten is de vraag over black berry niet machtig wordt met jouw info, maar verder is het een zeer veilige manier van mail etc.
Als er 1 ding is wat ik negatief vind van Blackberry is het dure internettarief in het buitenland. Daar moet echt iets aan gedaan worden.
kos
-
- 46690 berichten
- 8847 stemmen
Als je het zou hebben gezien zou je weten dat het op een Blackberry compleet anders is dan op een smartphone met touchscreen. Het lijken haast verschillende programma's. BB Whatsapp interface is wat dat betreft gewoon beperkt en lelijk.
Nou, de mensen die ik ken hebben op de iphone gewoon hetzelfde... misschien dat die dan iets verkeerd gedaan hebben, geen idee.
kos
-
- 46690 berichten
- 8847 stemmen
En verder: laat iedereen vooral zelf lekker gebruiken wat ie zelf het fijnste vindt.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Ja die vierkante interface met blauwe en witte vakken heb je gewoon op een BB. Op een Iphone of Android phone werkt het met tekstbalonnen, android poppetjes(bij Iphone zijn die poppetjes rood en bij Android groen of blauw) die je ziet bij je contacten en achtergronden die je kan veranderen. Een wezenlijk verschil lijkt me. Probeer overigens is het aantal verstuurde berichten met Whatsapp terug te vinden in je Whatsapp programma op de BB, gaat je niet lukken 
Voor de rest is het natuurlijk een smaakverschil, maar BB is nogal beperkt (behalve dan met de email blijkbaar) t.o.v. de nieuwe generatie telefoons.
kos
-
- 46690 berichten
- 8847 stemmen
Ja die vierkante interface met blauwe en witte vakken heb je gewoon op een BB. Op een Iphone of Android phone werkt het met tekstbalonnen, android poppetjes die je ziet bij je contacten en achtergronden die je kan veranderen. Een wezenlijk verschil lijkt me. Probeer overigens is het aantal verstuurde berichten met Whatsapp terug te vinden in je Whatsapp programma op de BB, gaat je niet lukken
Wat moet ik daarmee, ik wis alles toch.
kos
-
- 46690 berichten
- 8847 stemmen
Voor de rest is het natuurlijk een smaakverschil, maar BB is nogal beperkt (behalve dan met de email blijkbaar) t.o.v. de nieuwe generatie telefoons.
Dat zal, maar al die flutspelletjes en whatever hoef ik echt niet.
vertel mij eens welke geweldige apps ik allemaal mis?
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
heb je uberhaupt wel eens iets gezien over de eigen mailserver van Bberry, je eigen Bberry ID account je eigen veilige Bberry cloud server etc. -edit- zoals dit: BlackBerry diensten en bedrijfssoftware - BlackBerry Software - BlackBerry NL - nl.blackberry.com
het enige wat tegen de veel hogere veiligheidsgraad tov de apples en androids zou pleiten is de vraag over black berry niet machtig wordt met jouw info, maar verder is het een zeer veilige manier van mail etc.
Als er 1 ding is wat ik negatief vind van Blackberry is het dure internettarief in het buitenland. Daar moet echt iets aan gedaan worden.
Ik geef toe dat ik nooit een BB in mijn bezit heb gehad, maar ken ze goed van vrienden (die inmiddels wel gewoon over gestapt zijn omdat ze BB zelf ook veel minder vonden dan de concurrerende toestellen) en weet waar ik over praat hoor. Maar mijn vraag aan jou was wat jouw laatste andere toestel dan bb was? Maar nogmaals, veiliger, sneller en gebruikersvriendelijker zijn makkelijk te weerleggen. Zeker sneller en gebruikersvriendelijker. Veiligheid..acht het zal wel. Er is nog nooit in mijn hele leven iets gebeurd met mail of wat dan ook.
Maar goed, het maakt mij verder ook niet uit hoor. Iedereen moet lekker doen wat hij of zij wil en in jouw geval dus gewoon bij de bb blijven. Ik zelf snap er niet zoveel van, aangezien er betere spullen zijn. Het enige valide argument van bb ten opzichte van android of iphone toestellen zou ik het fysieke toetsenbord vinden. Maar ook dat went en de touchscreentoetsenborden zijn erg ingenieus
tegenwoordig. Snel genoeg!
Ps hebben internettarieven in het buitenland niet gewoon te maken met je provider?
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Dat zal, maar al die flutspelletjes en whatever hoef ik echt niet.
vertel mij eens welke geweldige apps ik allemaal mis?
Zoals ik al zei, je kan wel zeggen dat je het allemaal niet nodig hebt. Maar er zijn wel veel apps die gewoon nuttig zijn wanneer je in het bezit bent van een smartphone. Ik heb o.a. een internetbankieren app die als een tierelier werkt en nog sneller dan online, NOS teletekst, IMDB, Pathé(persoonlijk favorietje van mij omdat ik veel heen ga) en ga zo maar door. Spelletjes speel ik ook amper. Ik gebruik ook de MB status en de Bel Status apps van Hi, erg handig om je abbonement mee in de gaten te houden. Zo kan ik bv. ook mijn betalingen in de gaten houden om maar iets te noemen.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Wat moet ik daarmee, ik wis alles toch.
Ik geef ook alleen maar aan dat de Smartphone varianten gewoon qua uiterlijk veel gepimpter zijn en minder simpel/ouderwets ogen. Heb zelf nooit problemen met verzenden e.d. Gesprekken lopen ook gewoon soepel.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Even te lui om terug te lezen ; welke had jij nou Robert? Samsung?
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Samsung Galaxy ja
Wat mij betreft de beste smartphone die er is. Ook het Super Amoled Plus scherm is een gigantische voordeel t.o.v. de HTC telefoons bijvoorbeeld. Extreem heldere en vooral ook duidelijke kleuren.
Zou die ook gewoon nemen als ik jou was
Tenzij je liever met een toetsenbordje a la blackberry werkt 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Ja ik ben wel erg gewend aan een toetsenbordje door mijn Nokia e71 nu, en ik ben (nog) niet handig met touchscreen, meestal als ik het probeer irriteer ik me als het niet lukt en krijg ik de neiging om het ding tegen de muur te gooien.
Maar wat is android dan precies?
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Tip voor Eline als je de Galaxy s2 (of ander androidtoestel) neemt en voor Robert als je het nog niet hebt. Probeer Swiftkey toetsenbord uit de appstore. Vele malen beter dan de standaard die erop zit, overtreft ook die van iPhone. Het lijkt wel alsof het programma leest wat je wilt typen en hij herstelt ook alle fouten die je maakt.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10971 berichten
- 2790 stemmen
@Eline: Android is een type besturingssysteem. Zeg maar net als Windows.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Om het even duidelijker te maken, Android is het besturingssysteem van Google dat je bijna op alle smartphones terug vindt tegenwoordig. Microsoft probeert het wel met die nieuwe Windows phones van Nokia, maar Android is denk ik het grootste en populairste. Alle nieuwe smartphones draaien tegenwoordig als mini pc'tjes. Met processors en besturingssystemen en al.
Swiftkey? Ik zal het even proberen.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Merijn, kan ik die voorspellende tekst ook uitzetten bij Swiftkey? Ik blijf het redelijk vervelende functie vinden dat weinig toevoegt wanneer je met een Qwerty toetsenbord werkt. Nu heb ik mijn typstijl wel op "snel" gezet zodat de voorspellingen minder snel gekozen worden en de functie van de spatiebalk veranderd zodat hij die woorden niet kiest. Of is dit juist de bedoeling van Swiftkey? Al moet ik zeggen dat ik die voorspellende functie op deze manier wel minder vervelend vind.
Ook geinig dat Swiftkey bijhoudt op welke plekken je de toetsen allemaal indrukt(heatmap), hoeveel fouten je maakt en er gecorrigeerd worden en dat je bijvoorbeeld de grootte van je toetsen kan aanpassen. Vooral in de staande stand vind ik het wel fijn nu dat ik de toetsen wat groter kan maken.