- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Met welke mobiel loop jij op zak?
Met welke mobiel loop jij op zak?
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Jeetje! Zou doodsbenauwd zijn dat ik dat ding in tweeën zou breken.
Ik mag in februari een nieuwe uitzoeken, maar zit nog te twijfelen. De een zegt Blackberry, de ander iPhone, maar de Samsung Galaxy S II lijkt me ook wel wat.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
BlackBerry heeft zo'n ''70%'' van de jeugd... Ik zie zelfs 11-jarige pingen en ermee rondlopen. Alleen om dit zou ik het niet kiezen. Daarnaast heb ik veel klachten over gehoord dat het snel stuk gaat en dat er mankementen aan zitten.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10971 berichten
- 2790 stemmen
Blackberry zou ik niet doen, die zijn echt ten dode opgeschreven. De enige rede dat een paar jaar geleden iedereen BB wilde was omdat je gratis kon pingen. Maar nu kan dat ook met elke andere telefoon via whatsapp.
Daarnaast vind ik die priegelknopjes 3 keer niks.
70% van de jeugd??? Daar geloof ik niks van.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Vandaar ''...''
Ik heb geen onderzoek naar gedaan, alleen zie ik er tientallen per dag met zo'n stuk plastic rondlopen. En allemaal met dat ding in hun hand te pingen. Zelfs op de fiets letten ze niet op omdat iedereen die je tegenkomt of inhaalt met een gebukte hoofd naar hun mobiel zitten te staren.
Nou moet ik er niet veel van zeggen, want ik heb hier 1 van een vriend als leenmobiel gekregen. Ik moet alleen zorgen dat die het doet, want mijn gegevens op mijn oude mobiel staan helaas niet opgeslagen in de chip-kaart. Ik zal er absoluut niet mee gaan pingen of wat dan ook, het is alleen om te bellen of te SMSen vanwege het huidige mankement wat mijn oude mobiel nu heeft.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Eigenlijk ben ik nog wel tevreden met mijn huidige telefoon, al begint de batterij dood te gaan.

Verder een heerlijk ding, geen problemen mee gehad.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Nog steeds een Blackberry Bold 9700. Echt een kutding. Kan er haast niks mee, geen leuke apps of iets dergelijks en moet eens per week de simkaart er opnieuw indouwen anders belt ie niet meer. Whatsapp en de hele telefoon eigenlijk loopt ook aardig vaak vast. In mei krijg ik een nieuwe, weet alleen nog niet welke ik ga nemen. Geen BB iig.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen

Een tevreden klant van de BlackBerry.
kos
-
- 46691 berichten
- 8849 stemmen
Ik ben al een jaar of 2 meer dan tevreden met Blackberry anders. Al die prutsapps hoef ik niet (de belangrijkste heb je ook gewoon op bberry) en die knopjes vind ik juist geweldig.
Verder nooit een probleem mee gehad en ik gebruik hem toch vrij intensief.
Kunnen we lekker pingen Eline!
.
kos
-
- 46691 berichten
- 8849 stemmen
Blackberry zou ik niet doen, die zijn echt ten dode opgeschreven. De enige rede dat een paar jaar geleden iedereen BB wilde was omdat je gratis kon pingen. Maar nu kan dat ook met elke andere telefoon via whatsapp.
.
Vind Bb messenger wel echt 10 keer zo fijn dan whatsapp.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Lijkt me een uit de lucht gegrepen aanname. Wat is er mis met whatsapp dan? Werkt prima! (uit eigen ervaring op iphone 4 en Galaxy S2). BlackBerry vind ik zelf waardeloos. 1 keer overstappen op een fatsoenlijk touch screen en besturingssysteem en je wilt nooit meer terug naar bb. Ik vraag me ook af hoe lang blackberry zich nog staande houdt.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Zakelijk is BlackBerry wel handig, maar privé zou ik altijd voor een touch screen gaan.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Whatsapp is natuurlijk vele malen handiger dan Blackberry Messenger, waar je elkaar met vage codes moet toevoegen, wat een gedoe. Whatsapp voegt gewoon automatisch al je contacten toe uit je contactenlijst die ook Whatsapp hebben geïnstalleerd. Geen enkele moeite 
Android is natuurlijk het beste wat er nu op de markt te vinden is, ook prijstechnisch een gigantische verbetering t.o.v. bijvoorbeeld een Apple, die gigantisch veel vragen voor niet meer dan aardige telefoons qua specificaties. Android vind je op tig telefoons terug in alle prijsklasses. Daarnaast is de Samsung Galaxy lijn met de SII op een ultiem hoogtepunt gekomen. Deze week maar even wat recensies van de Nexus erbij pakken.
Wanneer je bijvoorbeeld GO Launcher installeert op je Android telefoon zijn de mogelijkheden al helemaal oneindig, je kan dan werkelijkwaar je telefoon pimpen op elke manier die je wilt. Vanaf het unlock screen tot aan de overgangseffecten en hellingsmodus van je telefoon. Zo blijft je telefoon uniek. Bij Apple kan je dit tegenwoordig ook door te jailbraiken dacht ik.
Crackberry is wat dat betreft nog redelijk ouderwets en heeft eigenlijk vrij weinig te bieden t.o.v. de andere telefoons. Handig voor snel teksten(al typ ik ook als een malle op mijn 4 inch scherm), maar doe mij maar lekker internetten en "chatten" op een normaal scherm en waar het er ook een beetje mooier op uitziet. Blackberry straalt gigantische saaiheid uit. Als ik mijn Whatsapp vergelijk met de BB versie ervan zie ik gewoon een gigantisch verschil, alsof je een paar jaar terug de tijd in gaat. Ook heeft minstens de helft van de Blackberry gebruikers die ik ken problemen met dat ding en kunnen ze niet wachten tot ze die crap weg willen doen 
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Met bovenstaand verhaal ben ik het bijna helemaal eens. Blackberry is inderdaad behoorlijk ouderwets en achterhaald. Alleen is Android in mijn ogen ALLEEN het beste om die prijstechnische reden en niet anders. Ik ben zelf overgestapt van Iphone naar Galaxy s2 (mijn Iphone was gejat) en moet zeggen dat waar ik eerst baalde ik nu meer dan tevreden ben met de Samsung en Android. Het enige wat Iphone wat mij betreft nog wint is het uiterlijk, het materiaal van de behuizing en de appstore met bijbehorende apps. De batterij van de iphone leek ook iets beter, maar dat ontloopt elkaar niet veel. Via Android is er weer veel meer te tweaken, dus dat moet ik nog eens uitzoeken.
@Rico
Dat argument dat BB vooral zakelijk een streepje voor had gold volgens mij met name een aantal jaren geleden. Tegenwoordig zijn ook de androidtoestellen en iphones uitstekend voor zakelijk gebruik.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Met een iPhone heb je geen WhatsApp meer nodig, omdat je met ieder ander die een iPhone heeft automatisch gratis sms't. Dus als iedereen nu aan de iPhone gaat... 
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Klopt, maar dan nog blijft een BB handig voor zakelijk gebruik.
De mensen die ik ken en zo'n ding zakelijk gebruiken, zijn toch wel erg tevreden. Daardoor zal BB het nog wel een tijdje gaan redden, maar wezenlijk is het erg achterhaald.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Zakelijk, zakelijk. Ik heb ook een office pakketje op mn Galaxy telefoon staan
Overigens probeert Blackberry het wel met haar touchscreen varianten, maar of dat een echte toevoeging is.
Met een iPhone heb je geen WhatsApp meer nodig, omdat je met ieder ander die een iPhone heeft automatisch gratis sms't. Dus als iedereen nu aan de iPhone gaat...
Smsen ook al zo achterhaald, ik kan onbeperkt smsen. Verstuur ze amper nog helaas
Volgens mij heb ik voor het eerst ook geen last gehad van de oud&nieuw drukte qua versturen van berichten. Whatsapp functioneerde gewoon normaal. Zal overigens ook wel goed zijn voor het sms verkeer, dat ligt ook minder snel op z'n gat door het dataverkeer.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
@ Rico
Hmm oke, ja ik ken zelf weinig mensen meer die BB zakelijk dan wel privé gebruiken. Het enige wat ik weet is dat alle pubers en jongeren in Amsterdam met een BB lopen. Om wat voor reden dan ook is dat daar al jaren een hype.
@SelmaDuim
Klopt ja sinds IOS 5 heb je iMessage. Werkt ook super, alleen mis je inderdaad de connectie met andere toestellen dan iPhone. Dat iMessage werkt overigens net als Whatsapp verder hoor, en gaat ook via internet dus niet echt te vergelijken met sms.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Is IMessage niet gewoon een veredelde variant op pingen?
Daarom is Whatsapp ook ideaal. Is bereikbaar voor iedereen(met een fatsoenlijk besturingssysteem op de telefoon).
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
@ Rico
Hmm oke, ja ik ken zelf weinig mensen meer die BB zakelijk dan wel privé gebruiken. Het enige wat ik weet is dat alle pubers en jongeren in Amsterdam met een BB lopen. Om wat voor reden dan ook is dat daar al jaren een hype.
Waarschijnlijk door dat hele Ping-gebeuren. Maar dat is nu dus ook achterhaald. 
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Is IMessage niet gewoon een veredelde variant op pingen?
Daarom is Whatsapp ook ideaal. Is bereikbaar voor iedereen(met een fatsoenlijk besturingssysteem op de telefoon).
Klopt, is daar het beste mee te vergelijken. En Whatsapp is inderdaad verder gewoon het best. Het enige wat ik daar verkeerd aan vind is de naam. Die blijf ik maar fout vinden 
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Het wordt ook al in werkwoordsvorm gebruikt: "ik app je vanavond wel even"
Best dom als je erover nadenkt, maar ik vind het wel wat hebben. Als jij mij een jaar geleden zou vragen of je kon "appen" dan had ik je raar aangekeken.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
"Ik spreek je zo op de whatsapp"!
Vreselijk...
kos
-
- 46691 berichten
- 8849 stemmen
Whatsapp is natuurlijk vele malen handiger dan Blackberry Messenger, waar je elkaar met vage codes moet toevoegen, wat een gedoe. Whatsapp voegt gewoon automatisch al je contacten toe uit je contactenlijst die ook Whatsapp hebben geïnstalleerd. Geen enkele moeite 
. wat een enorme onzin zeg. Buiten dat is de Messenger van BB veel sneller, bij whatsapp doet ie het nog veel te vaak niet en komt dan minuten later een keertje aan.. het meest dodelijke voor een chatprogrammaatje zeg maar.
.
kos
-
- 46691 berichten
- 8849 stemmen
Lijkt me een uit de lucht gegrepen aanname. Wat is er mis met whatsapp dan? Werkt prima! (uit eigen ervaring op iphone 4 en Galaxy S2). BlackBerry vind ik zelf waardeloos. 1 keer overstappen op een fatsoenlijk touch screen en besturingssysteem en je wilt nooit meer terug naar bb.
Ik heb touch screen gehad hoor. Samsung en allerlei android telefoons vind ik overigens veel te lomp en groot. Die hoef ik sowieso al niet dan. Ze moeten wel prettig in mn zak passen. Wat mij betreft een topvereiste.
kos
-
- 46691 berichten
- 8849 stemmen
Crackberry is wat dat betreft nog redelijk ouderwets en heeft eigenlijk vrij weinig te bieden t.o.v. de andere telefoons. Handig voor snel teksten(al typ ik ook als een malle op mijn 4 inch scherm), maar doe mij maar lekker internetten en "chatten" op een normaal scherm en waar het er ook een beetje mooier op uitziet. Blackberry straalt gigantische saaiheid uit. Als ik mijn Whatsapp vergelijk met de BB versie ervan zie ik gewoon een gigantisch verschil, alsof je een paar jaar terug de tijd in gaat. Ook heeft minstens de helft van de Blackberry gebruikers die ik ken problemen met dat ding en kunnen ze niet wachten tot ze die crap weg willen doen
Vraag me af wat voor problemen dat dan moeten zijn... Vind overigens juist dat veel van die android dingen er veel te kermisachtig en lelijk uit zien. Heb het veel liever sober.
kos
-
- 46691 berichten
- 8849 stemmen
Klopt, maar dan nog blijft een BB handig voor zakelijk gebruik.
De mensen die ik ken en zo'n ding zakelijk gebruiken, zijn toch wel erg tevreden. Daardoor zal BB het nog wel een tijdje gaan redden, maar wezenlijk is het erg achterhaald.
Met name qua mailpush is het behoorlijk essentieel voor mij.
kos
-
- 46691 berichten
- 8849 stemmen
Zakelijk, zakelijk. Ik heb ook een office pakketje op mn Galaxy telefoon staan
Overigens probeert Blackberry het wel met haar touchscreen varianten, maar of dat een echte toevoeging is.
Daar moeten ze idd snel mee kappen, en al helemaal dat dubbele touchscreen + toetsen, wordt ie alleen maar dikker en zwaarder van
.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Ik heb touch screen gehad hoor. Samsung en allerlei android telefoons vind ik overigens veel te lomp en groot. Die hoef ik sowieso al niet dan. Ze moeten wel prettig in mn zak passen. Wat mij betreft een topvereiste.
Oke dat je bijvoorbeeld een Galaxy S2 wat te groot vindt is een argument. Al voel ik zelfs de grote Galaxy S2 nauwelijks zitten in mijn broekzak. Het is maar net wat je het belangrijkste vindt aan een mobiele telefoon... Ik zelf vind snelheid, een goed besturingssysteem, goede browsermogelijkheden en handige apps belangrijk en dan kom je dus nooit bij BB uit. BB is op dat gebied hopeloos ouderwets.
Whatsapp werkt verder prima en dat berichten niet aan zouden komen heb ik geen last van, zowel op de iphone als op een androidtoestel. Ook de algemene opinie laat zien dat er weinig negatieve geluiden over whatsapp zijn. Prima dus als je messenger van BB liever hebt, maar dat Whatsapp dan niet goed zou zijn, dat is echt grote onzin.
En wat betreft mailpush en zakelijk gebruik.. In hoeverre heeft de BB daar een streepje voor dan? Ik krijg gewoon al mijn mail binnen zovaak ik dat wil hoor op de Iphone en Androidtoestellen.
kos
-
- 46691 berichten
- 8849 stemmen
Oke dat je bijvoorbeeld een Galaxy S2 wat te groot vindt is een argument. Al voel ik zelfs de grote Galaxy S2 nauwelijks zitten in mijn broekzak. Het is maar net wat je het belangrijkste vindt aan een mobiele telefoon... Ik zelf vind snelheid, een goed besturingssysteem, goede browsermogelijkheden en handige apps belangrijk en dan kom je dus nooit bij BB uit. BB is op dat gebied hopeloos ouderwets.
Dat zal best, ik ken geen 1 app die ik zou willen die niet op een BB kan... En qua snelheid en besturingssysteem ben ik ik zeer tevreden.
Whatsapp werkt verder prima en dat berichten niet aan zouden komen heb ik geen last van, zowel op de iphone als op een androidtoestel. Ook de algemene opinie laat zien dat er weinig negatieve geluiden over whatsapp zijn. Prima dus als je messenger van BB liever hebt, maar dat Whatsapp dan niet goed zou zijn, dat is echt grote onzin.
ik zei niet 'niet goed' ik zei: 'veel minder' . Ik heb ze beide, maar ik gebruik veel liever BB messenger omdat het veel fijner werkt (vind juist whatsapp erg ouderwets en saai overkomen) en omdat het veel sneller is en ik bij whatsapp veel te vaak heb gehad dat berichten pas veel te laat aankomen. En ook vrienden van me hebben dat gehad dus het is niet iets wat alleen bij mij is.
[/quote]
En wat betreft mailpush en zakelijk gebruik.. In hoeverre heeft de BB daar een streepje voor dan? Ik krijg gewoon al mijn mail binnen zovaak ik dat wil hoor op de Iphone en Androidtoestellen. [/quote]
Ik vind het BB systeem voor mail sneller, veiliger en gebruiksvriendelijker.