- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Met welke mobiel loop jij op zak?
Met welke mobiel loop jij op zak?
Reinoir
-
- 682 berichten
- 449 stemmen
Aangezien "Phone" in het Nederlands "Telefoon" is wat zal "I" dan wel niet in het Nederlands zijn? "Ik"? Gewoon een gok.
Ik vind het gewoon werkelijk waar knap dat iemand niets heeft meegekregen als bijv een iPhone. Maarja dat is mijn mening natuurlijk. Nooit verwacht dat zoiets langs iemand zou kunnen gaan. Mijn beeld daarop is dan misschien ook wel fout.
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Wat een leuke discussie hier zeg.
Ik ben het volledig eens met Halcyon. Heerlijk dat je geen gsm hebt, respect!
En ikzelf ben totaal tegen die nieuwe dingen, waar je niet meer zonder kan als je het hebt. Het is totaal overbodige luxe en het neemt absoluut een te groot deel in van je leven.
Zoals Jawaddedadde ook zegt, een nokia 3310 functioneert prima om mee te smsen en om mee te bellen. Ook gaat hij heel lang mee en verslijt nauwelijks. Terwijl een vriend van mij z'n Iphone één keer liet vallen en toen zaten er al barsten in.
Het is juist stoer als je geen gsm hebt of als je nog zo'n koelkast hebt in deze tijd.
De wereld moderniseert en maar weinig mensen vragen zich af wat hiervoor eigenlijk de reden is, en wat je werkelijk hebt aan zo'n Iphone ( wat een vreselijk woord trouwens ).
Wat maakt het nou uit dat iemand nog nooit van de Iphone heeft gehoord? Dat is logisch toch, iedereen leeft zijn leven op zijn manier. Jij, Reinoir, laat je zomaar meewaaien...
Reinoir
-
- 682 berichten
- 449 stemmen
Ben het eens met je gedachten over die GSM's. Had zoals ik al eerder zei nooit verwacht dat iemand niks mee heeft gekregen van de iPhone.
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1702 stemmen
Ik las dat Blackberry ook erg hot is dezer dagen. Vooral bij scholieren.
'Wat is je ping?' aaaaargh.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Aangezien "Phone" in het Nederlands "Telefoon" is wat zal "I" dan wel niet in het Nederlands zijn? "Ik"? Gewoon een gok..
de 'I' staat gewoon voor het Engelse 'Information'. Een IPhone kan je dus bekijken als een telefoon die veel informatie (kan) bevat(ten). 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Aangezien "Phone" in het Nederlands "Telefoon" is wat zal "I" dan wel niet in het Nederlands zijn? "Ik"? Gewoon een gok.
Edit: Nu lees ik Speedy's post. De 'I' staat dus voor informatie. Wist ik niet.
kos
-
- 46691 berichten
- 8849 stemmen
In bepaalde milieus en beroepen loopt iedereen trouwens met een iPhone rond, maar zo indrukwekkend is die inburgering toch echt nog niet. Volgens mij iets van een 2.5% van de globale gsm markt?
Echt? Ik zie ze werkelijk overal.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12842 stemmen
Echt? Ik zie ze werkelijk overal.
Ik ook. Maar is ben dan ook niet in alle milieus thuis.
kos
-
- 46691 berichten
- 8849 stemmen
Ik bedoel meer, als ik in de rij bij de supermarkt sta enzo. Je kunt er nauwelijks omheen kijken.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
de 'I' staat gewoon voor het Engelse 'Information'. Een IPhone kan je dus bekijken als een telefoon die veel informatie (kan) bevat(ten).
Nee dat klopt dus niet. Omdat ik echt niet wist waar het voor stond heb ik het even nagezocht en hoewel Apple zelf er ook vrij vaag over doet staat die i oorspronkelijk zeer waarschijnlijk voor Internet. Jawel Internet...
De i voor Apple producten is geïntroduceerd voor het eerst met de iMac in 1998 een tijd dat internetgebruik een hoge vlucht nam. De iMac had toen een van de eenvoudigste methodes beschikbaar om in 2 stappen verbonden te geraken met het internet.
Later is Apple die i ook voor zowat alle andere productlijnen gaan zetten waarschijnlijk omdat het cool klinkt en ook kan staan voor information, individual en verzin maar wat.
Tegenwoordig kom je die i zelfs vaak tegen buiten de Apple producten om en is een heel eigen leven gaan leidden als het ware.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Een Samsung G600 
Toch niet meer 't nieuwst. Maar ik ben geen bel- of mobielfreak, dus ik sta niet te springen om elk half jaar de nieuwste gadget te halen.
Als het mooi uitziet, SMS-en kan sturen, kan bellen en goede filmpjes maken, vind ik het allemaal best.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Sinds gister loop ik met de Nokia N97, ben er erg blij mee 

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Een prachtige telefoon schat. Nog mooier dan die van mij, nu moet ik dus ook weer ee nieuwe gaan halen
.
K*D
-
- 240 berichten
- 653 stemmen
Vanaf volgende week een Blackberry bold (bold dacht ik? met die punten op de achterkant
)
Heb m wel al thuis liggen maar nog niet klaar voor gebruik.
Nu maar even doen met Sony Ericsson, ben blij als ik er vanaf ben. God wat is dat aansluitinkje irritant die tussen je mobiel en oordopjes zit. 
boozebelly
-
- 1428 berichten
- 1908 stemmen
Ik loop zo min mogelijk met mijn mobieltje op zak, ik neem hem alleen mee als ik ver weg ga op vakantie o.i.d.
In het dagelijks leven hiero zie ik er het nut niet van in en ervaar ik ze eerder als lastig. Als ik in een winkel sta, aan het werk ben of in de kroeg zit wens ik niet lastig gevallen te worden door mijn mobieltje.
Je hebt ook mensen die zodra het stil valt meteen met dat ding gaan spelen, vreselijk irritant en onbeschoft vind ik dat. Zelf kijk ik liever een uur lang naar een boom met een bosje vogels erin. En NEE! Ik ben niet OUD!!! 
De mijne heb ik nu ook al een jaar of 4, ik neem pas een nieuwe als ie kapot is. De hype rond die dingen ontgaat mij dan ook volledig. Ik ben ook die irritante lul die naar je toe komt lopen in de trein of het wat zachter kan

AchmedATM
-
- 1507 berichten
- 0 stemmen

Deze heb ik met Abo. tikt lekker weg, alhoewel ik niet gebruik maak van de MP3 capaciteit is het toch een goeie telefoon.

Deze heb ik met prepaid, is lekker simpel
BlueVelvet
-
- 1316 berichten
- 785 stemmen
Ik heb een of andere oude Samsung-telefoon (er staat niet eens een type-nummer op, dus meer kan ik niet zeggen). Heb ooit het goedkoopste abonnement gezocht, 5 euro per maand, maar bel en sms nog minder (heb dus eigenlijk een abonnement van 1 euro nodig met 30 belminuten o.i.d.
)
Ik kan wel sympathiseren met Halcyon. Het enige dat ik weet van de "iPhone" is dat het "weer zo'n veel te duur geavanceerd apparaat van Apple is". Maar ik probeer hypes dan ook vaak bewust te ontlopen. Dat werd bij deze hype versterkt door de beelden van geobsedeerde mensen in de rij voor zo'n ding op de eerste verkoopdag (volgens mij op het NOS Journaal).
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3280 stemmen
Ik kreeg net de volgende SMS van een zekere griplo.com:
Ik weet 100% zeker dat ik me nergens voor aangemeld heb dus vind ik het een beetje raar dat ik zo'n sms krijg. Heeft iemand hier ervaring mee en wat kan ik het beste doen? Ik weet wel dat griplo veel mensen op MSN ook al gegijzeld heeft want enkele mensen sturen al ongewild berichten naar mij met links en dingen die ze gewonnen hebben. Op Google kan ik over SMS gezeur van griplo niet zoveel vinden dus ik vraag het zo maar even aan het behulpzame MovieMeterpubliek.
clockwork72
-
- 2780 berichten
- 1738 stemmen
Net deze Sony Ericsson Xperia X10 mini pro besteld.
http://www.gsminfo.nl/nieuwsmedia/images/phones/sonyericsson/x10-pro.jpg
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen

Sinds 2 maanden. Erg tevreden over!
clockwork72
-
- 2780 berichten
- 1738 stemmen
Nouja, sinds vandaag dus deze Sony Ericsson Xperia X10 mini pro.

Reinoir
-
- 682 berichten
- 449 stemmen
Samsung E1107. Simpel ding, wel erg praktisch.
Justinw
-
- 5378 berichten
- 1803 stemmen
Erg simpel toestel. Bellen en SMSen. Internet vind ik gewoon irritant op zon schermpje en geef die 200 euro veel liever uit aan een betere tv of pc. Wat ik dan ook gedaan heb 
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Erg simpel toestel. Bellen en SMSen. Internet vind ik gewoon irritant op zon schermpje en geef die 200 euro veel liever uit aan een betere tv of pc. Wat ik dan ook gedaan heb
Heel verstandig
. Het is dat ik zo een alles erop en eraan toestel krijg bij mijn abbonement, helft van de flauwekul gebruik je toch niet
.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Ik weet nog steeds niet hoe dat GPS gedoe werkt op mijn telefoon, en boeit me ook totaal niet eigenlijk..