- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Met welke mobiel loop jij op zak?
Met welke mobiel loop jij op zak?
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
De wat oudere mensen, ja 
Lijkt me vreselijk, om door een mobiel berichten op MM plaatsen, nee niet voor mij. Doe mij maar gewoon een compu met een normale keyboard.
Tha-Joker
-
- 1048 berichten
- 951 stemmen
Iphone, is gewoon een product van het bedrijf Apple. Je kan er mee bellen internetten spelletjes spelen, smsen etc. En hij is supergebruiksvriendelijk. Ik plaats ook wel eens berichten met mijn mobiel op moviemeter. Dat vind ik helemaal niet onhandig. 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Iphone, is gewoon een product van het bedrijf Apple. Je kan er mee bellen internetten spelletjes spelen, smsen etc.
.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3280 stemmen
Maar die past niet in je broekzak.
Hoe kan je niet weten wat een iPhone is? Nooit met andere mensen gesproken, nooit een krant gelezen, nooit tv gekeken?
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ja, ik ken de naam ook alleen moet ik eerlijk zeggen. Heb ook totaal geen interesse in zulke dingen.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Maar die past niet in je broekzak.
Hoe kan je niet weten wat een iPhone is? Nooit met andere mensen gesproken, nooit een krant gelezen, nooit tv gekeken?
planet_of_death
-
- 3962 berichten
- 178 stemmen
Nee hoor. Er zijn nu eenmaal mensen die "niet mee" zijn, of weinig belang hechten aan hi-tech snufjes.

Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Interessant, maar ik kan dat met mijn pc ook allemaal
.
Dat was ooit ook eens een high-tec snufje waarover mensen dachten er niet met mee te hoeven gaan 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Dat was ooit ook eens een high-tec snufje waarover mensen dachten er niet met mee te hoeven gaan
.
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Neemt niet weg dat er nog hele generaties zijn die een 'PC en internet vrije" wereld hebben gekend, dat kan je van het wiel dan weer niet echt niet zeggen 
Ik kreeg mijn eerste computerlessen ook pas toen ik een jaar of 12 was op een Commodore64 en internet was nog lange tijd iets waarvoor ik naar de universiteit moest.
Iets anders dan tegenwoordig waarbij een 4 jarige peuter pa z'n laptop al wetet te hacken.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12842 stemmen
Beetje gek misschien dat je nog nooit van een iPhone gehoord hebt, anderzijds mis je er ook niet veel aan.
Reinoir
-
- 682 berichten
- 449 stemmen
Ik geloof hem niet, of het is een kluizenaar.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Er zijn nu eenmaal bepaalde producten waarvoor momenteel geen surrogaat meer is en je als individu dus genoodzaakt bent ze te gebruiken. Een computer is daar een van, want zowel op school als op het werk gebeurt alles digitaal en worden schriftelijke documenten geweerd. Voor een telefoon is dat anders: je kan mobiel bellen, via vaste lijn, skypen, ...
Ik ben niet zozeer tegen technologie, wel tegen nutteloze technologie (of nuttige technologie die nutteloos gemaakt wordt). Neem zo'n mobiele telefoon, die wordt te pas en te onpas gebruikt. Bijvoorbeeld: muziek luid zetten in de tram, onzinnige conversaties die iedereen ongewild moet aanhoren, ... Ondertussen is trouwens bewezen dat ie schadelijk is. Zelfs als je er geen hebt, zit je nog tussen de straling van de GSM-masten; leuk hoor. Ook vind ik de discriminatie hieromtrent ronduit irritant. Mensen zonder mobieltje kunnen hier in Antwerpen nog moeilijk aan een tramticket geraken. Er zijn zelfs bepaalde e-formulieren die niet aanvaard worden als je geen mobiel telefoonnummer invoert. Als je een hele maatschappij er wil op afstemmen om zo'n spullen te standardiseren, zorg dan ook dat het goed gebeurt.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ik geloof hem niet, of het is een kluizenaar.
Wel weer zo'n typische opmerking trouwens. Als je tegenwoordig geen mobiele telefoon hebt, dan ben je een randgeval. Ach, dan is dat maar zo.
kos
-
- 46691 berichten
- 8849 stemmen
Neemt niet weg dat er nog hele generaties zijn die een 'PC en internet vrije" wereld hebben gekend, dat kan je van het wiel dan weer niet echt niet zeggen 
Ik kreeg mijn eerste computerlessen ook pas toen ik een jaar of 12 was op een Commodore64 en internet was nog lange tijd iets waarvoor ik naar de universiteit moest.
Turbo laden.
Poke 5432, 8
10 ?"COMMODORE 64"
20 GOTO 10

Reinoir
-
- 682 berichten
- 449 stemmen
Halcyon jij verdraaid de zaken. Ik zeg niet eens dat je een randgeval bent en was niet eens op de hoogte dat je geen mobiel had. Wat jij zegt is niet eens te vergelijken met wat ik zeg. Ten eerste op het internet krijg je overal advertenties van iPhones the zien. Ten tweede reclame op televisie en posters in bushokjes, en ten derde hoogst waarschijnlijk heeft een van je familie leden of een vriend/vriendin zo'n ding. Ik haat dat wanneer mensen de zaken gaan verdraaien en zich dan opstellen als een slachtoffer. Kap daar mee. De iPhone is zojuist een van de meest gebruikte mobiele telefoon op aarde, misschien wel de meeste. Ik heb het ook niet eens zo op mobiele telefoons vaak heb ik dat ding ergens in mijn kamer liggen weg te schimmelen. En als je niet weet wat een iPhone is waarom noem je het dan hi-tech stuff? Nog een ding, spreekt het woord "iPhone" niet genoeg uit om te kunnen bedenken wat het is? Of weet je ook al niet wat een iPod is en een Phone is?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3280 stemmen
Het is niet denigrerend bedoeld. Ik snap alleen niet hoe je zoiets kan missen.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12842 stemmen
De iPhone is zojuist een van de meest gebruikte mobiele telefoon op aarde, misschien wel de meeste.
De meest gehypete in ieder geval.
Reinoir
-
- 682 berichten
- 449 stemmen
De meest gehypete in ieder geval.
Sowieso.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12842 stemmen
In bepaalde milieus en beroepen loopt iedereen trouwens met een iPhone rond, maar zo indrukwekkend is die inburgering toch echt nog niet. Volgens mij iets van een 2.5% van de globale gsm markt?
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Ach de hele gsm/iPhone/Blackberry discussie.
Vroeger, toen ik nog op de middelbare school zat lachten we die ene jongen die z'n mobiel bovenhaalde vierkant uit. Nu word je als neandertaler bekeken als je er geen meer hebt.
Voor alle duidelijkheid, ik heb er zelf ook één, zo'n Nokia 3310 vanuit de prehistorie, maar bellen en sms'en doet hij wel prima. Voor de rest gebruik ik m'n pc wel. Ik hoef toch niet op internet als ik ga kakken?
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
In bepaalde milieus en beroepen loopt iedereen trouwens met een iPhone rond, maar zo indrukwekkend is die inburgering toch echt nog niet. Volgens mij iets van een 2.5% van de globale gsm markt?
Waarschijnlijk zeker waar maar als Apple ergens wel zeker in uitblinkt is het hun marketing voor vaak belachelijk dure producten. En ja, ik ben ook de gelukkige bezitter van een i-pod 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik las dat Blackberry ook erg hot is dezer dagen. Vooral bij scholieren.
Terwijl het oorspronkelijk bedoeld was als zakelijke telefoon.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Blackberry werd mij juist afgeraden toen ik voor een mobiel ging, je kon beter een Nokia E71 of aanverwanten nemen...
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Halcyon jij verdraaid de zaken.
Ik herinner me nog dat ik samen met mijn vriendin eens aan het rondwandelen was in de mediamarkt. Komt er een mevrouw naar mij:
'Meneer, mag ik wat vragen? Bij welke GSM-operator zit u?'
'Eh, sorry, maar ik heb geen GSM mevrouw.'
'En hoe communiceren jullie dan (vreemd kijkend naar mij en mijn vriendin)?'
'Euh, wij praten gewoon met elkaar...'
Kortom, leer er gewoon mee leven dat er mensen zijn die gerust zonder al die spullen kunnen. Ik heb me er immers ook bij neergelegd dat bepaalde mensen er afhankelijk van zijn.
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
Blackberry werd mij juist afgeraden toen ik voor een mobiel ging, je kon beter een Nokia E71 of aanverwanten nemen...
Maar hij heeft wel gelijk, bijna iedereen loopt met een Blackberry rond.
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Het is voooral de 'air' van zakelijkheid, he.
Net als 'zeilkleding' eigenlijk.
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
al weet ik niet waar die 'I' voor staat.
Haha, volgens mij weet niemand dat inclusief Dhr Jobs zelf.