- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Gezond leven
Gezond leven
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Maar wel een jointje op zijn tijd toch Halycon? 
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Groenten eten probeer ik ook sowieso elke dag, da's niet zo moeilijk.
Ik eet sowieso al vrij veel fruit, niet eens omdat het gezond is, maar het enorm lekker is.
Ik let wel redelijk goed op voeding en sport ook vrij regelmatig. Dat betekent om de dag een km. of 5 uur hardlopen of 1,5 uur fitnessen.
Moet ook wel want ik zit voor mn werk de hele dag of achter de PC en telefoon of in de auto dus beweeg dan weinig.
Tevens hou ik van lekker eten en alcohol gaat er ook wel in.
.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Maar wel een jointje op zijn tijd toch Halycon?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Spacecake heb ik nog nooit gehad, heeft me nooit getrokken.
Cake moet naar cake smaken zit er in mijn hersens geprogrammeerd.
Lijkt me echt smerig.
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
De smaak is het probleem niet hoor, je kunt bvb gewoon chocoladecake bakken of zo. Het is niet alsof het per se naar wiet moet smaken.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Zal toch wel een bijsmaak aan zitten wat voor cake je verder dan ook maakt?
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2242 stemmen
Verder zijn vitamine- en andere tabletten zelden nodig en vormen ze een onderdeel van de commerciele gezondheidsindustrie.
Is ook zo. Daarom is het ook totaal onnodig om vitaminepreparaten met 10x tot zelfs 20x de dagelijkse aanbevolen dosering te nemen. Maar toch neem ik die van een normale dosering (100% ADH) en die werken wel degelijk. Toen ik het een tijdje niet nam en ook niet zo gezond at kreeg ik last van gesprongen mondhoeken en dat heeft te maken met een vitamine b2 tekort. En het kwam niet door de winter. Toen ik dus van die vitamine b pillen nam was het per direct over.
Dat hoef helemaal niet zo te zijn. Vooral als het gaat om nagemaakte van oorsprong natuurlijke middelen zoals melatonine of vitaminepreparaten van een normale dosis. Als je 1 tot 3 0,1 mg melatonine pilletjes neemt is dat precies dezelfde dosering als dat je lichaam in principe zelf al aanmaakt en daar zitten absoluut geen bijwerkingen aan verbonden.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Toen ik het een tijdje niet nam en ook niet zo gezond at kreeg ik last van gesprongen mondhoeken en dat heeft te maken met een vitamine b2 tekort.
Exact, je had dus ook gewon gezonder kunnen gaan eten.
Ik zou daar maar niet zo zeker van zijn. Veel preparaten bevatten ook hulpstoffen en het is altijd een matige kopie van het echte spul. De reacties in je lichaam zijn toch altijd anders dan dat het op natuurlijke wijze wordt aangemaakt. Het menselijk lichaam is zeer complex en het effect is zelden ik stop er a in dus komt er b uit...
notnotfun
-
- 617 berichten
- 0 stemmen
- bewust een niet-stresserende job genomen
Wat doe je dan, als ik vragen mag
.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Dat hoef helemaal niet zo te zijn. Vooral als het gaat om nagemaakte van oorsprong natuurlijke middelen zoals melatonine of vitaminepreparaten van een normale dosis.
Die "normale" dosis komt dan op bij wat je al binnen krijgt met je dieet he. Dus je loopt het risico teveel binnen te krijgen, wat bij de meeste vitamines weinig kwaad kan, maar niet bij alle.
Dat betekent om de dag een km. of 5 uur hardlopen
Jij denkt dat het gezond is om de ene dag 1 km en de andere dag 5 uur hard te lopen? 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Die aanbevolen dagelijkse hoeveelheid geldt natuurlijk ook alleen bij een 'normaal' leven. Als je veel (= vrijwel dagelijks) sport, heeft je lichaam ook meer nodig.
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
- Niet roken.
- 2 stuks fruit per dag.
- Niet teveel drinken.
- Wijntje op z'n tijd kan wel.
- Genoeg slapen, 8 uur per dag ongeveer.
- Niet teveel eten.
- Gematigd vis eten.
- Geen tussendoortjes zoals koekjes, chocolade, taart, en snoepjes en dergelijke.
- Sporten.
- Genoeg water drinken.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2242 stemmen
Exact, je had dus ook gewon gezonder kunnen gaan eten.
Je beseft natuurlijk wel dat als je een tekort hebt van een bepaalde vitamine, je dat tekort veel makkelijker opheft door een vitaminepreparaat dan met normaal voedsel. Reken maar eens uit hoeveel bananen je moet eten om bijvoorbeeld een vitamine b tekort op te heffen.
Gezond eten is in principe altijd beter dan een nagemaakt middel, omdat het o.a. ook vezels bevat en antioxidanten, maar een vitaminepreparaat met een normale dosering is verder een prima aanvulling.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Nu zo'n 6 maanden gestopt met roken en van de week begonnen met mountainbiken, maar poeh dat merk je wel degelijk. Geen piepende long meer bij een flinke inspanning bult op. 
Op dat soort momenten ben ik ook echt blij dat ik gestopt ben.
Er moeten nu wel wat kilo's af, omdat je toch wat sneller aankomt als je stopt met roken.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2242 stemmen
Die "normale" dosis komt dan op bij wat je al binnen krijgt met je dieet he. Dus je loopt het risico teveel binnen te krijgen, wat bij de meeste vitamines weinig kwaad kan, maar niet bij alle.
Dat risico loop je niet bij een 100% ADH, aangezien dat niet voor een overdosering zorgt dat slecht is voor je gezondheid. Het is sowieso een hele moeilijke opgave om puur op basis van gezond eten van alle benodigde vitaminen iedere dag de perfecte dosering binnen te krijgen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Nu zo'n 6 maanden gestopt met roken en van de week begonnen met mountainbiken, maar poeh dat merk je wel degelijk. Geen piepende long meer bij een flinke inspanning bult op. 
Op dat soort momenten ben ik ook echt blij dat ik gestopt ben.
Er moeten nu wel wat kilo's af, omdat je toch wat sneller aankomt als je stopt met roken.
Gefeliciteerd. Slim. 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Gezond leven... Ik rook niet, dus da's een grote pluspunt.
Voor de rest leef ik niet echt gezond als het op kilo's groente en fruit eten per dag. Zo nu en dan eet ik een gemixte fruitkom en groente af en toe. Maar het is bij mij wekelijks pizza, shoarma en de mac.
zinfandel
-
- 47 berichten
- 17 stemmen
Ja vandaag weer begonnen met hardlopen. 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Ik eet meestal vier keer per week aardappelen en groenten en één keer per week vis. Ook elke dag wel stuk of vijf fruit plus een vitaminepilletje. Ga twee keer per week naar de sportschool en één keer per week naar het zwembad. Daarnaast doe ik alles op de fiets.
Fastfood eet ik zelden. Kan me geeneens herinneren wanneer ik voor het laatst bij McDonald's of Burger King ben geweest. En als ik wel een keertje trek in fastfood heb, geef me dan maar een Turkse pizza met kebab. Drink ook veel meer water dan wat ik eerst deed, is ook lekkerder dan frisdrank eigenlijk.
Mijn enige zonde is dat ik niet vies ben van een wietje en de soms daarbij komende vreetkickjes.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Ik kan het me niet voorstellen dat je water lekkerder vind dan fris...
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Kon ik me eerst ook niet voorstellen. Water moet je 'leren' drinken. Doe het desnoods eerst met limonade en bouw het dan af naar puur water. 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
De weinige keren dat ik het drink, ga ik voor de koolzuurhoudende water (Spa rood voornamelijk). Omdat ik koolzuur gewend ben, drink ik dat makkelijker weg dan normaal water.
Fortune
-
- 4312 berichten
- 2769 stemmen
Ik vind water ook beter, gewoon omdat je er niet zo'n kleffe mond van krijgt.
Cola kan je blijven en blijven drinken omdat het je dorst niet echt lest.
Fortune
-
- 4312 berichten
- 2769 stemmen
De weinige keren dat ik het drink, ga ik voor de koolzuurhoudende water (Spa rood voornamelijk). Omdat ik koolzuur gewend ben, drink ik dat makkelijker weg dan normaal water.
Koolzuurjunkie 
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Ik kan het me niet voorstellen dat je water lekkerder vind dan fris...
Veel lekkerder zelfs. Die zoete zooi vind ik vreselijk. Vruchtensapjes daarentegen is veel lekkerder.
Jesper187
-
- 6434 berichten
- 2462 stemmen
Ik geloof niet in gezond leven en al helemaal niet in het feit, dat je van "gezond" leven, langer zou leven. Je kunt immers niet weten of je langer zou leven, aangezien je nog niet dood bent..
Ook worden we gemiddeld al stukken ouder dan vroeger, dat geldt zelfs voor mensen die zogenaamd "ongezond" leven. En of je nou van lang leven gelukkig wordt is ook maar de vraag.. maar goed daar hebben we tegenwoordig dan weer euthanasie voor 
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Het is ook wetenschappelijk nog steeds niet bewezen hebben dat dik zijn alleen door slecht eten komt.Er zijn wel bewijzen gevonden dat het heeft te maken zoals bij suiker patienten dat men die veel dikker zijn geen insuline aanmaken die ervoor zorgt dat je dus op pijl blijft. Mensen die dik zijn hoeven dus per definitie niet slechter te eten dan slanke mensen. Vegetarisch leven is minder goed voor de prostaat bij mannen dus is het ook niet gezonder. Te veel rood vlees is niet goed maar rood vlees zorgt er wel voor dat je 25% meer spierweefsel opbouwt als je voldoende beweegt. Obesitas is een psychische ziekte en is net zoiets als een drugs/alcohol verslaving.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Ik geloof niet in gezond leven en al helemaal niet in het feit, dat je van "gezond" leven, langer zou leven.
Daar kom je wel op terug zodra je met een hartinfarct op de operatietafel ligt te creperen.