• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.966 gebruikers
  • 9.370.161 stemmen

Sigaretten, sigaren en andere rookwaar

zoeken in:

stfuympos

• 13359 berichten
  • 731 stemmen

Ik ben voorstander van roken in de kroeg maar ik moet toegeven dat ik het wel verbied in me auto dan begrijp je de niet rokers ook stukken beter elke keer als je je waggie weer instapt ,echt goor.

Alleen al zou men roken in kroegen verbieden (de eigenaars) en dat geld zeker hier in mokum dan komt er geen hond dus voor mij een onzin regel.

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

JacoBaco schreef:

Volgens jou.. Oké, maar uit welk jaartal dateert je info?

Ik heb op de meet Paul horen zeggen dat je weleens iets meer rookt dan alleen het weekeind. 't Lijkt me dat 'ie je wel kent, na ongeveer 30? jaar ofzo ..

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

25 jaar... En ik rook vanaf mn twinstigste zo'n beetje. En die meet is alweer een tijdje geleden. Dus omdat ik 2 jaar geleden doordeweeks ook nog wel is een sigaret rookte, ga je er nu standaard vanuit dat ik dit nu nog steeds doe. Niet erg netjes van je

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Op het matje Jaco. Geef maar toe. Beken. Is niet erg. We houden toch wel van je.

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Oké, ik ben erbij!

En ik was even bang voor nare consequenties, maar het valt dus weer erg mee.

Mijn (doordeweekse) favoriet is nu.

(afbeelding)

sinterklaas

• 11813 berichten
  • 3316 stemmen

Met nadruk op "Roken is dodelijk"

Maar ik heb zaterdag ook weer gezondigt. 2 jointjes tijdens het popweekend in Schagen (wel geshared hoor) . Ben je gelijk 2 dagen naar de klote. Om over de hoeveelheid bier te zwijgen.

Maar wees gerustgesteld, dit gebeurd niet dagelijk/wekelijks.

Aan gewoon roken begin ik zowieso niet. Wel eens in het verleden enkele keren sigaretje meegerookt maar ik vind het niks.

niethie

• 7319 berichten
  • 7239 stemmen

Waar blijven eigenlijk die foto's van verkankerde longen op die pakjes? Zouden ze toch ooit gaan invoeren? Lijkt mij in ieder geval een stuk effectiever dan dat stomme nutteloze kut tekstjes onderop!

sinterklaas

• 11813 berichten
  • 3316 stemmen

Of van vrouwen van 30 die er uitzien als vrouwen van 100.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

niethie schreef:

Waar blijven eigenlijk die foto's van verkankerde longen op die pakjes? Zouden ze toch ooit gaan invoeren? Lijkt mij in ieder geval een stuk effectiever dan dat stomme nutteloze kut tekstjes onderop!

Deze 'leuke' dingetjes bedoel je?

(afbeelding)

niethie

• 7319 berichten
  • 7239 stemmen

Jup en er dan net zulk gaaf artwork van maken als die van op Jaco zijn foto...

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Ik sta er niet van raar te kijken en zulke dingen zullen niet al te veel mensen schrikken en beïnvloeden. Tegenwoordig beginnen ze op hun 13de/15de al te roken. Het lijkt mij een soort van vaste patroon te worden voor jongeren, al doen ze het gewoon om erbij te horen...

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Vast patroon? Zeker! Iedereen komt er namelijk meerdere keren mee in aanraking wanneer ze jong zijn, en dan bedoel ik dat je ze gewoon regelmatig aangeboden krijgt en het dan maar eens probeert. Jeugdigheid kun je niemand aanrekenen.

Dan heb je de mensen die het smerig vinden, de mensen die het smerig vinden maar toch doorzetten, en mensen die het wel lekker vinden. Gelukkig hoorde ik bij de eerste

clockwork72

• 2780 berichten
  • 1736 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Deze 'leuke' dingetjes bedoel je?

(afbeelding)

Jaaa echt prachtig...

Ben nu anderhalve week ongeveer gestopt en tot nu toe geen problemen gehad.

sinterklaas

• 11813 berichten
  • 3316 stemmen

Anderhalve week is nog zeeeer kort. Het kan nog altijd misgaan.

Vast patroon? Zeker! Iedereen komt er namelijk meerdere keren mee in aanraking wanneer ze jong zijn, en dan bedoel ik dat je ze gewoon regelmatig aangeboden krijgt en het dan maar eens probeert. Jeugdigheid kun je niemand aanrekenen.

Dan heb je de mensen die het smerig vinden, de mensen die het smerig vinden maar toch doorzetten, en mensen die het wel lekker vinden. Gelukkig hoorde ik bij de eerste

Inderdaad mee eens. Vind roken ook totaal niet stoer. Zeker die pubertjes met hun "kijk mij nou met me sigaret in me bek" op het schoolplein of in een groepje, en dan natuurlijk idd oudere vriendjes die het voor ze willen halen. Of zie mij nou 20 verschillende dranken doormekaar zuipen. Of al helemaal stoer zijn als ze eens een hijsie aan een joint hebben genomen. Ja, totdat je een keer omflikkerd. En dan zijn ze nog maar 12, 13 of 14. Stoer hoor!

Onder mijn 16de kon ik me wel ammuseren met cola en dat bier enz kwam later wel. Heb wel voor me 16de af en toe meegerookt maar zelfs toen vond ik het niks. Daarna ook wel eens gedacht van, najah ik rook wel een sigaretje mee, maar de helft gooide ik ook alweer weg. En sinds vorig jaar raak ik die troep ook niet meer aan. Blowen ervaar ik dan toch wel weer anders. En tuurlijk doe ik daar niet stoer mee, wil juist gewoon in me waarden gelaten worden als ik het doe en ik val er verder ook niemand mee lastig. Met zijn tweeen dat doen is ook een stuk leuker. Maar je bent wel naar de klote, aangezien ik het ook vaak combineer met alcohol. Maar zoals gezegt, dat gebeurd alleen als ik me happy voel en vaak ook alleen op speciale gelegenheden.

Vind het overgens ook vaak erg dom als je meteen als junk aangemerkt word. Maar (coma)zuipers worden dan inene niet als alcoholist aangemerkt?

stfuympos

• 13359 berichten
  • 731 stemmen

JacoBaco schreef:

Oké, ik ben erbij!

En ik was even bang voor nare consequenties, maar het valt dus weer erg mee.

Mijn (doordeweekse) favoriet is nu.

(afbeelding)

Zijn erg zoet.

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Vind ik ook ja. Erg zoet, maar (net) niet te zoet. Maar voor jou misschien wel.

Linn

• 3289 berichten
  • 3798 stemmen

Ik ben nu zes weken gestopt (met champix) en ik heb maar liefst 11 jaar gerookt. Ik moet zeggen dat ik me geweldig voel en er nooit meer aan zal beginnen.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Knap Linn, goed van je!

stinissen (crew films & series)

• 23434 berichten
  • 76917 stemmen

Twee pakjes Marlboro

stfuympos

• 13359 berichten
  • 731 stemmen

Is 10,40 / 12 of 14 euries per dag.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

stinissen schreef:

Twee pakjes Marlboro

Je speelt Russische roulette.

stinissen (crew films & series)

• 23434 berichten
  • 76917 stemmen

Verslaafd....Ja

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

stfuympos schreef:

Is 10,40 / 12 of 14 euries per dag.

Dat is één of twee DVD's per dag....

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

SelmaDuim schreef:

(quote)

Dat is één of twee DVD's per dag....

Daar denk ik inderdaad ook wel eens aan. Ik heb wel eens uitgerekend wat ik nog aan geld verspil als ik zou blijven roken totdat ik 80 ben ofzo. Daar kan je gewoon een huis van betalen.

stfuympos

• 13359 berichten
  • 731 stemmen

Aan de andere kant is het natuurlijk belachelijk dat roken je bijna onmogelijk word gemaakt.

Als men nou echt wil dat men stopt maak er dn meteen 25 euro van dit is gewoon plukkerij en rokertje pesten maar nee dat zullen ze niet doen want dan kost het de overheid geld.

1 grote oplichterij in feite.

Linn

• 3289 berichten
  • 3798 stemmen

Elineloves schreef:

Knap Linn, goed van je!

Dankjewel Eline!!

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Linn schreef:

Ik ben nu zes weken gestopt (met champix) en ik heb maar liefst 11 jaar gerookt. Ik moet zeggen dat ik me geweldig voel en er nooit meer aan zal beginnen.

Knap en succes dat het inderdaad voorgoed gedaan is.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Ik ga maar weer eens beginnen denk ik.

jazzzz

• 579 berichten
  • 870 stemmen

Linn schreef:

Weet niet hoeveel je rookte in een week, maar kan je dit jaar waarschijnlijk keer extra op vakantie

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Of draai het eens om. Hoeveel pakjes sigaretten had je kunnen kopen als je niet op vakantie was gegaan? Als ze het lekker vinden, laat ze toch... Er zijn ook malloten die elke week een paar dvd's aanschaffen, kan je ook wel een paar keer per jaar van op vakantie.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.