- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
RIP Marvin of the Movies
RIP Jackie Cooper, al op zijn negende (!) genomineerd voor een Oscar. Ik zag hem in Treasure Island met Wallace Beery (aan wie Cooper een hekel had, bekende hij later). Niet zijn beste film, maar een mooi, nostalgisch avontuur.
Stephan
-
- 7895 berichten
- 1388 stemmen
Nederlandse Mogul Frans Afman overleden:

Afman was jarenlang hoofd van de entertainmentdivisie van de Credit Lyonnais Bank Nederland. Tot zijn klanten behoorde een aantal grote onafhankelijke buitenlandse filmproductiebedrijven. Daardoor speelde de Nederlander in de jaren zeventig en tachtig een rol in de financiering van grote, veel bekroonde Amerikaanse speelfilms als A Room with a View, Dances with Wolves, The Name of the Rose, Platoon, Terminator en Total Recall.
Tussen 1996 en 2007 was Afman bestuursvoorzitter van het Nederlands Film Festival. Bij zijn vertrek werd hij geridderd in de orde van Oranje Nassau vanwege zijn grote verdiensten voor de Nederlandse filmwereld.
Het is inmiddels een aantal jaar gelden, maar mijn lunch afspraakjes met Frans staan me nog heel erg bij. Ook mijn bezoekje aan hem in Cannes, waar hij langere tijd altijd was.
De man was in Hollywood (zeker bij de wat oudere generatie) a big time player. Zonder hem was Platoon en Dances with Wolves niet gemaakt. Niemand durfde het risico aan, maar Frans "made it happen".
Gisteren vermeldde ik hem nog i.v.m. de screening van Koolhoven. Bizar dat hij juist op die dag komt te overlijden (Ik wist niet eens dat hij zo ziek was) Bizar....
R.I.P. Frans!
Dutchfan
-
- 1576 berichten
- 754 stemmen
SADA THOMPSON,een actrice die rollen speelde varieerend van zorgzame moeders tot kille moordenaressen is op 83 jarige leeftijd aan een longziekte overleden.

Het best bekend was de actrice door haar rol in de TV-serie"Family"
Op TV van begin jaren 50 van de vorige eeuw tot 2000:
Dutchfan
-
- 1576 berichten
- 754 stemmen
Actrice MARIAN MERCIER is op 75 jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van de ziekte van Alzheimer.

Marian was te zien in"The Golden girls","The Love Boat"“St. Elsewhere"“Mary Hartman, Mary Hartman,,“Archie Bunker’s Place”Suddenly Susan""Police Woman"Murder She Wrote"...eva.
Ook in films als"Nine to Five"(1980)
Stephan
-
- 7895 berichten
- 1388 stemmen
Seve Ballesteros, a five-time major champion whose passion and gift for imaginative shot-making invigorated European golf and the Ryder Cup, has died from complications of a cancerous brain tumor. He was 54.

Een mooie golfspeler...
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Dutchfan
-
- 1576 berichten
- 754 stemmen
Actrice DANA WYNTER is op 79 jarige leeftijd overleden aan een hart-kwaal.

Wynter is het best bekend door haar hoofdrol in de klassieker:"The Invasion of the Body Snatchers"uit 1956.
Maar ook met Robert Taylor in D-Day the Sixth of June (1956), met Rock Hudson en Sidney Poitier in Something of Value (1957), Mel Ferrer in Fräulein (1958), Robert Wagner in In Love and War (1958), James Cagney and Don Murray in Shake Hands with the Devil (1959), Kenneth More in Sink the Bismarck! (1960), Danny Kaye in On the Double (1961), and George C. Scott in The List of Adrian Messenger (1963).

Wikipedia (Engels)
Dana Wynter - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
IMDB:
Brix
-
- 19702 berichten
- 5137 stemmen
Dutchfan
-
- 1576 berichten
- 754 stemmen
Playboy-zakenman Sachs overleden
Dutchfan
-
- 1576 berichten
- 754 stemmen
GREG CENTAURO,een franse acteur die in zo'n 300 Erotische films te zien is geweest,is op 34 jarige leeftijd aan een hartstilstand gestorven.

Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Een belangrijke vergeten:
R.I.P. Arthur Laurents
Scriptschrijver van o.a. Rope, West Side Story en het geweldige Anastasia (1956)
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
R.I.P. Marvin of the Movies
R.I.P. Dana Wynter
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
RIP allen die dit weekend gestorven zijn ('t zijn er weer veel...
)
kos
-
- 46733 berichten
- 8885 stemmen
Greg Centauro al in maart als ik wikipedia mag geloven.
Ken hem vooral als lover van Clara Morgane.
Brix
-
- 19702 berichten
- 5137 stemmen
R.I.P. John Walker (alias John Maus)
The Walker Brothers hebben altijd een plek op mijn lijstje van favoriete popmuzikanten gehad.
En hoewel Scott Walker (Scott Engel) eigenlijk de grote zanger van de drie was(de beste pop-zangstem die ik ooit gehoord heb) klonken hun stemmen samen toch bijzonder mooi.

v.l.n.r. > John, Gary & Scott Walker
Eazy
-
- 569 berichten
- 298 stemmen
Justinw
-
- 5378 berichten
- 1803 stemmen
Vreselijk, was op dat moment aan het kijken. Akelige beelden van een hevig bloedende Weylandt en even later zag je een ronde arts hem reanimatie toepassen.
R.I.P. Wouter Weylandt
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
R.I.P Wouter Weylandt. Erg triest, zou ook nog eens vader worden in september
Sterkte aan de nabestaanden.
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 750 stemmen
Een van de beste Vlaams wielrenners van de moment 
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 750 stemmen
Teken hier het rouwregister:
R.I.P. Wouter Weylandt - Prikbord | Facebook
Heb thuis nog een kaartje met zijn handtekening op liggen. Vorig jaar gekregen bij zo'n handtekengedoe voor de start van een koers. 
Brix
-
- 19702 berichten
- 5137 stemmen
Lia Lee, Belgische zangeres en actrice(overleden aan een longontsteking)
Vooral haar rol als huishoudster Valerie, in de onvolprezen Vlaamse komedie TV serie 'Slisse & Cesar' zal mij altijd bijblijven.

v.l.n.r. Jan Reussens, Ward de Ravet en Lia Lee, in Slisse & Cesar
606
-
- 23882 berichten
- 12287 stemmen
R.I.P Wouter Weylandt. Erg triest, zou ook nog eens vader worden in
september
Sterkte aan de nabestaanden.
Ja echt vreselijk triest, R.I.P en sterke aan zijn dierbare.
R.I.P
Lia Lee
John Walker
Greg Centauro ook al zo jong
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
RIP Wouter Weylandt, wat een drama!
Sterke voor zijn nabestaanden, vooral voor zijn zwangere vriendin.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Het is gewoon zo ontzettend verschrikkelijk, ben er echt helemaal kapot van.
R.I.P. Wouter Weylandt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.