- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8294 stemmen
R.I.P. Wiel Coerver (heel wat truukjes van hem geleerd!)
R.I.P. Yoshiko Tanaka (ken ik nog wel van 'Black Rain' en 'Install'....)
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Als ik een bal aanraak wat weinig meer voorkomt, dan doe ik altijd zijn bewegingen. Een soort van routine 
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
RIP Wiel Coerver
RIP Max van der Stoel
RIP Marie-France Pisier
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Alice Ward (79) dies
The woman Oscar winner Melissa Leo played in gritty boxing film The Fighter has died at the age of 79. Alice Ward, the mother of Irish boxing champ Mickey Ward and his brother Dicky Eklund, has been hospitalised in Boston, Massachusetts since January after she suffered a cardiac arrest and fell into a coma.
She regained consciousness after being placed on life support, but recently slipped back into a coma. She died on Wednesday, according to reports.
Alice managed both her sons' sporting careers and Leo's portrayal of the tough matriarch earned her the Best Supporting Actress Academy Award earlier this year.
Leo invited Ward to join her at the Oscars, but she was too ill to attend.
(Bron: WENN)
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Voormalig snookercommentator Ted Lowe is vandaag op 90-jarige leeftijd overleden. Dat meldt de BBC. Lowe maakte in 1969 als presentator van "Pot Black" snooker populair bij het grote publiek en was tot zijn pensioen in 1996 dè stem van de snookersport. Zijn legendarische stemgeluid leverde hem de bijnaam "Whispering Ted" op.
"In de beginjaren zat ik als commentator gewoon in het publiek en was ik als de dood dat ik de spelers zou storen", verklaarde Lowe in 2007 in een interview met de BBC. Daarom begon ik te fluisteren. De producer vond het geweldig en ik mocht niet anders meer doen."
Lowe stond ook bekend voor zijn fijne humor. "Griffiths is snookered on the brown, which, for those of you watching in black and white, is the ball directly behind the pink", is één van de meest geciteerde uitspraken uit het tijdperk van de zwart-wit televisie. In 1983 was Lowe er bij toen Cliff Thorburn de eerste maximumbreak maakte op het wereldkampioenschap. Voor het potten van de laatste zwarte bal, moedigde hij hem aan met "Good luck mate".
De gezondheid van Ted Lowe was de jongste maanden achteruit gegaan. Een week geleden was hij in het ziekenhuis opgenomen. Hij volgde het snooker nog steeds op televisie en overleed precies op de dag dat de finale van het WK in Sheffield van start ging.
De laatste jaren heeft het snooker heel wat slachtoffers gekend. Commentator David Vine, legende Alex Higgins, grote belofte Paul Hunter en nu dus deze Ted Lowe. Extra triest dat hij de finale van het WK niet meer mocht meemaken.
R.I.P. Ted Lowe.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Zeer aangenaam verrast werd ik vanmorgen vroeg door dit bericht.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1718 stemmen
Politieke/nieuws discussie rond de dood van Osama Bin Laden verwijderd. Moviemeter is niet de plek voor dergelijke discussies (zoals bekend).
Bombong
-
- 480 berichten
- 2704 stemmen
RIP Whispering Ted Lowe. Geweldige commentator.
Dutchfan
-
- 1576 berichten
- 754 stemmen
Een afschuwelijk einde voor de beeldschone actrice/Playboy-model YVETTE VICKERS.....
De 82 jarige actrice werd dood gevonden in haar woning.
Ze bleek al een jaar dood in huis te hebben gelegen.
Haar gemummificeerde lichaam lag tussen dozen met rotzooi in haar vervuilde woning.
Actrice Yvette Vickers was te zien in cult-films als"Attack of the 50-Foot Woman”en “Attack of the Giant Leeches
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Triest einde (als het klopt...)

YVETTE VICKERS R.I.P.
Dutchfan
-
- 1576 berichten
- 754 stemmen
Triest einde (als het klopt...)
YVETTE VICKERS R.I.P.
Brix
-
- 19702 berichten
- 5137 stemmen
Diep triest dat niemand haar blijkbaar gemist heeft.
R.I.P. Yvette Vickers
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dat is inderdaad triest.
Volgens IMDB is ze trouwens 74 geworden.
RIP Yvette Vickers.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Had ze geen familie meer?
Yvette had two different homes, so in both places I guess the neighbors who didn't see her for months just assumed she was living in the other.
A sad and shocking exit"
Dutchfan
-
- 1576 berichten
- 754 stemmen
Actrice Yolande Palfrey is op 54 jarige leeftijd aan een hersentumor overleden.
![]()
De Britse actrice was te zien in o.a:."Pennies From Heaven". "Dr Who","The Trial of a Time Lord" en als Veron in "Blake's 7: Pressure Point".
Mescaline
-
- 7100 berichten
- 3282 stemmen
Een afschuwelijk einde voor de beeldschone actrice/Playboy-model YVETTE VICKERS.....
De 82 jarige actrice werd dood gevonden in haar woning.
Ze bleek al een jaar dood in huis te hebben gelegen.
Woow, heftig en zielig verhaal zeg.
Maarja ze leefde dus al als een soort kluizenaar? dat verklaard wel waarom ze er al zolang lag.
R.I.P. eenzame dood.
Brix
-
- 19702 berichten
- 5137 stemmen
R.I.P. Marvin of the movies, (grootste filmverzamelaar ooit!)
What a guy !
Zie: YouTube - Marvin of the Movies
Farewell, Marvin of the Movies > Leonard Maltin's Movie Crazy - blogs.indiewire.com
trebremmit
-
- 3015 berichten
- 1468 stemmen
R.I.P Marvin
Geweldig zulke mensen, altijd leuk om iemand te zien met zo'n passie voor films.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
R.I.P. Marvin of the movies, (grootste filmverzamelaar ooit!)
What a guy !
Zie: YouTube - Marvin of the Movies
Farewell, Marvin of the Movies > Leonard Maltin's Movie Crazy - blogs.indiewire.com
Hah! Geweldig!
Ik had nog nooit van hem gehoord, maar toch hoop ik dat ik in zijn testament sta als erfgenaam van zijn verzameling.
Movie-Addicted
-
- 2221 berichten
- 3435 stemmen
Geweldig filmpje, kort maar krachtig!
Een collectie waar menig men jarlours op zou zijn.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Wat gaat er nu met die collectie gebeuren? 
Dutchfan
-
- 1576 berichten
- 754 stemmen
In de VS is de acteur JACKIE COOPER overleden na een kort ziekbed.
Hij was 88 jaar.

Jackie Cooper, geboren als John Cooper, Jr. (Los Angeles (California), 15 september 1922 - 4 mei 2011) was een Amerikaans acteur, filmregisseur en producent.
Cooper werd als kind al een bekend acteur. In 1929 kreeg hij een rol in Our Gang. Hij werd al gauw een van de populairste acteurs van de serie. Hij stapte uit de serie in 1931. Voor vele acteurs uit Our Gang, betekende dat ook een einde van een carrière. Voor Cooper begon het pas net.
In 1931 was hij te zien in Skippy. Hiervoor kreeg Cooper, op 10-jarige leeftijd, een Academy Award voor Beste Acteur. Hal Roach verkocht zijn contract aan Metro-Goldwyn-Mayer. Roach dacht dat hij een betere toekomst zou krijgen als hij in films zou spelen.
Cooper speelde vooral met acteur Wallace Beery in veel films, waaronder The Champ (1931), The Bowery (1933), Treasure Island (1934) en O'Shaughnessy's Boy (1935). De kritieken dachten dat Beery en Cooper goed met elkaar overweg konden gaan. Het tegenovergestelde was echter de waarheid. Cooper vertelde ooit dat hij dacht dat Beery een agressieve, dronken man was.
Cooper vond het als volwassene moeilijker een goede rol te vinden. Daarom ging hij het leger in tijdens de Tweede Wereldoorlog. Hierna vond hij zijn passie in de directie. Cooper werd een regisseur. Ook kreeg hij een succesvolle carrière op televisie. Cooper kreeg in 1978 een grote comeback toen hij in Superman te zien was.
Hij overleed op 4 mei 2011.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
@ Dutchfan
..maakt momenteel overuren wat overlijdensberichten betreft. Bijna niet bij te houden.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
R.I.P. Jackie Cooper
Nog niks gezien uit zijn kindsterperiode. Wil graag die films met Beery nog zien. Als volwassen acteur heb ik hem alleen in een aflevering van Columbo en Superman gezien.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.