• 15.792 nieuwsartikelen
  • 178.171 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.240 acteurs
  • 199.056 gebruikers
  • 9.374.277 stemmen

R.I.P.

zoeken in:

U-96

• 11875 berichten
  • 2070 stemmen

Vervelend schokkend nieuws dit. Aan de andere kant toch ook wel fijn dat hij nu niet meer hoeft te lijden.

Ik heb hem altijd al een fijne acteur gevonden.

R.I.P. Patrick Swayze

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

De nostalgie aan herinneringen die ik ervaar wanneer ik denk aan tv series zoals The Beast, North and South (1985) en films als Dirty Dancing (1987) en Ghost (1990) zijn mij dierbaar. De man verantwoordelijk hiervoor heeft leven geschonken aan deze herinneringen, herinneringen die nooit verloren zullen gaan.

R.I.P. Patrick Swayze.

Linn

• 3289 berichten
  • 3798 stemmen

R.I.P Patrick Swayze. Schokkend nieuws maar eindelijk de rust die je verdiend.

dennis1979

• 468 berichten
  • 453 stemmen

In Film > Nieuws > Acteur Patrick Swayze overleden:

De Amerikaanse acteur Patrick Swayze is overleden. De acteur leed al 20 maanden aan kanker. Begin dit jaar zeiden zijn artsen dat hij nog maar een paar maanden te leven had.

In maart 2008 werd bij Swayze alvleesklieranker geconstateerd. Verschillende media meldden al snel dat hij niet lang meer te leven had, maar dankzij een experimentele behandeling liet Swayze twee maanden later weten dat hij zich weer goed voelde.

"Ik ben gewoon een wonder! Ik snap er zelf ook niets van. Al mijn behandelingen slaan goed aan, dus ik voel me een gezegend mens", zei hij destijds.

Danser

Patrick Swayze werd geboren op 18 augustus 1952 in Houston, Texas. Op jonge leeftijd stond hij al op het toneel als danser en acteur. Het dansen zat hem in het bloed: zijn moeder was een bekende choreografe.

De rol van Danny Zuko in de Broadwayproductie van 'Grease' opende voor hem de deuren naar Hollywood.

Swayze groeide in 1987 uit tot vrouwenidool door zijn rol als dansleraar Johnny Castle in de kaskraker 'Dirty Dancing'. Die vertolking leverde hen een nominatie voor een Golden Globe op. In 1991 werd hij door het blad People uitgeroepen tot meest sexy man op aarde.

Met de soundtrack van de film, 'She's Like The Wind', scoorde hij zelfs een top tien hit.

Daarvoor speelde de Texaan al in talloze films en televisieseries, waaronder in de populaire miniserie 'North and South' (1985). De serie speelt zich af tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog en draait om de vrijwel onmogelijke vriendschap tussen de familie Main uit het zuiden en de familie Hazard uit het noorden.

Swayze kreeg een tweede nominatie voor een Golden Globe voor zijn rol als Sam Wheat in 'Ghost' (1990), ook een kaskraker.

Andere bekende films van hem zijn onder meer 'Roadhouse' (1989), 'Point Break' (1990) en 'Donny Darko' (2001).

Opnames

Ondanks zijn ziekte was Swayze de afgelopen tijd nog druk met de opnames van de tv-serie 'The Beast'. Daarin speelt hij de rol van een eigenzinnige FBI-agent, die vaak in aanvaring komt met zijn departement.

In november was de kanker uitgezaaid naar zijn lever. Verschillende media meldden dat Swayze al was begonnen met afscheid nemen. De acteur reageerde woedend op die berichten en ontkende ze met klem. Hij zei te veel van het leven te houden om zomaar op te geven.

"Ik ben wel zo gemeen en gepassioneerd dat ik tegen de media kan zeggen 'loop naar de hel'. Kijk maar eens wat ik kan en wat me allemaal lukt!", zei hij in een interview.

Patrick Swayze was ruim 33 jaar getrouwd met danseres, actrice en tekstschrijfster Lisa Niemi. Hij werkte de laatste maanden samen met haar aan een autobiografie.

Patrick Swayze was 57 jaar.

BRON: WWW.NOS.NL

Als ik aan Swayze denk, dan denk ik persoonlijk gelijk aan zijn geweldige rol van Orry main in de hitserie North & South uit de jaren 80. Waar denken jullie als eerste aan, als je aan deze (naar mijn mening) onderschatte acteur denken?

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Triest. Swayze was best een aardig acteur.

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4896 stemmen

dennis1979 schreef:

Waar denken jullie als eerste aan, als je aan deze (naar mijn mening) onderschatte acteur denken?

Als ik aan Swayze denk, denk ik vooral aan; Bodhi (Point Break, She's Like the Wind (geweldig nummer uit Dirty Dancing), Jim Cunningham (Donnie Darko) en Dalton uit Road House. Die komen het eerst in me op.

Het zat er natuurlijk aan te komen, de foto's van Swayze de laatste tijd waren al niet om aan te zien en het ging gewoon erg slecht met hem. Erg coole acteur, zonde dat hij al op zo'n vroege leeftijd moet sterven.

R.I.P. Patrick Swayze

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8281 stemmen

R.I.P. Patrick Swayze, voor mij toch in het geheugen gegrifd als 'Orry Main'

citybird

• 4964 berichten
  • 4139 stemmen

RIP Patrick Swayze...De eerste film die steeds bij me opkomt is puur jeugdsentiment nl. Road House

Ajax&Filmfreak

• 3363 berichten
  • 3729 stemmen

R.I.P.

Lui (crew films)

• 3491 berichten
  • 11883 stemmen

Erg triest dit, ik vond Swayze een geweldige acteur. R.I.P.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

dennis1979 schreef:

Als ik aan Swayze denk, dan denk ik persoonlijk gelijk aan zijn geweldige rol van Orry main in de hitserie North & South uit de jaren 80. Waar denken jullie als eerste aan, als je aan deze (naar mijn mening) onderschatte acteur denken?

Als ik aan hem denk, denk ik altijd aan die oneliner: "Pijn doet geen pijn." uit Road House, dacht ik. Is eind jaren 80/begin jaren 90 geweest dat ik deze film voor het eerst en laatst zag.

R.I.P.

rose

• 2280 berichten
  • 0 stemmen

Lui schreef:

Erg triest dit, ik vond Swayze een geweldige acteur. R.I.P.

Echt geweldig vond ik hem niet ( al was hij in DD wel ok)maar triest is het wel. R.I.P

thelion

• 75 berichten
  • 100 stemmen

Patric Swayze

R.I.P.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8155 stemmen

R.I.P Patrick Swayze, een fijne man, die helaas ten onder is gegaan aan die nare ziekte. Ik denk bij hem toch vooral aan zijn uitsmijters rol in Road House.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

dennis1979 schreef:

Waar denken jullie als eerste aan, als je aan deze (naar mijn mening) onderschatte acteur denken?

Als ik Patrick Swayze zie, denk ik aan mijn eerste vriendinnetje, Petra. Ik ben met haar naar Dirty Dancing, Road House etc in de bios geweest en dan zat ze de hele avond te zwijmelen over hoe geweldig hij eruit zag en dat moest ik dan het hele weekend en de week erop horen. Altijd een hekel gehad aan die Swayze

Maar later wel weer gaan waarderen. Maar niet in die vreselijke surffilm (dat haar ) overigens. Als ik aan een beeld denk zie ik altijd de poster van Road House voor me. Moest bij DD dan ook even slikken.

Vervelende ziekte. R.I.P. Patrick Swayze

narva77 (crew films)

• 12728 berichten
  • 6540 stemmen

Erg vervelend nieuws! Veel te jong overleden op 57-jarige leeftijd.

Ik had altijd een beetje gemengde gevoelens over hem. Met name door rollen in "Dirty Dancing" en "Ghost".

Maar ik zag hem ook in "Donnie Darko" en daar vond ik hem juist wel goed, en ook perfect gecast.

De laatste keren dat ik hem zag was in "Dirty Dancing: Havana Nights", waar hij een heel klein rolletje heeft als dansinstructeur, en in "Letters From a Killer" uit 1998.

Tijdens de opnames van die film brak hij allebei zijn benen, toen hij voor een bepaalde scene op een paard moest rijden en van het paard werd geslingerd.

R.I.P. Patrick Swayze

brabusRUS

• 1628 berichten
  • 2809 stemmen

Patrick Swayze

R.I.P

O.a Ghost en Point Break waren super!

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Triest nieuws. Ook al zat het eraan te komen, het blijft tragisch. Prettig acteur en prettig mens. Vooral dat laatste telt uiteraard.

Ik zal hem vooral herinneren van zijn mooie rol in Ghosts.

Hopelijk vind hij nu zijn rust na een hele lange strijd tegen kanker. Misschien is het nu maar beter zo.

MNV2

• 6932 berichten
  • 1899 stemmen

R.I.P. Patrick Swayze

stinissen (crew films & series)

• 23443 berichten
  • 76931 stemmen

Inderdaad erg jammer en het ergst is toch de lijdens weg na een slopende ziekte.

Zijn doorbraak is voor mijn toch de cultserie Norh and South.

geronimo

• 1955 berichten
  • 0 stemmen

R.I.P.

lordsnoopy

• 2949 berichten
  • 2244 stemmen

R.I.P Patrick Swayze

Fran

• 1953 berichten
  • 1732 stemmen

Vroeger liep ik alleen maar te zwijmelen over deze acteur. Mijn kamer hing vol met posters van Patrick Swayze en samen met mijn vriendinnetjes gingen we iedere week naar de stad een patatje eten bij een friettent waarvan iedereen vond dat de jongen achter de counter ontzettend op Patrick Swayze leek. Ik vraag me af of die jongen doorhad waarom er een hele horde zwijmelende meisjes iedere keer in zijn zaak zaten.

In de loop der jaren ben ik hem steeds meer gaan waarderen in films. Het begon bij North and South. Als rechtvaardige, oprechte maar af en toe driftige Orry Maine kwam hij heel overtuigend over. En in Roadhouse was hij natuurlijk ook superstoer. En in letters from a killer was hij ook formidabel. Zoveel rollen, ik kan ze niet opnoemen Hij heeft zoveel diverse rollen aangepakt. Komedie, drama, actie , thriller.... Dat maakt een acteur groot, zoveel veelzijdigheid.

Altijd fan van hem geweest en dat zal ik altijd blijven. R.i.p. Patrick. Ik ben blij dat je nu geen pijn meer hebt maar het is wel een heel verdrietige dag !

Bandit

• 607 berichten
  • 4021 stemmen

RIP Patrick Swayze.

Vond 'm wel altijd ondergewaardeerd.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Triestig dat hij zo lang heeft moeten vechten er uiteindelijk toch is onderdoor gegaan...

R.I.P. Swayze

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Triest nieuws om je dag mee te beginnen. Veel mensen hadden het erover op werk, voornamelijk uiteraard de dames die in hun jonge jaren weg zwijmelde bij Dirty Dancing.

R.I.P. Patrick.

DES-Niels

• 448 berichten
  • 732 stemmen

RIP Patrick.

DeCol

• 7009 berichten
  • 3023 stemmen

Rust zacht Patrick.

sinterklaas

• 11816 berichten
  • 3317 stemmen

RIP Patrick Swayze.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

RIP

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.