- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ach, jij zou waarschijnlijk ook schrikken als Asano dood neervalt.
Ophef vind ik niet overdreven dus.
Onderhond
-
- 87601 berichten
- 12862 stemmen
Ach, jij zou waarschijnlijk ook schrikken als Asano dood neervalt.
Omdat het een favoriet van me is zou ik zeker even opkijken, maar zou er verder ook niet veel ophef over maken. Is "maar" een acteur, ken die mens verder ook niet of zo.
Verder laat ik het daar dan ook maar bij, kos heeft gelijk.
nummervlinder
-
- 1463 berichten
- 365 stemmen
Het is moeilijk te vatten, ik bedoel, ik herinner mij nog dat ik aan iemand vroeg wie haar lievelingsacteur was en deze erbij zei, of dat we soms zeiden dat hij tot de knappere acteurs behoorden of als ik aan 10 Things I Hate About You denk, hoe vaak ik die film niet al gezien heb & de soundtrack beluisterd... dat gaat nu allemaal zo anders zijn
. En dan nog maar te zwijgen van zijn klein dochtertje dat hij achterlaat, het arme kind
... Er had nooit een breuk van mogen komen tussen hem & Michelle dan leefde hij nu nog waarschijnlijk.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
het is triest als er zoiezo iemand dood gaat, maar vind ook een beetje teveel ophef erover tenslotte komen we allemaal een keer aan de beurt alleen hij heeft hetzelf wat versnelt.
RIP
LotteV
-
- 21 berichten
- 340 stemmen
Ontzettend zonde. Hij was echt een fantastiche acteur.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Vond hem ook niet echt een leuk acteur, maar toch heel erg.
R.I.P.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Maar die ophef valt toch wel mee? Mensen willen even hun ei kwijt en that's it. Ik zie trouwens geen vervelende discussie komen. 
Princ3sss
-
- 78 berichten
- 204 stemmen
Heath was een fantstische acteur!
RIP!
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
De ophef is dat er een overmatige aandacht altijd is bij jong-gestorvenen, en een bijna-negeren bij ouderen, terwijl die vaak een interessanter oeuvre nalaten.
kos
-
- 46702 berichten
- 8859 stemmen
Heeft toch geen reet met oeuvre te maken...
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ik denk niet dat het de bedoeling kan zijn hier een discussie te voeren over al dan niet teveel ophef... Lijkt me redelijk ongepast.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
ik hoef er niet s'morgens mee wakker te worden.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ik vind het niet nodig om nou bij elke film waar hij in gespeeld heeft een RIP-bericht neer te zetten.
darkjaap
-
- 926 berichten
- 535 stemmen
verschrikkelijk 
een erg goede acteur.. al vond ik brokeback mountain niet een meesterwerk hij was wel fantastisch
Musicer
-
- 614 berichten
- 652 stemmen
^^slaappillen zijn nou niet meteen drugs en het feit dat hij een longonsteking had zou er ook wat mee te maken hebben gehad. Dat soort dingen wordt altijd opgeblazen door de media die er een sensatieverhaaltje van willen maken.
frankieman
-
- 88 berichten
- 30 stemmen
Meh zal me een worst wezen dat die acteur overleden is... acteur kende ik niet en betekende niks voor mij, uiteindelijk was het toch niet meer dan een pipo die per ongeluk zelfmoord pleegt met drugs (of opzettelijk). Daar heb ik niet snel gevoelens voor.
Nou geloof me, Ledger was een geweldige acteur. Hij werd niet voor niets vaak vergeleken met de jonge Marlon Brando...
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2823 stemmen
Rip Heath.
Vond enkel zijn rol in Brokeback Mountain, maar die vond ik wel héél goed.
davidov
-
- 3466 berichten
- 2174 stemmen
Nou geloof me, Ledger was een geweldige acteur. Hij werd niet voor niets vaak vergeleken met de jonge Marlon Brando...
Ja dat weet ik wel, maar ken hem niet persoonlijk... Het is niet dat ik nu kapot ben en vandaag rouw... Ik ben eerder meer gehecht aan de karakters die hij speelde die nu vereeuwigd zijn dan aan de Heath zelf... Shit happens all the time, heb geen zin om de rest van m'n leven te treuren omdat "sterren" met hun vreemde levensstijl het loodje leggen om de zoveel tijd 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3282 stemmen
Mijn God, wat lopen er toch debielen op deze wereld. 
De Phelpsjes hebben weer een gezellig uitje. De begrafenis is misschien wel in Australië en dan gaat het feestje dus mooi niet door.
sSjorsz
-
- 84 berichten
- 0 stemmen
Zo zonde dit, ik denk toch dat iedereen nu anders naar de film gaat kijken. Je kijkt naar een jonge acteur die er gewoon niet meer is.
Ik had trouwens gelezen dat Jake Gyllenhaal de peetvader is van z'n dochter, maarja die heeft Michelle natuurlijk nog.
Echt zo zonde, ik denk dat TDK een hoogtepunt uit z'n carriere zou worden. Omdat ik weet hoe goed Ledger is zou hij misschien wel een oscar kunnen winnen voor deze rol. Zo zonde!
Maarja die famous acteurs ook met hun vreemde levenstijl:S
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Ik hoorde het vanochtend, en ik kon het niet geloven. Wat ontzettend tragisch, ik vond hem een leuke en goede acteur, vooral in Brokeback Mountain was hij zeer sterk. Het is gewoon bijna niet te behappen dat zo'n jonge en veelbelovende acteur van de één op de andere dag dood is... Ik heb hier nog een gigantische poster van The Brothers Grimm hangen met zijn kop erop, en nu is ie er gewoon niet meer
Ik was zelfs een tijdje fan van hem een paar jaar geleden.
R.I.P. Heath Ledger, ik vond je een fijn acteur.
Beitel
-
- 415 berichten
- 0 stemmen
De ophef is dat er een overmatige aandacht altijd is bij jong-gestorvenen, en een bijna-negeren bij ouderen, terwijl die vaak een interessanter oeuvre nalaten.
Dat is ook omdat jongeren (en Heath zéker) over veel potentie beschikken. Oudere acteurs hebben vaak al bijzonder veel bereikt en hebben dan ook een interessant oeuvre om achter te laten. Heath Ledger was echter op het punt van doorbreken, eigenlijk had hij pas net een beetje kunnen laten zien waar hij toe in staat was, dat maakt zijn dood zo tragisch. Het doet me denken aan artiest Jeff Buckley, die ook iets heel moois heeft achtergelaten, maar dat nog niet eens een fractie liet zien van zijn mogelijkheden.
Bah, wat een kutnieuws. Ik was de laatste zo ongelofelijk onder de indruk van zijn kunnen en was ongelofelijk benieuwd naar zijn volgende films. Om dan juist zijn naam bij de overledenen te zien is gewoon ongelofelijk tragisch. Bah, bah, bah. 
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
De Phelpsjes hebben weer een gezellig uitje. De begrafenis is misschien wel in Australië en dan gaat het feestje dus mooi niet door.
Ah ja ik zag er eens eentje langs komen bij (ik dacht) O'Reilly... stelletje engbekken.
edit; 't was bij Hannity & Colmes: http://www.youtube.com/watch?v=Pi77koTk8mc&feature=related
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2847 stemmen
Als het echt een drugsdood is wat ik net op de radio hoorde kan ik er geen medelijden mee hebben. Wel met zijn familie natuurlijk.
Voor zijn familie is het inderdaad sneu en dan vooral voor zijn 2 jarige dochtertje. Vind zijn actie ook niet tragisch of zo, wel onverwacht. Ik vind het eerder ongelofelijk hypocriet van hem. Hij heeft geld, roem, een kind en dan kiest hij voor de ( speculeer - modus ) drugs? Hij kon beter investeren in relaties. Zal hem in ieder geval ook niet missen, alhoewel ik mij niet ergerde aan hem, een groot acteur was het nou ook weer niet. Hoop dan ook niet op een hype rondom die nieuwe Nolan - film. Dat screenshot, eerder geplaatst hier van The Joker oogde verschrikkelijk lelijk en nep.
Het is uiteindelijk maar een soort fictief figuur voor velen die geen medelijden verdient, terwijl er zat mensen overlijden die meer recht hebben op erkenning doordat zij niet zelf voor de dood hebben gekozen. Slachtoffers van geweld, auto ongelukken etc.
Kaffeefiltjer
-
- 543 berichten
- 0 stemmen
Ah, waarschijnlijk zal zijn acteerprestaties voor deze film dan weer overgewaardeerd worden door critici en schudden ze hier en daar een postuum prijs ofzo.
cinema.
-
- 230 berichten
- 0 stemmen
Dat is ook omdat jongeren (en Heath zéker) over veel potentie beschikken. Oudere acteurs hebben vaak al bijzonder veel bereikt en hebben dan ook een interessant oeuvre om achter te laten. Heath Ledger was echter op het punt van doorbreken, eigenlijk had hij pas net een beetje kunnen laten zien waar hij toe in staat was, dat maakt zijn dood zo tragisch. Het doet me denken aan artiest Jeff Buckley, die ook iets heel moois heeft achtergelaten, maar dat nog niet eens een fractie liet zien van zijn mogelijkheden.
Dat is precies het hele punt. Juist daarom is die 'ophef' toch wel terrecht.
Het is uiteindelijk maar een soort fictief figuur voor velen die geen medelijden verdient, terwijl er zat mensen overlijden die meer recht hebben op erkenning doordat zij niet zelf voor de dood hebben gekozen. Slachtoffers van geweld, auto ongelukken etc.
Couldn't agree more.
dulcinea
-
- 923 berichten
- 818 stemmen
Ik denk dat sommigen vergeten dat het geen feit is dat hij zelfmoord gepleegd heeft, helemaal niet trouwens dus ik vind sommige reacties hier compleet ongepast. De drugs waarover het ging waren medicijnen en men spreekt ook van depressie of stress.
Wij kunnen wel zeggen zo'n jonge acteur heeft alles maar niemand van ons kent de druk die daarmee gepaard gaat en wat er zich allemaal achter de schermen afspeelt, ik zie in dit verhaal vooral een jonge beloftevolle man die daaraan ten onder is gegaan, en dat is tragisch hoe je het ook draait of keert.
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Daarbuiten verdient een ieder medelijden en compassie.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.