• 15.900 nieuwsartikelen
  • 178.638 films
  • 12.254 series
  • 34.045 seizoenen
  • 648.427 acteurs
  • 199.177 gebruikers
  • 9.382.853 stemmen

R.I.P.

zoeken in:

MFEO

• 682 berichten
  • 38 stemmen

NEW YORK - De Australische acteur Heath Ledger is dinsdag dood aangetroffen in een appartement in New York. De dood van de 28-jarige Ledger is mogelijk drugsgerelateerd, zei de politie. Volgens een politiewoordvoerder had Ledger in het appartement - waarschijnlijk zijn eigen huis - een afspraak voor een massage. Toen de masseuse arriveerde kwam aan het licht dat Ledger niet meer in leven was.

Ledger kreeg een Oscar-nominatie voor zijn rol in de film Brokeback mountain. Hij speelde ook in onder meer Monster's ball, A knight's tale, The patriot en The dark night, het vervolg op Batman begins dat dit jaar uit moet komen.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

En wie was er met een film bezig waarin hij zou spelen? Terry Gilliam natuurlijk. Die man lijkt geboren voor tegenslag.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Las het ook net. Triest. Een maandje ouder dan mezelf...

niethie

• 7319 berichten
  • 7246 stemmen

Ik vind het altijd moeilijk te bevatten als er een acteur is overleden wanneer je hem pas nog in een nieuwe film of in een interview hebt gezien.

Dutchfan

• 1576 berichten
  • 754 stemmen

Actrice Lois Nettleton is ook overleden,op 18 januari aan longkanker.

(afbeelding)

Won twee emmyawards voor "The American Woman: Profiles in Courage" (1977) en voor "A Gun for Mandy," (1983)

Geboren in Oak Park, Ill. Nettletondeed mee aan beauty pageants als Miss Chicago en Miss Illinois, daarna studeerde ze drama in Chicago voordat ze naar New York vertrok. Ze maakte haar debuut op Broadway in 1949's "Darkness at Noon" and "The Biggest Thief in Town," en was daarna in Chicago te zien met Burt Reynolds in "The Rainmaker."

Ze was genomineerd voor een Tony Award in 1976 voor "They Knew What They Wanted."

Nettleton speelde een klein rolletje in Elia Kazan's classic film, "A Face in the Crowd," maar maakte haar officiele film debuut in 1962 in Williams' "Period of Adjustment." Andere filmrollen zijn oa: appearances were "Mail Order Bride," 'Valley of Mystery," "The Man in the Glass Booth," "The Best Little Whorehouse in Texas," and "Come Fly With Me."

Ze speelde een grote rol in de TV-serie "Twilight Zone," evenals in "In the Heat of the Night," "All That Glitters" and "You Can't Take It With You," "Crossing Jordan," "Murder She Wrote," "Full House" and "The Golden Girls,"en was verder te zien in vele tv-shows en mini-series.

Haar huwelijk met disk jockey/writer Jean Shepherd, eindige in een echtscheiding.

LZA

• 474 berichten
  • 1557 stemmen

shait... ik zie ook net dat hij maar 16 daagjes ouder was dan ik. Bizar.

Arkadi.

• 797 berichten
  • 870 stemmen

Phoenix schreef:

En wie was er met een film bezig waarin hij zou spelen? Terry Gilliam natuurlijk. Die man lijkt geboren voor tegenslag.

waren volgens mij nog niet aan de film begonnen.

The Dark Knight daarintegen vraag ik me af hoe ver ze in de productie waren.

soom

• 24921 berichten
  • 2753 stemmen

Volgens mij waren ze al klaar, er zijn al trailers enzo.. Er is een release datum.

Film Pegasus (moderator films)

• 31161 berichten
  • 5454 stemmen

Heat Ledger... Zeer onderschat acteur die enorm sterk bezig was en een plezier om naar te kijken. Ik las het bericht op een krantensite en verschoot enorm. Veel te jong om te gaan. Ben zelf maar een jaar ouder.

Matchostomos

• 4171 berichten
  • 535 stemmen

Phoeh, verdomd onverwacht. En toeval wil dat hij momenteel als The Joker op mijn bureaublad staat.

(afbeelding)

Jack Sparrow

• 472 berichten
  • 3279 stemmen

Zo jong overleden, erg triest. Heath Ledger heeft vele mooie rollen mogen vertolken waaronder natuurlijk Brokeback Mountain, Monster's Ball en Brothers Grimm.

Matthis

• 84 berichten
  • 642 stemmen

In Film > Cast en crew > Heath Ledger overleden:

Schrikken toen ik net op nu.nl keek..:

http://www.nu.nl/news/1402921/62/Acteur_Heath_Ledger_%2828%29_dood_gevonden.html

nicoot

• 63 berichten
  • 67 stemmen

http://www.hln.be, http://www.cnn.com

Dit is echt niet normaal! Het zou gelukkig niet gaan om echte drugs, maar slaappillen ("over-the-counter sleeping medication", volgens CNN).

Een groot verlies voor de filmwereld...

Jeremie

• 12 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Nieuws > Acteur Heath Ledger overleden:

http://www.demorgen.be/dm/n...

nummervlinder

• 1463 berichten
  • 365 stemmen

Krop in de keel gewoon...

Poisonthewell

• 4939 berichten
  • 13421 stemmen

Net mn vriendin gebeld; ze had er nog niks van gehoord, ook al was ze aan het werk op nog geen 200 meter afstand (haar kantoor is op Spring & Lafayette in Soho, en naar ik begrijp was Ledger's apartement op Crosby & Broome; vlak om de hoek). Bizar.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3282 stemmen

Ik zapte toevallig langs CNN en zag dit nieuws. Erg onverwacht en gewoon erg. Ook omdat het een acteur met een toekomst was.

john constantine

• 263 berichten
  • 243 stemmen

Ik kan het echt nog steeds niet geloven. Zo'n jonge goeie acteur!!

WAAROM WAAROM!!!!!!!!! waarom moest hij nou aan die drugs zitten, als dit echt zo is. Dit was zijn hele grote doorbraak geweest als de joker in de nieuwe batman-film. Ik vind het echt KUT!!!!!!! om het zo maar te zeggen.

Hij moge voor rusten in vrede. Ik had echt nog zoveel van deze man willen zien!!!!!!!!!!!!!

gondwana

• 1212 berichten
  • 1464 stemmen

Damn, jammere zaak... Had nog mooie carriere voor de boeg...

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Het schijnt om zelfmoord te gaan.

Weer een tegenslag voor Terry Gilliam! Hopelijk gaat zijn nieuwe film 'The Imaginarium of Dr Parnassus' wel door! De man moet een zenuwinzinking nabij zijn na zijn Don Quixote-fiasco.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Terry Gilliam moet een zenuwinzinking nabij zijn, na zoveel tegenslag.

niels_vdh

• 6 berichten
  • 0 stemmen

Bij Brokeback Mountain (2005):

Heath Ledger is overleden, 28 jaar...

thunderball

• 5886 berichten
  • 1414 stemmen

Jeeeee! Wat een verbijsterend nieuws. Iedereen kijkt uit naar zijn rol als The Joker in The Dark Knight komende zomer en dan lees je dit.

thunderball

• 5886 berichten
  • 1414 stemmen

Bij Dark Knight, The (2008):

Ja, idd: verbijsterend nieuws.

Totaal uit het niets krijg je dit een eens op je bord opgediend.

Wat is een film dan eigenlijk onbelangrijk.

Artemis

• 3868 berichten
  • 2406 stemmen

Hoorde het net ook, hij zag er echt geweldig uit als Joker.

Insane ... Heb er amper woorden voor.

Sarasani

• 247 berichten
  • 1924 stemmen

niels_vdh schreef:

Heath Ledger is overleden, 28 jaar...

R.I.P

Veel te jong voor zo een geweldige acteur

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Eeuwig zonde. En dan zie ik nu pas dat hij de hoofdrol in de nieuwe film van Terry Gilliam speelt... Misschien zijn ze ver genoeg gevorderd om hem af te werken, zou mooi zijn voor zowel Heath als Terry.

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

Trieste zaak, vooral voor vrouw en kind

martijn77

• 382 berichten
  • 4417 stemmen

damn, wat 'n verlies.. Het zal deze film waarschijnlijk niet raken maar al het potentieel wat hiermee verloren gaat is groot. Benieuwd hoe Batman zich hieruit redt. WhatWouldJokerDo? Als je het over virals hebt.. Don't do drugs.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3873 stemmen

Als het echt een drugsdood is wat ik net op de radio hoorde kan ik er geen medelijden mee hebben. Wel met zijn familie natuurlijk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.