- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Inderdaad, sommigen doen net alsof iedereen die zelfmoord pleegt opeens geen medelijden verdient, omdat 'hij er zelf voor gekozen heeft'. Als je er even 2 seconden over nadenkt kun je er zelf ook wel op komen dat Heath waarschijnlijk liever een fijn leven had gehad dan dood te zijn, hij moet ook geleden hebben. Zelfmoord pleeg je toch niet zomaar? Ik zou zelfs zeggen: je moet juist met die mensen medelijden hebben omdat ze zoveel geleden hebben dat ze zo'n verschrikkelijke keuze maken.
Een beetje respect in een R.I.P. - topic?
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2847 stemmen
Of ze hebben gewoon geen ruggengraat?
Anders, kun je overal wel medelijden mee hebben. Misschien neig ik wat dit betreft teveel naar het ijskonijn - achtige, maar zo denk ik er nou eenmaal over. Hij schiet er sowieso niets mee op dat de mensen hier medelijden met hem hebben.
Mocht hij er uiteindelijk niet zelf voor gekozen hebben vind ik respect op zijn plaats. Anders, vind ik het gewoon een belachelijke uitvergroting. Zoals gezegd zat mensen die meer respect verdienen en het niet krijgen.
veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
Hele goede acteur. Jammer van zijn dood.
RIP Heath.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Mocht hij er uiteindelijk niet zelf voor gekozen hebben vind ik respect op zijn plaats. Anders, vind ik het gewoon een belachelijke uitvergroting. Zoals gezegd zat mensen die meer respect verdienen en het niet krijgen.
Dat is iets heel anders, maar inherent aan het 'bekende persoon' zijn.
Ik ken wel een paar mensen die, zoals jij dat noemt, 'er zelf voor gekozen hebben', en zij verdienen evenveel respect en compassie als een ieder ander. Ze neerzetten als ruggengraatloos (met een smiley nog wel) vind ik een aanfluiting.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2847 stemmen
Ach, ik doel natuurlijk vooral op Heath Ledger. Als hij echt drugsverslaafd was, kan ik er gewoon geen respect voor opbrengen. Je toevlucht nemen tot zoiets vind ik gewoon dom en hypocriet maar vooral zwak. Wat de omstandigheden ook mochten zijn. Net zoals ik geen medelijden heb met van die anorexia meisjes die zich uithongeren.
frodette
-
- 200 berichten
- 56 stemmen
RIP heath
je was een fantastisch acteur
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ach, ik doel natuurlijk vooral op Heath Ledger. Als hij echt drugsverslaafd was, kan ik er gewoon geen respect voor opbrengen. Je toevlucht nemen tot zoiets vind ik gewoon dom en hypocriet maar vooral zwak. Wat de omstandigheden ook mochten zijn. Net zoals ik geen medelijden heb met van die anorexia meisjes die zich uithongeren.
Niet alle drugsgebruikers zijn verslaafden, en niet alle verslaafden nemen een overdossis. Het kan ook gewoon domme pech zijn van een verkeerd gevallen mix/foute drugs.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Probleem is een beetje dat je de motieven niet kent. Ikzelf werk in de hulpverleningssector en kan je verzekeren dat de motieven voor druggebruikers enorm uiteenlopend zijn. Niet iedereen is mentaal even sterk trouwens. Bovendien mag je de tol van de roem niet onderschatten denk ik. Of om het op z'n Vlaams te zeggen: "ne mens maakt wa mee soms."
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Net zoals ik geen medelijden heb met van die anorexia meisjes die zich uithongeren.
Nu heeft een vriendin van me ook daaraan geleden dus hier word ik wel heel triest van
Geloof me nu maar dat die meisjes medelijden verdienen. Misschien zou je iets minder moeten oordelen in dezen.
V
-
- 8369 berichten
- 3369 stemmen
Ah ja ik zag er eens eentje langs komen bij (ik dacht) O'Reilly... stelletje engbekken.
edit; 't was bij Hannity & Colmes: http://www.youtube.com/watch?v=Pi77koTk8mc&feature=related
Jezus, moet ik nu lachen of huilen? Totaal gestoord en het krijgt een podium.
RIP Heath, was toch wel even schrikken. Prima acteur en natuurlijk veel te jong heengegaan.
.Fee.
-
- 268 berichten
- 2316 stemmen
Ongelooflijk... Toen ik het vanochtend las kon ik haast niet mijn tranen binnenhouden en na vanavond even Shownieuws te hebben gezien kreeg ik weer die brok. Hij was één van mijn favorieten, gewoon omdat hij zo ontzettend goed was. Niet alleen mooi, maar ook gewoon goed. Een echte acteur. God, wat hebben wij verloren in Hollywood...
Ik wens de familie en vrienden veel sterkte, want dit is nog steeds niet te geloven.
joostie
-
- 378 berichten
- 298 stemmen
Erg goede acteur Heath Ledger.groot verlies voor de film wereld.
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Heath Ledger....
Absoluut niet mijn favoriete acteur, vond hem meestal niet goed in zijn films en de films waarin hij speelde trokken mijn aandacht ook niet.
Toch schrok ik wel van het bericht dat ik gisterenavond in de auto hoorde. Veel te jong heengegaan. een moment was ik van mijn stuk gebracht. Ik vind het heel erg dat hij op zo'n jonge leeftijd aan een drugsverslaving is overleden 
RIP
Knisper
-
- 13040 berichten
- 1279 stemmen
Gaat wel lekker daar. Vorige week Brad Renfro en nu Heath Ledger. Hopelijk wordt het geen trend, toch schokkend dat mensen op zo'n leeftijd al overlijden.
soom
-
- 24921 berichten
- 2753 stemmen
Brad Renfro en Heath Ledger zijn natuurlijk onvergelijkbaar..
..
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5781 stemmen
Heb dit nieuws nog maar pas vernomen. Eerst geloofde ik het even niet, toen het tot me doordrong moest ik bekomen. Ledger was niet echt m'n favoriet acteur, maar als zo'n wereldster van formaat van de ene op de andere dag plots het hoekje legt dan sta ik daar ik met verbazing op te kijken. Als filmliefhebber kan je gewoon niet ontkennen, of je nu voor- of tegenstander van Ledger bent, dat er een belangrijk acteur is heengegaan en dat gisteren een zwarte dag was in de filmgeschiedenis. Jake Gyllenhaal, Reese Witherspoon, Leonardo DiCaprio, (om toch ouder te gaan) Meryl Streep of Jack Nicholson hadden me even erg of erger gegrepen ... het is Heath Ledger geworden!
R.I.P. aan de acteur
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Het zou trouwens gaan om slaappillen en volgens mij worden die in het Engels ook wel eens drugs genoemd. Verkeerd vertaald dus.
Jezus, moet ik nu lachen of huilen? Totaal gestoord en het krijgt een podium.
Goeie vraag. Zag er een prachtige docu over van Louis Theroux. Nogal een zieke familie die buitensporig veel aandacht krijgt door hun asociale acties.
de-alchemist
-
- 167 berichten
- 87 stemmen
Erg triest. Ik vond het een goeie acteur die alleen nog maar beter zou worden. Deels om zijn jonge leeftijd, maar ook omdat ik hem echt heb zien groeien. Begonnen als een pretty boy in 10 things I hate about you en gegroeid tot een karakteracteur met lef (brokeback mountain). Ik verwacht een superrol van hem als de joker in de nog te verschijnen the dark knight. RIP
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Martijnnn
-
- 2248 berichten
- 2413 stemmen
Brad Renfro en Heath Ledger zijn natuurlijk onvergelijkbaar..
..
hmmmm een mens vergelijken met een mens... hmm ik tel best veel gelijkenissen.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen

RIP
Waar halen jullie die drugsverslaving toch vandaan?
Op Nu.nl staat dit: "Autopsie Ledger wijst geen doodsoorzaak aan."
Er is dus nog helemaal niks bekend over de doodsoorzaak en ook niet over eventueel drugsgebruik.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Drugs betekent zoveel als medicatie in het Engels, vandaar misschien de verwarring.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Drugs betekent zoveel als medicatie in het Engels, vandaar misschien de verwarring.
Waarschijnlijk wel. Maar zo zie je maar weer hoe makkelijk mensen hun conclusies trekken, terwijl ze nergens van weten.
Hij is schijnbaar ook niet in zijn eigen appartement gevonden, maar in die van Mary-Kate Olsen. Dus de gevonden medicijnen hoeven niet eens van hemzelf te zijn.
katie morosky
-
- 1003 berichten
- 804 stemmen
Wat een verschrikkelijk nieuws. Maakt niet uit hoe of wat of waaraan, een te jong gestorven iemand blijft altijd verschrikkelijk. Ik ken hem alleen maar van Brokeback Mountain waarin ik hem niet minder dan fantastisch vond, maar ook al had hij geen talent (wat hij volgens mij dus wel bezat), dan nog blijft het een triestige zaak. Echt, heel erg dit.
scrat
-
- 50 berichten
- 60 stemmen
Alhoewel ik de film Brokeback Mountain al langer in mijn bezit heb besloot ik pas gisteravond de film te kijken.
Zoals gewoonlijk zette ik vanochtend het journaal op en hoorde het nieuws, ik kon mijn oren niet geloven.
In eerste instantie dacht ik dat ik het verkeerd verstaan had, dat ik nog steeds met die film in mijn hoofd zat, maar niets is minder waar.
Jammer dat zo'n jong groeiend talent er niet meer is.
Ik probeer niet te raden hoe het is gegaan, zelfmoord of niet, ik ga niet anders over hem denken. Ik ken hem niet, ik weet alleen dat ik hem een goede acteur vind.
Ook kijk ik nog steeds even veel uit naar zijn aankomende films en zal ik even kritisch zijn als dat ik nu ben.
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3243 stemmen
Net ook gezien op shownieuws.. en eerder op moviemeter..
Heb nog geen films gezien van deze acteur..
Maar aangezien hij toch in het nieuws komt.. ga ik er vanuit dat hijal redelijk bekend was..
28 Jaar is en blijft veels te jong..
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2847 stemmen
Ik kan je niet vertellen wat je moet vinden natuurlijk, maar ik denk dat je het leed wat hiermee gepaard gaat onderschat. En ik heb ook gelezen dat het waarschijnlijk slaappillen waren waaraan hij gestorven is, zelfmoord staat nog niet eens vast. Maar toch, mensen die zelfmoord plegen zijn niet opeens niet meer zielig. Als de omstandigheden zó vreselijk zijn dat je het leven niet meer aankunt, kun je dat toch moeilijk die mensen verwijten?
Je hoeft het ze niet te verwijten, maar je hoeft toch ook niet altijd standaard medelijden te hebben. Is mij qua sterren sowieso al gauw vreemd.
Als iemand thuis dag in dag uit mishandeld wordt en dan tot zo `n daad komt is het natuurlijk wel veel betreurenswaardiger.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Wow, hoorde vandaag dat hij was overleden.
Wat jammer zeg! Hopelijk waren ze al klaar met de scenes waarin hij voorkwam al betwijfel ik het.
V
-
- 8369 berichten
- 3369 stemmen
Goeie vraag. Zag er een prachtige docu over van Louis Theroux. Nogal een zieke familie die buitensporig veel aandacht krijgt door hun asociale acties.
Ga ik opzoeken, bedankt voor de tip! Wat ik van Theroux gezien heb, is sowieso aan te raden. Ben benieuwd!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.