- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Ga ik opzoeken, bedankt voor de tip! Wat ik van Theroux gezien heb, is sowieso aan te raden.
Zeker, en dit is geen uitzondering. Het is deze docu bij de weg:
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31161 berichten
- 5454 stemmen
Gisteren lieten ze beelden zien van Heath Ledger die weggedragen werd uit z'n woning. Direct erna de upperjunkie Amy Winehouse die zelfs als ze zou stoppen ze de komende 20 jaar nog niet nuchter zou worden. Het leven is toch niet eerlijk verdeeld blijkbaar.
Hando
-
- 1808 berichten
- 1435 stemmen
Je hoeft het ze niet te verwijten, maar je hoeft toch ook niet altijd standaard medelijden te hebben. Is mij qua sterren sowieso al gauw vreemd.
Als iemand thuis dag in dag uit mishandeld wordt en dan tot zo `n daad komt is het natuurlijk wel veel betreurenswaardiger.
Wat probeer je nu in hemelsnaam duidelijk te maken? We zullen heus allemaal wel verdrietig zijn als we de statistieken over huiselijkgeweld in de krant lezen. Het een sluit het ander niet uit, maar het gaat nu even niet over huiselijkgeweld.
En je hoeft toch ook niet alles weg te relativeren. Er is altijd wel iemand die zieliger is. So what?
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2847 stemmen
Wat probeer je nu in hemelsnaam duidelijk te maken? We zullen heus allemaal wel verdrietig zijn als we de statistieken over huiselijkgeweld in de krant lezen. Het een sluit het ander niet uit, maar het gaat nu even niet over huiselijkgeweld.
En je hoeft toch ook niet alles weg te relativeren. Er is altijd wel iemand die zieliger is. So what?
Als je alles even zou lezen zou je doorhebben waarom ik even huiselijk geweld aanhaal. Mishandeling is duidelijk niet als een kernzin bedoeld.
Verder gewoon een reactie op al die berichten waarin staat dat veel mensen medelijden hebben met Heath Ledger. Wat natuurlijk gewoon kan. Maar in principe is dat medelijden hebben met ook nergens op gebaseerd. Misschien was het wel een doodordinaire junk. Weet jij veel.
What `s next? Moeten we binnenkort ook al medelijden hebben met een celebrity die zich bereidwillig toont om zich op een HIV party te laten infecteren met HIV waardoor hij later aan AIDS overlijdt? Precies!
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Maar in principe is dat medelijden hebben met ook nergens op gebaseerd. Misschien was het wel een doodordinaire junk. Weet jij veel.
Een 'doodordinaire junk' verdient toch *ook* medelijden?
Hopeloze vergelijking.
lordsnoopy
-
- 2949 berichten
- 2245 stemmen
Zullen we het maar on topic houden?
Het gaat hier ook niet zozeer om medelijden hebben, maar om respect te betuigen.
De doodsoorzaak in het geval van Heath Ledger is nog onbekend.
Of je medelijden met hem hebt of niet, het is gewoon zonde als iemand van 28 jaar sterft. Hoe je het ook went of keert, het is te vroeg.
Hando
-
- 1808 berichten
- 1435 stemmen
Natuurlijk is dat 'medelijden hebben met' niet nergens op gebasseerd. Jij bent echt een van de weinige die vindt dat iemand geen medelijden verdient als diegene een keer iets stoms heeft gedaan en er later spijt van krijgt .
Niemand zegt verder dat je medelijden moet hebben. In tegenstelling tot jij die zegt dat het medelijden van anderen nergens op is gebasseerd en dat andere mensen meer medelijden verdienen. Be-le-rend.
Onderhond
-
- 87601 berichten
- 12864 stemmen
Maar krijgt het niet, blijkbaar moet je als doodordinaire junk maar snel in een film gaan meedoen om wat medelijden te krijgen.
Hando
-
- 1808 berichten
- 1435 stemmen
Er zijn anders genoeg mensen die van alles voor drugsverslaafden doen.
Hectometersnor
-
- 299 berichten
- 168 stemmen
Ik vind het vooral heel erg sneu van zijn dochtertje...van wat ik gehoord en gelezen heb was zijn dochter alles voor hem en die moet nu opgroeien zonder haar papa, that's just sad!
Ik hoop voor hem en zijn naasten dat de dood niets met drugs te maken heeft, dat verdient het niet.....denk ook dat het per ongeluk verkeerde medicatie of overdosis zonder zware intenties....denk niet dat hij er een einde aan wilde maken.
kos
-
- 46703 berichten
- 8861 stemmen
Zeker, en dit is geen uitzondering. Het is deze docu bij de weg:
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Jammer dat dit topic zo ontspoort. Het is gewoon zonde dat Heath Legder ons zo jong is ontvallen. En al zou er drugs of slaappillen in het spel zijn, vind ik het overdreven om hem dan direct af te doen als een junk. Dat sommige mensen het nodig vinden te benadrukken dat ze hem geen goede acteur vinden, voegt mijns inziens ook niets toe. Het gaat erom dat deze jongen veel te vroeg overleden is, waardoor er nu veel mensen - en dan met name in zijn directe omgeving - erg veel verdriet hebben. En dat is allemaal al tragisch genoeg.
Princ3sss
-
- 78 berichten
- 204 stemmen
Jammer dat dit topic zo ontspoort. Het is gewoon zonde dat Heath Legder ons zo jong is ontvallen. En al zou er drugs of slaappillen in het spel zijn, vind ik het overdreven om hem dan direct af te doen als een junk. Dat sommige mensen het nodig vinden te benadrukken dat ze hem geen goede acteur vinden, voegt mijns inziens ook niets toe. Het gaat erom dat deze jongen veel te vroeg overleden is, waardoor er nu veel mensen - en dan met name in zijn directe omgeving - erg veel verdriet hebben. En dat is allemaal al tragisch genoeg.
Helemaal mee eens!
Heath was een fantastische acteur!
We zullen hem missen in de filmwereld!
xxx
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2847 stemmen
Natuurlijk is dat 'medelijden hebben met' niet nergens op gebasseerd. Jij bent echt een van de weinige die vindt dat iemand geen medelijden verdient als diegene een keer iets stoms heeft gedaan en er later spijt van krijgt.
Ik zeg louter dat iemand mijn medelijden/respect niet verdiend als hij aan drugs verslaafd is en vervolgens zijn kind achterlaat. Mogen best wat vraagtekens bij geplaatst worden. Misschien had hij het daadwerkelijk moeilijk maar misschien was hij gewoon een hypocriete klootzak. Nobody knows.....Verder maakt iedereen fouten, misschien wel elke dag. Maar zolang je er nog iets van leert lijkt mij dat geen probleem. kortom daarin heb je ook verschillende gradaties.
Ik kan goed begrijpen dat sommige mensen met hem meeleven. Het is altijd sneu als iemand die jong is overlijdt. Echter wat heeft het voor een zin om je om een fictief persoon te bekommeren? Van iemand uit de nabije omgeving kan ik het mij natuurlijk wel voorstellen. Ik kan hier geen seconde triest van worden. Het heeft een soort van amusementswaarde achtige functie waarbij ik wel aanteken dat ik het niet leuk vind, maar het gaat het ene oor in en het andere weer uit.
Verder ben ik nergens bemoeizuchtig in de zin dat ik twijfel aan de oprechtheid van de reacties van anderen. Ik zeg louter dat ik wel meer respect heb voor vele andere overleden mensen. Prima als honderden mensen respect betuigen voor een overleden persoon. Ik vraag mij alleen af wat de daadwerkelijke waarde er van is om iemand een hart onder de riem te steken terwijl je diegene niet kent. ( Meer een filosofisch vraagstuk dus wat verband houdt met wat Otherfool zei, namelijk dat zoiets inherent aan het ster zijn is ).
Kortom je ziet spoken. Ik zeg nergens dat anderen perse meer respect moeten hebben voor anderen. Ik stel er vraagtekens bij en geef aan dat dit bij mij wel het geval is.
De belastingbetaler die de gratis drugs - afhaalpunten financieert dan ook.
katie morosky
-
- 1003 berichten
- 804 stemmen
Prima dat jij er geen flut om geeft, laat nu de mensen die wél geschokt zijn om het nieuws en het wél erg vinden reageren zonder dat jij hen komt te vertellen dat hij het misschien niet verdient om een reden die nog niet eens is bewezen. Een beetje respect voor je medemens, alsjeblieft. En trouwens ... Heath Ledger was géén fictie.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2847 stemmen
En trouwens ... Heath Ledger was géén fictie.
Nee, hij was natuurlijk geen stripverhaal of louter een filmpersonage. Je begrijpt echter wel wat ik ermee bedoel.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Prima dat jij er geen flut om geeft, laat nu de mensen die wél geschokt zijn om het nieuws en het wél erg vinden reageren zonder dat jij hen komt te vertellen dat hij het misschien niet verdient om een reden die nog niet eens is bewezen. Een beetje respect voor je medemens, alsjeblieft. En trouwens ... Heath Ledger was géén fictie.
Martijnnn
-
- 2248 berichten
- 2414 stemmen
ze zijn gek, hartstikke gek
http://www.break.com/pictures/westboro-at-it-again439263.html
lordsnoopy
-
- 2949 berichten
- 2245 stemmen
ze zijn gek, hartstikke gek
http://www.break.com/pictures/westboro-at-it-again439263.html
Ah ja ik zag er eens eentje langs komen bij (ik dacht) O'Reilly... stelletje engbekken.
edit; 't was bij Hannity & Colmes: http://www.youtube.com/watch?v=Pi77koTk8mc&feature=related
Het enige wat je met die mensen kan doen is aanzien en er medelijden mee hebben. Je bent ziek naar mijn mening als je zo sterk over iemand kan denken zonder hem / haar te kennen. En het is gewoonweg zielig als je zo erg in je eigen bekrompen wereld zit dat je niets anders wilt aanhoren. Daarnaast is het ook nog respectloos tegenover de familie van de overledene...
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Ik vond het vooral sneu voor die kinderen, die enkel geleerd worden om te haten en later enkel gehaat zullen worden. Mooi leven in het vooruitzicht.
Ik vraag me trouwens af wat voor taferelen er zullen plaatsvinden als de pater familias het loodje legt.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
De belastingbetaler die de gratis drugs - afhaalpunten financieert dan ook.
Wat kunnen die paar rotcenten nou schelen zeg... er is een mens gestorven. Niemand wil bij z'n geboorte in de goot belanden.
Een misplaatste grap?
Nee dus, lees de laatste paar pagina's van dit topic maar 
katie morosky
-
- 1003 berichten
- 804 stemmen
Ik heb er geen probleem mee dat jullie het niets kan schelen, ik heb er echter wel een probleem mee dat jullie het nodig vinden om al die mensen die het wel kunnen schelen erop te wijzen hoe idioot ze wel niet reageren. Dat bedoel ik met respect.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Las het vanmiddag pas in de krant, en was er echt even stil van.
Normaal heb ik dat nooit,bij Chris Penn en Marlon Brando had ik het ook niet.
Maar bij hem was ik echt aangeslagen, zo zonde op die jonge leeftijd.
Rip Heath.
aryan
-
- 986 berichten
- 1752 stemmen
De Best Buy wilt ook wat mee verdienen met de dood van Ledger:
http://img178.imageshack.us/img178/3412/heathledgememorialdw5.jpg
Poisonthewell
-
- 4939 berichten
- 13421 stemmen
Heath Ledger verklaarde vorige week nog tegen de New York Times dat ie extreem uitgeput was van zijn rol als the joker, en dat ie de laatste tijd niet meer dan twee uur per dag sliep. Vandaar dat ie aan de slaappillen was begonnen, zo verklaarde hij. Nou had ie ten tijde van zijn dood ook nog eens griep en mogelijk ook een longontsteking. Alles wijst erop dat zijn dood dus gewoon een ongeluk was, en al die praat over of ie nou wel of niet een 'ordinaire junk' was is belachelijk; er is geen drugs gevonden die niet in de apotheek te krijgen is, en de geruchten over het 'briefje van twintig' bleken na testen ook vals alarm.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ik heb er geen probleem mee dat jullie het niets kan schelen, ik heb er echter wel een probleem mee dat jullie het nodig vinden om al die mensen die het wel kunnen schelen erop te wijzen hoe idioot ze wel niet reageren. Dat bedoel ik met respect.
Voila, daar schaar ik me volledig achter.
Real_Movie
-
- 303 berichten
- 1297 stemmen
Wat er ook is gebeurt met Heath Ledger of die nou zelfmoord of verkeerde medicatie ingenomen heeft.
Dit verdient niemand om zo jong te overlijden en deze man zou een groot acteur worden in hollywood echt een groot talent.
Batman ga ik zeker checken wordt gewoon een fantastische film met Heath Ledger als de joker.
R.I.P Heath Ledger.
timburton
-
- 1296 berichten
- 632 stemmen
Als je alles even zou lezen zou je doorhebben waarom ik even huiselijk geweld aanhaal. Mishandeling is duidelijk niet als een kernzin bedoeld.
Verder gewoon een reactie op al die berichten waarin staat dat veel mensen medelijden hebben met Heath Ledger. Wat natuurlijk gewoon kan. Maar in principe is dat medelijden hebben met ook nergens op gebaseerd. Misschien was het wel een doodordinaire junk. Weet jij veel.
What `s next? Moeten we binnenkort ook al medelijden hebben met een celebrity die zich bereidwillig toont om zich op een HIV party te laten infecteren met HIV waardoor hij later aan AIDS overlijdt? Precies!
Een doodordinaire junk blijft een doodordinaire junk.
Maar Ledger is een acteur, en mensen op MovieMeter houden nou gewoon eenmaal maar van acteurs dan doodordinaire junks.
Er is gewoon iemand verdwenen die nog veel voor de filmwereld kon betekenen. Dus ik zie Ledger niet als ee doodordinaire junk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.