menu

Overig / Algemeen / R.I.P.

zoeken in:
geplaatst:
Een groot icoon. Samen met Paul Verhoeven misschien wel het beste wat Nederland aan Hollywood heeft gegeven.

Een paar dagen terug heb ik Escape from Sobibor nog opnieuw gekeken, zonder te weten dat Hauer een paar dagen later zou overlijden. Ben er best van geschrokken. Heel spijtig.

geplaatst:
RIP Rutger Hauer

geplaatst:
Een échte Nederlandse legende. Een legende is heen gegaan.

““I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhäuser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain.”

Onze momenten met hem zullen we echter koesteren. R.I.P. Rutger

geplaatst:
Rutger Hauer. Ik keek vroeger altijd de banden van Floris terug met mijn vader. Jaren later keek ik met mijn vader naar Blade Runner. Een pracht film met de mooiste monoloog in film ooit. Snel maar eens Turks Fruit voor de eerste keer kijken. Met recht een legende, samen met Paul Verhoeven het belangrijkste wat Nederlandse heeft voortgebracht op filmgebied. R.I.P.

geplaatst:
R.I.P. Rutger Hauer

Dankbaar om wat hij ons heeft geschonken

geplaatst:
Rutger Hauer is hier in Drachten begonnen bij toneelgezelschap De Noorder Compagnie. De filmzaal in schouwburg De Lawei is naar hem vernoemd.

geplaatst:
In memoriam Rutger Hauer

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=JJJxe5pmnfM

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

geplaatst:
Rutger Hauer is zo'n ikonisch iemand van wie ik me niet kan voorstellen dat hij er ooit níét zou zijn. Daar moet een fout in de berichtgeving zijn geslopen. Van Floris tot Heineken... R.I.P. Rutger Hauer.

geplaatst:
In 1982 kwam Blade Runner uit en maakte van Rutger Hauer een internationale filmster. Zijn rol daarin als Roy Batty is legendarisch en zijn "Tears in Rain"-monoloog is zo mogelijk nog legendarischer.
Roy Batty sterft na het uitspreken van deze allesomvattende woorden.
De film speelt zich af in 2019.
In 2019 overlijdt Rutger Hauer op 75-jarige leeftijd.

RIP Rutger Hauer

geplaatst:
RIP Rutger Hauer. Wat een gemis...
In Sin City vond ik hem naast bovengenoemde films ook erg goed.

geplaatst:
Querelle schreef:
In memoriam Rutger Hauer

(embed)

Heerlijke cultfilm, erg onderschat. Met een geweldige Hauer inderdaad.

Mescaline (moderator)
geplaatst:
Weer een grootheid heen gegaan RIP Rutger!

geplaatst:
In Memoriam Jeremy Kemp (84)

Jeremy Kemp - IMDb

geplaatst:
R.I.P Rutger Hauer. Onze grootste, met afstand.
Pas 75. Veel te jong van ons weggenomen.

geplaatst:
Jeremy Kemp, ook weer zo'n sterke karakter acteur, die ik in mijn jeugd/tienertijd in de jaren '70 en '80 in menige film op TV voorbij zag komen. Ik dacht vroeger eerst altijd dat hij van origine een Duitser was, omdat hij die vaak ook speelde in oorlogfilms.

R.I.P. Mr. Kemp.

geplaatst:
moviemike schreef:
R.I.P. Rutger Hauer

Dankbaar om wat hij ons heeft geschonken

Dit dus.

geplaatst:
We zullen je missen

geplaatst:

geplaatst:
In Memoriam George Hilton

https://imgbb.com/

https://imgbb.com/

geplaatst:
Oef! Mijn spaghetti western held George Hilton overleden.
Voor mij is hij de coolste van allemaal.

R.I.P. Mr. Hilton. Thanks for all your great movies.

geplaatst:
Rip george!

kappeuter (crew)
Documentairemaker D.A. Pennebaker (94) overleden | NOS

NOS schreef:
Donn Alan Pennebaker werkte met tal van grootheden. In 1960 was hij betrokken bij de documentaire Primary over de verkiezingscampagne van John F. Kennedy. Die film wordt algemeen gezien als een van de eerste moderne documentaires over politiek. Voor The War Room, over de campagne van Bill Clinton in 1992, werd hij genomineerd voor een Oscar.
Pennebaker stond ook aan de wieg van documentaires over popmuziek.

D.A. Pennebaker - MovieMeter.nl

D.A. Pennebaker (1925 - 2019): een van de eerste ‘vlieg op de muur’-documentairemakers | De Volkskrant

R.I.P. D.A. Pennebaker. Heel wat gemaakt, maar als Dylan-liefhebber is Don't look back voor mij wel de kers op de taart.

In Memoriam Barry Coe (84) Amerikaanse acteur

Barry Coe - IMDb

Gast
geplaatst: vandaag om 10:27 uur

geplaatst: vandaag om 10:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.