• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.945 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.980 gebruikers
  • 9.370.602 stemmen

R.I.P.

zoeken in:

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2286 stemmen

Ook bekend als gevierd stemacteur bij Disney. Luister hier nog eens naar zijn wonderlijke vertelstem in de klassieker Beauty & The Beast.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Hij was ook bekend van Half a Life (Star Trek: The Next Generation). Eén van de beste episodes van de serie (sowieso toch al de beste Star Trek serie ooit gemaakt).

W.V.

• 845 berichten
  • 476 stemmen

Roger Thornhill schreef:

Overleden : David Ogden Stiers (1942-2018), veel televisie- en stemwerk, maar het bekendst als majoor Charles Emerson Winchester III gedurende zes seizoenen M*A*S*H (1977-1983), waarvoor hij twee Emmy-nominaties ontving.

(afbeelding)

Hij speelde ook een prachtige rol in de serie North and South.

Maar het bekendst is hij wel geworden van de serie mash, geweldige rol tegen over Alda, Farrel en Swift.

RIP

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ben Hulsman (Oppassen!!!) overleden

Opa Willem! Oppassen is toch wel sterk jeugdsentiment van me. Als kind in de pyjama op zaterdagavond naar ''de opa's'' kijken. Vermoed dat ik het niet meer opnieuw moet zien, maar in gedachten was dit leuk.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Rust zacht Ben!!

niethie

• 7319 berichten
  • 7240 stemmen

Zelfde sentiment als Ajax hier. Al vond ik het stiekem nog steeds leuk bij herziening jaren geleden.

Was al jaren uit de schijnwerpers dus ik vroeg me zo nu en dan wel eens af of hij nog leefde. RIP!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Source 1 Media schreef:

Om de onlangs overleden Ben Hulsman (86) te eren Hebben wij hier voor u de allereerste aflevering van de komedie serie Oppassen!!! waarin Ben Hulsman dertien jaar lang te zien was als "Opa Willem Bols"

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Duitse acteur Siegfried Rauch (85) overleden | AD.nl

De meeste bekendheid verwierf Rauch door zijn vertolking van kapitein in de serie Das Traumschiff, de Duitse versie van de Amerikaanse serie Loveboat over het wel en wee aan boord van een cruiseschip. Ook speelde hij naast Steve McQueen in Le Mans en was hij te zien in de film Patton.

SmackItUp

• 3502 berichten
  • 2623 stemmen

RIP Stephen..

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8277 stemmen

Held!

R.I.P. Stephen Hawking

stinissen (crew films & series)

• 23435 berichten
  • 76919 stemmen

Inderdaad erg jong...

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

R.I.P. Stéphane Audran

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

In memoriam Stéphane Audran

Dievegge

• 3166 berichten
  • 8191 stemmen

Dat is ook toevallig. Ik ben net naar Poulet au vinaigre (1985) aan het kijken. Daarin speelt ze een chagrijnige, bedlegerige vrouw. Dat was al na haar scheiding van Chabrol. Ik ken haar vooral van Le Boucher (1970).

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

In Memoriam Stéphane Audran

Ik vond haar altijd een actrice die iets speciaals had.

Ze wist zelfs nog indruk te maken tegenover de verpletterende schoonheid van Jacqueline Sassard in "Les Biches".

https://imgbb.com/

stinissen (crew films & series)

• 23435 berichten
  • 76919 stemmen

In Memoriam Stéphane Audran R.I.P.

ghostman

• 5740 berichten
  • 5 stemmen

Angela Ricci Lucchi ( 1942 - 28/02/2018 )

R.I.P.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Verschoten van het plotse overlijden van Frank Aendenboom. Naar aanleiding van het 10-jarig overlijden van Hugo Claus die zijn oeuvre nog eens (her)bekeken en daar had Aendenboom een grote rol in. Indrukwekkende acteur met een aantal indrukwekkende en iconische rollen.

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

In Memoriam Frank Aendenboom...

Ik verneem nu pas van zijn overlijden; via de berichten van moviemike en Metalfist.

Een zeer charismatische Vlaamse acteur, met een indrukwekkende staat van dienst.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Bedenker Hill Street Blues, L.A. Law overleden | NOS

De Amerikaanse tv-schrijver en producent Steven Bochco is op 74-jarige leeftijd overleden. Bochco was de man achter meerdere succesvolle televisieseries, zoals Hill Street Blues, L.A. Law en NYPD Blue.

Bochco begon zijn carrière als scriptschrijver van films bij Universal. De studio zette hem echter steeds vaker aan het werk voor televisie: zo kreeg hij in 1971 zijn eerste van 34 Emmy-nominaties voor zijn script voor een Columbo-aflevering. Hij zou er uiteindelijk tien winnen.

W.V.

• 845 berichten
  • 476 stemmen

Let's be carefull out there, die zin is legendarisch geworden, RIP Mr Bochco

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Isao Takahata, Studio Ghibli Co-Founder, Dies at 82 | IndieWire

Nog een trapje hoger dan Miyazaki. Gelukkig hield hij zich wel aan z'n pensioen, zo rest er hem geen half afgemaakte film.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Oei, die ga ik wel missen hoor!

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8277 stemmen

In memoriam Isao Takahata, regisseur van drie van mijn favoriete animatiefilms.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.