- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
A true LAST Christmas voor George, Rust in Vrede
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Schijnt toch een ongezond beroep te zijn; popzanger, dit gezien het aantal overlijdensgevallen dit jaar. Bowie, Prince en nu George Michael. Kun je toch beter filmacteur zijn, dan heb je kans dat je nog 100 wordt zoals dit jaar Kirk Douglas.
R.I.P. George Michael
100 of gewoon 27....
Star Trek-acteur Anton Yelchin (27) overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Vermoed wel dat popzangers misschien sneller overmatig alcohol/drugs/medicatie gebruiken, maar da's ook maar een aanname.
2016 was een enorm schijtjaar qua sterfgevallen. Zoveel legendes dood. Persoonlijk heeft de dood van Cruijff me heel veel gedaan (en nog steeds), maar ook zoveel andere namen...
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 berichten
- 3092 stemmen
Echt een rampjaar voor de muziek. Gordon ook al gestopt met zingen.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10971 berichten
- 2791 stemmen
Echt een rampjaar voor de muziek. Gordon ook al gestopt met zingen.

otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Het lijkt wel alsof je als muziekicoon 2017 niet mag halen.
Wat is een muziekicoon? Ik vind het allemaal nogal overdreven, hoor het zo vaak tegenwoordig... als je artiesten als George Michael en Lemmy meetelt lopen er misschien nog wel 200 iconen rond (als het er niet meer zijn), en daarvan zullen er volgend jaar ook weer 10 sterven. En het jaar daarop ook weer.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Goede plek voor een kritische noot, otherfool. 
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Niet zozeer kritiek op iemand, meer de vaststelling dat een oneindige hoeveelheid bekende artiesten uit de jaren '60, '70 en '80 inmiddels op leeftijd raken. Ik weet zeker dat er over een jaar weer wordt gezegd dat 2017 een triest jaar voor de muziek was.
Maar inderdaad misschien niet voor het RIP topic, dit.
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
Ben het wel met otherfool eens, dat de statistische kans natuurlijk steeds groter wordt en dat dit de komende jaren ook nog wel zo zal zijn.
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 berichten
- 4515 stemmen
Ook eens met otherfool. Prince en Bowie waren wel meer icoon, alleen een Dylan, Jagger, McCartney, Madonna (en wijlen Jackson) staan daar nog boven.
Maar goed, Michael heeft dan weer de beste kerstsong aller tijden geschreven die voor mij het gevoel van kerst het meest aanwakkert. En hij was goed bij stem getuige zijn performance op het Tribute Concert van Freddie Mercury.
2017 zal normaal gesproken iets minder iconen kwijtraken, alleen nu valt alles op. Naast Bowie en Prince ook Cohen, maar ook Cruijff of Ali. Dan heb je een aantal heel grote namen waarvan er niet elk jaar minstens vier sterven.
PEN15
-
- 1281 berichten
- 637 stemmen
Las een tijdje terug het artikel van Rolling Stone over beste honderd zangers; geen idee echter of dat gebasseerd was op talent of prestaties. Ik kon mijn ogen niet geloven dat Freddie Mercury slechts op plaats 18 stond en dat George Michael er helemaal niet in voor kwam.
David Bowie op plaats 23. Van ieder van deze drie zou ik willen dat ik hun stembanden kon overnemen.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
2017 zal normaal gesproken iets minder iconen kwijtraken, alleen nu valt alles op. Naast Bowie en Prince ook Cohen, maar ook Cruijff of Ali. Dan heb je een aantal heel grote namen waarvan er niet elk jaar minstens vier sterven.
Daar nog even over... (Als het in een ander topic moet dan moet het maar even verzet worden). Prince kwam ik in een lijstje 'grootste artiesten aller tijden' van Rolling Stone uit 2011 tegen op 27, Bowie op 39. Kun je over redetwisten natuurlijk, maar afijn. Boven/tussen deze twee nog (op leeftijd geordend, allen 65+ en alive & kickin'):
Chuck Berry (90)
Fats Domino (88)
Little Richard (84)
Jerry Lee Lewis (81)
Don Everly (79)
Smokey Robinson (76)
Bob Dylan (75)
Paul Simon (75)
Art Garfunkel (75)
Paul McCartney (74)
Aretha Franklin (74)
Brian Wilson (74)
Keith Richards (73)
Mick Jagger (73)
Neil Young (71)
Pete Townshend (71)
Robert Plant (68)
Bruce Springsteen (67)
Stevie Wonder (66)
En dat zijn alleen nog maar de artiesten (en dan ook nog de top van de top). Enfin, laten we hopen dat ze het nog even uitzingen (pun intended).
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Begrijp het ergens ook wel, en een George Michael is in zo'n rijtje niet de grootste legende die heeft rondgelopen. Dat Bowie en Prince wegvielen is alleen wel een andere orde hoor, dat waren beiden grensverleggers gedurende meerdere decennia. Lemmy ook (als we het staartje van 2015 nog even mee pakken), dat was echt Mr. Hardrock himself.
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
Ik moest lemmy googelen. Is dat erg? Misschien niet mijn genre.
Dievegge
-
- 3172 berichten
- 8195 stemmen
Ik moest lemmy googelen. Is dat erg? Misschien niet mijn genre.
Beschamend. Ze hebben zelfs een musical over hem gemaakt: Lemmy Zérable.
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
Eerste keer dat ik lach in het rip topic. Maar wellicht had hij dat zelf ook wel een mooie gevonden 
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Hij is hier ook vrij bekend: Lemmy (2010)
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Opsomming in 2016 overleden artiesten: lijst.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Komende jaren zullen er nog wel muziekiconen sterven. George Michael was wel onverwacht. De popzanger was nog maar 53 jaar. Prince werd ook maar 57 jaar. Een verschil met bvb Leonard Cohen (82 jaar) of de wat jongere David Bowie (69 jaar).
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Er zullen vast weer wat iconen ons verlaten dit jaar maar, bedankt ook dat ze er ook weer bij komen. Sta graag open voor de nieuwe generatie. We komen en gaan tenslotte allemaal een keer.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Er zullen vast weer wat iconen ons verlaten dit jaar? Het jaar duurt nog maar 5 dagen.. 
MRDammann
-
- 661 berichten
- 3560 stemmen
Helaas is er nog een grootheid in 2016 overleden: Star Wars-actrice Carrie Fisher (60) overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Verschrikkelijk nieuws zo op de valreep van 2016, wat een jaar.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Ai, sneu. Ben niet zo'n fan van SW, maar haar personage was toch wel een icoon in de filmwereld. Rotjaar voor de film- en muziekwereld
. R.I.P.
http://static2.hypable.com/wp-content/uploads/2015/12/Princess-Leia.jpg
Er zullen vast weer wat iconen ons verlaten dit jaar? Het jaar duurt nog maar 5 dagen..
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Richard Adams, schrijver van boek Watership Down, dat in 1978 verfilmd werd, is op 96-jarige leeftijd overleden.
Dutchfan
-
- 1576 berichten
- 754 stemmen
Helaas is er nog een grootheid in 2016 overleden: Star Wars-actrice Carrie Fisher (60) overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Verschrikkelijk nieuws zo op de valreep van 2016, wat een jaar.
http://static.oprah.com/images/tows/201102/20110204-carrie-retrospective-2-600x411.jpg
Carrie Fisher als baby met haar beroemde ouders Debbie Reynolds & Eddie Fisher
harm1985
-
- 526 berichten
- 503 stemmen
Gaat lekker zo. Zoals mij vrouw zei; magere Hein heeft een goede oogst dit jaar.
Vraag me af hoe ze dit in deel VIII gaan oplossen, al had Fisher natuurlijk maar een kleine rol in VII. RIP Princess Leia.
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
Fuck. Kut. Ik ben er nu echt wel klaar mee.
JONG... 
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Jongens toch, ik had juist de aflevering van Graham Norton gezien op de dag dat ik te horen kreeg dat ze een hartaanval had gekregen. Ik hoopte nog zo dat ze erdoor ging geraken, maar dat leek hoe langer hoe onwaarschijnlijker.
Wat een ongelooflijk kutnieuws toch weer. Dringend maar eens The Princess Diarist gaan kopen, leek me toen al een interessant boek. Wel blij dat ze (samen met Ford en Hamill) toch nog haar terugkeer naar haar meest iconische rol heeft kunnen volbrengen.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
TheBunk
-
- 746 berichten
- 3093 stemmen
Zullen we dit topic gewoon op de frontpage zetten? Wel zo makkelijk
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.