- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2287 stemmen
RIP Harper Lee (auteur van To Kill a Mockingbird)
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Italiaanse schrijver Umberto Eco (84) overleden
Bekend o.a. van het boek "De Naam van de Roos", waarvan Jean-Jacques Annaud een film van heeft gemaakt met de titel Der Name der Rose (1986)
R.I.P.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Jesus. Dat gaat lekker. Niet de minste twee namen voor een vrijdagavond 
beavis
-
- 6627 berichten
- 14803 stemmen
RIP Umberto Eco
De Slinger van Foucault is een van mijn favoriete boeken!
En hij had meer links met cinema dan de verfilming van zijn werk. In de recente Antonioni tentoonstelling zag ik ook de briefwisseling tussen deze beide heren en sindsdien wou ik nog altijd even verder lezen over de rol van Eco in de Italiaanse filmwereld... Maar dat is er verder niet echt van gekomen.... Dat hij een heel belangrijke naam is/was voor de Italiaanse cultuur en media is verder wel duidelijk.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Binnen 24 uur overlijden twee schrijvers die over vele decennia nog gelezen zullen worden. Umberto Eco en Harper Lee.
Goto
-
- 1736 berichten
- 0 stemmen
RIP Umberto Eco
Drie dagen terug nog het boek 'De Geschiedenis van Imaginaire Landen en Plaatsen' van hem gekocht.
narva77 (crew films)
-
- 12729 berichten
- 6540 stemmen
R.I.P. Umberto Eco
R.I.P. Harper Lee
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8284 stemmen
R.I.P. Umberto Eco
R.I.P. Harper Lee
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Roger Thornhill
-
- 6017 berichten
- 2447 stemmen
O, dat is echt een grote naam. Voor mij vooral de man van al die prachtige Ealing-comedies (en later onder andere The servant). R.I.P. Douglas Slocombe.
tattoobob
-
- 8198 berichten
- 2566 stemmen
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Ach, markante figuur, vaak fijn om in een film te zien. Het eten van (te) veel eieren zal nooit meer hetzelfde zijn.
RIP George Kennedy
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2287 stemmen
Erg fijne rol in The Naked Gun! Ik had geen idee dat hij nog leefde eigenlijk! RIP
Roger Thornhill
-
- 6017 berichten
- 2447 stemmen
De bouw van een klassieke heavy die veelzijdiger bleek te zijn, in heel veel films gezien, altijd op z'n plek. En ja, die eieren... R.I.P. George Kennedy.
Brix
-
- 19680 berichten
- 5118 stemmen
In Memoriam George Kennedy, voor mij vooral een acteur in nogal wat westerns.
Gast-acteur in bijna alle TV western series in de jaren vijftig en zestig, en tevens te zien in vele speelfilms in dat genre.
Teveel om op te noemen.
http://i65.tinypic.com/2z6ceg1.jpg
http://i67.tinypic.com/mb303o.jpg
http://i67.tinypic.com/ht5ms4.jpg
George Kennedy in Guns of the Magnificent Seven, temidden van zijn mede huurlingen.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Ja ik vond wel vreemd dat hij vooral bekend was vanwege the Naked Gun-films, Bonanza natuurlijk ook.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 berichten
- 5449 stemmen
Daar sta je dan met die Oscar om herinnerd te worden aan de Naked Gun films. R.I.P.
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Was inderdaad erg mooi...
In minor klinkt het ook erg mooi en was misschien zelfs toepasselijker.
Poeha
-
- 184 berichten
- 217 stemmen
RIP George Kennedy
Aan zijn rollen kon je nooit een buil aan vallen. Altijd fijn als hij meespeelde. En inderdaad, had ook geen idee dat hij nog steeds leefde.
Edit: En nog RIP voor George Gaynes. Altijd genoten van zijn rol als Comm. Lassard in de Police Academy reeks.
stinissen (crew films & series)
-
- 23444 berichten
- 76937 stemmen
RIP George Kennedy
narva77 (crew films)
-
- 12729 berichten
- 6540 stemmen
R.I.P. George Gaynes
R.I.P. George Kennedy
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Dutchfan
-
- 1576 berichten
- 754 stemmen
De Amerikaanse zangeres JOEY FEEK is op 40 jarige leeftijd overleden aan kanker.
De Zangeres was erg populair bij de Country-muziek fans.
[/quote]
Toen bleek dat ze ongeneeslijk ziek was nam ze dit nummer op voor haar echtgenoot:
Dutchfan
-
- 1576 berichten
- 754 stemmen
Gayle McCormick, zangeres van de groep "Smith", is op 67 jarige leeftijd aan kanker overleden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.