- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Hoe denken jullie over de toekomst van (technologische) ontwikkelingen?
Hoe denken jullie over de toekomst van (technologische) ontwikkelingen?

Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
Iedereen een basisinkomen?
Dat zou betekenen dat je ongeveer 7 miljoen mensen extra geld gaat geven dat ze niet eens nodig hebben. Lijkt me een snelle manier om een land naar de afgrond te brengen.

eRCee
-
- 13389 berichten
- 1946 stemmen
Ach laten we de discussie niet in detail voeren, maar uit de experimenten die hier tot nu toe mee zijn verricht kan je concluderen dat het op z'n minst hoopvol is en zelfs goed lijkt te werken. Punt is dat zelfs áls bewezen wordt dat het goed werkt en dat je er een land níet mee naar de afgrond brengt de rechtse kerk alsnog tegen zo'n idee is, tamelijk onbegrijpelijk.

kappeuter (crew films)
-
- 74343 berichten
- 5922 stemmen
Let op: politieke discussies zijn niet toegestaan en svp weer ontopic.

Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Iedereen een basisinkomen?
Dat zou betekenen dat je ongeveer 7 miljoen mensen extra geld gaat geven dat ze niet eens nodig hebben. Lijkt me een snelle manier om een land naar de afgrond te brengen.
Ik maak de grootste verandering niet meer mee. Heb altijd al gezegd en gedacht dat ik niet oud zal worden dus 50 jaar is een heel eind.
Toch ben ik er van bewust dat als de mens niet mee gaat in Technologie en alles wat daarmee te maken heeft de toekomst voor veel mensen slecht zal zijn. Er komt meer armoede en overbevolking wordt een serieus probleem.
Toch vind ik het wel interessant en ben zelfs zo nieuwsgierig of het voor mij gunstig kan zijn om mij meer te verdiepen in Technologie met oneindig veel mogelijkheden.