menu

Overig / Algemeen / Bekende criminelen (was: Scarface)

zoeken in:
Diesel schreef:

(quote)
Jij suggereert dus dat het grootste deel van de leden van MM geen verstand van zaken heeft?

Vergeet niet dat SCARFACE op no. 16 staat in de top 250 en meer dan 50 -> 5* heeft ontvangen.

Oh, beoordeelt het grootste deel van de leden van MM een film op realiteitswaarde dan Ik vraag me opeens af waarom de LOTR-films zo hoog staan dan

starbright boy (moderator)
Diesel schreef:
Ik zei dat wanneer je genoeg geinformeerd wil worden over de actieve gangsters op dit moment in de wereld je er zelf wat voor moet doen, een onderzoekje misschien (surfen op het net is een optie). Het was geen aanval op jou, op cornelis of op wie dan ook.
(...)

Jij suggereert dus dat het grootste deel van de leden van MM geen verstand van zaken heeft?

Vergeet niet dat SCARFACE op no. 16 staat in de top 250 en meer dan 50 -> 5* heeft ontvangen.

Twee opmerkingen:

Een onderzoekje op het web levert geen betrouwbaar beeld op van gangsters. Daar kom je alleen de dramatische grootse mediagenieke zaken tegen, daar zullen er best een hoop van zijn trouwens, maar daar tegenover staat de rustige, onbekende georganiseerde crimineel die de media en internet nooit zullen halen. En ik ben er van overtuigd dat er daar nog heel veel meer van zijn.

en:

Er zijn genoeg films die ik niet realistich vind maar wel geel goed. De waardering heeft toch niets met het realiteitsgehalte te maken?

Diesel schreef:
of ze zoveel geld maken als de 'bekende gangsters' valt te betwijfelen.

Hoe dat zo? En was de discussie niet juist of men er al dan niet prima van kon leven? Niemand stelde dat je miljoenen moet verdienen. Natuurlijk: hoe meer je wil verdienen, hoe meer risisco je zult lopen (net als in 'nette zaken'), en hoe groter je succes, hoe groter de kans dat je tegen de lamp loopt. Punt is dat je van een paar ton prima kan rondkomen, van minder ook.

De geschiedenis vertelt ons dat de pers kan erg veel kan bijdragen aan het succes van een misdaadsyndicaat.

In de gevallen waar dat niet zo is, is het immers niet zichtbaar, dus dit is geen argument.

Kennis en informatie komt niet naar je toe vliegen.

Vooral de kennis niet waarvan criminelen niet willen dat iemand het weet.

Criminoloog Frank Bovenkerk:
''Klaas Bruinsma is een historische concentratiefiguur geworden, net als Karel de Grote''

Nou draag je weer een voorbeeld aan van iemand die bekend is geworden juist omdat-ie gepakt is. Mensen die niet bekend en zijn en niet gepakt zijn kunnen even crimineel zijn natuurlijk. Je gaaft nog steeds geen argumenten. ZO kunnen we beter ophouden.

Al wil een gangster geen bekendheid, als zo iemand genoeg moorden pleegt en het geld blijft laten rollen komt het vanzelf wel.

Dat blijf je maar beweren, zonder enige onderbouwing.

Het loopt met 9 van de 10 gangsters ongeveer op die manier af, dat is een feit.

Dat is geen feit, dat is iets wat jij veronderstelt op basis van de informatie die je hebt. De informatie die je niet hebt (over onbekende succesvolle gansters) laat je dus maar buiten beschouwing?

Verre van realistisch?

Ja.

Diesel schreef:
Je komt pas op de zwarte lijst als je het waard bent.

En wie zegt jou dat er geen mensen zijn die hard hun best doen om niet op die zwarte lijst te komen en desondanks goed leven van de misdaad?

[quote]Ik verwijs je naar de zwarte lijst./quote]
O, dus zelfs als ik voor 2 ton euro per jaar leef, afkomstig uit de drugshandel, en ik sta niet op www.zwartelijst.nl, dan loont mijn misdaad niet???

(quote)

Maar Diesel, dat bewijst toch niet dat er NOG VEEL MEER zijn waar je nooit iets van hoort? Die prima leven van de misdaad?

(quote)

Waar het realisme betreft? Dat durf ik bijna aan, ja. Ik durf zelfs te stellen dat 80% van de Nederlanders geen hout snapt van realisme in film.

(quote)

Dat heeft niets te maken met al dan niet realistisch zijn, natuurlijk.

cornelis schreef:
(quote)

In de gevallen waar dat niet zo is, is het immers niet zichtbaar, dus dit is geen argument.

Ga je nu je eigen argumenten tegenspreken?

Diesel
Gorro schreef:

Oh, beoordeelt het grootste deel van de leden van MM een film op realiteitswaarde dan Ik vraag me opeens af waarom de LOTR-films zo hoog staan dan
Ik (en waarschijnlijk miljoenen andere mensen) hadden een bepaalde beeld van midden-aarde in hun hoofd, en Peter Jackson heeft een ongelofelijk realistisch beeld van die 'verzonnen wereld' weten te geven. Ik had bovendien nooit echt de indruk dat ik een fantasy film aan het kijken was. Tolkiens boeken en Jacksons vertaling naar het grote scherm ervan, spiegelen je een heel realistisch aandoende wereld voor. Je krijgt de indruk naar een kroniek van een waargebeurde geschiedenis te kijken.

Gaat dit nog over Scarface?

Diesel schreef:

Tolkiens boeken en Jacksons vertaling naar het grote scherm ervan, spiegelen je een heel realistisch aandoende wereld voor. Je krijgt de indruk naar een kroniek van een waargebeurde geschiedenis te kijken.

Precies, maar het is niet waar. LotR is net zo realistisch als Scarface. Dat wil toch nog niet zeggen dat het een slechte film is. Ik heb erg genoten van Scarface, misschien wel omdat het zo onrealistisch is.

Diesel
starbright boy schreef:
Twee opmerkingen:

Een onderzoekje op het web levert geen betrouwbaar beeld op van gangsters. Daar kom je alleen de dramatische grootse mediagenieke zaken tegen, daar zullen er best een hoop van zijn trouwens, maar daar tegenover staat de rustige, onbekende georganiseerde crimineel die de media en internet nooit zullen halen. En ik ben er van overtuigd dat er daar nog heel veel meer van zijn.
Waarom denk je dat die rustige, georganiseerde criminelen het nieuws niet zullen halen dan?

Kortom, omdat ze niet machtig genoeg zijn.

Wat denk jij?

starbright boy schreef:
Er zijn genoeg films die ik niet realistich vind maar wel geel goed.
Het gaat om de manier waarop het gebracht wordt.

Diesel schreef:
(quote)
Waarom denk je dat die rustige, georganiseerde criminelen het nieuws niet zullen halen dan?

Kortom, omdat ze niet machtig genoeg zijn.

Wat denk jij?

Er zijn een handvol directeuren van grote bedrijven die met hun kop op tv komen. Er zijn er 100x zoveel die zich rustig houden.

Zo zijn er ook verstandige criminelen die zich gedeist houden, en zich niet zo in de picture willen spelen. Dit is echt al 1000x gezegd, maar dringt het niet door ofzo?

(quote)
Het gaat om de manier waarop het gebracht wordt.

Nee, daar ging het niet om. Jij gaf aan dat mensen de film met een hoog cijfer beoordeelde, vanwege het realistische niveau. Dat is natuurlijk bullshit.

Diesel
cornelis schreef:
Hoe dat zo?
Zoals ik al zei, je haalt het nieuws pas als je 'big time' bent. De rest haalt het nieuws niet.

Wist je dat Baby Face Nelson steeds gewelddadiger werd omdat hij de kranten maar niet haalde?

cornelis schreef:
Vooral de kennis niet waarvan criminelen niet willen dat iemand het weet.
Criminelen beheersen de media niet, de pers heeft lak aan criminelen en zenden uit en publiceren wat ze willen. Niemand beheerst de media. Dat is het leuke ervan.

cornelis schreef:
Nou draag je weer een voorbeeld aan van iemand die bekend is geworden juist omdat-ie gepakt is. Mensen die niet bekend en zijn en niet gepakt zijn kunnen even crimineel zijn natuurlijk. Je gaaft nog steeds geen argumenten. ZO kunnen we beter ophouden.
Jij bent degene met dyslexie.

Ik heb al meer dan eenmaal gezegd dat het normaal is dat er criminelen zijn die niet beroemd zijn maar 'big time' zijn ze niet.

Weet je überhaupt wel wat 'big time' betekend?

cornelis schreef:
Dat blijf je maar beweren, zonder enige onderbouwing.
Dacht dat ik een waslijst van gangsters had geplaatst die in de spotlights kwamen juist omdat ze zoveel moorden op hun naam hadden.

cornelis schreef:
Dat is geen feit, dat is iets wat jij veronderstelt op basis van de informatie die je hebt. De informatie die je niet hebt (over onbekende succesvolle gansters) laat je dus maar buiten beschouwing?
Hoe weet jij dan dat er zoveel onbekende succesvolle gangsters zijn? Die zullen er zeker wel zijn maar zo succesvol als de beroemde mannen? Nee, zeker niet.

Zucht. Dit is echt ongelooflijk...

Diesel
Phooze schreef:
Zo zijn er ook verstandige criminelen die zich gedeist houden, en zich niet zo in de picture willen spelen. Dit is echt al 1000x gezegd, maar dringt het niet door ofzo?
1. Criminelen zijn sowieso niet verstandig.
2. Een gangster die zich gedeisd houd zal nooit hoger opklimmen.

geen risico's (je gedeisd houden) = geen geld = geen macht = geen aanzien = 'small time crook'.

starbright boy schreef:
Nee, daar ging het niet om. Jij gaf aan dat mensen de film met een hoog cijfer beoordeelde, vanwege het realistische niveau. Dat is natuurlijk bullshit.
Blijf kalm.

Heb het ook niet over SCARFACE want die is naar mijn mening zeer realistisch. De onderwereld waar Montana in terechtkomt kan moeilijk nog realistischer.

Mag ik even lachen, volgens ben jij toch iets teveel door films en de "bekende" criminelen beïnvloed hakan ... gangsters/top-criminelen zijn (over het algemeen) geen filmsterren die volop in de spotlights (willen) staan.

Denk jij nu echt dat iedere top crimineel in the picture wil staan?

Diesel schreef:

Een gangster die zich gedeisd houd zal nooit hoger opklimmen.

Dat kan dus alleen via de media? Ze klimmen pas hogerop als ze gepakt worden? Het grote deel dat lekker met hun illegale praktijken bezig is zonder tegen de lamp te lopen is dus slechter af dan de criminelen die wel gepakt worden?

Waar gaat dit over..?

kos
Het is overigens wel zo dat de grootste criminelen, in de betekenis van maffioso etc., echt wel bekend zijn.

Eerst komen daar allemaal mooie FBI-lijstjes van en uiteindelijk worden die via de media wel bekend. Het beeld van de hoogste bazen die onbekend op de achtergrond blijven kan je op je buik schrijven. Of het moeten geldschieters o.i.d. zijn, maar geen mensen die zich met de dagelijkse gang binnen een criminele organisatie bezig houden.

In Italie heeft dat wat langer geduurd en schijnt het wat moeilijker te zijn om grote belanghebbende criminelen te achterhalen, maar dat is tegenwoordig ook al kinderspel.

Dat ze bekend zijn betekent overigens niet dat ze niet buiten schot blijven.

Wat echt aan je voorbij gaat Diesel, is dat de meeste criminelen niet willen opvallen. Dat noemde ik dus even "verstandig". De criminelen die wel willen opvallen hebben andere psygische problemen, problemen die bekende nederlanders ook hebben

Diesel
Jij formuleert je standpunt in ieder geval veel beter dan cornelis, of ik het ermee eens ben doet er niet toe.

Diesel schreef:
(quote)
Je komt pas op de zwarte lijst als je het waard bent.

Fuck die zwarte lijst.

(quote)
Ik verwijs je naar de zwarte lijst.

(quote)
Dit heeft niets te maken met mijn reactie.

Het heeft er alles mee te maken.

Ik zei dat wanneer je genoeg geinformeerd wil worden over de actieve gangsters op dit moment in de wereld je er zelf wat voor moet doen, een onderzoekje misschien (surfen op het net is een optie).

LOL. Het idee dat je door wat surfen op het net daadwerkelijk iets begrijpt van deze materie zegt me genoeg.

Wouter schreef:
Ach welnee. Dat zijn die paar figuren die de media halen.
Hier, een waslijst gangsters die geschiedenis WILDEN schrijven en het deden ook:

Vincent Gigante, Harry Strauss, Abe Reles, Thomas Lucches, Joseph Profaci, Joe Gallo, Joe Colombo, Abner Zwillman, Vincent Coll, Arnold Rothstein, Jimmy Hoffa (yup, ook hij had contacten met de mafia), Sam Giancana, Willie Moretti, Santos Trafficante Jr., Legs Diamond, Frank Costello, Salvatore Maranzano, Joe Masseria, Louis Buchalter, Albert Anastasia, Joe Adonis, Vito Genovese, Carlo Gambino, Bugs Moran, Dutch Schultz, Bugsy Siegel, Paul Castellano, Carmine Galante, Lucky Luciano, John Gotti, Al Capone, Meyer Lansky, Sedat Peker, Alaatin Cakici.[/quote]

Een tipje van de crimonele ijsberg. Bovendien spreek ik tegen dat zelfs deze mensen zo simpel in elkaar zaten als jij beweert.

Wouter schreef:
Sterker nog, ik stel dat een ieder die het realistisch vindt weinig verstand van zaken heeft.
Jij suggereert dus dat het grootste deel van de leden van MM geen verstand van zaken heeft?[/quote]

Op dit punt merk ik wel vaker dat mensen wat zaken door elkaar halen, inderdaad.
[quote]
(quote)

Dat is het echter niet.

Tolkiens boeken en Jacksons vertaling naar het grote scherm ervan, spiegelen je een heel realistisch aandoende wereld voor. Je krijgt de indruk naar een kroniek van een waargebeurde geschiedenis te kijken.

Op een bepaalde manier is LOTR zelfs realistischer.

1. Criminelen zijn sowieso niet verstandig.[/quote]

Raar idee van criminelen heb jij.

2. Een gangster die zich gedeisd houd zal nooit hoger opklimmen.

geen risico's (je gedeisd houden) = geen geld = geen macht = geen aanzien = 'small time crook'.

Je termen zeggen eigenlijk al genoeg. Je hebt een volledig geromantiseerd beeld van de onderwereld.

Diesel
Wouter schreef:
Fuck die zwarte lijst.
Waarom doe je zo opgefokt? hou je koest.

We zijn gewoon leuk aan het discussiëren op een vredige filmsite.

Wouter schreef:
LOL. Het idee dat je door wat surfen op het net daadwerkelijk iets begrijpt van deze materie zegt me genoeg.
Er is genoeg nuttige informatie over gangsters te vinden op bepaalde internetsites en heb trouwens ook veel boeken over de mafia gelezen.

Wouter schreef:
Een tipje van de crimonele ijsberg. Bovendien spreek ik tegen dat zelfs deze mensen zo simpel in elkaar zaten als jij beweert.
Ze zitten niet simpel in elkaar, heb dat ook nooit beweerd. Ik ben er wel van overtuigd dat ze in de geschiedenis boeken wilden komen. En al je wel is naar de bieb gaat weet je dat het ze gelukt is ook.

De bieb, weet je wel.

Wouter schreef:
Nu maak je dus weer de fout door kwaliteit en realiteit als één te zien.
Mooie uitspraak. Eerlijk waar.

Denken julie nou echt dat een crimineel graag de aandacht krijgt? aandacht betekent ook dat er vanzelf een keer politie op af komt, en dan wordt het alleen maar moeilijker om zijn criminele activiteiten voort te zetten.

Wat Wouter bedoelt met "fuck die zwarte lijst" is dat je er steeds maar mee komt, terwijl het helemaal niet van toepassing is op deze discussie.

Diesel
Wouter schreef:
Raar idee van criminelen heb jij.
Het maakt mij niet uit dat jij criminelen bewonderd hoor. Een feit is echter wel dat ze onverstandig zijn, misdaad loont niet.

Wouter schreef:
Je termen zeggen eigenlijk al genoeg. Je hebt een volledig geromantiseerd beeld van de onderwereld.
Ik ben juist degene die zegt dat misdaad niet loont, ik zie de onderwereld niet als een soort 'paradijs'.

Geromantiseerd is lang niet altijd positief.

Diesel
Phooze schreef:

Wat Wouter bedoelt met "fuck die zwarte lijst" is dat je er steeds maar mee komt, terwijl het helemaal niet van toepassing is op deze discussie.
Die zwarte lijst doet er wel degelijk toe omdat we het hier hebben over of gangsters wel of niet beroemd willen worden. En ik zeg dat je pas in de spotlights komt als je op die zwarte lijst staat. Het heeft er dus alles mee te maken.

Diesel schreef:
(quote)
Het maakt mij niet uit dat jij criminelen bewonderd hoor. Een feit is echter wel dat ze onverstandig zijn, misdaad loont niet.

Er zijn vele miljonairs op de wereld die je uitlachen. En met bewonderen heeft het weinig van doen.

Wouter schreef:
Ik ben juist degene die zegt dat misdaad niet loont, ik zie de onderwereld niet als een soort 'paradijs'. [/quote]

Een geromantiseerd beeld van iets hebben is niet hetzelfde als een positieve kijk erop.

Diesel schreef:
(quote)
Die zwarte lijst doet er wel degelijk toe omdat we het hier hebben over of gangsters wel of niet beroemd willen worden. En ik zeg dat je pas in de spotlights komt als je op die zwarte lijst staat. Het heeft er dus alles mee te maken.

Die zwarte lijst zal velen aan hun reet roesten.

Diesel, het gaat er hier juist om wie niet op die zwarte lijst staan. Dus aan die zwarte lijst hebben we nu niks.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:20 uur

geplaatst: vandaag om 22:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.