• 12.443 nieuwsartikelen
  • 166.915 films
  • 10.789 series
  • 31.050 seizoenen
  • 624.854 acteurs
  • 195.358 gebruikers
  • 9.131.352 stemmen

Championship Manager (CM)

zoeken in:

kos

• 46318 berichten
  • 8578 stemmen

Ja, die op de amiga. Daar kon je zelfs de reclameborden nog zelf regelen .

Leno

• 5897 berichten
  • 4275 stemmen

Voor CM 01/02 is er toch een vrij recente update te vinden op thedugout.net. Ik ben weer volop bezig!

Doom

• 8212 berichten
  • 1514 stemmen

Leno schreef:

Voor CM 01/02 is er toch een vrij recente update te vinden op thedugout.net. Ik ben weer volop bezig!

aahh ok, dan ga ik die ook nog is downen want met dat spel game ik nogal het liefst.. Veel landen, heerlijke cariere maken, gaat gewoon lekker snel!

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Mensen sonds kort heb ik Football Manager!

Football Manager

Ik moet zeggen dat de mogelijkheden en zeker de layout toch beter en leuker zijn dan CM.

Tactisch kan je meer, training is veel beter geworden!

FM is net op alle fronten even beter dan CM!

Enig min punt is dat het verdedigend toch wel moeilijker is. Je mannentjes dekken een beetje dom! en laten vaak gaten vallen! (ja zelfs met Nesta) Beetje F-jes niveau. "Oh hij heeft de bal daar moet ik naar toe."

Leno

• 5897 berichten
  • 4275 stemmen

Op alle punten beter, nou op veel punten wel ja. Maar de traagheid van het spel weerhoud mij ervan aan FM te beginnen. Als je van het ene naar het andere menu gaat moet je even wachten, zelf als je spelers hebt gewisseld.

Verder zijn die rondjes die spelers voor moeten stellen echt dom, al kun je dat uitzetten. Nee, voor mij CM!

Doom

• 8212 berichten
  • 1514 stemmen

Zekr niet, FM is op bijna alle punten beter.

Het is misschien iets trager, maar je krijgt er veel meer voor terug....

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Trager is niet erg. Geeft je weer tijd om na te denken!

Doom

• 8212 berichten
  • 1514 stemmen

Rujar schreef:

Trager is niet erg. Geeft je weer tijd om na te denken!

Heb je wel nodig, gezien hoe je verdediging er voor staat

Je mannentjes dekken een beetje dom! en laten vaak gaten vallen! (ja zelfs met Nesta) Beetje F-jes niveau. "Oh hij heeft de bal daar moet ik naar toe."

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Tja ik ga denk ik maar met een sweeper spelen en de tackle op snoeihard! Mandekken doet het ook niet echt

Aanval gaat dan wel weer als een speer! Je scoort wel meer dan in CM.

gotti

• 14041 berichten
  • 5723 stemmen

En krijgt ook veel meer ballen tegen. Maar FM is top. Speel het de afgelopen week weer uren per dag. Voor mensen die willen investeren in de toekomst moeten trouwens Freddy Adu kopen. Die is na een seizoen of 4 een geniale speler. Misschien wel de beste uit het spel. Beter ben ik ze iig nog niet tegengekomen.

Doom

• 8212 berichten
  • 1514 stemmen

Hmm ja ik wil Adu best wel, maar die wil vreemd genoeg niet naar de 2de divisie in Ijsland

Inmiddels gepromoveerd btw!!

gotti

• 14041 berichten
  • 5723 stemmen

Dude, IJsland?

Doom

• 8212 berichten
  • 1514 stemmen

gotti schreef:

Dude, IJsland?

Ja IJSLAND bij Fjonir... Ofzo iets..

Tja beetje saai om elke keer Ajax te doen, of grote ploegen... Mag ook wel is een uitdaging bijzitten. Begon met eeen selectie van maar 4 spelers en 0 euro

pascal83

• 2736 berichten
  • 2461 stemmen

Dat Lower League gedoe kan inderdaad erg leuk zijn (als je met een grote database speelt -->meer talentvolle transfervrijespelers).

Voorlopig hou ik het maar bij Osasuana (3e seizoen), waar mijn helden Van den Borre, Gökdeniz, Blonk, de Jong, Reina, Krancjar, en Roncatto heetten. Volgend seizoen kan ik van Persie, Maxi Lopez en JuanFran (v. Real) verwelkomen.

pascal83

• 2736 berichten
  • 2461 stemmen

Zijn er nog mensen die CM (lees: Football Manager) spelen? Om het topic maar in leven te houden, mijn huidige (leuke) selectie van Osasuana (4e seizoen):

Keepers: Westerveld en Reina

Verdediging: N. de Jong, Vanden Borre, Montero (oude spijkerharde verdediger van Juve), JuanFran (die nu bij Ajax z'n zakken vult), Repka, Darlas, en Cruchaga.

Middenveld: Puñal, Verza, Blonk, Krancjar, Torrado, JuanFran (de jonge middenvelder van Real), en Valdo.

Aanval: van Persie, Maxi Lopez (die nu bij Barca speelt), Milosevic, Roncatto (jonge Braziliaan), en Frode Johnson.

Daarnaast heb ik nog de de mislukte en/of te slechte Ilhan Mansiz, Rosenberg (!!!), Pablo Garcia, en Mario.

Vorig jaar kampioen, de beker gewonnen en de CL finale behaalt maar verloren van het stugge Parlermo. Nu weer aardig op weg om er een goed seizoen van te maken. Slechts Cruchaga, Valdo, de briljante Puñal en voorlopig nog Milosevic maken van het 'echte Osasuana' nog deel uit van het team.

Jorick

• 8775 berichten
  • 2265 stemmen

Ik heb dit topic nooit gezien, maar ik ben ook een fanatieke fm-fanaat. Momenteel heb ik het spel even opzij gelegd, maar heb net een seizoen met Marseille achter de rug. Ik ben in dit seizoen 2e geworden, net achter Lyon. Mijn aankoop, de braziliaanse spits Liedson, is wel topscorder van de competitie geworden. Ik kijk in ieder geval erg uit naar FM'06, welke naar verwachting in oktober/november in de winkel zou komen te liggen?

Weet iemand hier meer over?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.