menu

Overig / Algemeen / Championship Manager (CM)

zoeken in:
In verschillende topics ben ik berichten over het meest complete voetbalmanagementgame tegengekomen, vandaar 1 centraal topic.

Ik ben begonnen met CM3, en ben nu bezig met Chamionship manager 00-01.
Ik ben ook bezig geweest met CM4, maar die was zo vreselijk langzaam, dat ik daar maar even mee gestopt ben.
Zijn er al MM'ers die met CM 03-04 spelen?

kos
Heb het wel eens gespeeld ja. Het kost alleen zoveel tijd dat ik er maar niet mee doorgegaan ben. Het hele trainingsgebeuren en tactiek is al genoeg om weken mee bezig te zijn.

Helaas is CM4 te langzaam voor mijn computer , maar CM3 en CM00-01 heb ik heel veel gespeeld. Zodra ik een snellere computer heb koop ik wel meteen de nieuwste versie, want die 2d match engine zag er wel goed uit.

kos
Ja die match enigine is best grappig. Ik had er eerst m'n twijfels over, vond het een beetje ouderwets en bovendien tijdrovend (hoewel je 'm ook kan uitschakelen) maar hij is best handig. Je kan goed zien of de poppetjes ook precies doen wat je hen opdraagt

Ik heb inmiddels een nieuwe PC, dus misschien doe ik binnenkort weer een poging met CM4. Met updates, want in die eerste versie zaten wel erg veel fouten.
Maar ja, ik ben nu bezig met Go Ahead kampioen te worden (6 punten voorsprong, met 6 wedstrijden te gaan) en in de halve finale van Uefa-cup, dus dat wil ik eerst afmaken. En zo ga je maar door met het verbeteren van je team, en voor je het weet is er weer een uur voorbij.

stinissen (crew)
CM3 is het beste voetbal manager ooit, CM4 is ook goed maar het duurt allemaal te lang, met CM 3 met Ajax Kampioen en CL en met Nederlands elftal de wereldbeker gewonnen met de opmerking dat Kim Kalstrom uit Zweden en een zekere Pouton uit Engeland zeer maar dan ook zeer goed zijn.

Ik speel nu CM 03/04, een schijnbaar weer eens een verbeterde versie van cm4. De trainingssectie is vernieuwd en nog enkele dingen zijn verbeterd. Ach, je moet er nou eenmaal geduld voor hebben. Ik vind het altijd wel lekker om het als achtergrond bij een film te spelen.

Voor echte cmfans, kijk eens op : http://cmgamer.com en check vooral de FORUMS eens......

BTW: gebruiken jullie CMSCOUT ook? Is erg handig

kappeuter (crew)
De Knip schreef:

Ik vind het altijd wel lekker om het als achtergrond bij een film te spelen.

kapp, zo'n filmpje als vanmiddag bij SBS bijvoorbeeld. Dan speel ik ondertussen lekker CM....

kos
stinissen schreef:

met de opmerking dat Kim Kalstrom uit Zweden en een zekere Pouton uit Engeland zeer maar dan ook zeer goed zijn.
Oud nieuws

Ik had ook meteen mn twijfels of ik de 2d match engine wel altijd zou gebruiken. Speel het spel nu zo'n 9 maanden en heb nog niet een wedstrijd zonder de 2d match engine gespeeld. Blijft gewoon erg leuk en aantrekkelijk de poppetjes te zien bewegen in de richting die je zelf aangeeft....leuk, leuk!

Beste spel in zijn genre. Met alles springt hij erboven uit. In het begin vond ik dat vernieuwende van CM 4 niet zo geweldig, maar nu zou ik niet meer zonder kunnen. Heb wel gehoord dat Eidos er niet mee doorgaat. Blijft de reeks wel voortgaan, maar dan door iemand anders?

Zover ik weet gaan Eidos en Sports Interactive niet meer met elkaar. Eidos houdt de naam Championship Manager en Sports Interactive het spel zoals je het nu kent en blijft dit ook doorontwikkelen. Dus volgend seizoen zal het Championship Manager zoals jij het kent, onder een andere naam verkocht worden.

Ja, dat was het ja. Gelukkig maar, ik kan haast niet meer zonder

Ik speel elke zaterdag Championship Manager in t echt!
En het levert mij(n jongens) ook nog een mooie beker/schaal aan t eind van het seizoen op.

kos
In het echt is veel leuker

stinissen (crew)
waar kan ik in Nederland het beste de nieuwe Champ. Manager 03/04 kopen??

Lekker PindaKazen, Henk

Voor CM 03-04 heb ik ook geen 45 euro over. In feite is het gewoon een update van CM4. Ze hebben CM4 gewoon te snel gebracht, die versie zat vol met fouten.

Exactemundo Quido!

Precies, maar ik wil 'm binnenkort ook maar eens gaan spelen... even iets creatiefs bedenken

De Knip schreef:

BTW: gebruiken jullie CMSCOUT ook? Is erg handig

Wat kun je met CMScout?

ability/potentials opzoeken uit savegames... cm spoiler zeg maar

Dat is inderdaad valsspelen, het leuke van CM is juist om ZELF de goede spelers te vinden.

Vind ik ook, hoor, heb de cmscout pas ontdekt. Wist wel van het bestaan af, maar wat het precies inhield....

Ik heb CM 03/04 inmiddels bemachtigd. Nadeel blijft, net als bij CM 4, dat de wachttijd relatief lang is (hoewel korter dan bij CM 4). Maar het blijft toch een zeer verslavend spel. Ik speel nu af en toe op 2 PC's tegelijk, kan ik bij de 1 spelen, terwijl ik bij de ander wacht.

Mis alleen de quickstart Nederlands competitie.

Zit ie niet in de laatste update?

zou het niet weten. Heb nog niet ge-update... maar het zou een standaard optie moeten zijn

Meest verslavende spel ooit, sta met NEC (cm 03/04) in halve finale van de Champions League ... en een zekere Daniel Braathen (als spits) gaat mij de Cup met de grote oren bezorgen

Gast
geplaatst: vandaag om 11:09 uur

geplaatst: vandaag om 11:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.