• 13.654 nieuwsartikelen
  • 171.305 films
  • 11.344 series
  • 32.243 seizoenen
  • 633.612 acteurs
  • 197.005 gebruikers
  • 9.215.317 stemmen

Banden plakken

zoeken in:

kos

• 46488 berichten
  • 8684 stemmen

dttom schreef:

Ik had hem toch ook geplakt kos!! maar je gaat mij niet vertellen dat als het ventiel los zit van de binnenband dat jij hem dan nog kan plakken!!

Hehe, nee Tom. In dat geval moet je er een nieuwe band opleggen

Best eenvoudig. Wiel losschroeven, band eraf halen, nieuwe erop, wiel er terug inzetten. Toegegeven, de achterband is iets minder simpel (zo' n klemmetje doet trouwens wonderen).

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Als kind deden wij het met de achterkant van lepels. Ging perfect...

U-96

• 11870 berichten
  • 1963 stemmen

Iemand enig idee hoe duur een goede remkabel kost ? 15 euro zoiets?

U-96 gaat klussen..

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Eerder een eurootje of 3

U-96

• 11870 berichten
  • 1963 stemmen

Ben net terug van de fietsenmaker. Die vraagt ongeveer 15 euro voor het vervangen van 1 remkabel.. Ik weet niet hoe ik 't zelf moet doen, dus misschien dan toch maar naar die fietsenmaker..

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Waarom raken banden altijd halverwege lek en nooit als je bijna thuis bent of zo? Ik had dat gister weer eens.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

U-96 schreef:

Ben net terug van de fietsenmaker. Die vraagt ongeveer 15 euro voor het vervangen van 1 remkabel.. Ik weet niet hoe ik 't zelf moet doen, dus misschien dan toch maar naar die fietsenmaker..

Gelukkig heb ik daar iemand voor die luistert naar de naam "papa" . Hoe vaak ik wel niet op een helling door mijn laatste remkabel ben geknald .

jassonn

• 5303 berichten
  • 3205 stemmen

Mijn vader is ook erg handig voor dat soort dingen

U-96

• 11870 berichten
  • 1963 stemmen

Phoenix schreef:

Hoe vaak ik wel niet op een helling door mijn laatste remkabel ben geknald .

Was wel een grappig gezicht hoe opeens die hele kabel eruit vloog..

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Mijn dochter heeft daar iemand voor die luistert naar de naam 'mama'.

En ik blijf pleiten voor de terugtraprem. Gaat minder snel stuk, en als die stuk gaat is die eenvoudiger te repareren

U-96

• 11870 berichten
  • 1963 stemmen

Dustyfan schreef:

En ik blijf pleiten voor de terugtraprem. Gaat minder snel stuk, en als die stuk gaat is die eenvoudiger te repareren

Mee eens...

Met versnellingsfietsen krijg je ook altijd dat gedoe met die kabels en tandwielen enzo.. Mijn 1e versnelling ook al kapot..

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

U-96 schreef:

(quote)

Mee eens...

Met versnellingsfietsen krijg je ook altijd dat gedoe met die kabels en tandwielen enzo.. Mijn 1e versnelling ook al kapot..

Versnellingen is pure troep. Leuk voor bejaarden die aan 't toeren zijn, maar voor de rest is 't naadje. Helemaal als postbode. Hulde aan de terugtraprem

U-96

• 11870 berichten
  • 1963 stemmen

Nu ik 't zo lees begin ik steeds meer heimwee te krijgen naar de terugtraprem.. Ik ben 't nu wel helemaal verleerd, maarja..

Bij een terugtraprem is er ook ergens een cruciaal punt waarbij je niet kan remmen.. Hiermee bijna een keer tegen een auto opgebotst..

jassonn

• 5303 berichten
  • 3205 stemmen

Da's wel wennen als je van handremmen overstapt naar de terugtraprem, je staat vaak zomaar ineens stil

U-96

• 11870 berichten
  • 1963 stemmen

Je had mij 's moeten zien toen ik voor 't eerst op een fiets zat met handremmen.. Ook bijna tegen een auto opgebotst..

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

jassonn schreef:

Da's wel wennen als je van handremmen overstapt naar de terugtraprem, je staat vaak zomaar ineens stil

Het is levensgevaarlijk, als je opeens moet remmen...

jassonn

• 5303 berichten
  • 3205 stemmen

Wat bedoel je Zavo?

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Wat u-96 schrijft.

Als je handremmen gewend bent en weer een keer op een fiets met terugtraprem fietst (of andersom) en je moet dan remmen... impulsieve reactie... oh daar zit geen rem... te laat... overreden... dood! (in het ergste geval )

jassonn

• 5303 berichten
  • 3205 stemmen

Ach zo

Captain Pervert

• 4544 berichten
  • 2062 stemmen

Ik heb tig fietsen gehad met drie versnellingen, telkens gaat versnelling nr. 2 kapot (daar trap ik dan doorheen).

Momenteel heb ik eentje die in de 3e versnelling staat en waar het schakeldingetje af is, en het grootste deel van de kabel is ook pleite. Instant fitness dus, en dan moet ik ook nog wel eens iemand achterop vervoeren richting de binnenstad van Groningen (heuvel op). Pfff...

Nou ja, wat is een fiets nog waard tegenwoordig. Straatprijs 10 euro.

neo

• 15415 berichten
  • 9814 stemmen

Ook leuk gedoe als je band lek is en dan blijkt de buiten band ook naar de mallemoeren te zijn. Goed je hebt een nieuwe binnen en buiten band, maar iedere keer is er weer het probleem met de kogellagers Dus weer speling dus weer even van het weekend langs die aardige stiefvader die iets aan die speling kan doen

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Captain Pervert schreef:

Nou ja, wat is een fiets nog waard tegenwoordig. Straatprijs 10 euro.

Gaat ook omlaag naarmate het later wordt. Fles goedkope drank wil ook nog wel 's helpen, heb ik gehoord

lngrid

• 1232 berichten
  • 553 stemmen

Is er iemand die weet hoe die versnellingen in de naaf werken (zoals bij een gewone fiets met 3 versnellingen)? Ik kan me dat nooit voorstellen. Heb nu een fiets met kapotte versnelling en heb geen idee of daar wat aan te doen is. Bovendien heb ik het niet zo op de meeste fietsenmakers, voel me altijd belazerd. Fiets werkt nog niet zoals je zou willen en je bent een kapitaal kwijt.

Doe mij trouwens maar lekker een derailleur en remblokjes op de velg, kan je tenminste zien wat er gebeurt en je kan er zo bij. Een terugtraprem is ook prima trouwens.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

lngrid schreef:

Doe mij trouwens maar lekker een derailleur en remblokjes op de velg, kan je tenminste zien wat er gebeurt en je kan er zo bij.

Tja, als het dan heeft geregend ben je alsnog de sjaak. Gewoon een terugtraprem, daar kun je tenminste met je volle gewicht op gaan staan als het een keer nodig is.

En fietsenmakers zijn voor mietjes. Gewoon zelf fiksen! Elke Nederlander hoort te weten hoe 'ie een fiets repareert.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Yak schreef:

Elke Nederlander hoort te weten hoe 'ie een fiets repareert.

Hij pikt gewoon een andere...

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Yak schreef:

En fietsenmakers zijn voor mietjes. Gewoon zelf fiksen! Elke Nederlander hoort te weten hoe 'ie een fiets repareert.

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

als je vrouw bent, je man/vader/broer lief aankijken.

Als je man bent, eerst zelf klooien en dan uiteindelijk toch door een beroeps laten maken.

U-96

• 11870 berichten
  • 1963 stemmen

Remkabel vervangen en versnellingen bijstellen was nog makkelijker dan ik dacht.. :O

Heb meteen mijn fiets versierd met rottende planten

jassonn

• 5303 berichten
  • 3205 stemmen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.