• 15.796 nieuwsartikelen
  • 178.174 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.351 acteurs
  • 199.058 gebruikers
  • 9.374.609 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Nice van MvG. Barney zal wel weer last hebben gehad van de airco ofzo.

Newton en Hamilton blijven in een neerwaartse spiraal hangen. Waar Thornton nu ook al in zit. Wade flink verloren en Anderson had er weer eens geen zin in.

De vreede een keurig toernooi gespeeld en vd Voort zet ook goede uitslagen neer.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Van der Voort blijft knokken.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Jelle Klaasen zonder uitstekend te scoren maar ongelofelijk goed op de dubbels aan de rechterkant van het bord 10-0 tegen Kyle Anderson in de kwartfinale. Goed werk.

Daarmee is hij overigens nu wel zeker van de top 10 op de order of merit, ten koste van Dave Chisnall.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Gaat Jelle dan met MVG naar de World Cup?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Klaassen had ook gewoon de Premier League terecht moeten komen dit seizoen. Blijft echt een verkeerde keuze om dit niet te doen. Zit politiek achter, dat ze niet 3 Nederlanders daar willen.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

AHWA schreef:

Gaat Jelle dan met MVG naar de World Cup?

Lijkt me onderhand wel de meest logische keuze om een team up te doen tussen Jelle en MvG.

Overigens is de keuze om Jelle niet in de PL te doen ook gewoon logisch. Smith was de coming te man, Chisnall had een beter/stabieler seizoen en Thornton had een Major. Laat Jelle maar een jaar nog beter worden en deze lijn doortrekken.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Jelle vanaf een uur of acht tegen Peter Wright in de halve finale, gevolgd door de topper tussen Phil en MvG. Gaat vandaag eindelijk de dag worden voor Peter Wright?

SergioMalick

• 1232 berichten
  • 1833 stemmen

Wiggins en Cavendish die even een gigantische show geven op de baan. Briljant!

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Jelle vanaf een uur of acht tegen Peter Wright in de halve finale, gevolgd door de topper tussen Phil en MvG. Gaat vandaag eindelijk de dag worden voor Peter Wright?

Ik denk dat Klaasen weer ouderwets choked na een goede prestatie, dus Wright zal de finale wel halen. Ik denk dat Taylor-MVG matig maar spannend wordt, maar dat MVG zal winnen. Hij moet dan van Wright winnen, maar je weet maar nooit.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Komende nacht Golden state vs Lakens. Tenzij Lillard het nog een keer op zijn heupen krijgt volgende week, dan winnen ze de komende periode de eerstvolgende 8 games. Daarna San Antonio uit, als ze die winnen dan gaan ze het record van de Bulls wel uit de boeken spelen.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Mathisen 1908 1909 1912 1913 1914

Thunberg 1923 1925 1928 1929 1931

Kramer 2007 2008 2009 2010 2012 2013 2015 2016

De grootste sportman ooit

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

AHWA schreef:

(quote)

Ik denk dat Klaasen weer ouderwets choked na een goede prestatie, dus Wright zal de finale wel halen. Ik denk dat Taylor-MVG matig maar spannend wordt, maar dat MVG zal winnen. Hij moet dan van Wright winnen, maar je weet maar nooit.

Je probeert de verwachtingen mbt Taylor te temperen.

Hoop wel op een hoog niveau en dat ze elkaars niveau een beetje omhoog weten te krikken.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Tuurlijk hoop ik dat Taylor wint en daarna ook van Klaasen/Wright, maar ik zie het niet gebeuren. Meerdere partijen op een dag doen z'n gemiddelde meestal niet goed. Vanmiddag speelde hij prima, dus er zit 1 mindere partij tussen. En MVG was vanmiddag niet super, al hoefde dat ook niet, dus die zal straks flink gaan uitdelen. De eerste sessie van 5 legs is het belangrijkste.

Als het gaat zoals het meestal gaat, loopt Phil eerst uit en gaat daarna bij Mike de turbo erop en wint ie met twee legs verschil of zoiets.

Wright zie ik niet van Klaasen verliezen.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Tussenstand 4-1. Hoop niet dat m'n voorspelling uitkomt.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Wel dus.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Wel een finish hoor in die 15de leg van Taylor.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Nou, vooruit vier legs verschil, maar verder weer hetzelfde verloop. Terecht dat MVG door is. Nu maar hopen dat ie van Wright wint.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Had Wright die negendarter wel gegund.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

eRCee schreef:

In elk geval reden om serieuze vraagtekens te plaatsen wat mij betreft. Sowieso blijft het opvallend dat er in het schaatsen nauwelijks dopinggevallen voorkomen, en als je nu weet dat in andere takken van sport in Rusland doping op een systematische wijze wordt georganiseerd, waarbij ook de overheid en de dopinglaboratoria betrokken zijn als ik het goed heb begrepen, dan mag daar wel eens een Nederlandse documentaire ploeg heen trekken om het schaatsen onder de loep te nemen.

Toch even m'n gelijk halen vandaag: Kulizhnikov betrapt. Het was, zoals gezegd, te mooi om waar te zijn.

Sowieso fijn dat dit middel ervoor zorgt dat een fiks aantal Russische valsspelers tegen de lamp loopt (het Russisch ministerie van sport heeft de Russische sporters zelfs gewaarschuwd dat het middel per januari verboden is, bovenop de waarschuwing van het WADA). Nu toch meerderen betrapt, voornamelijk Russen. Het werd dus gewoon systematisch gebruikt daar. En ik vermoed dat dit nog maar het topje van de ijsberg is.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Als Joeskov maar verschoond blijft. Zijn 1500 is van zo'n grote schoonheid, daar kan ik niet zonder...

Maar het zal me benieuwen of we hem dit weekend nog te zien krijgen in Thialf. Het beerputje gaat wel behoorlijk open nu. Spelen misschien überhaupt zonder Russische atleten las ik.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

otherfool schreef:

Als Joeskov maar verschoond blijft.

Mooi gezegd, hoewel ik het zo zou formuleren: Als Joeskov maar schoon is gebleven.

Het is wel jammer dat het middel blijkbaar al zo lang bestaat (Sharapova had het over 10 jaar?) en dat het nu pas op de verboden lijst staat, daar begrijp ik weinig van.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Het toont vooral weer eens aan dat de dopingregels vooral ook veel te veel willekeur bevatten. Ik ben niet eens verbaasd eigenlijk.

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Toch even m'n gelijk halen vandaag: Kulizhnikov betrapt. Het was, zoals gezegd, te mooi om waar te zijn.

Dan zal ik maar even mijn ongelijk halen. Dat had jij goed gezien, eRCee.

Graaf Machine schreef:

(quote)

Ik steek ook voor geen enkele sporter (niet alleen schaatsers) mijn hand in het vuur, maar dat is wat anders dan maar gelijk gaan beschuldigen of verdacht maken. In SLC werd de afgelopen dagen het ene WR na het andere gereden, en dan zou net die ene Rus verdacht gemaakt moeten worden, alleen maar omdat het een Rus is. Alsof andere landen niet hun dopingschandalen kennen. Beetje goedkoop eigenlijk. De Russische dopingautoriteit voldoet niet aan de eisen van de WADA dus zijn Russische sporters extra verdacht. Gevalletje guilty by nationality.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Kijk, uiteindelijk staat je uitgangspunt natuurlijk nog steeds, dat heb ik ook nooit ontkend. Niemand is schuldig tenzij het tegendeel bewezen is. Maar, als we iets kunnen leren van de laatste 20 jaar sportgeschiedenis is dat een goedgelovige houding van pers, publiek en officiële instanties de valsspelers ongelofelijk in de kaart speelt. Aan de andere kant moet je ook weer niet doorschieten, de taferelen rondom Froome bijvoorbeeld zijn ronduit beschamend. Maar een kritische houding is gerechtvaardigd en alarm- en waarschuwingssignalen bij prestaties die wel heel opmerkelijk zijn (al dan niet door een associatie binnen teamverband of land van herkomst) moeten niet worden genegeerd.

Ik zou overigens ook zeer voor een uitsluiting van Russische sporters zijn voor de volgende Olympische Spelen. Niet zozeer vanwege deze gevallen maar omdat de dopingcontrole daar gewoon bewezen niet op orde is, men geeft dat ook zelf toe. Persoonlijk drama voor sommigen, maar het is net zo goed een persoonlijk drama als je als sporter wordt afgetroefd door een dopeur (zie Nuis).

Tenslotte (en heel iets anders) heb ik respect voor Williams, een van de weinige tennissters in dat wereldje vol omerta die Sharapova niet een trap nageeft.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Verschrikkelijk gisteren. Deze renners hadden nooit mogen starten.

Chaos in 'Paris-Neige': rit afgelast na ware putsch De Gendt

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Hoge finishes van Barney, maar hij heeft er helemaal niets aan. Hij zal toch echt moeten knokken nu, anders gaat hij Ahoy niet halen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Af en toe erger ik me zo aan Barney. 1-5 achter, terug tot 5-6 komen en dan met genoeg pijlen niet dat punt pakken maar toch verliezen. Zucht.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Geen genade voor Thornton en zo hoort het. Geen idee wat die man in de Premier League doet dit jaar. Eén major winnen zegt dus niets als je al maanden niets presteert. Goed voor Taylors legsaldo.

Nu het toetje van de avond. MVG-Chisnall.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

113 gemiddeld. Jammer van die slechte leg

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

AHWA schreef:

Geen genade voor Thornton en zo hoort het. Geen idee wat die man in de Premier League doet dit jaar. Eén major winnen zegt dus niets als je al maanden niets presteert. Goed voor Taylors legsaldo.

Nu het toetje van de avond. MVG-Chisnall.

Gezien de periode voor het WK was het wel terecht, dat Thornton erbij zat. Tegen een Norris in de eerste ronde kun je altijd wel verliezen, maar dat zijn vormcrisis zulke groteske vormen zou aannemen. Een gemiddelde boven de 90 haalt hij bijna niet meer. Hij gaat de Hamilton van 2016 worden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.