• 15.833 nieuwsartikelen
  • 178.412 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.724 acteurs
  • 199.119 gebruikers
  • 9.378.590 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

starbright boy schreef:

Een losse polspoging. Na nummer 6 zit een gaatje. Zeker Mathieu Van der Poel kan nog flink omhoog de komende jaren natuurlijk en is nog maar een groentje vergeleken bij een veteraan als Mollema.

Mathieu koerst denk ik af op plek 2 als zijn carrière zich zo doorzet.

Kuss, wat vind ik dat toch een heerlijke klimmer.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

eRCee schreef:

Djokovic op weg om de beste tennisser aller tijden te worden?

5 juni 2016 schreef ik dit. Zoek maar na.

Splinters

• 2627 berichten
  • 1391 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

G.E.O.A.T

Graaf Machine

• 9803 berichten
  • 1418 stemmen

eRCee schreef:

"Djokovic op weg om de beste tennisser aller tijden te worden?"

Dat vraagteken maakt het nèt niet imposant. Je had het moeten stellen met een uitroepteken.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Ik wilde het voor jullie ook nog een beetje spannend houden, vandaar.

Die E moet je nog even uitleggen Splinters.

(Best geinig als je dit topic teruggaat op je eigen berichten, wat ik dus gisteren deed. Ik zag in Quintana ook de volgende Tour-winnaar bijvoorbeeld. )

starbright boy (moderator films)

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

hahaha herkenbaar, Ik heb hem vooraf weleens als topfavoriet genoemd. Langer geleden zag ik zelfs in Tejay van Garderen een tourwinnaar en ik heb al lang geleden Valverde afgeschreven. Die laatste twee in nog oudere topics. In 2017 hadden we het dan weer allemaal over versterken van de Sunweb ploeg en toen zag ik Jan Hirt (een niet waargemaakte belofte die nu tamelijk anoniem rondrijd) en wederom Van Garderen als knecht voor Dumoulin.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2205 stemmen

Valverde afschrijven is als een oude Nokia op de grond gooien en verwachten dat ie kapot gaat of in ieder geval barsten vertoond. Niet doen dus.

Schrijf hem trouwens maar op voor Tokio, hij is echt aan het pieken naar het juiste moment en er zijn er op zo'n parcours maar weinig beter dan hem. Zie bv. LBL, zijn prestatie gisteren en zijn schat aan ervaring. Het zou hem gegund zijn. Sieraad voor de sport.

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8284 stemmen

stephan-0115 schreef:

Sieraad voor de sport.

Daar zou ik het mee eens zijn als hij geen klant van dokter Fuentes was geweest. Hij is gewoon een valsspeler, net als die voetballers uit dat land.

Wel een mooie renner, dat wel.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12853 stemmen

Niks tegen Valverde, maar een Olympische titel gun ik hem niet echt meer. Da's toch iets waar je 4 jaar mee rondrijdt en hij is nu echt wel fin de carriere. Geeft het maar lekker aan één van de jongeren die de boel telkens weer dynamiteren.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Moeilijke die Valverde. Er zweeft zo'n negatief gevoel rond die man dat ik het niet kan opbrengen om hem aan te moedigen of iets sportiefs te gunnen (mijn goed recht). Aan de andere kant "er waren er nog" en "onschuldig tot", maar toch. Neen, geen fan van.

Wél veel respect voor wat hij vandaag op zijn oude dag nog presteert! Maar een sieraad? Neen, dat niet ...

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Ik heb precies wat fisico zegt bij Valverde.

Splinters

• 2627 berichten
  • 1391 stemmen

eRCee schreef:

Ik wilde het voor jullie ook nog een beetje spannend houden, vandaar.

Die E moet je nog even uitleggen Splinters.

(Best geinig als je dit topic teruggaat op je eigen berichten, wat ik dus gisteren deed. Ik zag in Quintana ook de volgende Tour-winnaar bijvoorbeeld. )

expectation.

Ik dacht het overigens ook al een tijd. Vanaf 2010 dacht ik een aantal jaar dat het nadal zou zijn die federer zou overvleugelen. Uiteindelijk is federer door beiden op sportief gebied gepasseerd, maar is djokovic degene die er duidelijk met kop en schouders bovenuit steekt. Wie had dat 10 jaar geleden gedacht?

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Nibali start niet meer. Richt zich op Tokyo. En wist u dat Trek-Segafredo nog maar drie etappes won sinds dat het team onder die naam bestaat (2014). Een ervan werd gewonnen door Degenkolb en twee door Bauke Mollema. Nibali gaat er overigens weg en terug naar Astana. Ik denk dat Mollema er tot zijn pensioen blijft.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Voor een pyreneenetappe was het vandaag oersaai, maar dat krijg je ook door twee zwaardere etappes er achter te plakken.

Graaf Machine

• 9803 berichten
  • 1418 stemmen

starbright boy schreef:

Voor een pyreneenetappe was het vandaag oersaai, maar dat krijg je ook door twee zwaardere etappes er achter te plakken.

Maar dit was toch ook geen bergetappe? Ja, een col van de eerste categorie, maar verder wat heuvels.

Morgen en overmorgen verwacht ook ik meer. Als ik het goed heb twee keer finish bergop?

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

De organisatoren vinden dit een bergetappe en om dit een heuveletappe te noemen is het echt veel te zwaar. Maar voor een bergetappe is het aan de lichte kant, dat wel. Nu wel een beetje actie als je het niet meer verwacht. Met de nadruk op beetje.

Graaf Machine

• 9803 berichten
  • 1418 stemmen

Ah, volgens Touretappe.nl is dit een heuveletappe zie ik net.

Nou ja, mij ging het er om dat dit een leuke etappe zou kunnen zijn, maar dit niet is waar ik aan denk bij "pyreneeenetappe". Dan verwacht ik minstens 3 eersteklassecols, of een eerste en een buitencategorie.

Toch leuk voor de winnaar. Altijd mooi als die luitjes die amper nooit iets winnen dan opeens alleen aankomen en hun emoties helemaal laten gaan.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Haase verloor deze week op het challengertoernooi in Amersfoort van Vukic (nr 203). Mocht Jesper de Jong de challenger winnen, dan is hij nr 3 van Nederland. Griekspoor zit bij winst van het toernooi tegen de top 100 aan.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Opgave Kruijswijk.

Graaf Machine

• 9803 berichten
  • 1418 stemmen

Wat een superman, die Pogacar. Daar moeten de anderen nog even een antwoord op bedenken, de komende jaren.

Heerlijk ook dat hij gewoon zelf durft te fietsen en niet alleen reageert op demarrages van anderen. Echt genieten, zo iemand verdient de gele trui met verve.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Mooi ja. En passant pakt hij natuurlijk ook wit en zeer waarschijnlijk bollen. Vingegaard de beste van de rest. Carapraz probeert tenminste maar komt simpelweg te kort en heeft nog geen aanval gedaan die echt iets opleverde. Clement heeft wel gelijk. Deze tour is snel beslist voor geel maar het treintjesrijden van Jumbo vorig jaar en Sky/Ineos in veel jaren ervoor is een pak lelijker winnen dan hoe Pogacar het in 2021 doet (al won jumbo tien natuurlijk niet). Volgens een van de trainers van Pogacar was de dominantie in de alpen omdat Pogacar op niveau was en de rest onder niveau presteerde en er beter werd gereden in Tirreno-Adriatico waar Pogacar eerder dit jaar won (en Wout van Aert tweede werd). De invloed van de valpartijen is groot en naast Pogacar zijn Roglic en misschien Bernal toch echt de koningen van het rondewerk. Verschil tussen Pogacar en de rest is wel kleiner nu dan in de alpen.

Volgend jaar hoop ik op alledrie in topvorm in de Tour. Zonder valpartijen.

Morgen Tourmalet en Luz Ardiden.

Graaf Machine

• 9803 berichten
  • 1418 stemmen

Het lijkt me sterk dat Pogacar de komende tijdrit niet ook wint. Hij is wel lekker inhalig, dat mag ik wel.

Dan heeft hij 6 Touretappes op zijn 22e. Vraag me dan af hoe lang Cavendish zijn komende etapperecord in handen gaat houden.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Ik denk dat hij morgen en zaterdag wint en Cavendish vrijdag en zondag.

Graaf Machine

• 9803 berichten
  • 1418 stemmen

Morgen inderdaad Luz Ardiden. Eén van de weinige bergen, behalve natuurlijk de Alpe d'Huez, waar ik een nooit meer te vergeten herinnering aan heb.

Erik Breukink, 1987, net 3e geworden in de Giro, had de dag ervoor gewonnen in Pau, en stond vierde in het klassement.

Felix Levitan repte nog over dat Nederland eindelijk weer een ronderenner van formaat had.

Toen kwam Luz Ardiden, met mist en regen, en Breukink zakte keihard door het ijs. Oh, wat baalde ik daarvan. Wielrennen was toen voor mij veel meer dan het nu is, toen volgde ik werkelijk alles dat te volgen was (en dat was weer veel minder dan nu). De winnaar was de Noor Dag Otto Lauritzen. Die naam vergeet ik ook nooit meer. Ik gunde hem het wel. Een Noor, dat vond ik tof.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Erik Breukink miste net de stabiliteit om een Tour te winnen. En een beetje een killermentaliteit misschien. Het was lang niet altijd zo extreem als in 87. Maar zeker in in 1990 was hij erg dicht bij tourwinst. Maar ook toen had hij op een cruciaal moment een mindere dag en werd hij derde. Op 2:29.

Graaf Machine

• 9803 berichten
  • 1418 stemmen

De grootste misser was natuurlijk die dag in Italië, in 1989. Hij stond eerste en was eigenlijk ongenaakbaar, maar zoals het verhaal gaat had hij onderweg te weinig gegeten en kreeg een "fatique". Wat een domper was dat. Later deed Kruijswijk het, op andere wijze maar met dezelfde uitwerking, nog eens over.

Gelukkig heeft Tom de vloek op een Nederlandse zege in de Giro de nek omgedraaid.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Volgens mij gaat de rit morgen ook weer naar een klassementsrijder.

- De aanloop is te kort. Bovendien is er kans dat het lang duurt voor de vlucht weg geraakt, waardoor die niet voldoende voorsprong kunnen uitbouwen.

- Jumbo-Visma en vooral Ineos kunnen de rit winnen met respectievelijk Vingegaard en Carapaz. Vooral Ineos zal dus tempo maken. Jumbo-Visma heeft er geen ploeg meer voor.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Ik vraag me weleens af wat er eerder gaat gebeuren. Een Franse tourzege (voor het eerst sinds '85), een Nederlandse (voor het eerst sinds '80) of een Belgische (voor het eerst sinds '76). Als je gelooft dat Evenepoel (of misschien Van Aert) het kan misschien het derde, Maar er kunnen gekke dingen gebeuren. Hoewel Vingegaard als talent gold hadden weinig mensen hem op het podium verwacht. De Nederlanders hebben in 2017 nog een andere grote ronde gewonnen (mijn favoriete sportgebeurtenis ooit in mijn bewuste leven). Bij Belgen moet je dan terug naar 1978 en bij Fransen naar 1995. Fransen lijken problemen te hebben met druk en tijdrit. Maar hoeveel middelmatige renners zijn er op hun 23e al niet gebombardeerd tot de nieuwe Hinault. De recentste voorbeelden zijn in elk geval veel betere renners dan de meeste die met die druk rondreden. Ik hoop in elk geval alledrie, maar vooral een Nederlandse zege nog eens mee te maken.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Ik denk toch een vluchter morgen. Het lijkt me aannemelijk dat er een sterkere kopgroep gaat ontstaan dan vandaag, met ook alle kandidaten voor de bollen aan boord. Ik denk dat Ineos misschien iemand als Geraint of Kwiat (vandaag gespaard?) zal meesturen omdat ze hebben gezien dat de kans dat Carapaz in een rechtstreeks duel de ritzege pakt heel klein is. Dit geldt eigenlijk ook voor Vingegaard, heeft niet het wapen om Pogacar te kloppen op de streep.

Verder denk ik nog steeds dat vrijdag ook naar een vluchter gaat. DQS is letterlijk de enige ploeg die een sprint zal willen maar zelfs zij niet persé. Ze kunnen met Asgreen, Ballerini of Alaphilippe ook prima vanuit de vlucht proberen te winnen. Dan zijn er nog massa's goede renners die nog iets moeten laten zien: ik noem mannen als Naesen, Van Avermaet, Teunissen, Laporte, Walscheid (oke, die wheely was tof), Cosnefroy en zo nog een hele zwik mannen. Als Alpecin gaat controleren voor een sprint zijn ze alsnog de risee van deze Tour.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Morgen is een te korte etappe om heel lang te doen over een kopgroep. Ik denk dat de tijd er simpelweg niet is om een voorsprong op te bouwen die nodig is om weg te blijven, dan heb je wel een minuut of 10 nodig voor de eerste berg begint, dat halen ze nooit en volgens mij zijn de Ineos-renners gewoon echt niet goed. Je laat je niet uitzakken om je te sparen als het erop of eronder is voor een podiumplaats voor je kopman vandaag. Dat zou ik een bizarre strategie vinden. Vrijdag is er wellicht meer kans als zie ik het helemaal niet gebeuren met wat mannen (Van Avermaet? Echt niet, die heeft zelfs naar eigen zeggen veruit zijn slechtste tour ooit (en ik gok zijn laatste ooit, die heeft hier geen zin meer in)) die je noemt en maakt het peloton een nogal vermoeide indruk op me. En als ze geen mannetje mee hebben zijn er nog wel wat ploegen die tegen beter weten in willen rijden (Alpecin, DSM, Israel). Maar wellicht dat dit zo'n etappe wordt met een kopgroep van minimaal 20 renners die op 45 minuten plus staan en dan 25 minuten cadeau krijgen van het peloton dat verder een snipperdag neemt. Dat is ook typisch derde week.

Overigens zou dit weleens de tour met het hoogste percentage uitvallers van de afgelopen 20 jaar kunnen worden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.