• 15.833 nieuwsartikelen
  • 178.412 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.724 acteurs
  • 199.119 gebruikers
  • 9.378.590 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Ik verheug me sowieso op de Olympische Spelen, die over twee weken van start gaan. Ook al is het deze keer zonder publiek.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Ik volg met stip!

Wat zijn zowat de sporttakken naar waar jullie uitkijken?

Los van de Belgische deelnemers steeds erg in mijn nopjes voor sporten als zwemmen, judo, hockey, turnen en uiteraard de atletiek in zijn algemeenheid. Wielrennen uiteraard ook, extra aandacht opnieuw ook nu voor MTB (na Meirhaeghe nu met VDP/Pidcock toch extra interessant).

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

alleen die uren ...

starbright boy (moderator films)

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Kenmerk van de olympische spelen is vooral dat ik vol spanning zit te kijken naar sporten die ik normaal niet of nauwelijks volg. Ik kan me bijvoorbeeld de springruiters en BMX herinneren waarbij ik dat heb heel erg heb gehad. Maar sowieso alles op een fiets en het hele zwem- en atletiek programma hebben mijn belangstelling erg. Hockey is een van de weinige sporten waar ik echt nooit wat aan vind. En omdat we er zo goed in zijn heeft de Nederlandse TV er veel belangstelling voor. Dat zijn voor mij momenten dat ik hoop dat Eurosport, VRT of BBC iets anders doen.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12853 stemmen

BMX klonk erg leuk maar vond ik toen zwaar tegenvallen. Meer een gok/positioneringsspel om recht te blijven.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

3x3 basketbal ga ik dit jaar ook eens goed voor zitten. Nederland heeft zich daar ook voor geplaatst.

Voor de rest kijk ik buitenom de NLse Deelnemers het traditionele basketbal, hockey, Honkbal, Waterpolo, Tennis, Wielrennen, Zwemmen en eigenlijk best wel veel verder

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

stephan-0115 schreef:

(quote)

Met wellicht de Spelen een Golden Slam. De 4 Grand Slams plus de Spelen. Alleen Steffi Graf gelukt in 1988.

Daar doet hij natuurlijk ook nog aan mee ja. Het zou razendknap zijn, maar ik zie van alle top 10-15 tennissers niemand, die echt stabiel is om hem te verslaan in de GS en de OS dan dit jaar.

Ik krijg ook het idee, dat hij zich dit jaar vooral op de GS focust om die te winnen.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

starbright boy schreef:

Morgen is lang en wellicht waaierwinden. Met vandaag in mijn achterhoofd verwacht ik eigenlijk ook weer een groepje dat het afmaakt. Naast Jumbo die het toch al niet deed gaat Bora niks terughalen en als iemand van De Ceunink-Quickstep mee is, dan haken zij ook af en dan is het gedaan. Voor andere ploegen (en je hebt er meer nodig) is het een flinke gok.

En natuurlijk is het vandaag een gecontroleerde sprintetappe dus.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Vannacht is Phoenix op 2-0 in de NBA finals gekomen. Hmmmm moeilijke keuze nu voor mij, want Milwaukee heeft de gun factor vanwege Giannis, maar Phoenix heeft dit ook wel, omdat ik CP3 het ook wel gun.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

starbright boy schreef:

Kenmerk van de olympische spelen is vooral dat ik vol spanning zit te kijken naar sporten die ik normaal niet of nauwelijks volg. Ik kan me bijvoorbeeld de springruiters en BMX herinneren waarbij ik dat heb heel erg heb gehad. Maar sowieso alles op een fiets en het hele zwem- en atletiek programma hebben mijn belangstelling erg. Hockey is een van de weinige sporten waar ik echt nooit wat aan vind. En omdat we er zo goed in zijn heeft de Nederlandse TV er veel belangstelling voor. Dat zijn voor mij momenten dat ik hoop dat Eurosport, VRT of BBC iets anders doen.

Ik denk dat er deze keer op nos.nl veel livestreams zullen zijn, zodat je zelf kunt kiezen

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Vandaag toch weer een sprint, dus dat betekent volgens mijn voorspelling dat we op de Champs-Élysées over een ruime week een vluchtgroep krijgen die het gaat halen!

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2205 stemmen

eRCee schreef:

Vandaag toch weer een sprint, dus dat betekent volgens mijn voorspelling dat we op de Champs-Élysées over een ruime week een vluchtgroep krijgen die het gaat halen!

Hoewel het voor 99,99999% zeker een massasprint gaat worden in Parijs is de kans dat dit jaar een late uitval het daar gaat halen natuurlijk minder klein dan ooit. Met Cavendish naar de finish rijden is zelfmoord en er zullen nog wel 1 of 2 sprinters uitvallen dus het is NU de tijd voor een opvolger van Vino. Maar goed, we dromen te ver weg

Splinters

• 2627 berichten
  • 1391 stemmen

Nounou. Djokovic gaat offcieel op voor goat zondag.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

starbright boy schreef:

Ja, vooral ook omdat ze jaren terug een Dumoulin-achtige crisis heeft gehad en daar als prima renner uit terug kwam. [...] Ik hoop ergens dat ze contact hebben met elkaar.

Toch niet vergelijkbaar in mijn ogen. Marianne Vos was overtraind. Waarschijnlijk juist omdat ze zo enorm gretig blijft in het fietsen en het winnen. Dumoulin raakte eerst fysiek geblesseerd maar nadien was het meer een kwestie van het plezier en de motivatie kwijt zijn, iets wat juist bij Vos nooit gebeurd is.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Dumoulin was ook overtraind.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Ik snap waar je op doelt, hij was moe nadat hij in korte tijd had toegewerkt naar de Tour, de Tour gereden had, toen het WK en toen ook nog in de Vuelta werd opgesteld. Dat was teveel. Maar qua persoon en qua problematiek is het in mijn ogen een wereld van verschil. Marianne Vos heeft een kop als Valverde, die zal (zolang ze nog kan winnen) blijven koersen tot ze erbij neervalt. Vos relativeert de waarde van sportprestaties niet, zoals Anna van der Breggen en Dumoulin wel doen, die veel meer nadenken waarom ze eigenlijk aan het doen zijn wat ze doen.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Ik snap wat je bedoeld, maar zo groot als je het schetst vind ik het verschil niet. Het zijn hele andere renners qua karakter, maar ze moesten van zichzelf vooral heel veel. Vos wilde letterlijk alles winnen en draaide daarin door en werd weer renner (en een extreem goede, Vos is misschien wel de beste wielrenster aller tijden) toen ze accepteren kon dat ze ook wedstrijden moest laten lopen en ook soms gewoon mee kon rijden.

Dit is wat gebeurt als Mollema geen klassement rijdt. Mollema is een ontzettend slimme renner die de koers kan lezen en anderen voor de mal durft te houden en die het af kan maken. Ik denk al een tijdje dat hij echt full time rittenkaper moet worden. Hij had het ooit in zich om podium klassement te rijden als alles de goede kant op zou vallen. Dat kan hij niet meer. Iets van tiende is het beste wat er in zit denk ik en daarom zou ik ritten gaan kapen.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Eens. Hij heeft al een paar prachtige ritten gewonnen de laatste jaren. Vandaag ook weer een puike.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12853 stemmen

Mooi voor Mollema, ook een echte Mollema etappe en overwinning vind ik.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2205 stemmen

Ik heb niet zoveel met Mollema, maar wel wéér een mooie overwinning die in het geheugen blijft hangen. Heel verstandig dat hij de switch heeft gemaakt van klassementsrenner naar rittenkaper, omdat hij nooit echt realistisch mee kon strijden om eindwinst en ook niet om etappewinst vanwege zijn plek in het klassement. Gesink heeft het voordat hij ging knechten ook geprobeerd, hij had vaak de pech dat er vaak één of twee renners net iets beter waren. Maar onsuccesvol was het allerminst.

Kelderman en Kruijswijk zijn m.i. renners die deze switch ook moeten overwegen. Hoewel Kruijswijk duidelijk zijn beste tijd gehad heeft. Geen veelwinnaars en beiden op 1 podiumplaats in een grote ronde altijd relatief kleurloos tussen plek 4 en 10 (op Kruijswijk's Giro in 2016 na). Als ze de switch maken kunnen ze wellicht nog wel een aantal mooie overwinningen aan hun zeer povere palmares toevoegen. Kruijswijk 1 etappe Ronde van Zwitserland en eindklassement Arctic Race of Norway op zijn palmares. Kelderman 2 etappes + eindklassement Ronde van Thüringen, 1 etappe + eindklassement Ronde van Denemarken, eindklassement Ronde van Noorwegen, NK tijdrijden en een sloot jongerentruien. Weinig indrukwekkend en hun prestaties zullen in de vergetelheid raken op deze manier.

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Ik heb ook niet zo veel met Mollema, maar dat is vooral de schuld van Herbert Dijkstra. Die man presteerde het om tijdens een bergrit in iedere zin wel het woordje Mollema te gebruiken. Zelfs als hij anoniem in het peloton rondfietste. Je mag best fan zijn van een wielrenner/sporter, maar Dijkstra heeft mij Mollema-moe gemaakt.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Het bergklassement is leuk zo.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

stephan-0115 schreef:

Kelderman en Kruijswijk zijn m.i. renners die deze switch ook moeten overwegen. Hoewel Kruijswijk duidelijk zijn beste tijd gehad heeft. Geen veelwinnaars en beiden op 1 podiumplaats in een grote ronde altijd relatief kleurloos tussen plek 4 en 10 (op Kruijswijk's Giro in 2016 na). Als ze de switch maken kunnen ze wellicht nog wel een aantal mooie overwinningen aan hun zeer povere palmares toevoegen. Kruijswijk 1 etappe Ronde van Zwitserland en eindklassement Arctic Race of Norway op zijn palmares. Kelderman 2 etappes + eindklassement Ronde van Thüringen, 1 etappe + eindklassement Ronde van Denemarken, eindklassement Ronde van Noorwegen, NK tijdrijden en een sloot jongerentruien. Weinig indrukwekkend en hun prestaties zullen in de vergetelheid raken op deze manier.

Hier ben ik het dus weer zeer mee oneens. Noem dat maar weinig indrukwekkend. Ik zal over een paar jaar me véél meer herinneren van de podiumplek van Kruijswijk in de Tour en de podiumplek van Kelderman in de Giro herinneren dan van de twee ritzeges van Mollema. Daarbij is wat Mollema doet bepaald niet voor iedereen. Zowel Kelderman als Kruijswijk zijn echte diesels die niet tegen explosiviteit kunnen en als ze voor etappezege's gaan weet ik nu al dat de kans klein is dat het ooit gaat lukken. Ander type renner. Moeilijk te vergelijken. Meer Gesink (die vooral ook daarom geen etappes won) dan Mollema die dat altijd meer heeft gehad. Ik ben misschien een uitzondering maar ik hou van grote rondes vooral om dat je altijd bij de les moet zijn en een enorme stabiliteit en hestelvermogen nodig hebt. Wat ik echt enorm bewonder in wielrenners omdat dat juist zo anders is als in andere sporten. Kruijswijk is in de toekomst veel meer een waardevolle knecht en Kelderman heeft nog wel een paar jaar de potentie om podium te halen in grote rondes. Bij beiden is de kans heel klein dat ze ooit een etappe winnen.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Vraag me af of Kuss zich bewust koest heeft gehouden tot nu toe of dat hij echt nu pas in topvorm is gekomen. En Poels voor de bollen zou ook leuk zijn. Hij heeft de trui weer terug. Maar Quintana en Woods zijn er denk ik ook nog niet klaar mee.

Overigens reken ik Mollema inmiddels wel tot een van de 15 beste Nederlandse mannelijke wielrenners ooit. Dumoulin en misschien van der Poel zijn de enige nog actieve renners die ik ook in zo'n lijstje zou zetten. En die renners zijn waarschijnlijk de enige renners uit mijn lijstje die na 1990 gedebuteerd hebben zelfs.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

1. Joop Zoetemelk

2. Jan Janssen

3. Hennie Kuiper

4. Tom Dumoulin

5. Jan Raas

6. Gerrie Knetemann

7. Adrie van der Poel

8. Wout Wagtmans

9. Jo de Roo

10. Bauke Mollema

11. Mathieu van der Poel

12. Steven Rooks

13. Jean- Paul van Poppel

14. Erik Breukink

15. Wim van Est

Een losse polspoging. Na nummer 6 zit een gaatje. Zeker Mathieu Van der Poel kan nog flink omhoog de komende jaren natuurlijk en is nog maar een groentje vergeleken bij een veteraan als Mollema.

Splinters

• 2627 berichten
  • 1391 stemmen

Djokovic mr goat

Nadal mr second

Federer mr gentleman

En over tot de orde van de fiets.

Graaf Machine

• 9803 berichten
  • 1418 stemmen

Splinters schreef:

Djokovic mr goat

Nadal mr second

Federer mr gentleman

En over tot de orde van de fiets.

Waar Serena Williams al lang tevergeefs naar op jacht is, gaat Djokovic ook nog wel halen: het record van Margaret Court.

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Ga ik het zeggen...? Ja, ik ga het zeggen. Djokovic is de beste, meest complete tennisser ooit. Bij het voetbal kan je nog discussiëren over Messi, Maradona, Cruijf, Pele, Ronaldo, CR7 etc. Bij tennis is het nu wel duidelijk. Gaat ook nooit meer iemand overtreffen. Is een gewaagde uitspraak (dachten mensen bij Federer ook), maar het is een uitspraak die ik wel aandurf.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Hoe gaan we je dat aanrekenen, als iemand het over 100 jaar red?

Wel netjes van Djoko en dat record gaat hij dadelijk gewoon in zijn eentje hebben. Na de US open al. Zie niemand, die hem gaat verslaan. Hij heeft duidelijk zijn piekmomenten tijdens de GS toernooien dit jaar.

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

happie schreef:

Hoe gaan we je dat aanrekenen, als iemand het over 100 jaar red?

Wel netjes van Djoko en dat record gaat hij dadelijk gewoon in zijn eentje hebben. Na de US open al. Zie niemand, die hem gaat verslaan. Hij heeft duidelijk zijn piekmomenten tijdens de GS toernooien dit jaar.

Nou ja, Djokovic en de US open zijn niet echt een goede match. Zelfs Nadal heeft er vaker gewonnen. Maar inderdaad, wie anders? Thiem en een fitte Nadal kunnen het Djoko zeker moeilijk maken. En anders een gekke outsider, iets waar de US open om bekend staat. Berrettini of Medvedev? Zou best kunnen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.