• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.414 films
  • 12.231 series
  • 34.012 seizoenen
  • 647.724 acteurs
  • 199.119 gebruikers
  • 9.378.664 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

starbright boy (moderator films)

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

De ene dag win je bijna een massasprint, de andere dag win je helemaal een grote bergrit. Van Aert is een zeldzame renner die qua type iets weg heeft van mensen als Jan Janssen en Laurent Jalabert en ik noem hem toch maar Eddy Merckx. Renners met geweldige sprints, die even later letterlijk alles blijken te kunnen.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Strakke overwinning van v. Aert. Mooi hoor. Jammer voor Vinegaard, dat er nog een afdaling achter zat.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Weet niet wat de tijdslimiet was, maar Kragh Andersen komt op 47 minuten binnen. Reed nog met Benoot en Campenaerts.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Federer aan het wankelen tegen Hurkacz

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

happie schreef:

Weet niet wat de tijdslimiet was, maar Kragh Andersen komt op 47 minuten binnen. Reed nog met Benoot en Campenaerts.

Tijdslimiet was vrij ruim vandaag vanwege de lengte van de etappe. (5u +).

Enkel Luke Rowe kwam vandaag buiten tijd aan.

Edit: Kragh Andersen had blijkbaar 4 seconden overschot!

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Pijnlijk om Federer er zo af te zien gaan. Ik ben meer een Nadal-fan, maar je hoopt toch op een wat waardiger afscheid. Hij moet nu echt stoppen voordat het nog erger wordt en we ons straks alleen nog maar de laatste jaren herinneren. Zeker als Djokovic straks ook nog alle records gaat afpakken van Federer.

Graaf Machine

• 9803 berichten
  • 1418 stemmen

Djoko krijgt het zo op een presenteerblaadje. Dat is op zich wel jammer, maar hij heeft er dan wel ook hard voor moeten werken.

Edit: en ik ben ook wel liefhebber van de Djoker. Lekker eigenwijze speler die niet de lieve vriend van iedereen probeert te zijn.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2205 stemmen

Pogacar kraakt, maar verliest geen tijd. Ik denk (maar als fan ben ik misschien wat subjectief) inderdaad dat hij op z'n limiet zat en voor eigen tempo koos om niet helemaal te plafonneren. Hij heeft immers nog een immense marge dus hij kan een moment van zwakte veroorloven. Andere situatie, maar deed me een beetje denken aan de Col de la Loze vorig jaar toen hij ook de schade wist te beperken.

Vingegaard wel enorm sterk trouwens, absoluut een podiumkandidaat. Vond het wel vreemd dat hij zei niet teveel risico's te willen nemen in de afdaling. Natuurlijk, Parijs is nog ver maar die seconden had hij prima kunnen gebruiken in de strijd om plek 2 (en waarom niet voor plek 1 allicht, je moet voor het hoogst haalbare gaan en ik herinner me Yates in 2018..).

Interessante ontwikkelingen, benieuwd naar potentiële waaiers morgen en vrijdag. Maar wie heeft daar de kracht en manschappen voor en als de manschappen er zijn, wie heeft er echt baat bij? Ik zie het niet zo snel gebeuren en er sowieso niet veel verschillen in ontstaan mochten die al komen. Zaterdag echt voor de baroudeurs, een etappe waarin de vlucht minimaal een kwartier krijgt en de klassementsrenners hun kruit drooghouden voor zondag. Daar verwacht ik wel vuurwerk, maar geen grote verschillen omdat de Beixalis naar het einde afvlakt en de finish weer in het dal ligt..

kos

• 46698 berichten
  • 8854 stemmen

Van Aert met een Merckxje. Knap.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Deceuninck-Quickstep zal sowieso waaiers trekken als ze de kans hebben. Dat is hun handelsmerk.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2205 stemmen

AGE-411 schreef:

Deceuninck-Quickstep zal sowieso waaiers trekken als ze de kans hebben. Dat is hun handelsmerk.

Eens, maar die hebben er verder geen baat bij. Vandaar m'n aanvulling Met Cavendish naar de finish rijden is waarschijnlijk een etappezege dus ze hoeven het niet per se te doen.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

stephan-0115 schreef:

(quote)

Eens, maar die hebben er verder geen baat bij. Vandaar m'n aanvulling Met Cavendish naar de finish rijden is waarschijnlijk een etappezege dus ze hoeven het niet per se te doen.

De tussensprint ligt morgen slechts 26km voor de eindfinish.

Waaiertje trekken en alle andere sprinters afgooien vanaf 30km voor de finish?

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2205 stemmen

AGE-411 schreef:

(quote)

De tussensprint ligt morgen slechts 26km voor de eindfinish.

Waaiertje trekken en alle andere sprinters afgooien vanaf 30km voor de finish?

Of hij nou 1e of 3e wordt bij de tussensprint, zit slechts 5 punten tussen. Aan de finish krijgt de nummer 1 50 punten en de nummer 2 30 punten. Eigenlijk zouden zijn 'concurrenten' (Bike-Exchange en Bahrain) een waaiertje moeten trekken, maar DQS gaat zich natuurlijk nooit laten verrassen.

Maar goed, zoals je al zegt: als er een kans is op waaiers dan gaat DQS. Dat is net zo zeker als het feit dat Movistar een foute tactiek kiest.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Gaudu is een waardige opvolger voor Pinot.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

stephan-0115 schreef:

(quote)

Of hij nou 1e of 3e wordt bij de tussensprint, zit slechts 5 punten tussen. Aan de finish krijgt de nummer 1 50 punten en de nummer 2 30 punten. Eigenlijk zouden zijn 'concurrenten' (Bike-Exchange en Bahrain) een waaiertje moeten trekken, maar DQS gaat zich natuurlijk nooit laten verrassen.

Maar goed, zoals je al zegt: als er een kans is op waaiers dan gaat DQS. Dat is net zo zeker als het feit dat Movistar een foute tactiek kiest.

Als Bahrein een waaiertje trekt, dan presteert Colbrelli het nog in deze vorm om dat groepje te missen.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

AGE-411 schreef:

(quote)

Tijdslimiet was vrij ruim vandaag vanwege de lengte van de etappe. (5u +).

Enkel Luke Rowe kwam vandaag buiten tijd aan.

Edit: Kragh Andersen had blijkbaar 4 seconden overschot!

Ik las het van Kragh ja, dat is echt geluk hebben zeg.

Gelukkig voor hem is er morgen geen zware bergetappe.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Start van de etappe 10 minuten uitgesteld, want ze zijn bang dat ze anders te vroeg aankomen. Benieuwd of we waaiers gaan krijgen.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Sagan start niet meer, last van zijn knie.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Zonde voor Wilco. Had ie, mits fit, een goede aan in eventuele waaieretappes.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Oke, dan doe ik een tegenvoorspelling: nog maar één massasprint (meest waarschijnlijk Parijs).

Maar ik voorspelde voor de Tour ook dat Cav geen rit zou winnen en zou afstappen, dus tsja, dan weet je het wel.

Nou de eerde horde is voor jou met een wegblijvend groepje. Eentje waar ouderwets de allerbeste renner die ook het slimst was wist te winnen. Teammaatje van Kelderman, goed voor de stemming daar lijkt me.

Graaf Machine

• 9803 berichten
  • 1418 stemmen

Ja, een etappewinst volgens het boekje, en het is Politt gegund. Maar eigenlijk zijn dit soort etappes voor mij als kijker wel de saaiste die er zijn. Gelukkig hebben de wielrenners daar niets mee te maken, en maken ze hun eigen koers.

Kende Politt niet goed, kon me wel weer herinneren van de laatste Parijs-Roubaix, maar eigenlijk was ik hem al weer vergeten. Onterecht, want iemand met zo'n geweldige grijns verdient het om herinnerd te worden.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

starbright boy schreef:

Nou de eerde horde is voor jou met een wegblijvend groepje.

Lekker, kan ik me toch tot ver na het weekend de illusie maken íets over wielrennen goed te voorspellen.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Kom je natuurlijk tegen als je overduidelijk (nog) de sterkste sprinter in je rangen hebt. Alpecin heeft sowieso al de reputatie tegen om mee te draaien, maar er zijn er niet veel meer bij die Cavendish nog kunnen kloppen in een rechte lijn, toch niet de pure sprinter pur sang (heb het dus niet over Wout). Jumbo zal ook niet zomaar vol aansturen op een spurt. Speelt natuurlijk ook nog het record op waardoor de Quickies zelf maar hun eigen bonen moeten doppen.

Vandaag heb je ook nog wat waaiers gehad die invloed hadden op de vlucht en als Alaphilippe mee is, laat je als QS zijn ook maar betijen (tot het te laat is).

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Morgen is lang en wellicht waaierwinden. Met vandaag in mijn achterhoofd verwacht ik eigenlijk ook weer een groepje dat het afmaakt. Naast Jumbo die het toch al niet deed gaat Bora niks terughalen en als iemand van De Ceunink-Quickstep mee is, dan haken zij ook af en dan is het gedaan. Voor andere ploegen (en je hebt er meer nodig) is het een flinke gok.

Bij uitzondering finishte Froome gewoon in het peloton vandaag (98e), Quintana, Lopez en Thomas zaten er weliswaar niet ver, maar toch achter. Vraag me af of Quintana nu alles opspaart voor bolletjes of dat hij echt slecht is en die trui dit weekend van eigenaar wisselt.

Froomes 98e plaats is zijn beste daguitslag tot nu toe. Froome rijdt een van de slechtste tours ooit van van een oud-winnaar. Eigenlijk Froome onwaardig. En sowieso het salaris dat die mafkezen uit Israel hem boden onwaardig (5,5 miljoen dit seizoen, meer dan welke renner dan ook). Ik hou van winnaars die mooi verliezen, zoals bijvoorbeeld Indurain in 1996), maar dit is een beetje zielig ondanks de achtergrond van vallen en opstaan. Hij staat in de stand nu 142 van de 155 renners in koers.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Overigens de volgende afhaker bij Team DSM lijk Jai Hindley te worden. Die zou naar Bora gaan en hij zet de traditie voort dat elke renner van een beetje niveau dat team verlaat. Dit jaar presteren ze dan ook vrijwel niks en gaan er flinke geruchten over financiële zorgen bij het team en andere renners die weggaan (Soren Kragh Anderson bijvoorbeeld).

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

En misschien wat ondergesneeuwd tussen al dat mannelijk geweld, maar Marianne Vos wint haar 30e rit in de Giro Donne. Knap!

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Ja, vooral ook omdat ze jaren terug een Dumoulin-achtige crisis heeft gehad en daar als prima renner uit terug kwam. Hooguit wat minder veelzijdig maar ze is na dat diepe dal gewoon blijven winnen.

Ik hoop ergens dat ze contact hebben met elkaar.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

starbright boy schreef:

Froomes 98e plaats is zijn beste daguitslag tot nu toe. Froome rijdt een van de slechtste tours ooit van van een oud-winnaar. Eigenlijk Froome onwaardig. En sowieso het salaris dat die mafkezen uit Israel hem boden onwaardig (5,5 miljoen dit seizoen, meer dan welke renner dan ook). Ik hou van winnaars die mooi verliezen, zoals bijvoorbeeld Indurain in 1996), maar dit is een beetje zielig ondanks de achtergrond van vallen en opstaan. Hij staat in de stand nu 142 van de 155 renners in koers.

Dat valt niet mee inderdaad. Hij is ook gevallen toch de eerste twee dagen. Wellicht dat hij nog een beetje van aan het herstellen is, maar ik denk ook dat hij sowieso niet meer de oude gaat worden van voor zijn val. Hij rijd ook totaal niet in beeld deze tour. Hij hoopt zelf nog op de tweede helft, dus als hij hersteld is dan zal hij proberen in een aanval mee te gaan in de ritten naar de Portet en Luz Ardiden.

Die ploeg heeft ook weinig verder. Greipel, Froome en Martin laten weinig zien en Woods heeft in ieder geval meer pech, dan Kelderman dat in zijn carrière heeft gehad.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Djokovic heeft nog twee tegenstanders om Federer/Nadal te evenaren. Als hij Wimbledon wint, dan gaat hij dit jaar ook de US Open winnen en dus het record dit jaar nog in handen nemen. Dus ook de echte Grand Slam. Zie hem er minimaal nog 4-6 pakken de komende drie jaar.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2205 stemmen

happie schreef:

Djokovic heeft nog twee tegenstanders om Federer/Nadal te evenaren. Als hij Wimbledon wint, dan gaat hij dit jaar ook de US Open winnen en dus het record dit jaar nog in handen nemen. Dus ook de echte Grand Slam. Zie hem er minimaal nog 4-6 pakken de komende drie jaar.

Met wellicht de Spelen een Golden Slam. De 4 Grand Slams plus de Spelen. Alleen Steffi Graf gelukt in 1988.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.