• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.414 films
  • 12.235 series
  • 34.017 seizoenen
  • 647.724 acteurs
  • 199.124 gebruikers
  • 9.378.916 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2205 stemmen

Ik heb het hier natuurlijk niet over de Cavendish van de gloriejaren maar over de Cavendish van dit jaar. Natuurlijk een van de beste (zo niet de beste) sprinters aller tijden. Maar alles, maar dan ook écht alles, zit mee dit jaar. Van het krijgen van een contract (vanwege naam, niet vanwege prestatie), tot het last-minute afzeggen van Bennett voor de Tour, tot het uitvallen van andere sprinters, tot het hebben van een wonderbaarlijke lead-out en het nipt binnen de tijdslimiet blijven.

Voorspelling: groen + nog 3 a 4 etappes..

Graaf Machine

• 9803 berichten
  • 1419 stemmen

Natuurlijk zit alles mee. Maar het heeft ook wel eens allemaal tegen gezeten. Je moet de kansen pakken als ze zich voordoen, niet als ze er niet zijn.

33 is echt heel veel hoor. Meer dan bijvoorbeeld 32.

starbright boy (moderator films)

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Programma

11: twee keer Mont Ventoux, finish na afdaling, eerst "makkelijke" kant, dan de zware.

12: Heuveltje in het midden, maar waarschijnlijk een sprint

13: Vrijwel vlak maar nogal lang dus wellicht heeft vlucht een kansje

14: Aanloop naar de pyrenneeën, nog geen echte bergrit maar verre van vlak, vluchters

15: Eerste Pyrenneeen rit. 3x eerste categorie, finish na afdaling

16: Minder zwaar, eindigt op een kort muurtje

17: Koninginnerit, 2x eerste en finish op een buiten categorie berg

18: Toetje: Vlakke aanloop en tweekeer buitencategorie, weer twee keer aankomst bergop

19: Sprintetappe

20: Tijdrit

21: Parijs

In het beste geval kan Cavendish nog 4 ritten winnen dus. 12, 13, 19 en 21. De grote meneren moeten aan de bak bij etappe 11, 15, 17, 18 en 20. Etappe 14 en 16 zijn voor vluchters en gaan normaal geen grote verschillen in het klassement geven, maar je weet maar nooit. Vooral 16 is risicovol.

Graaf Machine

• 9803 berichten
  • 1419 stemmen

Tot nog toe was de belangrijkste etappe voor Cavendish de etappe van eergisteren. Hij was geloof ik anderhalve minuut voor sluitingstijd binnen. Dat kan natuurlijk ook in de Pyreneeën gaan voorkomen. Er zijn nog zat renners die een kunststukje willen vertonen, en de mindere klimmers kunnen daar makkelijk slachtoffer van worden.

Wil Cav het record evenaren, of breken (hij zegt dat hij daar niet mee bezig is, maar dat is hij natuurlijk wel), dan zijn 12 en 13 mooie kansen. In die Mont Ventoux etappe geloof ik niet voor sprinters, en verder pas etappe 19 en 21.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2205 stemmen

Graaf Machine schreef:

Tot nog toe was de belangrijkste etappe voor Cavendish de etappe van eergisteren. Hij was geloof ik anderhalve minuut voor sluitingstijd binnen. Dat kan natuurlijk ook in de Pyreneeën gaan voorkomen. Er zijn nog zat renners die een kunststukje willen vertonen, en de mindere klimmers kunnen daar makkelijk slachtoffer van worden.

Wil Cav het record evenaren, of breken (hij zegt dat hij daar niet mee bezig is, maar dat is hij natuurlijk wel), dan zijn 12 en 13 mooie kansen. In die Mont Ventoux etappe geloof ik niet voor sprinters, en verder pas etappe 19 en 21.

In de Pyreneeën heb je te maken met lange vlakke aanlopen tot het slotstuk met beklimmingen, dus daar OTL geraken zie ik niet snel gebeuren. Enige kans om nog OTL te geraken is denk ik morgen of zondag.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Het enorme Belgische rondetalent Van Wilder vertrekt bij Team DSM. "In overleg" en ver voordat zijn contact eindigt en waarschijnlijk al per direct. Is wel een dingetje bij dat team. De beste renners gaan er vaak in conflict weg. Kittel, Hirschi en Dumoulin zijn de bekendste maar er zijn er nog veel meer.

Graaf Machine

• 9803 berichten
  • 1419 stemmen

stephan-0115 schreef:

(quote)

In de Pyreneeën heb je te maken met lange vlakke aanlopen tot het slotstuk met beklimmingen, dus daar OTL geraken zie ik niet snel gebeuren. Enige kans om nog OTL te geraken is denk ik morgen of zondag.

Ik heb altijd meegekregen dat de beklimmingen in de Pyreneeën juist grilliger en ongelijkmatiger zijn dan in de Alpen.

Maar ik heb er zelf nooit gefietst, dus kan het niet uit eigen ervaring vertellen.

Wel waren lange tijd de wegen in de Pyreneeën lastiger, omdat dat gewoon een stuk minder geciviliseerd was dan de Alpen, maar dat zal de laatste 30 jaar ook wel bijgetrokken zijn.

Enfin: we zien wel. We gaan nog een boeiende tweede helft van de Tour tegemoet.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

starbright boy schreef:

In het beste geval kan Cavendish nog 4 ritten winnen dus. 12, 13, 19 en 21. De grote meneren moeten aan de bak bij etappe 11, 15, 17, 18 en 20. Etappe 14 en 16 zijn voor vluchters en gaan normaal geen grote verschillen in het klassement geven, maar je weet maar nooit. Vooral 16 is risicovol.

De vraag is denk ik wie er nog belang heeft bij een sprint. Voor Cav hoeft het niet zo met 3 overwinningen en rijdend in het groen. Wie gaat er dan wel rijden? Arkea? Alpecin? Mannen als Colbrelli, Matthews, Laporte en Sagan zullen toch beter zelf in de aanval kunnen trekken om nog kans te maken op een etappezege.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Als ik een ding heb geleerd na vele jaren tour kijken is dat er verschillende ploegen tegen beter weten in gewoon gaan rijden voor een sprint. Dan denk ik bijvoorbeeld aan Team DSM en ik vrees dat een Israel Start Up Nation misschien zelfs gaan rijden, En Cav zal het nooit toegeven maar reken maar dat zowel hij en al helemaal Lefevre voor dat record gaan. Dat is meer publiciteit dan ze dit jaar in wat voor vorm dan ook kunnen halen. Zeker nu Alaphillipe niet in de vorm van zijn leven is. Het hele team gaat voor dat record. Alle andere ambities worden opzij gezet. Lefevre zal historie willen schrijven. Ik denk dat er geen Deceunink renner mee zal zitten in een ontsnapping vandaag en een te grote groep laten ze in de sprintetappes niet gaan. Ik denk dat alle vier ritten sprints worden en dat de kans zelfs groter is dan in andere jaren. Uit je rijtje zie ik Colbrelli en misschien Matthews en Sagan nog wel voor groen gaan en de kansen dagelijks inschatten hoe ze zoveel mogelijk punten kunnen krijgen inclusief meezitten in ontsnappingen voor de tussensprint. Voor Cav is dat bijzaak.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Ik zie het niet meer gebeuren, dat ze groene trui nog van hem afpakken. Colbrelli sprokkelt het meest kleinere puntjes, maar die valt in de massasprints echt tegen zeg. Scheelt wel voor die jongens, dat er een paar rappe concurrenten voor de vlakke etappes weg zijn, maar Colbrelli gisteren nog 17 en dat zonder Merlier, Demare en Coquard.

Denk ook dat Cav zich nog wel druk wil maken om er nog twee etappes bij te pakken. Deze tour is sowieso wel de kans. Misschien wel de laatste.

Wel benieuwd naar de etappe dadelijk. Gezien de tussensprint zal het een hell of job worden om weg te komen of er moeten een aantal sprinters bij zitten.

Dan Martin, Fuglsang, Chaves, Yates, dat soort jongens gaan meezitten vandaag.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12854 stemmen

starbright boy schreef:

Ik denk dat er geen Deceunink renner mee zal zitten in een ontsnapping vandaag

Eerste aanvaller is Alaphilippe

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Dat viel me ook al op, ja, ze zijn een stuk actiever dan ik dacht.

Graaf Machine

• 9803 berichten
  • 1419 stemmen

Oei, Tony.

Niets blijft de Jumbo's bespaard. Gelukkig hebben ze Max nog.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Peloton laat dit nog niet begaan.

Cav er al af, dat gaat een lange dag worden, als hij voor de Liquilere niet terug komt.

Graaf Machine

• 9803 berichten
  • 1419 stemmen

Ben benieuwd hoe het met Alaphilippe gaat. Die is wel erg druistig bezig.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2205 stemmen

happie schreef:

Peloton laat dit nog niet begaan.

Laat ze maar met z'n allen beginnen aan de Liguere (125 km van het einde), de 1e col van 1e categorie. Wellicht dat klassementsrenners er daar dan al doorheen zakken en we weer lekker lang koers krijgen. Hoop dat een klassementsman (Pogacar om het geel extra kleur te geven?) de rit wint in plaats van een aanvaller, vind het altijd jammer dat zulke etappes een soort van worden weggegeven.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Ja dat zou mooi zijn. Hopen dat er iedere keer iemand de slag gemist heeft. Anders gaat in zo'n etappe Movistar wel op kop rijden om de kopgroep binnen schootafstand te houden en de etappe vervolgens niet te winnen.

Clement Russo in zijn eentje op 13 minuten. Dat word Abandon lijkt me.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

starbright boy schreef:

Ik denk dat alle vier ritten sprints worden en dat de kans zelfs groter is dan in andere jaren.

Oke, dan doe ik een tegenvoorspelling: nog maar één massasprint (meest waarschijnlijk Parijs).

Maar ik voorspelde voor de Tour ook dat Cav geen rit zou winnen en zou afstappen, dus tsja, dan weet je het wel.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12854 stemmen

Volgens mij weten de renners niet dat de Ventoux vandaag op het programma staat ...

Graaf Machine

• 9803 berichten
  • 1419 stemmen

Nu 32 graden wordt gemeld. Twee dagen geleden hoorde ik over Pogacar dat hij niet van warmte houdt. Kijken hoe het gaat lopen vandaag.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2205 stemmen

Ineos controleert op 3 minuten van een kopgroep van 4 dus ik ga ervanuit dat ze dit rit willen winnen. Positief dat waarschijnlijk een klassementsrenner gaat winnen, maar ik verwacht een snoeiharde counter van Pogacar.. een Movistartje, net als zondag.

Graaf Machine

• 9803 berichten
  • 1419 stemmen

Dat paarse, dat zijn toch lavendelvelden? Prachtig gezicht hoor.

Graaf Machine

• 9803 berichten
  • 1419 stemmen

Haha, mooie van de televisiebabbelaars: vandaag precies 25 jaar geleden won Krajicek Wimbledon. Wat een tijd was dat zeg. Toen hadden we tennissers. Krajicek, Siemerink en het duo Haarhuis/Eltingh. Later nog Sjeng. Mooie tijden

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Gaudu ziet er slecht uit zeg. Het regent ook wel opgaves en dan moet het zwaarste gedeelte nog komen.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Graaf Machine schreef:

Haha, mooie van de televisiebabbelaars: vandaag precies 25 jaar geleden won Krajicek Wimbledon. Wat een tijd was dat zeg. Toen hadden we tennissers. Krajicek, Siemerink en het duo Haarhuis/Eltingh. Later nog Sjeng. Mooie tijden

Graaf Machine

• 9803 berichten
  • 1419 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

(embed)

Prachtig. Ik was die dag in mineur, had net klotetijd achter de rug.

Maar zag Krajicek wel winnen op een klein zwartwit-teeveetje. Gekocht bij de Kijkshop, en de dag daarna weer ingeleverd met een smoes. Ik had het alleen "gekocht" om de finale te zien.

De Kijkshop hier had dat wel door, maar wist er niets tegen in te brengen. Mooie herinnering.

Graaf Machine

• 9803 berichten
  • 1419 stemmen

Mooie actie van Mollema. Lekkere finale zo.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Vingegaard lost Pogacar. Over verrassingen gesproken.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12854 stemmen

Tja. Als het niet lukt in een massasprint doe je het gewoon de volgende dag in een mythische bergrit. Wat een beest.

Graaf Machine

• 9803 berichten
  • 1419 stemmen

Prachtige zege voor Wout van Aert.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.