- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Ik ben daar helemaal niet van overtuigd, hij is eerder de meest aanvallende. Maar hij schat zijn mogelijkheden niet erg goed in en zijn aanvallen leiden tot helemaal niks en hij zinkt opmerkelijk snel weer weg. Ik denk dat hij smijt met zijn krachten en misschien vandaag al tijd gaat verliezen op een plukje podiumpretendenten die zichzelf beter kennen. En hij heeft vijanden in het peloton, dat ook nog.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
De rest is bezig met podium rijden. Heeft niks te maken met jezelf beter kennen, maar met (gebrek aan) ambitie. Hij rijdt eigenlijk zoals Contador en ja, dat mislukt ook weleens. Overigens heeft Carapaz eerder al laten zien dat hij goed is om z'n niveau drie weken vast te houden, goed herstelt en goed tegen koude kan
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1279 stemmen
Ben benieuwd, maar het gaat wel om plek twee en drie inderdaad allemaal.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Ik vond hem beide keren dat hij dat liet zien aanzienlijk beter rijden dan in deze ronde. Hij heeft me geen moment overtuigd in die vorm te zijn. Ik denk dat hij vandaag al tijd gaat verliezen op de andere nummer 2 kandidaten en weet bijna zeker dat hij geen tijd op ze pakt.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2205 stemmen
De tactiek van Ineos van vandaag doet me denken aan Movistar.. Pogacar is waanzinnig goed, maar de tegenstand ook wel enorm zwak geworden met het uitvallen van Roglic, Haig en Thomas en het niet hebben van vorm van M.Á. Lopez, Quintana, Fuglsang enzovoorts. Als je op zo'n stukje zonder bizar veel moeite al een halve minuut kan pakken geeft dat te denken.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Meerdere renners buiten tijd. Denk dat dat niet genoeg is voor een generaal pardon. Die gaan dus naar huis. Schijnt door de ijskoude regen een verschrikkelijke etappe te zijn geweest voor de renners achterin. Cavendish in tranen gefinishd omdat hij het maar net aan haalde, anderhalve minuut had hij over.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Demare, Coquard en Vliegen kunnen naar huis. Naast de opgaves van De Buyst en Merlier zijn er na vandaag dus drie Belgen minder. En Demare en de tour, waarom mislukt dat altijd, terwijl in andere wedstijden vaak zo goed is.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Ook Guarnieri (Italiaanse knecht), Delaplace (ooit een veelbelovende Franse renner die het niet waarmaakte), De Bod (jonge zuidafrikaan), en Dlamini (ook uit Zuid-Afrika, goed als junior maar als prof valt het niet mee tot nu toe) waren allevier te laat.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Pogacar heeft trouwens veel liever kou en nattigheid dan hitte en vind zichzelf het beste met slecht weer. Dus als we tegen beter weten in nog willen hopen op spanning voor het geel dan moeten we hopen op een hittegolf.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Met zijn zes gele truien is van der Poel nu al de vierde allertijden qua Nederlanders. Alleen Zoetemelk (22), Knetemann (8) en Wagtmans (Wout bedoel ik dan, 12 dagen) hebben meer dagen in geel gereden. In totaal hebben ook maar 19 Nederlanders ooit geel gehad. Als je alleen aaneengesloten periodes telt valt Knetemann eruit en is hij na Zoetemelk (10x in 1980) en Wagtmans (7x in 1954) derde. Ter vergelijking 162 indivduele ritzeges en in totaal 79 dagen klasssementsleider. We zijn een land van etappewinnaars. Heb weleens het gevoel dat Wout Wagtmans een beetje vergeten is terwijl veel liefhebbers nog wel het verhaal in hun hoofd hebben van Van Est die in als eerste Nederlandse geletuidrager ooit pardoes het ravijn in reed. Zulke gebeurtenissen zijn belangrijk om echt legendarisch te worden, maar Wagtmans was een aanzienlijk betere renner en had zonder zijn traditionele slechte dag in de bergen (in die zin leek hij wel op Breukink) minstens een keer de tour gewonnen (in 1956), Van Est was een rittenkaper.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Demare zou 4 seconden tekort komen. Clementie lijkt me op z'n plek.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Pogacar heeft trouwens veel liever kou en nattigheid dan hitte en vind zichzelf het beste met slecht weer. Dus als we tegen beter weten in nog willen hopen op spanning voor het geel dan moeten we hopen op een hittegolf.
Woensdag zou het 30 graden zijn op de flanken van de Mont Ventoux.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2205 stemmen
Demare zou 4 seconden tekort komen. Clementie lijkt me op z'n plek.
OTL = OTL. Waar leg je anders de grens? 4 seconden is sneu, maar hij is en blijft te laat.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Jelle Wallays, Greg Van Avermaet, Victor Campenaerts en Amund Grondahl Jansen hadden meer geluk. Ze kwamen binnen op 37'15'', terwijl de tijdslimiet op 37'20'' lag!
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
6 van de 7 zaten vrij kort op de grens en de zevende was gevallen maar weigerde op te geven en kwam een uur (!) na de tijdslimiet aan. Vraag me af of je die niet tegen zichzelf moet beschermen en uit koers moet nemen. Als je zo ver buiten tijd aankomt als profrenner is er waarschijnlijk iets serieus mis (breuk, hersenschudding ofzo) en lijkt het me eigenlijk niet verantwoord hem te laten rijden.
edit: Dat waren bijna zes Belgen eruit dus.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
OTL = OTL. Waar leg je anders de grens? 4 seconden is sneu, maar hij is en blijft te laat.
De grens is sowieso arbitrair en wordt wel vaker aangepast. Als Ben O'Connor geen wonderdag heeft is Demare ruim op tijd. Maar goed, uiteindelijk was het vier minuten naar ik begreep, dat is toch een ander verhaal.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5984 stemmen
Graaf Machine
-
- 9803 berichten
- 1419 stemmen
Tour de France beslist? Vijf redenen waarom je toch moet blijven kijken | Tour de France | AD.nl
Ik kan zo één reden noemen, zonder de voor mij niet toegankelijke AD-website te bezoeken:
De Tour draait niet alleen om wie hem wint. Er zijn wedstrijden binnen de wedstrijd: Etappezeges, groene trui, bolletjestrui. Maar ook binnen die subwedstrijden zijn er wedstrijden. Wegkomen uit het peloton, de vluchtgroep moeten lossen of juist wegspringen uit de vluchtgroep.
Bij de vluchtgroep komen, wel of niet (chasse patat), hoe lang kan je in de bergen aanhaken en wanneer moet je lossen en de eerste (tweede, derde...) bus opzoeken.
Kom je op tijd binnen, ja of nee?
En red je dat allemaal, dan gloort daar de Champs Elyssee (of hoe je dat spelt). Daar kun je een compleet mislukte
Tour voor je ploeg alsnog goed maken.
Gewoon blijven kijken dus.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Ik heb gisteren echt volop genoten van de raid van O'Connor.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Ik ook, tot nu toe een toffe onvoorspelbare tour. En ik denk dat het op de gele trui na onvoorspelbaar blijft.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Idem hier. Extra fijn ook om hem eveneens in mijn Tourploeg te hebben 
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Ik kan zo één reden noemen, zonder de voor mij niet toegankelijke AD-website te bezoeken:
De Tour draait niet alleen om wie hem wint. Er zijn wedstrijden binnen de wedstrijd: Etappezeges, groene trui, bolletjestrui. Maar ook binnen die subwedstrijden zijn er wedstrijden. Wegkomen uit het peloton, de vluchtgroep moeten lossen of juist wegspringen uit de vluchtgroep.
Bij de vluchtgroep komen, wel of niet (chasse patat), hoe lang kan je in de bergen aanhaken en wanneer moet je lossen en de eerste (tweede, derde...) bus opzoeken.
Kom je op tijd binnen, ja of nee?
En red je dat allemaal, dan gloort daar de Champs Elyssee (of hoe je dat spelt). Daar kun je een compleet mislukte
Tour voor je ploeg alsnog goed maken.
Gewoon blijven kijken dus.
Ik kijk het ook altijd inderdaad. Ongeacht of iets beslist is. Een grote ronde is zo divers in spanningen. Vorig jaar in de Vuelta was het klassement toen nog spannend, maar van de Angliru etappe an sich heb ik ook genoten. Hoe ze op die steile stukken amper weg wisten rijden en totaal geen verschil konden maken.
Kijk in de bergetappes ook graag naar de mannen, die stukjes voor stukjes eraf gereden worden.
Graaf Machine
-
- 9803 berichten
- 1419 stemmen
Ik hoor net van de Nederlandse televisiebabbelaars dat Eddy Merckx (eeuwig respect voor hem, makkelijk de Grootste) het ongepast vind dat Mathieu van der Poel is afgestapt in de Tour. Je begint niet aan een wedstrijd om hem niet af te maken.
Toch is er ook iets voor te zeggen dat Mathieu van der Poel afstapt omdat er meer te winnen is voor hem dit jaar, en dat hij dat duidelijk van te voren heeft gezegd.
Voor beide standpunten is iets te zeggen.
Zelf zie ik dit jaar de actie van Van der Poel door de vingers, omdat inderdaad de Olympische mountainbikerace al jarenlang een doel van hem is. Maar in het verleden had je ook sprinter Mooie Mario Cipollini, die in de eerste anderhalve week een paar etappes pakte, en al weer op het Italiaanse strand lag als de eerste berg in zicht kwam. Dat vond ik maar heel matig. Ik meen dat hij daarom zelfs eens geweerd is uit de Tour.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Klopt. In die tijd was ASO nog wat vrijer dan nu (nu komen worldtourploegen altijd en daar kan ASO bijna niks tegen doen). Mario reed in die tijd voor Saeco, een team dat bijna helemaal oom hem was gebouwd., maar de organisatie ergerde zich zo aan Mario dat in 2000 zijn team doodleuk niet werd uitgenodigd, terwijl in 1999 4 etappes op rij had gewonnen. In die tijd was het ook nog vaak zo dat van de eerste negen dagen er vaak 6 of 7 massasprints waren. Soms letterlijk zeven dagen op een rij. Dat proberen ze nu heel erg te vermijden.
Merckx stamt nog uit de tijd dat alleen amateurs naar de olympische spelen mochten en de wedstrijd dus geen status had onder beroepsrenners, Dat is nu wel anders. Hoewel hij niet helemaal ongelijk heeft is de verhouding tussen wedstrijden nu anders en was de planning van Van der Poel eigenlijk 2020 Olympische spelen en 2021 tourdebuut. Naar verluid stond het al een aantal jaar zo in zijn hoofd.
Graaf Machine
-
- 9803 berichten
- 1419 stemmen
Moest verdorie naar de winkel, kom ik terug heeft hij het hem weer geflikt. De allerbeste sprinter ooit. Een held, een legende. Net geen god.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Laat hem er nou nog maar twee winnen, de laatste in Parijs en dan het record breken. En ik zou bijna zeggen dan nooit meer terugkomen in de Tour, maar dat moet hij vooral zelf weten.
Graaf Machine
-
- 9803 berichten
- 1419 stemmen
Ja, dat is een mooi scenario, starbright boy. Zo zou ik het ook graag zien.
Dan heeft hij ook niets meer te winnen in de Tour. Hoor nu net de term "Indian Summer" vallen. Dat past inderdaad heel goed bij hoe Cavendish nu bezig is. De Federer van het wielrennen.
Graaf Machine
-
- 9803 berichten
- 1419 stemmen
Ga er gewoon een Haiku voor plaatsen:
De benen malen
Sneller dan het oog kan zien
Cavendish is back
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2205 stemmen
Met zo'n lead-out kun je natuurlijk ook niet verliezen. Morkov is met lichtjaren afstand de beste lead-out op dit moment, en misschien wel aller tijden. Kijk eens naar de sprinters die ze de laatste jaren hebben gehad bij DQS en wat ze hebben gepresteerd nadat ze naar een andere ploeg zijn overgestapt. Ik durf te wedden dat Cavendish niet eens mee zou doen om een ereplaats bij bv. Minstens de helft van het succes van de sprintzeges van DQS zijn aan de lead-outtrein toe te wijzen en dan in het bijzonder Morkov.. Fenomeen waar meer aandacht aan besteed mag worden, net als aan El Tractor.
Graaf Machine
-
- 9803 berichten
- 1419 stemmen
Ja, met zo'n lead out kun je eigenlijk alleen maar verliezen. Je moet het namelijk wel afmaken.
En dat doet The Cav. Dat heeft hij ook wel eens niet gedaan. Hij kan ook sprints verliezen. Maar nu is hij weer aan de winnende hand. En dan kun je zeggen dat er veel topsprinters niet meedoen/bij zijn. Dat klopt. Maar dat is niet de zaak van Cavendish. Hadden ze er maar wel bij moeten zijn. Cav is er ook wel eens niet bij geweest, of meteen gevallen (2014).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.