• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.426 films
  • 12.235 series
  • 34.018 seizoenen
  • 647.758 acteurs
  • 199.130 gebruikers
  • 9.379.091 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Botic krijgt wel kansen, die moet hij niet veel meer laten liggen. 4 breakkansen gehad.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Roglic maakt nog steeds een kans. We hebben de voorbije dagen gezien hoe gemakkelijk het is om snel even een minuut te verliezen.

Als Pogacar eens wat voor heeft, dan is gewoon alles te herdoen.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Morgen een pittig ritje. Een sterk golvend parcours met 3000 hoogtekilometers!

Ik verwacht een hels openingsuur.

https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/7/27231/0:0,1500:904-960-0-90/3c82e

starbright boy (moderator films)

• 22413 berichten
  • 5077 stemmen

Lijkt me wel. Het profiel van een pittige klassieker. Venijnig voor klassementsrenners en veel kansen voor vluchters met inhoud. Dat wordt een grote groep weg en dan een afvalrace en demarrage voor de winst. Lastig te voorspellen wie, maar ik denk een goede renner die al op serieuze achterstand staat. Misschien wel de laatste ritwinst ooit voor Valverde? Of een Hirschi als hij een beetje opgeknapt is. Zou ook een mooie geweest zijn voor Mollema, maar ik denk dat die niet mag gaan. Staat nog te kort. Denk niet dat de groep bij elkaar kan blijven maar anders Alaphilipe. Van der Poel of Van Aert. Etappe is trouwens ook heel erg lang. Bijna 250k Dat is zeldzaam tegenwoordig.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

AGE-411 schreef:

And so it is. UAE word aardig toch werken gedwongen nu.

mjk87 (moderator films)

• 14537 berichten
  • 4521 stemmen

AGE-411 schreef:

Morgen een pittig ritje. Een sterk golvend parcours met 3000 hoogtekilometers!

(afbeelding)

Pfoh, 3000 km nog wel

• 22413 berichten
  • 5077 stemmen

Oei, Oei , Oei Roglic

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2205 stemmen

Goed uitgebalanceerde etappes van ruim boven de 200 kilometer mogen ze wat mij betreft veel vaker doen. Tegenwoordig is de tendens van korter korter korter, wat vaak amper spectaculairder is. Maar boven de 200km gaat de vermoeidheid meespelen. Als je iedereen zo ziet, ook qua verschillen, denk je dat het een bergetappe is maar niets is minder waar..

Fantastische etappe. Huzarenstukje van Mohoric, Roglic en Thomas zijn weg en dat is zonde voor het klassement. Pogacar grote winnaar. Ploeg moest smijten met krachten, maar hij kon relatief rustig blijven zitten. Carapaz leuke aanval, maar Pogacar slim niet op gereageerd waardoor hij de grote morele winnaar is.

• 22413 berichten
  • 5077 stemmen

Een keer complimenten aan de parcoursbouwers vandaag. Een pittige moeilijk te controleren etappe op een goed punt in de ronde, voor de echte bergen. Gegarandeerd feest.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12854 stemmen

Van Aert in goeie doen kan morgen gewoon geel pakken. Normaal iets betere klimmer dan Van de Poel en als hij de schade weet te beperken op Pogacar (die toch al een eind achter staat) kan het best lukken. Van der Poel had vandaag z'n trui al kwijt kunnen zijn aan Asgreen. Maar die kan morgen ook nog eens alles geven.

Vraag is gewoon hoe ze deze rit verteren natuurlijk.

Graaf Machine

• 9805 berichten
  • 1420 stemmen

Onderhond schreef:

Van Aert in goeie doen kan morgen gewoon geel pakken.

Dat zou mooi zijn voor de Belgen, maar zeker ook voor Jumbo. Die hebben wel een desastreuze eerste week achter de rug.

• 22413 berichten
  • 5077 stemmen

Het is meer dat Van Aert zich meer bewezen heeft als klimmer doordat hij al eerder in de tour reed dan dat ik echt zeker ben dat hij echt beter is,

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2205 stemmen

starbright boy schreef:

Een keer complimenten aan de parcoursbouwers vandaag. Een pittige moeilijk te controleren etappe op een goed punt in de ronde, voor de echte bergen. Gegarandeerd feest.

Helemaal eens. Zien we te weinig. Zulke etappes moeten er meer zijn. Soms zie je ze in de Giro, maar in de Tour en Vuelta toch te weinig. Elk jaar 1 zo'n etappe tussen de 230 en 250km vind ik toch wel mooi. Ik denk dat we het na vandaag wel meer gaan zien.

En de laatste jaren zien we toch gelukkig wel meer spektakel. Met Van der Poel, Van Aert, Carapaz, Pogacar, het hele Deceuninck-team, de onbegrijpelijke acties van Movistar en in mindere mate Astana.. Heerlijk! Zelfs de sprintetappes waren nog relatief aantrekkelijk om te zien met Van Moer, maar ook Van Avermaet in een kansloze vlucht. Hoevaak zien we dat nou eigenlijk nog in de Tour?

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12854 stemmen

starbright boy schreef:

Het is meer dat Van Aert zich meer bewezen heeft als klimmer doordat hij al eerder in de tour reed dan dat ik echt zeker ben dat hij echt beter is,

Njah, als VdP Van Aert kan evenaren, dan moet hij gewoon meedoen voor geel toch? Van Aert wist vorig jaar zelfs een aantal échte bergetappes bij de eersten te eindigen.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2205 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Njah, als VdP Van Aert kan evenaren, dan moet hij gewoon meedoen voor geel toch? Van Aert wist vorig jaar zelfs een aantal échte bergetappes bij de eersten te eindigen.

Wel in een door Jumbo gecontroleerde trein, puur gericht op controle voor Roglic. Heel andere situatie dan nu. Bovendien is Van Aert nog niet op het niveau van 2020. Goede kans dat hij het geel pakt om het zondag (en anders woensdag) kwijt raakt, maar zal me ook niet verbazen mocht het niet lukken.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Carapaz en Movistar zijn enkele jaren geleden in ruzie uiteen gegaan. Dat is de reden waarom Movistar plots op kop ging rijden om hem terug te halen.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12854 stemmen

stephan-0115 schreef:

(quote)

Wel in een door Jumbo gecontroleerde trein, puur gericht op controle voor Roglic. Heel andere situatie dan nu. Bovendien is Van Aert nog niet op het niveau van 2020. Goede kans dat hij het geel pakt om het zondag (en anders woensdag) kwijt raakt, maar zal me ook niet verbazen mocht het niet lukken.

Uiteraard. Maar Vdp is duidelijk wel volledig fit en heeft gewoon 4 minuten voor

• 22413 berichten
  • 5077 stemmen

Moeten we Quintana nu ook echt gaan afschrijven als ronderenner? Vandaag in een bus op 18 minuten. De voortekenen waren al niet om over naar huis te schrijven met wat kleurloze uitslagen in kortere voorjaarsrondjes die hij een paar jaar geleden nog helemaal of bijna won.

SergioMalick

• 1233 berichten
  • 1840 stemmen

Dankzij Van der Poel en van Aert heeft werkelijk niemand zich kunnen sparen in een etappe van 250km. Wat ze er zelf daadwerkelijk mee opschieten valt in het niet met de inspanning die ze hebben geleverd. Misschien dat ze nog een paar dagen mee doen om het klassement, maar zouden ze dat nu echt het belangrijkste vinden? Ik zou zeggen dat deze twee jongens alles doen voor de sport, het onhaalbare (of toch haalbare), de kijker, en de eeuwige onderlinge strijd. Ik ben er maar wat blij mee en stil van.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

SergioMalick schreef:

Dankzij Van der Poel en van Aert heeft werkelijk niemand zich kunnen sparen in een etappe van 250km. Wat ze er zelf daadwerkelijk mee opschieten valt in het niet met de inspanning die ze hebben geleverd.

Ze hebben hiermee natuurlijk ook hun eigen ploeg uit de wind gehouden. Jammer dat Roglic niet op tijd hersteld is.

SergioMalick

• 1233 berichten
  • 1840 stemmen

[quote]eRCee schreef:

(quote)

Ja, dat is inderdaad wel een slimme zet geweest. Ik ben benieuwd of Vingegaard zich vandaag kan meten met de beste 10. Het zal ook de pech van UAE worden dat ze een renner hebben die momenteel boven iedereen uitsteekt. Zo heeft iedereen een reden om vanaf het begin een aanval te plaatsen in de lastigere etappes.

• 22413 berichten
  • 5077 stemmen

Thomas nu al flink gelost om over Froome nog maar te zwijgen. Een generatie die het niet meer kan om wat voor reden dan ook. Ben niet verbaasd

• 22413 berichten
  • 5077 stemmen

Vraag me af of een Roglic zonder valpartij en in topvorm dit had kunnen volgen, ik denk het niet. Pogacar deklasseert werkelijk iedereen tot decorstukken. Ook een Bernal op zijn top was vandaag nergens geweest. En Carapraz blijkt sowieso echt een klasse lager (nu al op 3 minuten). En hij kan misschien nog wel 15 jaar mee. Van der poel rijdt nog tot de rustdag denk ik, dan project Tokyo. Dit is dominanter dan de naarste SM-meesteres, Hij doet me vooral denken aan Merckx of Ocana eigenlijk, meer dan aan aan recentere winnaars. Zijn knieën moeten het wel houden de komende jaren, want hij rijdt beoorlijk zwaar.

• 22413 berichten
  • 5077 stemmen

Ik denk dat Carapraz ook niet tweede gaat worden deze ronde. Eerder achtste ofzo,

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12854 stemmen

Jammer voor van Aert dat Pogacar nét vandaag zo moeten uitpakken, hopen dat Teuns nu wel de rit kan pakken. Maar wat een ritje weer.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2205 stemmen

Pogacar.. zelden vertoond. En dat in de eerste bergetappe. En dan de verschillen in het klassement. Sprakeloos.

Maar als je dan toch een puntje van kritiek moet geven, hij is er iets te laat aan begonnen

• 22413 berichten
  • 5077 stemmen

De tourfinish backstage doet me vandaag een beetje denken aan een verregend Lowlandsterrein, Het grappige is dat Pogacar zelf niet helemaal lijkt te snappen dat hij dit echt kan. Hij is nog niet de zilverrug van de gorilla's in die zin

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5984 stemmen

Nostalgie:

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Knap van Teuns, na de Planche de belles filles deze knappe zege. Goed ingedeeld ook. Zijn grote geluk toch wel dat hij aan de top Pogacar nog 150m voor bleef. Fenomenale Pogacar gezien vandaag, degradeerde de rest gewoon.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

starbright boy schreef:

Ik denk dat Carapraz ook niet tweede gaat worden deze ronde. Eerder achtste ofzo,

Als hij voor de eerste plaats blijft rijden, alles of niks, dan zou dat kunnen ja. Ik ben ervan overtuigd dat hij de beste is na Pogacar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.