• 17.072 nieuwsartikelen
  • 181.762 films
  • 12.542 series
  • 34.687 seizoenen
  • 654.676 acteurs
  • 200.288 gebruikers
  • 9.454.544 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Splinters

• 2634 berichten
  • 1392 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik vind dit echt enorme onzin, sorry. Als je hoort wat Jelle zijn familie aangedaan heeft, dan mag je deze emoties voelen en tonen. Ook nu nog. Sterker, zo'n Klaasen hoort eigenlijk niet eens meer in dit wereldje thuis. Ze hadden die gozer gewoon destijds een professioneel dartsverbod voor de rest van zijn leven moeten geven.

Ik vond het wel mooi dat van Gerwen er juist al die jaren later er nog mee zat. Die gozer geeft zoveel om zijn familie dat hij het nooit meer laat zakken. Misschien ongezond voor zichzelf, maar richting Klaasen snap ik het goed.

Ook alleen maar op het moment dat van gewen met klaasen wordt geconfronteerd en toevalligerwijs een kutpot aflevert. Buiten dat is v gerwen altijd een vrolijke flierefluiter, in de goede zin van het woord, met allerhande babbels. Hoezeer leidt hij dan werkelijk onder die ranzige foto die is verstuurd naar zijn minderjarige nichtje?

Want het is uiteraard nogal ranzig wat klaasen heeft gedaan, allicht speelt er een seksuele stoornis op de achtergrond want helemaal gezond is dit natuurlijk niet. Maar om iemand levenslang te achtervolgen vanwege het versturen van een ranzige foto gaat mij eigenlijk ook wat ver. En zeker wanneer degene die eea aankaart 'slechts' zijdelings slachtoffer is in de hele kwestie.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Ook alleen maar op het moment dat van gewen met klaasen wordt geconfronteerd en toevalligerwijs een kutpot aflevert. Buiten dat is v gerwen altijd een vrolijke flierefluiter, in de goede zin van het woord, met allerhande babbels. Hoezeer leidt hij dan werkelijk onder die ranzige foto die is verstuurd naar zijn minderjarige nichtje?

Want het is uiteraard nogal ranzig wat klaasen heeft gedaan, allicht speelt er een seksuele stoornis op de achtergrond want helemaal gezond is dit natuurlijk niet. Maar om iemand levenslang te achtervolgen vanwege het versturen van een ranzige foto gaat mij eigenlijk ook wat ver. En zeker wanneer degene die eea aankaart 'slechts' zijdelings slachtoffer is in de hele kwestie.

Dat je dit serieus durft te typen zeg. Vooral die laatste regel, echt schaamteloos.

Natuurlijk is van Gerwen er niet elke dag mee bezig en nu hij tegen Klaasen moet wel. Wie ben jij om te vinden dat hij overdrijft? Schijnbaar is hij er emotioneel behoorlijk overstuur van. Nog steeds.

Hij zegt ook nergens dat Klaasen moet branden in de hel, wel dat het hem nog altijd veel doet als hij ermee wordt geconfronteerd.

Splinters

• 2634 berichten
  • 1392 stemmen

Houd toch op, het wordt pathetisch. Ik heb hem eerder tegen klaasen zien spelen. Destijds gaf hij hem ook geen hand, wat niet onbegrijpelijk is. Leverde een betere partij af. Reactie achteraf was beduidend minder emotioneel. Hoe verklaar je dat dan?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Wat valt er te verklaren aan menselijke emoties? Zal best dat het de ene keer beter gaat dan de andere keer. Bij een WK spit de media sowieso elke quote of incident uit, laat staan als er zoiets is gebeurd.

Je moet niet praten over waar je niks van weet. Alleen van Gerwen kan hier wat over zeggen.

Splinters

• 2634 berichten
  • 1392 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Je moet niet praten over waar je niks van weet. Alleen van Gerwen kan hier wat over zeggen.

Dat recht is naast v gerwen zelf voorbehouden aan jou?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Dat recht is voorbehouden aan jou?

En waar precies vel ik een oordeel over dit? Ik zeg dat je niet in het hoofd van Van Gerwen kunt kijken bij een zaak als dit.

Splinters

• 2634 berichten
  • 1392 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

En waar precies vel ik een oordeel over dit? Ik zeg dat je niet in het hoofd van Van Gerwen kunt kijken bij een zaak als dit.

Als deze ranzige foto, verstuurd door iemand die allicht met een seksuele stoornis kampt, het ergste is wat hem overkomt in zijn leven dan is hij een gezegend mens.

happie

• 6260 berichten
  • 426 stemmen

White ook al naar huis tegen Labanauskas. Die laat het op het WK ook nooit zien zeg.

Splinters

• 2634 berichten
  • 1392 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wat valt er te verklaren aan menselijke emoties? Zal best dat het de ene keer beter gaat dan de andere keer. Bij een WK spit de media sowieso elke quote of incident uit, laat staan als er zoiets is gebeurd.

Zo. Ik heb even meer tijd.

Als dit. Als dat. Het wk. De media. Allemaal leuk en aardig maar de waarheid is dat er feitelijk gezien nauwelijks iets is gebeurd. Ze is niet aangerand, ze is niet verkracht, ze is - gelukkig, met geen vinger aangeraakt. Ze heeft jaren geleden een aantal vieze foto's opgestuurd gekregen, dat is tijdig opgemerkt, en de dader is daarvoor gestraft. Dat kan - helaas - veel erger. Die relativering mis ik bij van gerwen, helemaal omdat het voorval inmiddels jaren geleden is.

Als er echt iets aan de hand is met iets of iemand dan zijn een wk darts, en de media allemaal bijzaak. Dan is alles buiten datgene bijzaak. Dan ben je niet 'even' emotioneel op een persco na een slechte maar gewonnen wedstrijd op een wk darts tegen iemand die je sinds een gewraakte situatie jaren eerder veel vaker professioneel bent tegengekomen, en ook veel vaker professioneel hebt opgerold zonder dat er naderhand 1 enkele traan is gevloeid.

Nogmaals, je hoort mij niet zeggeb dat er niets mis is met volwassen mensen die naaktfoto's van zichzelf naar 14 jarigen met een verstandelijke beperking sturen. Dergelijke mensen monitoren/behandelen lijkt mij zinnig. Zinniger dan bijvoorbeeld een 'professioneel dartsverbod' opleggen, of de drama queen uithangen terwijl in jouw geval alles uiteindelijk met een sisser is afgelopen, want daar heeft niemand iets aan, en de volgende 14-jarige die een dickpic (of erger) van klaasen binnenkrijgt al helemaal niet.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

OMG

happie

• 6260 berichten
  • 426 stemmen

Michael Smith ook al naar huis. Op van MvG na zijn alle geplaatste spelers, die in actie zijn gekomen uitgeschakeld.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

https://www.telegraaf.nl/sport/26680467/handbaldames-alsnog-genomineerd-voor-sportploeg-van-het-jaar

Terechte nominatie alsnog, daar niet van. Maar het geeft meteen aan hoe onzinnig deze verkiezingen zijn. Prestaties in december van een sportjaar tellen dus schijnbaar niet of nauwelijks.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

The Oceanic Six schreef:

https://www.telegraaf.nl/sport/26680467/handbaldames-alsnog-genomineerd-voor-sportploeg-van-het-jaar

Terechte nominatie alsnog, daar niet van. Maar het geeft meteen aan hoe onzinnig deze verkiezingen zijn. Prestaties in december van een sportjaar tellen dus schijnbaar niet of nauwelijks.

Wou het net posten. Netjes. En inderdaad: dat gala gewoon begin januari houden.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Hup Vincent.

Hele sympathieke kerel. Hopelijk weer eens een WK succes.

happie

• 6260 berichten
  • 426 stemmen

Privacy settings - ad.nl

Prima column.

Splinters

• 2634 berichten
  • 1392 stemmen

Mensen zijn niet gemaakt voor een leven in de spotlights, zoveel is wel duidelijk. In het beste geval eindig je lichtelijk narcistisch, in het slechtste geval eindig je met zware psychische problematiek.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Misschien zijn mensen wel gemaakt om lichtelijk narcistisch of met zware psychische problematiek te eindigen.

de grunt

• 4338 berichten
  • 1576 stemmen

Barney Army

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Zo, dus Ted Evetts is de eerste man die tijdens een WK darts van een vrouw verloren heeft. Dat is toch een mooie prestatie voor die Ted, want verder had hij nooit iets noemenswaardigs kunnen bereiken.

Splinters

• 2634 berichten
  • 1392 stemmen

Dat ik dat heb moeten missen. Avond aan avond de ted evettsen van deze wereld kijken gaat hem hier niet worden. Niet geheel onterecht. ?

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Splinters schreef:

Dat ik dat heb moeten missen. Avond aan avond de ted evettsen van deze wereld kijken gaat hem hier niet worden. Niet geheel onterecht. ?

ik vind het toch wat link om het te melden, want voor je het weet haalt Ted Evetts volgend jaar de finale van het wk, en dan sta je hier mooi voor jan lul.

Blijft toch een geluksspelletje, dat pijltjegooi.

happie

• 6260 berichten
  • 426 stemmen

Wel een eer waar geen man op zat te wachten. Best een leuke partij om te kijken. Sherrock gooide ook vrij goed. Er zijn genoeg mannen, die beroerder gooien op zijn toernooi in de eerste twee rondes.

Ted heeft dit jaar voornamelijk vrij veel resultaat gehaald op de Development tour. Ook goed gepresteerd daar.

De Zwaan had ook moeite met de bedwinger van Barney, maar uiteindelijk door.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Graaf Machine schreef:

Blijft toch een geluksspelletje, dat pijltjegooi.

Waarom winnen dan altijd dezelfde namen de grote toernooien?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Big Ben door! Wat een thriller, die vijfde set. Man man

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Waarom winnen dan altijd dezelfde namen de grote toernooien?

Het is geen 100 procent geluksspelletje zoals ganzenbord, maar als je ziet hoe makkelijk de winnaar van twee jaar geleden, en de verliezend finalist van vorig jaar er in de eerste ronde uit geknikkerd worden... Kunnen die het opeens niet meer, of hebben ze gewoon pech gehad?

De partijen in de eerste ronde duren gewoon te kort om de grote rol van hét geluk tot aanvaardbare proporties terug te brengen.

TheBunk

• 746 berichten
  • 3093 stemmen

Heren, dames, jongens, meisjes. Ik spam deze ook even hier.

Er zijn weinig dingen leuker dan het MoMeWielerJaarSpel. Lekker uit eten misschien. Of op vakantie gaan. Maar dat kan dus gewoon ook nog steeds terwijl je meedoet. Das het mooie eraan.

Finisterra schreef:

Er zijn 2 plaatsen vrij gekomen in het MoMoWielerJaarSpel voor 2020.

Basisuitleg van het spel: klik

Indien iemand interesse heeft, graag hier aanmelden ten laatste op maandag 23 december.

De loting zal plaatsvinden ergens tussen 26 december en 1 januari. Vanaf 1 januari kunnen de rennerskeuzes beginnen.

PS: Je zal worden toegevoegd aan een whats-app groep waarin de rennerskeuzes kunnen worden doorgegeven. Een heel wielerjaar lang uitbarstingen van vreugde, verdriet en vooral zeer veel geklaag over pech!

De andere deelnemers voor 2020 zijn: McSavah, moviefreak#1, Teunnis, david bohm, TheBunk, MatthijsGr00t, AHWA (ex-MM), tovenaar (ex-MM), Knisper en mezelf.

otherfool en Montorsi nemen een sabbatjaar.

happie

• 6260 berichten
  • 426 stemmen

Ook Jan Dekker haalt ronde 2. 9 Nederlanders in ronde 2, dat is netjes. Twee zijn er daar door naar ronde 3 en 2 liggen er nu uit.

Arnie

• 1082 berichten
  • 1891 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)
Het is geen 100 procent geluksspelletje zoals ganzenbord, maar als je ziet hoe makkelijk de winnaar van twee jaar geleden, en de verliezend finalist van vorig jaar er in de eerste ronde uit geknikkerd worden... Kunnen die het opeens niet meer, of hebben ze gewoon pech gehad?

De partijen in de eerste ronde duren gewoon te kort om de grote rol van hét geluk tot aanvaardbare proporties terug te brengen.

Mij dringt een vergelijking met het vrouwentennis op, waar dit ook schering en inslag is, maar toch niet bepaald een loterij...

Topsport zou ik darts nooit noemen, maar dat er extreme concentratie is vereist om optimaal te presteren, en dat er dan toppers overblijven lijkt me duidelijk. Dat maakt het ook best interessant, ondanks het nogal boerige karakter (wat is dat toch met het publiek dat constant boe roept als de persoon ze niet aanstaat?)

En als het zo van de concentratie en mentale gesteldheid afhangt is het ook niet verwonderlijk dat het niveau plots kan inzakken.

j0enne

• 9617 berichten
  • 3833 stemmen

Beaton is en blijft een held.

Meulenkamp en van der Voort kunnen er vanavond zomaar eens uitvliegen.

ZZ TOP

• 511 berichten
  • 2273 stemmen

Beaton heeft echt een heerlijke stijl om naar te kijken. Na Whitlock zeker 1 van mijn favoriete darters.

Een lekker Nederlands avondje darts vanavond. Ben benieuwd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.