- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Fitton en O'Shea er al uit op Lakeside.
Die gemiddelden daar doen echt pijn aan de ogen.
Graaf Machine
-
- 9794 berichten
- 1412 stemmen
Ja, want MVG zou elke partij een hoog niveau hebben gehaald. Barney kan dat niet meer.
MVG vergeet zich te focussen op het WK. Spelers als Lewis, Barney en Anderson kunnen dat wel. MVG kan het hele jaar goed spelen, maar op een WK niet boven zichzelf uitstijgen. Uiteindelijk is MVG dan ook al voor de kwartfinale geëlimineerd. Gewoon gebrek aan focus, denken dat dit een toernooitje als alle andere toernooitjes is. De beste darter hoor, die MVG, maar niet de best piekende.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
MVG is een allesvreter. Die wil alles winnen en daar heb ik groot respect voor. Ik vind het jammer dat veel toppers de wat kleinere toernooien laten schieten. Van Gerwen is er bijna altijd en dat is ook fijn voor het publiek. Die betalen om de toppers in actie te zien. Van Gerwen had gewoon pech dat Barney in die wedstrijd wist te pieken. Ik heb meer respect voor het jaar van MVG - een heleboel gewonnen - als het jaar van Barney -bijna niets gewonnen, alleen halve finale WK.
Tall man
-
- 289 berichten
- 1049 stemmen
Gooien ze daar nu echt gemiddeld rond de 30?
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Nee, maar gemiddelden boven de 100 zijn daar heel zeldzaam. Die zie je in de PDC veel meer.
Laatste negendarter op PDC WK: Gisteren. Laatste negendarter op BDO WK: 1990.
Dat zegt ook veel.
Graaf Machine
-
- 9794 berichten
- 1412 stemmen
MVG is een allesvreter. Die wil alles winnen en daar heb ik groot respect voor. Ik vind het jammer dat veel toppers de wat kleinere toernooien laten schieten. Van Gerwen is er bijna altijd en dat is ook fijn voor het publiek. Die betalen om de toppers in actie te zien. Van Gerwen had gewoon pech dat Barney in die wedstrijd wist te pieken. Ik heb meer respect voor het jaar van MVG - een heleboel gewonnen - als het jaar van Barney -bijna niets gewonnen, alleen halve finale WK.
Dat kan, ieder zijn mening. Al die andere toernooien trekken echter geen 1,5 miljoen Nederlandse kijkers, en als Nederlander is het dus prettig juist op het WK in the picture te staan. Wat mij betreft heb ik dit jaar dan ook meer genoten van Klaasen en Van Barneveld dan van Van Gerwen. De rest van het jaar kijk ik nauwelijks darts, na zo'n WK heb ik het pijltjesgooien wel weer voor een tijdje gezien. Voor een echte diehard dartsfan zal het inderdaad anders zijn.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ben het met beiden wel eens, maar ik vind wel dat we erg zuur over Van Barneveld doen. Wereldprestatie van iemand die in een flinke dip zat, terwijl van Gerwen gewoon zijn pieken dit jaar verkeerd heeft gelegd. Zijn exit was overigens wel gewoon pech, want ook in die pot gooide hij prima, maar dat is verder ook geen garantie dat hij het WK had gewonnen. Van Gerwen zijn jaar was beter, van Barneveld zijn jaar was memorabeler want dit WK is gewoon HET toernooi van een dartsjaar. Zie bijvoorbeeld het Engelse voetbal. De League Cup en FA Cup winnen zijn mooie prijzen, maar de Premier League en Champions League veel belangrijker en met veel meer status.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Dat Barneveld opnieuw de halve finale haalt, is knap. Maar een heel jaar lang het ene na het andere toernooi winnen, vind ik knapper dan hangend en wurgend de halve finale op het WK te halen. Sets format ligt Barney gewoon beter, want dan kan hij op de juiste momenten toeslaan, want constant een hoog niveau halen, lukt hem zelden. Tegen MVG wel, maar tegen Smith was het drie sets lang niets en gisteren tegen Lewis was het vijf sets lang niets. Ja, twee keer 161, maar daar koop je dan weinig voor als het 0-5 staat.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nouja, ik herinner me ook nog de vorige Premier League of darts (2015 dus), toen begon hij ook stroef, maar daarna wel constant overwinningen waardoor hij nog aan de play offs mee mocht doen. Het is nou niet dat hij helemaal niks laat zien. Het is alleen wel iemand die zich schijnbaar vooral kan motiveren voor de echt belangrijke toernooien.
Graaf Machine
-
- 9794 berichten
- 1412 stemmen
Van Barneveld heeft natuurlijk een carriere van ups en downs. Al na zijn eerste twee BDO-titels werd hij afgeschreven toen het enkele jaren niet liep. Van Barneveld is toch wel een echte come-back man, en daardoor altijd wel een dark horse. Of het ooit nog tot een grote titel leidt is afwachten, maar ik zou hem zeker nog niet afschrijven.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
De lakeside is behoorlijk rampzalig inderdaad. Net een partij van Hankey waarbij bij een score van 85 a 86 gemiddeld haalde. Beide darters hadden een gemiddelde van 40 a 45% op hun dubbels. Daarvoor twee dames waarvan er één een grote voorsprong had en ruim zes pijlen miste op de dubbel. Vervolgens komt haar tegenstander terug en heeft maar 1 pijl nodig voor haar dubbel
. Dit was dan ook het laatste wat ik hiervan heb gekeken, vanavond maar lekker weer naar het echte darts kijken.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Van Barneveld heeft natuurlijk een carriere van ups en downs. Al na zijn eerste twee BDO-titels werd hij afgeschreven toen het enkele jaren niet liep. Van Barneveld is toch wel een echte come-back man, en daardoor altijd wel een dark horse. Of het ooit nog tot een grote titel leidt is afwachten, maar ik zou hem zeker nog niet afschrijven.
Ik denk niet dat hij nog eens het WK wint, daarvoor teveel ups en downs, ook in een toernooi. En voor mijn gevoel is het algehele dartsniveau veel hoger geworden. Het was jaren een tweestrijd tussen hem en Taylor, maar als je nu oa ook van Gerwen en Anderson ziet gooien, dan is het veel meer competitie. Heb bij RvB ook niet het idee dat hij nog elke keer 200% concentratie kan geven. Dit geldt overigens ook voor Taylor. Grootse loopbaan, maar het zit er voor hem wel op. Barney kan nog wel even mee, maar zal ook niet meer van niveau van Gerwen en Anderson worden, op incidenten na.
happie
-
- 6235 berichten
- 426 stemmen
Ben het met beiden wel eens, maar ik vind wel dat we erg zuur over Van Barneveld doen. Wereldprestatie van iemand die in een flinke dip zat, terwijl van Gerwen gewoon zijn pieken dit jaar verkeerd heeft gelegd. Zijn exit was overigens wel gewoon pech, want ook in die pot gooide hij prima, maar dat is verder ook geen garantie dat hij het WK had gewonnen. Van Gerwen zijn jaar was beter, van Barneveld zijn jaar was memorabeler want dit WK is gewoon HET toernooi van een dartsjaar. Zie bijvoorbeeld het Engelse voetbal. De League Cup en FA Cup winnen zijn mooie prijzen, maar de Premier League en Champions League veel belangrijker en met veel meer status.
Van Gerwen heeft dit toernooi ook gewoon goed gegooid. Hij had een gemiddelde waar je 9 van de 10 wedstrijden mee wint. Van Barneveld had ook een goed gemiddelde en gooide zijn dubbels op het juiste moment. Dat heeft niks met verkeerd pieken te maken. MvG heeft ook de meeste majors gewonnen. Op het wk na heeft hij in alle finales gestaan van deze majors.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Anderson oogt nerveuzer dan Lewis. Eigen set van Lewis gewoon, dus nog niets aan de hand, maar Anderson maakt een wat nerveuze indruk. Lewis is even bezweet als altijd 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Van Gerwen heeft dit toernooi ook gewoon goed gegooid. Hij had een gemiddelde waar je 9 van de 10 wedstrijden mee wint. Van Barneveld had ook een goed gemiddelde en gooide zijn dubbels op het juiste moment. Dat heeft niks met verkeerd pieken te maken. MvG heeft ook de meeste majors gewonnen. Op het wk na heeft hij in alle finales gestaan van deze majors.
Dat zeg ik toch ook allemaal op de discussie op deze pagina?
Van Gerwen hoeft zich niet te schamen, maar zijn exit is natuurlijk wel een feit.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Lewis mist te veel, straft de foutjes van Anderson niet af.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Anderson flikt het, door oa 170 uit te gooien om Lewis echt te breken. Prima finale, maar had nooit het idee dat Anderson dit vanavond zou weggeven.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Zoals verwacht inderdaad. Na die eerste set heel koel gespeeld. Elke fout van Lewis afgestraft. Terechte winnaar, maar had liever MVG in de finale gezien tegen Anderson. Volgend jaar dan maar.
Nu benieuwd wie de Premier League gaan spelen.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Gerwen, Anderson, Lewis, Taylor, Wright, Smith, Thornton, Wade, Barney en Chisnall.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Pfff, geen Klaasen. Halve finalist WK zijn wordt dus genegeerd. Ze wilden zeker niet 3x een Nederlander.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Tja, volgens Hearn gaat de keuze over het hele jaar en Thornton heeft een major gewonnen en Jelle niet. Top 10 van de wereld doet mee, op zich wel terecht. Of ze hebben hem niet geselecteerd uit wraak omdat ie Phil verslagen heeft. Vind ik ook prima 
(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
Prachtig WK gezien. En nee Klaasen hoort niet in de Premier League, al had ik dat graag willen zeggen.
Graaf Machine
-
- 9794 berichten
- 1412 stemmen
Ik denk niet dat hij nog eens het WK wint, daarvoor teveel ups en downs, ook in een toernooi. En voor mijn gevoel is het algehele dartsniveau veel hoger geworden. Het was jaren een tweestrijd tussen hem en Taylor, maar als je nu oa ook van Gerwen en Anderson ziet gooien, dan is het veel meer competitie. Heb bij RvB ook niet het idee dat hij nog elke keer 200% concentratie kan geven. Dit geldt overigens ook voor Taylor. Grootse loopbaan, maar het zit er voor hem wel op. Barney kan nog wel even mee, maar zal ook niet meer van niveau van Gerwen en Anderson worden, op incidenten na.
Van Barneveld heeft nochtans de laatste vier jaar drie keer de halve finale op het wk gehaald. Een zeer sterke prestatie. Dan kan er ook zomaar een finaleplaats tussendoor glippen, en als je eenmaal in de finale staat kun je die winnen ook. Het is geen exacte wetenschap, dat darts, verrassingen zijn er nog altijd.
happie
-
- 6235 berichten
- 426 stemmen
Adams al uitgeschakeld op het WK van de BDO. Vorig jaar finalist, dit jaar eerste ronde. Niet zo sterk vandaag, zoals hij was op het Grand Slam of Darts.
happie
-
- 6235 berichten
- 426 stemmen
Voor sportmoment van het jaar kan ik maar moeilijk kiezen tussen Dumoulin op de Alto Puig en Dafne op de 200 meter, beiden meters kippenvel. Toch maar de laatste, want op het allerhoogste podium.
Hiervoor kies ik de basketbalmannen, die deelnamen aan het EK. De weg ernaar toe was zwaar en zat alles in. Zonder illusie ernaar toe gegaan en tegen een aantal goede landen gespeeld en goed tegen gespeeld ook. Dat het maar één overwinning opleverde maakt dan niet uit. Hulde
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
WK darts bij de BDO: Betweters op Twitter: "Ondertussen op het andere WK Darts.
https://t.co/Zm7Gv0Djs4"
3 worpen, 9 gegooid
Ow man, dit is gewoon een veredeld kroegniveau darts.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nah, beetje flauw.
Waarom? Heb dit nog nooit gezien.
Verschil tussen de 2 bonden is echt of je Barcelona en De Graafschap met elkaar zit te vergelijken.
(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
Dat is net zo knap als 180 gooien, je moet alleen het geluk hebben dat je die 1e pijl in de triple 20 gooit in plaats van in de 1. Inderdaad erg flauw 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.