• 17.070 nieuwsartikelen
  • 181.714 films
  • 12.533 series
  • 34.674 seizoenen
  • 654.616 acteurs
  • 200.278 gebruikers
  • 9.453.405 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

alexspyforever

• 21564 berichten
  • 2328 stemmen

stephan-0115 schreef:

(quote)

Maar wel kort en niet van de zwaarste. Als hij de Iseran overleeft zie ik hem de Tour wel winnen.

Dan zullen ze er evenwel vroeger aan moeten beginnen, is nog altijd een kloof van 1'30 op Alaphilippe.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Dan zullen ze er evenwel vroeger aan moeten beginnen, is nog altijd een kloof van 1'30 op Alaphilippe.

Inderdaad. Ook voor bergetappes geldt immers: de zwaarte van de koers wordt niet bepaald door het parcours, maar door de renners. (is natuurlijk een beetje overdreven, maar zeker voor een groot gedeelte waar)

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2298 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Inderdaad. Ook voor bergetappes geldt immers: de zwaarte van de koers wordt niet bepaald door het parcours, maar door de renners. (is natuurlijk een beetje overdreven, maar zeker voor een groot gedeelte waar)

Klopt volledig. Vandaag op papier de zwaarste, maar er gebeurde niets waardoor alleen Bernal een half minuutje inliep. Beginnen ze er morgen op de Iseran aan, op papier een mindere rit, is de rit zwaarder. Morgen zullen ze wel moeten, ze kunnen er toch niet allemaal op gokken dat ze op Val Thorens Alaphilippe er volledig af zullen rijden? En is het op Montee de Tignes nog bij elkaar, krijgen ze Alaphilippe er dan nog wel af?

Pecore

• 926 berichten
  • 1701 stemmen

Kruiswijk gaat het moeilijk krijgen, zo zonder knechten. Bennet gaat met zijn ongemakken geen grote rol meer kunnen spelen en voor De Plus lijkt de grote ronde nog net wat te lang te duren. Tel daar nog de niet onterechte uitsluiting van Martin bij en je hebt een gedecimeerd ploegje voor de bergen. Dat zit bij Ineos toch een stuk beter.

Alle ballen op Alaphilippe dan maar. Vorig jaar had hij mijn sympathie al met een paar mooie etappezeges, maar dit jaar heeft hij echt mijn hart gestolen. Op grandioze wijze wint hij werkelijk alles wat hij rijdt (mits Van der Poel niet meedoet). Spectaculaire renner en een mooie kerel bovendien.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Graaf Machine schreef:

Ah, wat een vreselijke val van Van Aert. Zeer spijtig. Verder goede rit van Kruijswijk en een magnifieke Alaphillipe. Wordt zo nog een mooi vervolg van de Tour.

Overigens wordt het in Nederland heet, volgende week, maar daar in het zuiden en oosten van Frankrijk gaat het weer richting 40 graden. Dat gaat nog een rol kunnen spelen.

Haha, daar is het gewoon koel, in vergelijking met hier. Mazzelaars, die wielrenners.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2298 stemmen

Pinot.. heel sneu. Zeker met de Giro van vorig jaar in het achterhoofd. Toen laatste dag ziek met oog op podium en helemaal weggetuimeld.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

stephan-0115 schreef:

Pinot.. heel sneu. Zeker met de Giro van vorig jaar in het achterhoofd. Toen laatste dag ziek met oog op podium en helemaal weggetuimeld.

Vorig jaar, toen hij ziek werd in de Giro, had hij dat misschien aan zijn eigen inspanningen te danken, maar dit is gewoon vreselijke pech. Heel jammer.

Echt verschrikkelijke beelden van hoe hij afstapt.

happie

• 6260 berichten
  • 426 stemmen

Ja dat zijn hele sneue beelden. Die zat niet zomaar stuk, maar heel erg stuk.

mjk87 (moderator films)

• 14795 berichten
  • 4643 stemmen

Ducrot is rijp voor het gesticht, die wil doden zien.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2298 stemmen

Heel jammer dit. Anticlimax. 'Helaas' alles voor veiligheid..

alexspyforever

• 21564 berichten
  • 2328 stemmen

stephan-0115 schreef:

Heel jammer dit. Anticlimax. 'Helaas' alles voor veiligheid..

Ze hebben wel erg lang gewacht met de renners in te lichten. Dit wisten ze toch al veel langer dat het onmogelijk was om nog door te gaan;

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Ze hebben wel erg lang gewacht met de renners in te lichten. Dit wisten ze toch al veel langer dat het onmogelijk was om nog door te gaan;

Het is me nogal een beslissing, die neem je niet lichtvaardig. De renners zijn ruim op tijd gewaarschuwd, dus zeker niet te laat ofzo.

alexspyforever

• 21564 berichten
  • 2328 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Het is me nogal een beslissing, die neem je niet lichtvaardig. De renners zijn ruim op tijd gewaarschuwd, dus zeker niet te laat ofzo.

Maar ze (de organisatie) wisten dit toch al voordat de renners aan de afdaling waren begonnen.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Maar ze wisten dit toch al voordat ze aan de afdaling waren begonnen.

Ja, ze hadden ook 5 kilometer voor de top van die berg de boel kunnen neutraliseren, dan had Alaphilippe het geel nog gehad. Dan waren de rapen zo gaar als ze nog nooit geweest zijn.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Anyway: dit blijft zo de spectaculairste Tour sinds de jaren '80. Echt alles zit er in.

alexspyforever

• 21564 berichten
  • 2328 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Ja, ze hadden ook 5 kilometer voor de top van die berg de boel kunnen neutraliseren, dan had Alaphilippe het geel nog gehad. Dan waren de rapen zo gaar als ze nog nooit geweest zijn.

Ja dat gingen ze niet doen natuurlijk dat zou pas tot heisa hebben geleid. Ik vond het een goede beslissing uiteraard maar ik zat te denken de renners eerst nog een tijd als gekken naar beneden laten rijden was nogal zinloos. In deze wereld van moderne communicatie lijkt het me toch niet moeilijk om de renners via de oortjes in te lichten op de top van de Iseran.

Nu akkoord erg spannende Tour eindelijk want ik kan me al niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst zo een spankracht heb gezien in de Tour.

Bernal wint de Tour?

AGE-411

• 10343 berichten
  • 751 stemmen

Wel jammer. Ik had nog wel eens willen zien of Bernal in z'n eentje de tijd op de slotklim nog verder kon uitdiepen. In z'n jeugdige overmoed kon hij zichzelf wel eens tegenkomen.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2298 stemmen

Morten ook noodweer voorspeld.. dan maar aan de voet starten van Val Thorens of nog mooier een klimtijdrit?

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

AGE-411 schreef:

Wel jammer. Ik had nog wel eens willen zien of Bernal in z'n eentje de tijd op de slotklim nog verder kon uitdiepen. In z'n jeugdige overmoed kon hij zichzelf wel eens tegenkomen.

Ondanks zijn jonge leeftijd maakt Bernal op mij een zeer volwassen indruk, waar het op wielrennen aankomt.

IH88

• 9784 berichten
  • 3195 stemmen

Jammer, maar wel ontzettend blij voor Bernal. Mooie renner die door aan te vallen het ook gewoon verdient. Samen met Pinot (ontzettend sneu) veruit de leukste renner om naar te kijken deze tour.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2298 stemmen

Bernal heeft niet super veel aangevallen hoor. Gisteren op 2 km van de top en vandaag.. Prat d'Albis was een reactie op Pinot als ik het me goed herinner. Alaphilippe heeft meer strijdlust getoond, waardoor hij ook in het geel staat. Etappe naar Épernay, La Planche des Belles Filles, etappe naar Saint-Étienne, in de waaierrit zelfs, de tijdrit die hij kleurde..

Als hij de Tour niet wint, en daar mag je vanuit gaan, verdient hij m.i. de superstrijdlust. Absolute smaakmaker van deze Tour.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Als je de Tour wilt winnen moet je ook niet super veel aanvallen. Je moet op de juiste momenten een gerichte aanval doen. Eén juist geplaatste aanval is meer waard dan tien wilde aanvallen.

Dat laatste is wel leuk voor het lekenpubliek, maar de kenners zullen het eerste meer waarderen.

Zo was het kleine tempoversnellinkje vandaag van Kruijswijk ontzettend belangrijk. Daardoor haakte Alaphilippe af. Dat het verdere verloop van de etappe hem, en de rest, ontnomen is doet daar niets aan af. Kruijswijk reed weer alert en goed.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2298 stemmen

Dat hoeft ook niet, maar is wel de reden dat Juju zo lang mee is. Rond de 40 seconden in Épernay, rond de 45 seconden in Saint-Étienne, formidabele tijdrit waar hij zijn voorsprong uitdiept.. En gelukkig maar, zonder geel had hij nooit zo'n formidabele tijdrit neergezet, omdat hij niet hoefde..

IH88

• 9784 berichten
  • 3195 stemmen

Alaphillippe zie ik ook graag rijden inderdaad, maar om eerlijk te zijn heb ik hem geen moment echt als kanshebber voor het geel gezien. Kruijswijk zal best goed en alert hebben gereden (vraag aan een niet-Nederlander wat Kruijswijk deze Tour heeft gedaan en niemand weet het denk ik), maar hij had wel de domste tactiek van iedereen.

Zelfs iedere wielerleek wist van te voren dat je moest aanvallen op de Iseran. De laatste beklimming was niet steil en zwaar genoeg. Maar Frank Maassen had als tactiek om op de Iseran lekker rustig aan te doen... Het heeft Kruijswijk nu wel de Tour gekost.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

Maar Alaphilippe heeft nergens aangevallen om de Tour te winnen, hij viel aan voor de dagzeges, en kwam per ongeluk in een zetel te zitten.

Graaf Machine

• 10132 berichten
  • 1533 stemmen

IH88 schreef:

Alaphillippe zie ik ook graag rijden inderdaad, maar om eerlijk te zijn heb ik hem geen moment echt als kanshebber voor het geel gezien. Kruijswijk zal best goed en alert hebben gereden (vraag aan een niet-Nederlander wat Kruijswijk deze Tour heeft gedaan en niemand weet het denk ik), maar hij had wel de domste tactiek van iedereen.

Zelfs iedere wielerleek wist van te voren dat je moest aanvallen op de Iseran. De laatste beklimming was niet steil en zwaar genoeg. Maar Frank Maassen had als tactiek om op de Iseran lekker rustig aan te doen... Het heeft Kruijswijk nu wel de Tour gekost.

Wat een onzin. Juist in de afdaling, het vlakke en de laatste beklimming had nog heel veel kunnen gebeuren. Jij doet gewoon aan scorebordjournalistiek.

Iedereen wist dat je Alaphilippe moest losrijden op de Iseran, en DAT is precies wat Kruijswijk gedaan heeft. De strijd om de ereplaatsen tussen de kopmannen had dan best op de laatste berg en op de bergen morgen kunnen plaatsvinden.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2298 stemmen

IH88 schreef:

Oneens. Met een beetje koersinzicht is het logisch dat hij De Plus er bij liet zitten. Die kon dan knechten in de vallei, waardoor Kruijswijk op Tignes meer over had dan Bernal die in de vallei zelf vol moest door koersen. Bernal heeft heel veel geluk gehad met de neutralisatie.

IH88

• 9784 berichten
  • 3195 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Wat een onzin. Juist in de afdaling, het vlakke en de laatste beklimming had nog heel veel kunnen gebeuren. Jij doet gewoon aan scorebordjournalistiek.

Iedereen wist dat je Alaphilippe moest losrijden op de Iseran, en DAT is precies wat Kruijswijk gedaan heeft. De strijd om de ereplaatsen tussen de kopmannen had dan best op de laatste berg en op de bergen morgen kunnen plaatsvinden.

Kan, maar als Bernal gaat moet je gewoon mee als je kan. Het kan zijn dat Bernal nog teruggepakt had kunnen worden, maar ik denk dat de kans groter was dat Allaphilippe was teruggekomen in de afdaling. En dat was al een zeer kleine kans.

IH88

• 9784 berichten
  • 3195 stemmen

stephan-0115 schreef:

(quote)

Oneens. Met een beetje koersinzicht is het logisch dat hij De Plus er bij liet zitten. Die kon dan knechten in de vallei, waardoor Kruijswijk op Tignes meer over had dan Bernal die in de vallei zelf vol moest door koersen. Bernal heeft heel veel geluk gehad met de neutralisatie.

Daar verschillen we dan in van mening. Jij noemt het geluk, ik noem het een terechte beloning voor zijn aanvalslust en de cojones die hij hier toont. Het geluk van een winnaar.

stephan-0115

• 1359 berichten
  • 2298 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Kan, maar als Bernal gaat moet je gewoon mee als je kan. Het kan zijn dat Bernal nog teruggepakt had kunnen worden, maar ik denk dat de kans groter was dat Allaphilippe was teruggekomen in de afdaling. En dat was al een zeer kleine kans.

Moet je wel kunnen. Beter je eigen tempo dan jezelf opblazen door koste wat het kost mee te willen. Zie Alaphilippe afgelopen zondag. Leverde alleen tijdsverlies op

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.