- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Graaf Machine
-
- 10115 berichten
- 1533 stemmen
Ik niet.
Met VdB haalden we eens een 3de plaats en een 4de plaats, maar dat herinnert niemand zich nog.
Ritzeges als die van De Gendt, die kan iedereen zich binnen 10 jaar nog voor de geest halen.
Ik moest me nog laten herinneren dat De Gendt enige jaren geleden ook een etappe gewonnen had. Misschien niet zo mooi als afgelopen week, maar dat gaat men ook vergeten.
Een Touretappe winnen onthoudt men vaak wel, als de winnaar een landgenoot is of anderzins een extraatje heeft, maar *hoe* meestal niet. Het zijn dan gewoon etappes die gewonnen zijn. Vergis je niet in het gebrek aan geheugen van de wielervolgers.
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 751 stemmen
Ik moest me nog laten herinneren dat De Gendt enige jaren ook een etappe gewonnen had. Misschien niet zo mooi als afgelopen week, maar dat gaat men ook vergeten. Een Touretappe winnen onthoudt men vaak wel, als de winnaar een landgenoot of anderzins een extraatje heeft, maar *hoe* meestal niet. Het zijn dan gewoon etappes die gewonnen zijn. Vergis je niet in het gebrek aan geheugen van de wielervolgers.
Ik kan enkel voor mezelf spreken, maar een legendarische rit winnen blijft me veel meer bij dan wanneer iemand anoniem top 10 of top 5 rijdt.
Thomas De Gendt won in 2012 een rit in de Giro met aankomst op de Stelviopas. Ik herinner me dit nog zeer levendig. VdB haalde datzelfde jaar een 4de plaats in de tour, maar daar weet ik niets meer van.
Wat de andere zege van De Gendt betreft. De Nederlandse presentator in onderstaand filmpje geeft de reden mee waarom niemand die zege zal onthouden. De andere gebeurtenissen van die rit zullen wel nog een belletje doen rinkelen:
Het blijft spijtig dat de finish die dag lag te Chalet Reynard, en niet tot de eigenlijke top van de Mont Ventoux. Dat zou de rit een stuk mythischer gemaakt hebben.
De rit was 6km ingekort omdat het boven te veel waaide! Wetende dat de vluchters meer dan 5 minuten hadden op de favorieten, dan ben je quasi zeker dat die vlucht het tot boven zou getrokken hebben! (Ook omdat de eerste 2 kilometers na Chalet Reynard 'lopers' zijn)
Graaf Machine
-
- 10115 berichten
- 1533 stemmen
Jij zal een Belg zijn dat je je die rit herinnert. Ik herinner me nog de legendarische rit over de Gavia die Breukink won. Ik weet ook nog wie er als eerste boven kwam (JvdV). Maar waren het Zwitsers of Fransen geweest, dan had ik het allemaal niet meer geweten.
Dat is een beetje mijn punt. Je herinnert het je als het een landgenoot is, of als het op andere wijze een renner is die je na aan het hart ligt.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25200 stemmen
Ja dat is waar. Een soort Bauke Mollema zeg maar. Diegenen die echt meestrijden voor plek één zijn zeldzaam.
Mollema deed in 2011 in de Vuelta wel degelijk mee voor de eerste plaats. Hij had zelfs de leiderstrui in handen. Hij is toen vooral kapot gereden door de zwaar gedopeerde Cobo in de derde week. Die Vuelta ging eigenlijk tussen Froome en Mollema met Wiggins als aanklampende derde.
Graaf Machine
-
- 10115 berichten
- 1533 stemmen
Mollema deed in 2011 in de Vuelta wel degelijk mee voor de eerste plaats. Hij had zelfs de leiderstrui in handen. Hij is toen vooral kapot gereden door de zwaar gedopeerde Cobo in de derde week. Die Vuelta ging eigenlijk tussen Froome en Mollema met Wiggins als aanklampende derde.
Zo staat mij dat niet bij, maar mocht het zo zijn dan is het jammer dat Mollema nooit een vervolg heeft kunnen geven aan die prestatie.
Mij staat bij dat Mollema het rood had, maar gewoon niet goed genoeg was om het vast te houden, omdat het rood door omstandigheden om zijn schouders kwam, en niet door uitgekiende krachtverdeling.
Maar ook dit is al weer een tijdje geleden natuurlijk, dus ik zal het nog eens na zoeken.
Graaf Machine
-
- 10115 berichten
- 1533 stemmen
Tiesj Benoot, dat vind ik toch wel één van de mooiste namen uit het peloton.
Die naam doet me, elke keer als ik hem lees of hoor, denken aan een Flandrien uit de jaren 50 of 60 die, met een gezicht vol modder, pal tegen regen en wind in, eenzaam over de Vlaamse kasseien doorbeukt.
Graaf Machine
-
- 10115 berichten
- 1533 stemmen
Overigens is er iemand die weet waarom Rohan Dennis is afgestapt? Ik kan de reden nergens vinden.
madmadder
-
- 371 berichten
- 3070 stemmen
Hij heeft blijkbaar onenigheid met de ploegleiding.
Graaf Machine
-
- 10115 berichten
- 1533 stemmen
Dat moet dan wel behoorlijk onenigheid zijn, want afstappen een dag voor je specialiteit, en daarmee ook je ploegmaten duperen, is niet iets waarmee je je geliefd maakt. Dus denk ik dat "onenigheid" niet het verhaal dekt.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2297 stemmen
Ik denk dat als het echt onenigheid met de ploeg is dit pas na de Tour bekend wordt gemaakt en dat we in augustus een transferaankondiging kunnen verwachten. Komende 1.5 week blijft het gissen, ze gaan zoiets niet midden in de Tour doen.
Graaf Machine
-
- 10115 berichten
- 1533 stemmen
Ik denk dat als het echt onenigheid met de ploeg is dit pas na de Tour bekend wordt gemaakt en dat we in augustus een transferaankondiging kunnen verwachten. Komende 1.5 week blijft het gissen, ze gaan zoiets niet midden in de Tour doen.
Dat snap ik, maar een renner als Dennis is toch professioneel genoeg om ondanks onenigheid gewoon de Tour te vervolgen. Het is me niet zomaar een stap hoor, afstappen net voor de rit waarvoor je topfavoriet bent. Dat is gewoon heel ongewoon en dus heel ernstig.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2297 stemmen
Normaal zou je zeggen van wel, maar wij weten niet wat er daadwerkelijk is gebeurd. Misschien is er wel iets zodanig voorgevallen dat er totaal onwerkbare situatie is ontstaan.
Graaf Machine
-
- 10115 berichten
- 1533 stemmen
Normaal zou je zeggen van wel, maar wij weten niet wat er daadwerkelijk is gebeurd. Misschien is er wel iets zodanig voorgevallen dat er totaal onwerkbare situatie is ontstaan.
Nee, ik weet het niet. Dat was dan ook de reden dat ik om 17.37 de vraag postte.
Maar een totaal onwerkbare situatie is dus echt heel erg groot. Daarom ook mijn vurig verlangen de reden te weten.
Edit: lijkt boos te zijn over tijdritpak en tijdritfiets? Speculatief natuurlijk, dit bericht.
Edit: Ben het voorlopig wel met Bauke eens:
"Ook Bauke Mollema keek op van het vertrek van Dennis. “Ik had hem eigenlijk nog gespeeld als winnaar. Het schijnt dat-ie niet zo blij was met alles op tijdritgebied”, vertelde de Groninger van Trek. “Maar zelfs dan heeft hij nog kans die tijdrit te winnen. Ik weet het niet, je stapt in de Tour niet zomaar af. Hij schijnt een aparte gast te zijn, maar dit doe je niet. Dan kun je voortaan beter thuis blijven.”
.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Die naam doet me, elke keer als ik hem lees of hoor, denken aan een Flandrien uit de jaren 50 of 60 die, met een gezicht vol modder, pal tegen regen en wind in, eenzaam over de Vlaamse kasseien doorbeukt.
Hij ziet er net zo uit als zijn naam klinkt. Prachtig inderdaad. Alleen jammer dat voorlopig zijn talent een stuk groter is dan zijn prestaties. En ik vrees dat de overstap naar Sunweb daar weinig aan gaat veranderen.
Dat snap ik, maar een renner als Dennis is toch professioneel genoeg om ondanks onenigheid gewoon de Tour te vervolgen.
Rohan Dennis is een verwend klein kind. Al slaat dit wel echt alles (mits de verhalen een beetje kloppen).
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 751 stemmen
Zo dus?
http://supporterstiesjbenoot.be/a/wp-content/uploads/2018/05/TiesjBenoot01.jpg
(Foto is van de Strade Bianchi in 2018, die gewonnen werd door Benoot)
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 751 stemmen
Wie wint de tijdrit morgen?
Ik denk aan Thomas.
Graaf Machine
-
- 10115 berichten
- 1533 stemmen
Ik ga gewoon, tegen beter weten in, voor de Kleerhanger.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Van Aert met drie vingers in de neus. Thomas en Alaphilippe de enige outsiders voor de winst. Kruijswijk, Bernal, Urán, Buchmann en Yates zullen de schade beperkt kunnen houden. Martin, Küng, Kragh Andersen, Haga en Bevin een kleine kans op podium.
Lampaert en Asgreen schijnen niet voluit te mogen. Kwiatkowski, Castroviejo en Oliveira zal idem dito zijn.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Bevin wellicht in de rol van Hinault op het podium dan? 
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25200 stemmen
Ik ga voor Kwiatkowski. Het is maar een tijdrit van (iets meer dan) een half uur. Als de benen goed zijn kun je die inspanning gerust doen en morgen nog steeds goed zijn. Ik sluit niet uit dat er vier INEOS mannen en drie Jumbo-Visma renners in de Top 10 komen te staan in deze tijdrit. Nu is het vooral hopen dat Pinot, Bardet, Uran en Yates niet al te veel verliezen op G anders gaat het wel erg saai worden.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Zou mooi zijn als de Panzerwagen nog éénmaal zijn donderdijen laat spreken.
Graaf Machine
-
- 10115 berichten
- 1533 stemmen
Ah, wat een vreselijke val van Van Aert. Zeer spijtig. Verder goede rit van Kruijswijk en een magnifieke Alaphillipe. Wordt zo nog een mooi vervolg van de Tour.
Overigens wordt het in Nederland heet, volgende week, maar daar in het zuiden en oosten van Frankrijk gaat het weer richting 40 graden. Dat gaat nog een rol kunnen spelen.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2297 stemmen
Julian!! De klimmen zijn veelal niet te zwaar maar hoe gaat hij de hoogte verteren? Vorig jaar was de opeenstapeling van dagen het probleem niet, maar toen waren de cols lager en iets minder druk. Ik zou zeggen dat hij het goed kan verteren, want wat kan hij niet? Hier krijgen de favorieten nog een hele taaie aan, zeker met Mas in het achterhoofd die nu als vooraf aangewezen kopman in de luwte kan opereren en hier en daar sprokkelen aan het einde. Benieuwd naar morgen, dan gaan de maskers definitief afvallen want het zal met vlakke aanloop en enkel Soulor toch wel tussen de heren klassementsrenners gaan. Een Landa, Quintana, Yates en Bardet moeten wel van ver aangaan.
Het is koers mensen. Heerlijk.
stfuympos
-
- 13369 berichten
- 732 stemmen
Andere ploegen hebben ook de nieuwe doping gevonden! Chapeau!
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 751 stemmen
Hoe ver geraakt Alaphilippe? Volgens mij wint Thomas morgen de rit, maar blijft Alaphilippe nog een dag in het geel.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2297 stemmen
Ik zit me nu net te bedenken dat die Fransen al jaren zo weinig mogelijk tijdritkilometers erin proppen als 'handreiking' naar Bardet en in mindere mate Pinot. Maar als Julian Alaphilippe zich evt. gaat toeleggen naar klassementsrenner kunnen we in de (nabije) toekomst misschien nog wel een tijdrit krijgen van een kilometer of 40, 45 over heuvelachtig terrein omdat Alaphilippe dat wel kan. Dat zou wel weer een keer mooi zijn, en dan etappe 20 graag 
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2297 stemmen
Romain, Romain... ook Ineos minder sterk dan afgelopen jaren, gaan minder kunnen controleren dan voorgaande jaren..
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2297 stemmen
Wat een slagveld! Weinig aanvallen maar doordat keer op keer iemand loste en ze allemaal op limiet zaten toch prima ritje. En Alaphilippe.. weer 40 seconden uitgelopen en al meer dan 2 min voorsprong.. en Ineos is niet sterk.
alexspyforever
-
- 21564 berichten
- 2328 stemmen
Hoe ver geraakt Alaphilippe? Volgens mij wint Thomas morgen de rit, maar blijft Alaphilippe nog een dag in het geel.
Ja zo is het dus niet gegaan.
Ik durf geen voorspellingen meer doen. Quintana dit is toch gewoon triestig 
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Kruijswijk zeer goed en die heeft de beste track-record met het oog op wat er nog gaat volgen in mijn ogen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.