- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Vandaag werd de laatste rit gereden in de ronde van de Aosta-vallei. Dit is een rittenkoers voor beloften die de voorbije 10 jaar door onder andere Fabio Aru en Thibaut Pinot werd gewonnen.
De eindzege dit jaar ging naar Mauri Vansevenant. Hij is de zoon van Wim Vansevenant (3x rode Lantaarn).
In tegenstelling tot z'n vader kan Mauri wel heel goed klimmen.
Mauri Vansevenant (zoon van) pakt eindzege in prestigieuze Giro Valle d'Aosta | sporza
Wat Sporza dan weer niet meldt is dat die koers een organistorische wanboel was, waarbij het peloton in de eerste etappe de verkeerde kant op was gestuurd en zo meer dan tien minuten op de kopgroep (met Vansevant) verloor en het daarna heeft laten lopen. Meerdere renners zijn uit onvrede uit koers gestapt en de uitslagen moeten dus met een flinke korrel zout genomen worden. Neemt niet weg dat Mauri Vansevenant een groot talent schijnt te zijn.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2297 stemmen
Martin en Rowe uit de Tour gezet. Zwaar, maar zeker in het geval van Martin terecht. Slaat nergens op wat hij doet bij Rowe. Tot 3 maal toe proberen hem zowat van de weg te duwen waar publiek staat slaat nergens op. Levensgevaarlijk bovendien. Voor hetzelfde geld valt Rowe en neemt hij de toeschouwers mee. En waarom? Omdat Jumbo niet wou dat Ineos op kop ging rijden. Dat kun je ook op andere manier oplossen denk ik dan. Over Rowe kan ik niet oordelen, dat heb ik verder niet gezien, maar zal wel eenzelfde soort iets zijn.
Over de etappe van morgen: daar ga ik goed voorzitten. Ineos en Jumbo mannetje minder, maakt het interessanter op wel. Denk dat de boel op de Izoard gaat ontploffen al. Heb het gevoel dat we er eentje krijgen zoals Andy Schleck in 2011.. Jammer dat de finish niet op de top van de Galibier ligt of dat ze na de afdaling niet dat kleine stukje Télégraphe meepikken. 4 kilometer, niet super zwaar, maar oh zo lastig na die helse tocht..
Ben benieuwd naar wat Alaphilippe nog kan en hoe de favorieten de rustdag/warmte/2 rustige etappes hebben verteerd.
Onderhond
-
- 87687 berichten
- 13045 stemmen
Tot 3 maal toe proberen hem zowat van de weg te duwen waar publiek staat slaat nergens op. Levensgevaarlijk bovendien.
Moest het tegen 60km/u naar beneden gebeuren, dat zou het erger zijn, maar dit "levensgevaarlijk" noemen is een beetje overdreven. Zoveel renners sterven er nu ook weer niet in het wielrennen en als het al gebeurt is het niet op deze manier.
Leuk dat ze een voorbeeld willen stellen, maar door twee mannetjes te wippen uit ploegen van directe concurrenten van Alaphilippe maken ze geen echte goede beurt.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2297 stemmen
De jury bestaat uit een Belg, Canadees, Spanjaard, Fransman en wordt geleid door Italiaan. Altijd dat Fansozen worden voorgetrokken terwijl die Fransman in jury er maar 1 vd 5 is.
Daarnaast is levensgevaarlijk allicht niet het goede woord. Maar doe je het nu doe je het allicht ook met 55 km/h. Je moet een voorbeeld stellen.
Onderhond
-
- 87687 berichten
- 13045 stemmen
Maar doe je het nu doe je het allicht ook met 55 km/h.
Geen idee of je de beelden gezien hebt, maar het was vlak na een bocht en reeds bergop. Ze rijden snel die kerels, maar daar ging het echt geen 55km/u.
En de uiteindelijke samenstelling van de jury maakt me niet zoveel uit, het gaat mij om het imago dat de TdF zelf creëert. Het is gewoon niet zo slim om van deze zaak nu net een punt te willen maken.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Beide ploegen vinden het onzin, de renners van beide ploegen vinden het ook onzin. Misschien is het wel onzin. Je kunt natuurlijk niet alleen afgaan op wat toevallig het oog van de camera kruisde, er zal wel een aantal kilometers lang wat gemor zijn geweest. Nou en? Dan even wat gemot en verder gewoon koersen.
Maar de camera is wel net dat ding waarmee de jury en Jan Publiek verbonden zijn.
mjk87 (moderator films)
-
- 14795 berichten
- 4643 stemmen
Denk dat de boel op de Izoard gaat ontploffen al.
Alleen als er iemand slecht zit die dag om die te lozen, anders gaat er niets gebeuren met nog twee etappes daarna die bergop eindigen.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2297 stemmen
Geen idee of je de beelden gezien hebt, maar het was vlak na een bocht en reeds bergop. Ze rijden snel die kerels, maar daar ging het echt geen 55km/u.
En de uiteindelijke samenstelling van de jury maakt me niet zoveel uit, het gaat mij om het imago dat de TdF zelf creëert. Het is gewoon niet zo slim om van deze zaak nu net een punt te willen maken.
Ik weet dat het bergop is maar ik bedoel er mee te zeggen dat ze het dan allicht ook op het vlakke doen met 55 kmh
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2297 stemmen
Beide ploegen vinden het onzin, de renners van beide ploegen vinden het ook onzin. Misschien is het wel onzin. Je kunt natuurlijk niet alleen afgaan op wat toevallig het oog van de camera kruisde, er zal wel een aantal kilometers lang wat gemor zijn geweest. Nou en? Dan even wat gemot en verder gewoon koersen.
Maar de camera is wel net dat ding waarmee de jury en Jan Publiek verbonden zijn.
Tuurlijk vinden ze het beide onzin en gaan ze samen een front vormen dat er niks is gebeurd. Puur eigenbelang omdat ze de renner niet kwijt willen rest van de Tour. Jury moet gewoon voet bij stuk houden m.i.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Tuurlijk vinden ze het beide onzin en gaan ze samen een front vormen dat er niks is gebeurd. Puur eigenbelang omdat ze de renner niet kwijt willen rest van de Tour. Jury moet gewoon voet bij stuk houden m.i.
Of het terecht is of niet weet ik niet, dat weet jij waarschijnlijk ook niet. Maar het simpele "voet bij stuk houden" is nooit een argument. Dat is alleen maar een aanwijzing voor onmacht en bazigheid.
Wat is er nou werkelijk gebeurd? Niks toch? Althans, op de camerabeelden is niets te zien, behalve wat kinderachtig gedoe. Weet jij meer, stephan 0115, deel dat dan.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2297 stemmen
Of het terecht is of niet weet ik niet, dat weet jij waarschijnlijk ook niet. Maar het simpele "voet bij stuk houden" is nooit een argument. Dat is alleen maar een aanwijzing voor onmacht en bazigheid.
Wat is er nou werkelijk gebeurd? Niks toch? Althans, op de camerabeelden is niets te zien, behalve wat jkinderachtig gedoe. Weet jij meer, stephan 0115, deel dat dan.
Blokkeren van renners is überhaupt niet fair. En het feit is dat daar publiek staat die bijna omver wordt gereden doordat 2 volwassen renners zich als kleuters gedragen. Dan maakt het niet uit of je 20 of 60 km per uur rijdt. Valt Rowe wel en neemt hij daardoor publiek mee, wat in deze situatie prima had gekund, wat dan? Dan had iedereen wel anders gepiept.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Dat kinderachtig gedoe lijkt mij voldoende om die twee hard aan te pakken. De renners zelf lijken dit gedrag doodnormaal te vinden, maar het is heel erg onnodig en op zijn minst een beetje gevaarlijk. Wanneer junioren ook dit soort fratsen gaan uithalen wordt het echt gevaarlijk.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Blokkeren van renners is überhaupt niet fair. En het feit is dat daar publiek staat die bijna omver wordt gereden doordat 2 volwassen renners zich als kleuters gedragen.
Maar wat heb je daadwerkelijk GEZIEN ?
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Iemand die een ander aan zijn schouders trekt. En iemand die een andere renner tot drie keer toe van de weg probeert te fietsen.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Dat kinderachtig gedoe lijkt mij voldoende om die twee hard aan te pakken. De renners zelf lijken dit gedrag doodnormaal te vinden, maar het is heel erg onnodig en op zijn minst een beetje gevaarlijk. Wanneer junioren ook dit soort fratsen gaan uithalen wordt het echt gevaarlijk.
Jij vindt dus dat renners moeten worden aangepakt, HARD aangepakt, omdat ze zich kinderachtig gedragen.
Kinderachtig gedrag vind jij zelfs GEVAARLIJK.
Probeer nu eens zonder rare termen te zeggen waarom het uitsluiten van Martin en Rowe gerechtvaardigd is, want "kinderachtig gedrag" kan natuurlijk nooit een reden zijn.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2297 stemmen
Ik heb niets gezien, enkel dat fragment waarin Martin in 10 seconde 3x Rose dusdanig afsnijdt dat Rose zijn best moet doen overeind te blijven op minder dan 50 cm van het publiek. Publiek die een renner bijna ten val brengt spreken we schande van, maar 2 renners die kinderachtig doen en bijna publiek die niets doet van de weg afrijden lijken we normaal te vinden. Omgekeerde wereld.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Iemand die een ander aan zijn schouders trekt. En iemand die een andere renner tot drie keer toe van de weg probeert te fietsen.
En wat is er daadwerkelijk gebeurd? Helemaal niets. Een beetje machogedrag, meer niet. Er is gewoon helemaal niets gebeurd. Hier worden mensen uit koers gehaald, die alleen even een klein akkefietje hadden. Vreselijk dat volgers dit nog ok vinden ook, dat uit koers halen voor niets en niemendal.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Jij vindt dus dat renners moeten worden aangepakt, HARD aangepakt, omdat ze zich kinderachtig gedragen.
Kinderachtig gedrag vind jij zelfs GEVAARLIJK.
Probeer nu eens zonder rare termen te zeggen waarom het uitsluiten van Martin en Rowe gerechtvaardigd is, want "kinderachtig gedrag" kan natuurlijk nooit een reden zijn.
Een ander met je handen uit balans halen en een ander drie keer opzettelijk de pas afsnijden lijkt me niet iets dat mag. Ze zijn ook gewoon op basis van de reglementen uit koers gezet.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Zoals ik al zei:
Overigens ben ik het wel eens met Plugge:
Alleen heb ik nog nooit gehoord van een gele kaart, dus ik denk niet dat dit reglementair mogelijk is. Elke andere straf (tijd/punten/geld) gaat niks veranderen aan het gedrag.
Het liefst zie ik dat ze met een soortgelijk systeem gaan werken als in de F1. Strafpunten bij wangedrag en bij genoeg punten een straf die ze echt pijn doet.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Ik heb geen mening over de strafmaat, weet ik gewoonweg te weinig van. Ik denk wel dat als het Franse renners waren geweest er geen straf was uitgedeeld.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Dat laatste lijkt me onzin, de jury is internationaal.
Of er kopmannen voor dit gedrag uit de Tour waren gezet, da's nog wat anders...
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Met de belangen vandaag lijkt het me beter voor de kijkertjes om bij de afdaling van de Galibier de handen voor de ogen te doen... ik zie zeker Flipje nog wel gekke toeren uithalen om het geel nog veilig te stellen.
alexspyforever
-
- 21564 berichten
- 2328 stemmen
Ok Rowe en Martin zijn niet van start gegaan, hun gezamenlijke verontschuldiging heeft dus niets uitgehaald. Een straf verdienden ze wel, maar uitsluiting vond ik er toch over. Straftijd geven of een systeem zoals bij F1 dat je pas bij het bereiken van een aantal strafpunten kan uitgesloten worden.
Maar om eerlijk te zijn zou de tourorganisatie nog meer werk moeten maken van het aantal mensen langs de bergpaden drastisch te beperken. Ik vind het altijd vervelend dat mogelijke demarrages worden bemoeilijkt soms zelfs onmogelijk worden gemaakt door supporters die de al smalle wegen nog smaller maken en dan die vervelende vlaggen zwaaien, meelopen en ander idioot gedrag om maar te kunnen opvallen.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2297 stemmen
Wat een fiasco bij Ineos. Alaphilippe stond op kraken, laten ze erbij. Bernal op 45 sec, Thomas demarreert. Verschil wordt kleiner, Alaphilippe moet maar 1.5 km overleven en kan aansluiten in de afdaling. Ik denk dat het op de Iseran moet gebeuren: Val Thorens is wel lang, maar niet zwaar genoeg qua stijging om Alaphilippe te doen kraken. Die kan wel op de lange adem het gelijdelijke aan.
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Die Alaphilippe is wel bijzonder taai zeg. Nog twee dagen om hem uit het geel te rijden, kan Bernal morgen weer wegkomen? Ook hij moet natuurlijk betalen voor zijn inspanningen. Kruijswijk heeft misschien nog wat over, en Thomas ook wel denk ik. Pinot? Blijft bijzonder spannend, deze Tour.
Dat daalwerk van Alaphilippe was wel geweldig om te zien, maar net toen ik dacht dat hij die topmannen achter zich zou laten, bleek hij toch in dat groepje te blijven hangen. En waar ik eerst Kruijswijk aan het laatste wiel van dat groepje zag dalen, bleek hij plotseling ook de afdaling te kunnen leiden, al was dat maar sporadisch.
alexspyforever
-
- 21564 berichten
- 2328 stemmen
Als Ineos niet wint is dat door deze lompe actie van Thomas. Gelukkig zijn volgende 2 aankomsten wel op de top zodat er wat meer verschil kan worden gemaakt. Blij voor Quintana ook.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Een ding is voor mij wel duidelijk vandaag: Kruijswijk komt niet op het podium!!!
Graaf Machine
-
- 10132 berichten
- 1533 stemmen
Een ding is voor mij wel duidelijk vandaag: Kruijswijk komt niet op het podium!!!
Dat is voor mij nog allerminst duidelijk. Ik zou zeggen: één ding is voor mij duidelijk, en dat is dat Bernal op het podium komt. Maar waar op het podium, en welke twee anderen er samen met hem op gaan staan is me nog helemaal niet duidelijk. Het worden nog twee boeiende etappes. Wat een heerlijk Tour is dit toch.
stephan-0115
-
- 1359 berichten
- 2297 stemmen
Als Ineos niet wint is dat door deze lompe actie van Thomas. Gelukkig zijn volgende 2 aankomsten wel op de top zodat er wat meer verschil kan worden gemaakt. Blij voor Quintana ook.
Maar wel kort en niet van de zwaarste. Als hij de Iseran overleeft zie ik hem de Tour wel winnen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.