- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Vettel verprutst het wederom. Waarom toch elke keer bottlen als het er echt om gaat. Wel mooi samenspel van Mercedes (lees: Bottas offert zijn race op voor Hamilton). Lang geleden dat Monza zo spannend was.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
En het ergste is wellicht dat Vettel de beste auto heeft en nog steeds op achtervolgen is aangewezen. Ferrari verslagen op eigen terrein, pijnlijk. Denk toch dat Hamilton een klasse hoger is dan Vettel eerlijk gezegd.
Prinz
-
- 1085 berichten
- 4221 stemmen
Saaiste Vuelta in jaren trouwens dit.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2225 stemmen
Helaas wel, ja. Hopen op een spetterende slotweek dan maar. Met dé etappe in Andorra als zinderend hoogtepunt.
Dievegge
-
- 3181 berichten
- 8240 stemmen
Toen Serena Williams haar eerste US Open won, was Naomi Osaka één jaar oud. Nu staan ze tegenover elkaar in de finale.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Tot nog toe nu is het niet erg bijzonder, nee. Quintana en Yates zouden nog wel voor de nodige spanning kunnen zorgen. Daar verwacht ik nog wel wat van.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Dit was toch wel een heerlijke finale. Mooie over winning van Yates. Die lijkt veel zuiniger met zijn energie om te springen dan in de Giro.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Zeker! Leuk ook in de finale dat sleurwerk van Bahrein waardoor het even spannend werd. En een fraai staaltje fietsen gezien van Kwiatkowski, wat is dat toch een heerlijke renner.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2225 stemmen
Dit was toch wel een heerlijke finale. Mooie over winning van Yates. Die lijkt veel zuiniger met zijn energie om te springen dan in de Giro.
Klopt, lijkt hij van geleerd te hebben. Maar eerlijk is eerlijk, de tegenstand is wel wat minder want daar moest hij een goed gat hebben op Dumoulin en Froome voor de tijdrit, dat probleem heeft hij met Quintana en M.A. López niet/veel minder.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Toch vond ik Yates in de Giro vooralsnog indrukwekkender. Je hebt hier toch het gevoel dat als Lopez echt wil hij zou kunnen volgen of er weer terug bij komen, en dat Yates na de versnelling wel een beetje stil viel. Overigens terechte winst, want hij ging er tenminste voor (net als Quintana overigens, die een kleine rekening hiervoor gepresenteerd kreeg).
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2225 stemmen
Toch vond ik Yates in de Giro vooralsnog indrukwekkender. Je hebt hier toch het gevoel dat als Lopez echt wil hij zou kunnen volgen of er weer terug bij komen, en dat Yates na de versnelling wel een beetje stil viel. Overigens terechte winst, want hij ging er tenminste voor (net als Quintana overigens, die een kleine rekening hiervoor gepresenteerd kreeg).
Klopt, wel mee eens, maar het e.e.a. heeft wel met elkaar te maken ook. En misschien spaart hij waar mogelijk nog wat krachten, om zo in de 3e week formidabel uit te kunnen pakken. Want er zijn nog wel etappes die hem liggen, woensdag en vrijdag bv..
Graaf Machine
-
- 9910 berichten
- 1438 stemmen
Ik kan me herinneren dat ik het geweldig vond toen Sampras, in 2000, het record aantal Grand Slam - overwinningen, van Emerson, brak.
Dat record was namelijk al heel oud (33 jaar) en vele giganten kwamen nauwelijks in de buurt.
Nu, minder dan 20 jaar later, evenaart Djokovic het aantal van Sampras, en is nog verre van het huidige record, van Federer. Hij staat zelfs niet eens tweede op de lijst.
Wat een merkwaardige laatste anderhalf decennium maken we mee in het tennis. Sinds Wimbledon 2003 zijn liefst 51 van de 62 Grand Slams naar slechts drie spelers gegaan. (Federer 20, Nadal 17, Djokovic 14)
Eigenlijk te bizar voor woorden.
mjk87 (moderator films)
-
- 14611 berichten
- 4561 stemmen
En nu 9 jaar lang elke Grand Slam naar een Europeaan. Del Potro in 2009 was de laatste niet-Europeaan.
Bijzonder ja, en anders dan bij de vrouwen (met alleen Williams steeds weer bovenaan) heb ik bij de mannen niet het idee dat de rest een laag niveau heeft, maar deze 3 gewoon vreselijk goed zijn. En dan bij elkaar in hetzelfde tijdperk zoveel winnen. Zonder één van die anderen had elk van die 3 wel 25 of meer Grand Slams kunnen winnen.
IH88
-
- 9765 berichten
- 3190 stemmen
Ik denk dat Andy Murray soms zwetend wakker wordt. Het was eerst de grote vier, maar dat is al heel lang geleden. Hij kan gewoon niet aanhaken bij de grote drie. Niet alleen door blessures, maar ook gewoon kwaliteit.
Graaf Machine
-
- 9910 berichten
- 1438 stemmen
En nu 9 jaar lang elke Grand Slam naar een Europeaan. Del Potro in 2009 was de laatste niet-Europeaan.
Ook zoiets ja. In de jaren '80 en '90 waren de Amerikanen toch wel zeer aanwezig, met het staartje van Connors, en dan McEnroe, Agassi, Courier en Sampras, en ik zou moeten zoeken naar nog eentje hier of daar. Dit waren de groten wel denk ik. Maar die wonnen samen toch ook wel veel.Of misschien niet heel veel, vergeleken met die drie veelvraten van nu.
Nu ik dit zo overdenk: in die tijd, jaren '80, '90, hadden de grote tennissers (Lendl, Becker, Edberg etc) ook maar een carriere van een jaar of acht. Pas Agassi en Sampras wisten langer de top te halen, waarvan Agassi ook een aantal jaren minder was.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2225 stemmen
Ik denk dat Andy Murray soms zwetend wakker wordt. Het was eerst de grote vier, maar dat is al heel lang geleden. Hij kan gewoon niet aanhaken bij de grote drie. Niet alleen door blessures, maar ook gewoon kwaliteit.
Dat is vooral de laatste 2 jaar met die heup.. daarvoor hoorde hij er standaard bij. Alleen heeft hij het niet uitgedrukt in titels. Ik bedoel, op de Australian Open is hij 5x 2e geworden achter Djokovic. Won hij er 2 of 3 van was hij ook weer 'groter' geweest. En Nadal kloppen op Roland Garros doet nagenoeg niemand. Wimbledon en de US Open heeft ie dan wel weer gewonnen.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2225 stemmen
Bovendien, en dat bedenk ik me nu ook net, als Nadal niet zo onaantastbaar was geweest op gravel was Nadal ook niet zo tot god verheven. Topspeler, beste gravelspeler aller tijden en ontegenzeggelijk top-3 van de wereld, maar buiten gravel is hij een stuk minder onaantastbaar.
En arme Murray, 11 van de 22 WTA-finales verloren van Djokovic en nog eens 5 van Federer.. Hij heeft pech dat hij altijd tegen Nadal, Djokovic en Federer heeft moeten opboksen, want anders was hij alsnog 1 van de grootsten aller tijden..
IH88
-
- 9765 berichten
- 3190 stemmen
Klopt, maar Djokovic heeft op een gegeven moment wel de knop omgezet, en is gaan winnen tegen Federer en Nadal. Djokovic heeft zelfs een winning record tegen zowel Federer als Nadal. Het was eerst de grote twee, maar Djokovic heeft zich er tussen weten te spelen. Murray weet altijd wel finales te halen, maar hij heeft niet de winnaarsmentaliteit van Djokovic.
Apollinisch
-
- 21300 berichten
- 0 stemmen
Arme Federer vooral. Als die niet dik 5 jaar ouder was geweest Nadal, Djokovic en Murray dan was het nu al 15 jaar lang Federer, een hele tijd niks, Nadal op gravel, een hele tijd niks, en dan pas Djokovic en Murray.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Federer heeft geluk gehad dat in het begin van zijn carrière de concurrentie niet heel groot was (de periode dat Hewitt nog tijdenlang nummer 1 van de wereld was enzo).
Richard Krajicek noemde Djokovic de beste tennisser aller tijden (in de zin dat hij in zijn beste vorm tegen elke andere topper in z'n beste vorm de meeste kans maakt op de winst).
Apollinisch
-
- 21300 berichten
- 0 stemmen
In de onderlinge ontmoetingen tussen Federer en Djokovic won Djokovic pas sinds 2011 consistent vaker van Federer dan andersom. Djokovic was toen 24, Federer al 30. Als je bedenkt dat mannelijke tennissers op hun 24e op hun hoogtepunt zijn (bron 1, bron 2) lijkt me dat een zeer twijfelachtige claim.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Ferrari heeft Charles Leclerc aangesteld als nieuwe rijder voor het seizoen 2019 in de f1. Raikkonen vertrekt weer naar Sauber. Is dit wel zo'n goed idee? Raikkonen lijkt toch wel de ideale 2e rijder voor Ferrari te zijn en enkele dagen terug vernam ik via de media dat Vettel en de Ferrari crew Leclerc niet bij Ferrari zouden willen hebben. Vettel is de 1e rijder, maar gaat het grote talent Leclerc ook met deze gedachte mee of gaat Ferrari het juist Vettel nu moeilijk maken? Gaat Leclerc zijn rol als 2e rijder net als Raikkonen vertolken en in dienst van Ferarri rijden of gaat Ferrari hier toch misschien niet een juiste beslissing nemen? Eerlijk is eerlijk, Raikkonen pakt geen overwinningen, maar pakt wel geregeld podiumplekken mee. Ik ben dus wel heel erg benieuwd naar deze aanstelling.
En los daarvan ook wel een beetje eens met Toto over 3 rijders per team. Dan heb je toch opeens 6 grote kanshebbers voor een overwinning, waardoor de strijd tussen Ferrari en Mercedes alleen maar interessanter kan worden. Maar ja, het zal toch niet gebeuren. Allereerst vanwege het kostenplaatje, maar uiteraard ook doordat het deelnemersveld te groot wordt. Maar het idee vind ik zonder meer interessant.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Vettel is in mijn ogen niet sterk of constant of rustig genoeg om Hamilton te verslaan, dus laat Ferrari zich met een sterke tweede coureur dan maar richten op de constructeurstitel. Vettel zat er vorig jaar ook lang dichtbij, maar werd toen onrustig en ging fouten maken vanwege de druk bij het rijden bij Ferrari. Daarom wordt Hamilton dit jaar simpel kampioen.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2225 stemmen
Kom op Alejandro! Zet deze Vuelta naar je hand!
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2225 stemmen
Op basis van de tussentijden van het 1e tussenpunt gaat het nog dichter bij elkaar komen staan. WAT een slotweek belooft dit te worden!
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ferrari heeft Charles Leclerc aangesteld als nieuwe rijder voor het seizoen 2019 in de f1. Raikkonen vertrekt weer naar Sauber. Is dit wel zo'n goed idee? Raikkonen lijkt toch wel de ideale 2e rijder voor Ferrari te zijn en enkele dagen terug vernam ik via de media dat Vettel en de Ferrari crew Leclerc niet bij Ferrari zouden willen hebben. Vettel is de 1e rijder, maar gaat het grote talent Leclerc ook met deze gedachte mee of gaat Ferrari het juist Vettel nu moeilijk maken? Gaat Leclerc zijn rol als 2e rijder net als Raikkonen vertolken en in dienst van Ferarri rijden of gaat Ferrari hier toch misschien niet een juiste beslissing nemen? Eerlijk is eerlijk, Raikkonen pakt geen overwinningen, maar pakt wel geregeld podiumplekken mee. Ik ben dus wel heel erg benieuwd naar deze aanstelling.
En los daarvan ook wel een beetje eens met Toto over 3 rijders per team. Dan heb je toch opeens 6 grote kanshebbers voor een overwinning, waardoor de strijd tussen Ferrari en Mercedes alleen maar interessanter kan worden. Maar ja, het zal toch niet gebeuren. Allereerst vanwege het kostenplaatje, maar uiteraard ook doordat het deelnemersveld te groot wordt. Maar het idee vind ik zonder meer interessant.
Ik ben blij dat Ferrari eindelijk eens risico durft te pakken, moet al van eind jaren 70 geleden zijn dat ze nog eens een rijder met zo weinig ervaring een kans gaven (denk Gilles Villeneuve) . Dit in tegenstelling tot McLaren die wel regelmatig rookies een kans geeft nu ook weer met Lando Norris. Leclerc nog een jaar bij Sauber laten zitten was geen optie en blijkbaar was het ook de wens van de inmiddels overleden Marchionne om de jonge Monegask in 2019in een Ferrari te hebben. Er werd beweerd dat hij ook een contract had om in 2019 voor Ferrari te rijden, Kimi had er geen meer. Natuurlijk wilde Vettel liever dat Kimi zijn teamgenoot bleef daar had hij geen concurrentie aan, maar Kimi brengt al lang niet meer de resultaten die je van een rijder in een topwagen mag verwachten. Hij snoept ook zelden punten af van Lewis Hamilton dus daar schiet Vettel ook niets mee op. Eigenlijk had Kimi wellicht al de bons gekregen moest dat trieste ongeval niet zijn gebeurd met Jules Bianchi. Ferrari heeft net als Red Bull, McLaren en ik denk ook Mercedes een programma waarin ze investeren in nieuwe talenten, wordt tijd dat ze dan eindelijk eens de sprong wagen. Hopelijk krijgen ze ook Giovinazzi in dat andere zitje bij Sauber want Ericsson zal toch nooit meer brengen dan een handvol punten (zelfs 2 volledige seizoenen scoorde hij niet). Ferrari wilde ook proberen om Leclerc bij Haas binnen te loodsen maar die willen liever hun eigen keuzes te maken en lijken vooralsnog niet geneigd om hun line-up te veranderen.
Er zijn te weinig zitjes om iedereen met talent een plaats te geven in F1 zelfs als men 'pay drivers' zoals Ericsson, Sirotkin en Stroll de laan uit zou sturen. Hartley zal wellicht ook niemand gaan missen. Maar het zou jammer zijn als Ocon, Vandoorne en F2 leider Russell misschien ook niet aan de bak kunnen komen (Norris die 2de staat dan weer wel).
Toro Rosso heeft blijkbaar geen nieuw talent om in te zetten en praat met hun ex-rijders zoals Kvyat, Vergne en Buemi. Van hartley willen ze eigenlijk al langer af. Stroll naar Force India is logisch want zijn vader is daar de eigenaar. Williams gaat door met Sirotkin ofwel een andere betalende Rus Markelov (momenteel 4de in F2 waar hij al aan zijn 5de seizoen toe is vorig jaar 2de geëindigd).
Hopelijk kan Mercedes Williams overtuigen Russell of Ocon een zitje te geven, de andere een zitje als reserverijder bij Mercedes zoals Giovinazzi nu bij Ferrari. Vandoorne brak geen potten maar ik ben er rotsvast van overtuigd dat die wagen is afgesteld op Alonso. Alonso is een schitterende rijder (naar mijn mening evengoed als Hamilton en beter dan Vettel) en het is jammer dat hij afscheid neemt met 'slechts' 2 wereldtitels, maar hij leek vaak controverse aan te trekken en hij leek op de meeste van zijn teamgenoten een verlammend effect te hebben. Hopelijk krijgt Vandoorne een herkansing bij Toro Rosso.
Liberty heeft nog steeds veel werk aan de winkel als ze weer tot een volledige grid willen komen (26 rijders). Een 3de rijder inzetten zou de laatste optie moeten worden naar mijn mening. Het zou de kloof tussen top en middenmoot enkel groter maken en het wordt dan nog moeilijker om voor de 'kleintjes' om te scoren. Nieuwe teams aantrekken maar niet met die valse belofte van een budget cap die er uiteindelijk niet kwam (hoe lang hadden HRT, Lotus/Caterham en Virgin/Marussia/Manor het uiteindelijk uitgehouden en punten waren een zeldzaamheid) .
Als je denkt dat een grid van 26 te groot is, zo is het heel lang geweest. Er waren zelfs tijden dat er meer dan 30 rijders zich probeerden te kwalificeren voor de race die met maximum 26 kon verreden worden. Eind jaren 80 tot begin jaren 90 waren er zelfs prekwalificaties nodig. Zoek voor de gein maar eens seizoen 1989 op
Dat hoeft nu ook weer niet meer voor mij maar talentvolle rijders waren wel zeker van een zitje (keerzijde was dat oudgedienden die eigenlijk beter met pensioen konden langer bleven doorgaan). En als ik doodeerlijk mag zijn belet Kimi nu ook dat een potentieel nieuw talent een kans krijgt.
SouthParkFan
-
- 218 berichten
- 1385 stemmen
Er zijn gewoon teveel kleurloze rijders. Neem nou een Bottas. De wingman presteert naar behoren en had wel een mooi momentje op Spa een paar weken geleden, maar het is toch zot dat hij op Monza zo lang vastzat achter Verstappen? Zet dan Ocon in die auto.
Red Bull heeft een mooi duo voor volgend jaar evenals Ferrari, zolang Vettel zich niet gek laat maken door Leclerc. Renault met de Hulk en Ricciardo hebben ook een mooi duo naar mijn mening. Bij Haas zal Grosjean wel wat beter zijn best moeten gaan doen. Bij McLaren lag het eerder klaarblijkelijk niet slechts aan de Honda, wat ze ook mogen roeptoeteren. Sneu voor Stoffel, maar ik hoop dat Sainz en Lando daar volgend jaar een leuke wagen hebben. Stroll dan naar Force India waarschijnlijk in plaats van Ocon; jammer. Hoop dat Perez hem compleet om de oren rijdt als hij daar blijft. En de Iceman dan naar Sauber om Ericsson te laten zien hoe het moet, als hij verlenging krijgt. Mooi voor Kimi, maar wederom minder voor jonge rijders. Ik hoop dat Toro Rosso na dit jaar als proefkonijn te hebben gefungeerd voor Honda hopelijk met iets mooiers aan komt zetten dan Kvyat en Hartley. Williams zal wel weer voor het geld kiezen.
Al met al een paar solide line-ups, een paar mindere en nog een paar vraagtekens voor volgend jaar. Ik heb in ieder geval zin in de grand prix van aankomend weekend.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2225 stemmen
Een tweestrijd lijkt het te gaan worden tussen Valverde en Yates. Alleen vlak ik Quintana en M.Á. Lopez ook nog niet uit, terwijl Mas ook nog steeds sterk rijdt.
Kruijswijk is wel done denk ik, bergop bijna altijd een van de minderen, maar de tijdrit deed de hoop opwaaien. Lopez zie ik morgen nog wel vroeg bergop aanvallen om tijd proberen goed te maken. Mas is een lastig geval waar ik niet weet wat ik van hem moet verwachten (ivm 2e grote ronde), Quintana kan het 'ploegenspel' spelen door aan te vallen en Yates uit z'n hok te lokken. Blijft hij weg, blijft hij weg, zo niet, kan Valverde evt. counteren.
1 ding is zeker, Yates moet morgen niet de laatste 3, 4 kilometer met Valverde ingaan want dan gaat Valverde weer seconden goedmaken. En dan wordt het een zinderende strijd zaterdag, en dan hoop ik op een vlotte aanval van Quintana die Yates countert waarna Valverde er met de rode trui vandoor gaat.
Come on Alejandro!
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Toch treurig dat je als je als Valverde zijnde afhankelijk bent van het knechtwerk van Quintana.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Mooie overwinning weer van Pinot, dat vind ik echt een leuke renner. En sterk gereden van Yates. Ook tactisch ontzettend goed.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.