• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.435 films
  • 12.317 series
  • 34.174 seizoenen
  • 650.254 acteurs
  • 199.418 gebruikers
  • 9.401.870 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Eigenlijk een grote ronde met heel veel, bijna alleen maar eigenlijk, outsiders..

Quintana laat het al een tijdje niet zien, Nibali geen goede voorbereiding gehad, Aru er volledig doorheen gezakt in de Giro, Pinot sinds de Giro aan de kant, Porte is altijd net-niet en Uran zag ik vorig jaar als eenmalige opleving in de Tour.

En dan heb je Simon Yates, Kruijswijk, M.Á. López, Kelderman en Zakarin. En wie weet wat Kwiatkowski kan nu hij als kopman wordt uitgespeeld?

In ieder geval een heel interessante Vuelta die onvoorspelbaar is en waar je niet zoals bij de Tour en Giro een paar topfavorieten kan aanwijzen. Vluchters zijn spekkoper, want geen enkele ploeg lijkt me in staat de koers te controleren 3 weken lang. Maar dat betekent een altijd heerlijke strijd op 2 fronten.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Pinot heeft Polen gereden. Het parcours lijkt voor hem geschikt. Vraag is natuurlijk wat het weer / zijn gezondheid doet; hij reed ooit een goeie Vuelta (4e volgens mij) maar toen regende het veel.

Verder eens met je analyse. De NOS vind dat Quintana topfavoriet is, ik moet het nog zien.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Op basis van het verleden is hij topfavoriet, maar ik zie het niet meer in hem zitten wat dat betreft.

Als ik m'n geld zou moeten zetten nu doe ik het op M.Á. López. Hoop dat Kruijswijk en Kelderman mee kunnen doen om de eindzege, hoewel het met Kelderman nog maar afwachten is i.v.m. koersritme.

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

Ik ben ook wel benieuwd naar de kansen van Mollema in dit deelnemersveld. Hij oogde gretig in de tour, na zijn val.

GoodOldJack

• 1339 berichten
  • 4637 stemmen

Als Yates in de buurt komt van zijn giro vorm weten we alvast wie er na twee weken op kop staat .

Zou het wel mooi vinden moest hij dat eens drie weken kunnen vasthouden, in de Giro heeft die me erg aangenaam verrast (tot zijn gigantische inzinking uiteraard).

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Ben ook wel benieuwd naar Carapaz. Ijzersterke Giro met ritzege, terwijl de ploeg eigenlijk weinig voorstelde. Heeft nu Quintana en Valverde voor zich, maar die kunnen er ook zo door heen zakken. Benieuwd of hij bewust tijd moet verliezen en later evt. voor ritzege moet gaan, of dat hij als dark horse wordt gebruikt..

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Irritant dat die Mollema dan toch gewoon maximaal gaat, terwijl hij vooraf van alle daken roept niet voor een klassement te gaan. Hou eens rekening met de pouletjes aub.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Sagan, Porte en Dennis al gelost. Sagan dus nog niet hersteld en het wordt dan een lange ronde voor hem waarin ik hem wel zie afstappen omdat de puntentrui lastig wordt. Porte ook nog niet hersteld dus een favoriet nu al kwijtgespeeld (met 13 km al 3 minuten dus wordt wel een minuut of 6, 7) en Dennis valt gigantisch door de mand als schaduwkopman die een fatsoenlijke voorbereiding heeft gekend.

Wordt de strijd om rood wel weer interessanter

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Ai. Nibali ook eraf. Net als Porte niet onverwacht dat ze er door heen zakken, maar dat het vandaag al gebeurd wel.. zin in dinsdag, eerste stevige aankomst bergop. Dan zullen er nog wel wat doorheen zakken, en kan er een lijstje favorieten gemaakt worden.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Kelderman lijkt net zo sterk als vorig jaar. Podiumkandidaat.

Porte leek me nog iets zorgelozer lossen dan Nibali (en Dennis zeker, die deed geen enkele poging). Vreemd. Alles op het WK zetten lijkt me in het geval van Ritchie een beetje alsof je je spaargeld in de Staatsloterij stopt.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

M.b.t. Kelderman en Kruijswijk wacht ik liever even af tot dinsdag voor ik iets zeg over een evt

podium. Daar was deze slotklim net wat te makkelijk voor, neemt niet weg dat ze prima voor de dag kwamen. Zal mooi zijn als we weer kunnen dromen van een winnaar in een Grote Ronde als Dumoulin niet mee doet.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Na de eerste bergrit al wel veel duidelijk.

Na Porte en Nibali zijn Mollema en Zakarin er definitief doorheen gezakt. Aru staat nu al op kraken, Kwiatkowski en De la Cruz hebben een zwakke Sky-ploeg om hen heen dus zullen het niet gaan redden, Yates weer ijzersterk (maar er zat minder op die demarrage als in de Giro). Voor de rest niks bijzonders.

Mijn favorieten tot nu toe: Yates, Kruijswijk, Kelderman, M.Á. Lopez, Quintana met een aantal dark horses als Pinot erachter.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Buchmann oogt ook heel goed. Maar heeft het nog nooit laten zien over drie weken natuurlijk. Kelderman had het moeilijk aan het eind.

Quintana en Yates lijken mij de favorieten.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Klopt wel, denk dat het bij Kelderman meer hoop is. Buchmann bewust niet genoemd omdat ik verwacht dat hij dit niet 3 weken kan volhouden. Maar laat me graag verrassen, en de Vuelta is daar uitermate geschikt voor.

Prinz

• 1085 berichten
  • 4221 stemmen

Quintana duidelijke topfavoriet wat mij betreft. Buchmann oogt zeer fris en scherp. Kelderman zat de laatste kilometers echt wel aan zijn limiet, maar kan er hopelijk nog doorkomen. Enric Mas zal wellicht ook top 10 rijden.

Benieuwd naar Valverde en Kwiat in het echte hooggebergte. Pinot lijkt me ook dik in orde. Yates girogewijs weer de scherpste van allemaal, maar we weten allemaal wat er kan gebeuren. MAL gaf niet de beste indruk, maar dit is nog niet zijn ultieme parcours.

Graaf Machine

• 9910 berichten
  • 1438 stemmen

Haase wint na een achterstand van 2 sets. Klasse, echt een bijtertje, die kerel. Geeft nooit op. Hup Robin.?

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Mollema voorin, maar bang dat ie kansloos is in de sprint tegen Clarke. Net als met Cort Nielsen in de Tour

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

Haase wint na een achterstand van 2 sets. Klasse, echt een bijtertje, die kerel. Geeft nooit op. Hup Robin.?

Dit is zeker knap. Die mentaliteit moet hij vaker tonen, want daar moet hij het echt van hebben om zicht vast te kunnen bijten. Goffin is de volgende en een zware tegenstander, maar die heeft schouder problemen gehad en moeite met de hitte. Dus ik geef Robin wel kans.

Bertens was ook goed begonnen tegen Pliskova. Volgende ronde lijkt me ook een must win en daarna wellicht Bouchard, maar die heeft geen best jaar.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2375 stemmen

Klassement Kelderman naar de maan. Rijdt ff lek op een cruciaal moment.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Anderhalve minuut is veel maar ook weer niet. Zijn rijden dinsdag vind ik eigenlijk zorgelijker. Vroeg met van tevoren al af of zijn basis niet te smal zou zijn voor deze ronde.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Slapjanus Haase ligt er al weer uit! Kansloos!

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Wozniacki uitgeschakeld, en de volgende ronde ook geen Bouchard. Weg naar de kwartfinale open voor Bertens, die daar dan wellicht Kvitova treft.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Kan oude vos Valverde morgen het rood pakken? Zou wat zijn.

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

Het is hem gegund. Is tot nog toe de smaakmaker. Mooie renner.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Alejandro is een renner naar mn hart. Mag wat mij betreft het WK winnen. En de Vuelta ook, maar dat gaat helaas niet gebeuren neem ik an.

IH88

• 9765 berichten
  • 3190 stemmen

Kiki ligt eruit. Zo win je twee weken geleden nog van de nummer 1, en nu verlies je van de nummer 103 op de wereldranglijst.

mjk87 (moderator films)

• 14611 berichten
  • 4561 stemmen

Kiki verprutst het zelf. Sta je een break voor, lever je direct in. Sta je even later op eigen service 40:0, sla je 5 onnodige fouten.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Echt heel zonde, maar Vondrousova is nr. 103 van de wereld als groot talent, beter als tegen een 30-jarige die jaren zo rond de 100e plek staat.

Was ook totaal onnodig, na de 2e set dacht ik dat ze de 3e set er met 6-0 of 6-1 overheen kon gaan. Maar als je op 4-2 een break voorstaat, mag dit nooit meer gebeuren.. Zo zonde, want nu Kvitova er ook uit ligt, was ze tot aan de halve finale gewoon de hoogst geplaatste speler geweest in haar helft..

Maar goed, misschien verwachten we wel teveel van Kiki. Dit is het jaar van haar doorbraak geweest, volgend jaar moet ze nog wat constanter worden om in de top-10 te komen. Ze zal ook aan haar favorietenrol moeten gaan wennen..

IH88

• 9765 berichten
  • 3190 stemmen

Het is ook niet alleen Kiki. Het hele vrouwentennis is geen peil op te trekken. Geen enkele tennisster is constant genoeg. Serena zou het kunnen, maar zij wordt ook ouder en heeft net een kind gekregen. Ze moet nog wat fitter worden.

mjk87 (moderator films)

• 14611 berichten
  • 4561 stemmen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.