- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
mjk87 (moderator films)
-
- 14602 berichten
- 4559 stemmen
Dit wordt een wedstrijdje armpje drukken tussen UCI en ASO. Dat gaat de ASO natuurlijk winnen.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
LeBron James tekent voor vier jaar (à 155miljoen oid) bij de Lakers. Dan gaatie iig niet meer de Finals halen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Grappig ik was dus totaal vergeten dat het gisteren F1 race was (in de zomer zit er soms maar 1 ipv 2 weken tussen de races). Leuk voor de Nederlandse fans al hadden de opgaves van Mercedes en Ricciardo wellicht ook wel meegeholpen. Vettel weer aan de leiding van het WK met een gelukje.
En de Tour tja zonder Froome kan het misschien toch wat interessanter worden. Jaja Froome moet worden verslagen in de koers wordt dan gezegd. Maar als hij het spel in de Vuelta al niet eerlijk had gespeeld, ga ik deze renner allerminst missen.
Dat uitstelgedrag van de UCI ook om een uitspraak over Froome te doen over de positieve plas, heeft hun reputatie anders ook geen goed gedaan.
kos
-
- 46726 berichten
- 8880 stemmen
LeBron James tekent voor vier jaar (à 155miljoen oid) bij de Lakers. Dan gaatie iig niet meer de Finals halen.
Dat lijkt me aardig voorbarig..
IH88
-
- 9763 berichten
- 3190 stemmen
Met Paul George erbij hadden LeBron en de Lakers een kans gehad. Maar die blijft in Oklahoma, en de Rockets en Warriors zijn wel een maatje (of 2) te groot. En dan heb je ook nog teams als Oklahoma, Minnesota, Utah, Denver, Portland en New Orleans. Het Westen is gewoon een slagveld met veel sterke teams. Conference semi finals, meer zit er niet in.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Toch nog steeds voorbarig. De jacht op trades en free agents is net begonnen. Inmiddels hebben de Lakers ook Stephenson binnen. Dat is echt prima voor in de breedte.
Kawhi Leonard wil heel graag naar de Lakers. Ze zouden al een gesprek gepland hebben met Capela en ook Cousins is een free agent, die aan de Lakers gelinkt word. Wellicht dat ze Thomas ook nog resignen.
Daarbij hebben de Lakers de meeste ruimte in de salary cap momenteel.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Froome vrijgesproken, dus gewoon in de Tour.
stfuympos
-
- 13363 berichten
- 731 stemmen
Hahaha vrijspraak hahahaha jammer in mijn leven geen wielrennen meer....
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Ja, want Froome moet en zal schuldig zijn. Dat de salbutamoltest wellicht onbetrouwbaar is, zoals Leidse wetenschappers enige tijd geleden al stelden, is allemaal onderdeel van het grote complot van Sky. Ook het WADA is omgekocht natuurlijk.
" In de maandenlange procedure die volgde
kon Froome het WADA er aan de hand van
experts en wetenschappenlijke rapporten
van overtuigen dat de hoge waarden niet
het gevolg zijn van abnormaal gebruik.
De UCI nam die bevindingen van het WADA
over en besloot daarop het onderzoek
zonder strafoplegging te sluiten."
De meest gecontroleerde wielrenner van de afgelopen jaren (misschien op Sagan na), moet en zal schuldig zijn, o zo !!
Straka
-
- 206 berichten
- 564 stemmen
Uitspraken als "meest gecontroleerd" zijn zinloos: zie Armstrong.
Het problem is dat in het verleden renners (Ulissi en Petacchi) voor dit zelfde vergrijp wel zijn geschorst. Froome komt er nu wel mee weg en een uitleg waarom moeten we voorlopig schuldig blijven.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dit gaat echt zo uit de klauwen lopen deze Tour...
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Uitspraken als "meest gecontroleerd" zijn zinloos: zie Armstrong..
Het geval 'Armstrong' betekent nog niet dat een uitspraak als "meest gecontroleerd" zinloos is. Anekdotisch bewijs is zwak bewijs.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Ik krijg steeds meer zin in de Tour.
kos
-
- 46726 berichten
- 8880 stemmen
Toch nog steeds voorbarig. De jacht op trades en free agents is net begonnen. Inmiddels hebben de Lakers ook Stephenson binnen. Dat is echt prima voor in de breedte.
Kawhi Leonard wil heel graag naar de Lakers. Ze zouden al een gesprek gepland hebben met Capela en ook Cousins is een free agent, die aan de Lakers gelinkt word. Wellicht dat ze Thomas ook nog resignen.
Daarbij hebben de Lakers de meeste ruimte in de salary cap momenteel.
Als Kawhi dit jaar al free agent was dan gaf ik ze zeker kans. Of met DaMarcus Cousins. Nu even afwachten..
Straka
-
- 206 berichten
- 564 stemmen
Het geval 'Armstrong' betekent nog niet dat een uitspraak als "meest gecontroleerd" zinloos is. Anekdotisch bewijs is zwak bewijs.
Een positieve test is inmiddels ook zwak bewijs gebleken.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Een positieve test wat betreft een verboden middel is een stuk simpeler dan een test waarin een toegestaan middel te veel gebruikt zou zijn. Maar blijkbaar weten de de leken het beter dan de wetenschappers en de experts van het WADA.
Joy4ever
-
- 4626 berichten
- 1849 stemmen
Haha! Froome vrijgesproken, wat een farce! En dat heeeeeel toevallig net na bekendmaking uitsluiting door ASO. Het is weer een poppenkast, een hele slechte in dit geval.
Straka
-
- 206 berichten
- 564 stemmen
Een positieve test wat betreft een verboden middel is een stuk simpeler dan een test waarin een toegestaan middel te veel gebruikt zou zijn. Maar blijkbaar weten de de leken het beter dan de wetenschappers en de experts van het WADA.
Het zijn vooral de instanties zoals WADA en UCI die het moelijk hebben gemaakt. Ik zou graag een statement horen van de experts en wetenschappers van het WADA, maar die gaat waarschijnlijk nooit komen.
Wanneer de geruchten kloppen heeft WADA de zaak opgegeven door gebrek aan budget. Ze hebben gewoon het geld niet om een zaak te starten tegen Sky. De slappe toelichting van WADA is even lachwekkend als tegenstrijdig, daar hoef je geen wetenschapper of expert voor te zijn.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Ah, geruchten.... Ik dacht al, waar blijven de geruchten.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Het is natuurlijk te bizar voor woorden dat je al jaren op een stof aan het testen bent en daarbij een bepaalde drempelwaarde hanteert, dat er meerdere sporters al geschorst zijn geweest omdat ze boven de drempelwaarde zaten, en dat dan de eerste de beste die de betrouwbaarheid van de test en de hoogte van de drempelwaarde in twijfel trekt direct gelijk krijgt. Ik wil Froome best geloven, hoewel ik liever zag dat hij zonder salbutamol fietste, maar het vertrouwen in de dopinginstanties is wel enorm gedaald.
IH88
-
- 9763 berichten
- 3190 stemmen
Geen verrassing dat Froome is vrijgesproken. Ruim een maand geleden las ik dit artikel, Is Froome schuldig? Dat is niet te bewijzen - NRC. Toen wist ik al genoeg. De tests zijn gewoon niet goed, en dan kan je iemand niet veroordelen.
Straka
-
- 206 berichten
- 564 stemmen
Ah, geruchten.... Ik dacht al, waar blijven de geruchten.
Houden we het bij de feiten: Froome heeft positief getest en we hebben geen duidelijke verklaring gekregen waarom hij hier mee weg mag komen.
TornadoEF5
-
- 5618 berichten
- 1735 stemmen
Vroeger was ik een wielerfan, dit jaar sla ik de Tour weer over. Wielrennen is dood. Enkel oude mensen kijken koers. Elke vriend van mij weigert te kijken naar een stel bedriegers en ploegen die de koers kapot maken. Jullie mogen voortdoen, maar de koers verliest zijn fans, want die haken af, of vallen dood.
Belgie - Japan, dat was pas sport van het hoogste niveau. Vol overgave, passie, spanning en straight-forward actie.
Zandkuiken
-
- 1751 berichten
- 1441 stemmen
Exact 20 jaar geleden werd het wielrennen ook al eens begraven 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Wielrennen is en blijft de Enige Echte Sport. Mooi dopingrelletje aan de vooravond van de Tour, wie is er niet groot mee geworden? Donderdag is de ploegenpresentatie, een eerste indicatie voor het warme Franse onthaal voor de Skybots.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Als het WK iets bewijst is het wel dat voetbal doorgaans een saaie kijksport is.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2374 stemmen
Je kunt ook niet bepaald stellen dat alle wielrenritten hoogstaand zijn, dus wat is doorgaans?
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Als Kawhi dit jaar al free agent was dan gaf ik ze zeker kans. Of met DaMarcus Cousins. Nu even afwachten..
Ze willen Kawhi via een trade binnen halen. Als de Spurs hier niet in meegaan, dan blijven ze een jaar met een ontevreden speler zitten en gaat hij volgend seizoen als free agent alsnog naar de Lakers. Intussen hebben de Lakers wel Rondo binnen. Dan zullen ze Thomas sowieso geen renewal aanbieden.
Cousins naar de Warriors.
Dat is vrij ziek een Starting five met Curry-Klay-KD-Green-Cousins. Allemaal onder de 30 ook meen ik. McGee van Warriors naar Lakers. Warriors krijgen de Ferrari en de Lakers een oud barrel van de sloop.
TornadoEF5
-
- 5618 berichten
- 1735 stemmen
Als het WK iets bewijst is het wel dat voetbal doorgaans een saaie kijksport is.
Ja, als jullie team er niet bij is, dan zal het inderdaad wel saai zijn, maar de match van gisteren was om duimen en vingers bij af te likken. Dat terwijl je bij wielrenners naar een stel bedriegers kijkt. En dat de koers 20 jaar al eens afgeschreven werd, zegt genoeg. De koers heeft veel fans verloren. Vooral veel jonge fans. Oudere mensen zijn sowieso al erg loyaal, maar die zijn in Vlaanderen toch meer geïnteresseerd in het klassieke werk. Daar hoort het berekende van een grote ronde dus niet bij, en gelijk hebben ze.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Je kunt ook niet bepaald stellen dat alle wielrenritten hoogstaand zijn, dus wat is doorgaans?
Doorgaans is 3 op de 4 wedstrijden. Ik was mijn aandacht gisteren al verloren na die eerste helft (wel tweede helft ook gezien, maar kon me nog weinig boeien).
Wielrennen staat bekend als saai maar is het niet, voetbal staat bekend als attractief maar is het niet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.