• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.927 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.978 gebruikers
  • 9.370.545 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Wat een onzin over Kimi. Ten eerste zegt hij gewoon hoe het zit: bij groen ga je. Daar heb je als coureur totaal geen zicht op.

Daarnaast volgt hij gewoon het protocol door niet in de weg te lopen als hij niks zinnigs kan uithalen.

Er wordt weer eens gezocht naar een stok om mee te slaan.

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

Ik ben het zowaar een keer met je eens Zwolle.

Doet me ook denken aan rampen waar allerlei ministers rondlopen. Niet omdat ze daar nodig zijn - integendeel zelfs- maar als ze hun gezicht niet laten zien komt er kritiek vanuit de samenleving dat ze niet betrokken zijn.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Ik verbaas me ook over de naïviteit van sommigen die deze sport toch wel degelijk volgen. Een pitstop duurt iets meer dan twee seconden, inclusief opkrikken, vier wielen eraf, vier wielen erop, van de 'krik' af en aan de kant springen. Elk enigszins realistische scenario is daarom tot in het meest minimale detail uitgedacht, inclusief wie welke rol speelt.

Alsof iemand er dan op zit te wachten dat jij daar als coureur de ramptoerist gaat uithangen, waardoor de mensen met een taak minder beweegruimte hebben.

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

Zwolle84 schreef:

Ik verbaas me ook over de naïviteit van sommigen die deze sport toch wel degelijk volgen.

Wat een arrogantie Zwolle84 Smeets.

Een Hamilton had heel anders gereageerd (voor en achter de camera).

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

Hamilton zou eerst nadrukkelijk hebben gezegd dat ze daar het beste publiek ter wereld hebben.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

de grunt schreef:

(quote)

Ook dan geldt hetzelfde: wie de sport volgt weet dat Kimi wat moeilijk communiceert en niet gemaakt gezellig gaat doen. Om daar dan na 16 jaar nog over te vallen...

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

de grunt schreef:

(quote)

Wat een arrogantie Zwolle84 Smeets.

En Kimi is niet Lewis, dus wat is je punt? Je had zeker niet gezien dat Kimi wel degelijk bezorgd toekeek voor hij de garage in ging. Ik herinner me dat er bij Williams ook zoiets eens was gebeurd in de jaren 90 denk bij Prost of Damon Hill, een van de pit crew zijn been was gewoon onder de auto terecht gekomen. En neen de betreffende rijder was toen ook niet uitgestapt en gedaan van ocharme kan ik iets voor je doen en ook geen negatieve berichten gekregen (twitter bestond toen 'gelukkig' nog niet). Maar reken maar dat de Williams rijder daarmee wel mee in zijn hoofd zat voor de rest van de race en als eerste een bericht wilde horen hoe het met zijn getroffen collega ging.

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

alexspyforever schreef:

En Kimi is niet Lewis, dus wat is je punt? Je had zeker niet gezien dat Kimi wel degelijk bezorgd toekeek voor hij de garage in ging.

Kimi en bezorgd dat is een unieke combinatie. Hij deed niet eens zijn helm af en liep achteloos linea recta naar binnen. Zijn interview na de race vond ik helemaal tenenkrommend. Heb op zijn minst het respect en zet je zonnebril af. Misselijkmakende sterallures. Mijn punt: dat empathie niet in het woordenboek van Kimi voorkomt. Een Lewis zou dit anders aangepakt hebben is mijn bescheiden inschatting.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Empathie behelst ook het op kunnen brengen van begrip voor mensen die misschien wat meer moeite hebben met het tonen van hun emoties aan de buitenwereld.

Er zit een verschil tussen geen emotie hebben en geen emotie tonen.

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

Ik kan me doorgaans wat meer inleven in mensen die hun emotie wel tonen. Ik heb weinig met "The Iceman"

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Je hoeft er helemaal niets mee te hebben om te kunnen begrijpen dat andere mensen anders omgaan met hun emoties dan jijzelf. Waarom Raikkonen zo hard wordt aangevallen begrijp ik niet. Dat je iemand niet zo mag is prima, maar hem misselijkmakend vinden.... ?

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Het is allemaal gefundeerd op niets. Jaren geleden stond er een keer een heel uitgebreid interview met Kimi in de Britse F1 Racing. Een urenlang gesprek bij hem thuis. Bleek bijzonder vriendelijk en grappig te zijn. Maar met dat hele, vluchtige 'microfoon onder je snavel en doe even iets leuks' heeft hij niets. En dankzij die nukkige eerlijkheid heeft hij nog altijd de grootste fanschare van alle coureurs. Een stukje persoonlijkheid in een plastic wereld.

Dat er dan mensen zuur over doen maakt het stiekem alleen maar leuker.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

gedoe allemaal.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

En op het forum van dezelfde site. Daar nemen ze het allemaal op voor Kimi:

planetf1.com • View topic - Why not give Kimi the benefit of the doubt - forum.planet-f1.com

Als je vindt dat ze Kimi eerder op pensioen hadden moeten sturen, daar kan ik inkomen. Ik ben ook geen fan van hem en vindt dat bij hem al een tijdje het beste er af is. Ferrari heeft er anders over beslist. Maar dit hele gedoe is heel erg opgeblazen in de media en de anti's hebben daar op ingespeeld.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

De NBA play-offs gaan van start. Benieuwd of Houston hun regular season vorm in de play-offs kunnen voortzetten. Wel een heerlijke serie tegen Minnesota voor de boeg. Mooie potjes, maar toch word de serie zelf geen thriller.

Ook heerlijke match-ups met New Orleans vs Portland en Utah vs OKC, die in de regular season al close bij elkaar stonden.

Vooruit:

West:

Houston - Minnesota 4-0

OKC - Utah 4-2

Portland - Pelicans 4-3

GSW - San Antonio 4-2

East:

Toronto - Washington 4-1

Cleveland - Indiana 4-3

Philly - Miami 4-2

Boston - Milwaukee 2-4

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Houston idd wel lekker tot nu toe. James Harden ftw!

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

Q2

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ferrari een halve seconde sneller dan de Mercedes, Red Bull nog wat verder. Ik hoop dat de race spannender zal zijn. Een derde overwinning voor Vettel dan ga ik stilaan een deja vu krijgen naar de dagen van Schumacher bij Ferrari of Vettel bij Red Bull. Ik ga nog niet zeggen dat we van een Ferrari dominantie kunnen spreken en na jaren van Mercedes op 1 is het interessant om een ander team daar te zien staan. Nu goed Ferrari is wel altijd top 3 geweest al die tijd en Vettel was nog lang in de running voor de titel vorig jaar (stond zelfs lang aan de leiding) dus zo opzienbarend is de verandering niet.

Als Ferrari de beste tja dan is het zo, persoonlijk had ik liever Red Bull on top gezien (van de topteams hebben zij de beste rijderscombinatie denk ik). Ik respecteer Ferrari's historie maar aan de andere kant vind ik ze een groot stelletje zeurpieten die extra geld krijgen omwille van hun historische belangrijkheid (terwijl ze eigenlijk al genoeg verdienen met hun merchandise omdat ze de meeste fans hebben wereldwijd) en dan hun jaarlijkse dreigement dat ze de F1 gaan verlaten als ze hun zin niet krijgen.

En het belangrijkste misschien nog, aangezien Kimi toch geen partij is voor Vettel wordt het die laatste wel heel gemakkelijk gemaakt. En zelfs als Vettel een probleem heeft dan nog mag Kimi hem niet passeren. Ik hoop echt dat Ricciardo of Lewis volgend jaar dat zitje van Kimi hebben als deze trend zich voortzet.

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

Hoe mooi het ook zou zijn: de koning in een Ferrari, Lewis gaat verlengen bij Mercedes.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Laat die dominantie maar komen hoor! Heb al véél te lang moeten wachten op een kampioenschap.

Hoewel ik nog steeds niet echt hoop durf te hebben. Maar het gaat er wel steeds beter uitzien.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Zwolle84 schreef:

Laat die dominantie maar komen hoor! Heb al véél te lang moeten wachten op een kampioenschap.

Hoewel ik nog steeds niet echt hoop durf te hebben. Maar het gaat er wel steeds beter uitzien.

Lijkt me eerder een kwestie van bandentypes. Ach en als een dominantie gebeurt dan zoeken de nieuwe eigenaars wel wat om daar snel verandering in te brengen.

Ik vraag me trouwens af hoeveel mensen fans van Ferrari zijn geworden gewoon omdat ze ook buiten de F1 het meest bekende en herkenbare zijn. Aan de andere kant heb ik dat nooit gesnapt hoe je eigenlijk voor een auto (team) kan supporteren en niet zozeer voor een persoon.

En wat blijf ik die onboard camera's lelijk vinden door die halo

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Ik vraag me trouwens af hoeveel mensen fans van Ferrari zijn geworden gewoon omdat ze buiten de F1 het meest bekende en herkenbare zijn. Aan de andere kant heb ik dat nooit gesnapt hoe je eigenlijk voor een auto (team) kan supporteren en niet zozeer voor een persoon.

Kwam doordat ik al fan van Kimi was en toen voor het eerst naar Monza ging. Voor de rest van m’n leven aangestoken door de sfeer daar.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Anders offer je even Kimi voor helemaal niets op nadat je zelf op strategie geklopt bent (Bottas die Vettel undercut). Schandalig.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Mijn God wat is die Ricciardo een betere coureur dan die Nederlandse brokkenpiloot...

Roel- schreef:

Anders offer je even Kimi voor helemaal niets op nadat je zelf op strategie geklopt bent (Bottas die Vettel undercut). Schandalig.

Ja lekker gedaan was dat

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

In alles zijn voorbeeld inderdaad. Zoveel beter in situaties inschatten. Weet wanneer hij de actie moet maken en staat er dan ook. Zwaar onderschatte coureur.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Roel- schreef:

Vier tactische blunders van Ferrari, twee per coureur. En dat is zeker niet voor het eerst de laatste seizoenen.

Zo doorgaan en je vergooit het kampioenschap.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

In ieder geval een stuk sympathieker dan Max. Als ik het iemand gun dan is het Ricciardo wel. Op dit moment ook de betere coureur, alhoewel dat zo kan veranderen. Mooi ook voor Kimi.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.