- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Geloof me, ik heb jarenlang op best hoog niveau gedamd. Ik was na een wedstrijd kapotter dan na een waterpolowedstrijd (wat ik nu doe). Lichamelijk misschien niet, maar mentaal en in m’n hoofd wel. En als je geestelijk moe bent, dan ben je dat lichamelijk ook..
En andersom geldt dat natuurlijk ook. Als je niet fit bent, vermoeid bent, of ziek bent of iets dergelijks, zul je een veel kleinere geestelijke inspanning kunnen leveren. Dan houdt je het niet vol om enkele uren opperste concentratie op te brengen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ok dat zal dan best allemaal zo zijn als jullie het interessant vinden om er over te praten go ahead. Ik ken de schaakregels ook wel en weet dat het op vlak van denken een inspanning is, maar zie niet echt wat je nog meer kan zeggen dan goed gedaan X voor het winnen van het tornooi.
Het poker kaartspel is ook erkend als denksport (hoewel daar toch ook een flinke portie geluk en bluf mee gemoeid is denk ik), dan mag daar in principe ook hier over worden gesproken?
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Mein liebe, de halfjaarlijkse 'dat en dat is geen sport'-discussie wordt weer gevoerd?
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ja, bij gebrek aan beter.
Zondag is er weer wielrennen.
Ik vind Dafne Schippers overigens ook geen (top)sportster, omdat mijn opoe van tachtig jaar ook wel honderd meter kan lopen (dat is ongeveer het niveau van mensen die beweren dat wedstrijdschaak geen sport is).
GoodOldJack
-
- 1339 berichten
- 4625 stemmen
Ik heb het volste respect voor een goede schaker (ik ben zelf nooit verder gekomen dan weten op welke manieren ieder stuk kan verplaatst worden
) of voor een goede dammer of domino speler of ... .
Maar ik vind alle genoemde zaken wel spellen (en moeilijke spelen waar absoluut heel wat capaciteiten voor nodig zijn) en geen sport.
Sport is voor mij iets waar denkwerk aan te pas kan (liefst moet) komen maar waarin het fysieke gedeelte overheersend moet zijn.
Vandaar dat ik het ook moeilijk heb om bijvoorbeeld, darts, golf en snooker onder de term sport te plaatsen, het eerste durf ik zelf al is doen in amateurverband en de twee andere vind ik fantastische zaken om naar te kijken, maar of ze een sport zijn? Naar mijn mening niet omdat mensen die fysiek niet in orde zijn het op het allerhoogste niveau kunnen beoefenen.
(Ik dacht ik gooi me er ook nog eens tussen, heb deze discussie hier nog nooit gevoerd
) .
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Wie wint in Roubaix? Volgens mij Nibali
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
De heilige Vincenzo staat alleen niet op den startlijst (en anders had-ie ook niet gewonnen).
Ik hoop uiteraard op Peter de Grote maar ik heb zomaar het gevoel dat den Sep deze pakt. Ach, zolang het maar niet een QS renner wordt (vooral die ene niet).
GoodOldJack
-
- 1339 berichten
- 4625 stemmen
Gilbert is mijn gokje. Is al heel het voorjaar goed, maar had de "pech" dat Terpstra twee keer (drie keer eigenlijk want ook in Samyn waren het de twee beste renners van het pak) slimmer was (of eerder ging). Gaat geen derde (vierde) keer voorvallen, plus Gilbert heeft van Roubaix en San Remo dé twee doelen van de rest van zijn carrière gemaakt. Gaat er nog minstens één van de twee winnen naar mijn idee.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Hij gaat ze allebei niet winnen, denk ook dat hij wat te licht is voor Roubaix, maar goed.
Ik supporter voor Den Sep, maar Sagan of Terpstra mag eveneens. Normaliter zou ik het Stybar ook gunnen, maar liever geen QS meer inderdaad.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Forza! Ik sta een beetje te kijken van die snelheid plotseling dit weekend...
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
De eerste etappekoers voor Primoz is binnen.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Petje af trouwens voor Gasly, dat kan wel eens een grote worden. En stiekem ook wel leuk dat Honda voor de McLarens staat. 
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Wie wint in Roubaix? Volgens mij Nibali
Haussler!
GoodOldJack
-
- 1339 berichten
- 4625 stemmen
Hij gaat ze allebei niet winnen, denk ook dat hij wat te licht is voor Roubaix, maar goed.
Ik supporter voor Den Sep, maar Sagan of Terpstra mag eveneens. Normaliter zou ik het Stybar ook gunnen, maar liever geen QS meer inderdaad.
Mja het zou straf zijn natuurlijk moest hij er één van de twee winnen (dan wel eerder Roubaix dan San Remo imo) maar Gilbert is dan ook een straffe renner
.
Sep nooit echt fan van geweest maar Roubaix is wel "zijn koers" in theorie. Sagan lijkt mij het zwakste seizoen te (gaan) draaien in jaren. En Terpstra meh, zal er niet ver af zitten maar hij hoeft nu ook niet alles te gaan winnen
. Dan liever quick-step met een andere kopman.
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Pedersen was met Terpstra de sterkste in koers vorige week en weet net als Terpstra wat winnen is op De Velodroom. Met Degenkolb en Stuijven vormt hij een prima blok tegenover de mannen van Lefevere, dus benieuwd of het er vandaag al uit gaat komen bij de sterke jonge Deen. Edit: niet dus, de tank was leeg.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
De race had nog wat kunnen worden maar door de vroege opgave van beide Red Bulls lijkt het een 2de zege voor Vettel te gaan worden.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Het verschrikkelijke incident van Kimi ten spijt, is de auto van Ferrari nu eindelijk weer echt betrouwbaar wat vorig jaar bij momenten juist niet het geval was? Het begin van het seizoen is in ieder geval hoopvol.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Vettel had weinig overschot, het kan inderdaad nog spannend worden. En waar zitten al die wielerfans, Sagan geen mooie winnaar?
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Vergeet niet dat door dat incident het qua strategie anders is gelopen. De banden van Vettel waren echt op. Vettel gaf geloof ik zelf al aan dat zijn banden al meerdere rondes op waren. Met de compound van Bottas die ook nog nieuwer waren, is dat zo vreemd nog niet wat mij betreft.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
De enige echte sport vandaag vond plaats op kasseien. Het was weer mooi. Sagan verdient gewonnen, Terpstra ook heel sterk. Quick-Step faalde vandaag wel als collectief. Vanmarcke viel me behoorlijk tegen.
de grunt
-
- 4336 berichten
- 1576 stemmen
Hoe is het met de engineer! Ik zag het been gewoon omklappen best wel akelig. Droogkloot Kimi liep meteen naar binnen.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Hoe is het met de engineer! Ik zag het been gewoon omklappen best wel akelig. Droogkloot Kimi liep meteen naar binnen.
Hij heeft een dubbele beenbreuk. Het is een gebroken scheen en kuitbeen.
Kimi wordt afgebrand, maar niet geheel terecht. Hij is in zijn commentaar wel heel bot, maar als je de beelden terugkijkt dan is het duidelijk dat hij niet fout zat. Er was heel duidelijk te zien dat het signaal op groen ging, waardoor hij het teken krijgt om weg te rijden.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Sagan was superieur vandaag. Eerst dacht ik dat de anderen hem te gemakkelijk lieten gaan, maar achteraf denk ik dat het gewoon niet goed mogelijk was hem snel bij te halen, en later was de voorsprong gewoon te groot. Wie te hard achter hem aan gaat blaast zichzelf op.
Knap ook van die Zwitser, natuurlijk kon die niet winnen, maar hij hield mooi stand.
Jammer dat de koersvreugde werd verminderd door de perikelen rond Michael Goolaerts. Zoiets is toch verschrikkelijk. Zo jong en je carriere is al over op zo'n ellendige manier. Sterkte voor hem.
Edit: Michael Goolaerts heeft het helaas niet overleefd. Zeer grote domper op de dag van gisteren voor het wielrennen.
Zandkuiken
-
- 1743 berichten
- 1428 stemmen
Wat een afschuwelijk nieuws zeg, heel akelig als je daar aan denkt.
Over de koers: Sagan niet de absolute maestro van 2016, maar heel verdiend zijn 2e monument gepakt. Is echt wel een renner hors catégorie, en Roubaix hoort dan ook gewoon thuis op zijn palmares.
Is Niki iets alerter, doet hij mee om winst. Voor mij toch de sterkste man van de kasseiklassiekers, maar vandaag net niet scherp genoeg.
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
— Geert De Vlieger (@devliegergeert) April 8, 2018
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
https://www.ad.nl/formule-1/aangereden-ferrari-monteur-bedankt-iedereen-voor-de-steun~ae6a9266/
Wel redelijk dus.
Wat een enorme zak is die Räikkönen zeg.
Hij doet net of hij een tafeltje kapotgereden heeft ipv een been van een collega van hem.
de grunt
-
- 4336 berichten
- 1576 stemmen
"Yeah it was unfortunate...." Die zonnebril ook
en 0,0 emotie
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Natuurlijk verbleekt het nieuws van die dubbele beenbreuk voor de Ferrari mecanicien bij het overlijden van een jonge wielrenner voor wie het eigenlijk nog allemaal moest beginnen. Dat is natuurlijk de keerzijde van sport, de toeschouwer wil spektakel en als hij die krijgt is het allemaal erg mooi, maar een ongeluk is snel gebeurd.
Nu ga ik Kimi zijn reactie over het incident niet goedpraten maar dat is hoe hij meestal reageert als men hem interviewt, weinig emotie en de pers te woord staan omdat het erbij hoort. Die media-aandacht wil hij niet, hij wil racen. Ik had wel het gevoel dat toen hij bij de pitbox arriveerde hij toch met enige verontrusting keek naar de aangereden mecanicien, maar zag dat zijn hulp niet nodig was. Denk wel dat hij de man achteraf wel een bezoekje zal brengen in het ziekenhuis. Persoonlijk heb ik het ook niet zo op dat koele kikker gedrag maar veel anderen die spreken alsof ze mediatraining hebben gehad en saaie PR talk verkopen.
de grunt
-
- 4336 berichten
- 1576 stemmen
Vettel zit lekker in z'n vel. Mooi dat hij het voor Hamilton opnam
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.