- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Geen fan van Terpstra? Ik vind het juist een fantastische kerel. En een geweldige en terechte overwinning.
Zandkuiken
-
- 1743 berichten
- 1428 stemmen
Nee geen fan van de persoon Terpstra. Wel een ijzersterke renner, 1 van de weinigen die 20-30 km alleen voor een groepje uit kan rijden. Zal volgende week ook weer een gevaarlijke klant zijn. Benieuwd ook wat Van Aert vermag in Roubaix.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Je hoeft toch ook geen fan te zijn om te kunnen genieten van een winnaar van een koers. Wat dat betreft vind ik Zandkuikens bericht heel prettig, gewoon een eerlijke bewondering zonder gejeremiëer.
Ik ben zelf ook geen fan van Terpstra, maar heb ook niets tegen de man. Wel ben ik nationalistisch als het om sport gaat, en daarom: Geweldig gedaan, Niki !
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Toch is het wel wat spijtig dat juist deze landgenoot de laatste NL winnaar is van 2 genoemde koersen...
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
Terpstra heeft een beetje wat Ireen Wüst ook heeft. Succesvol, maar niet zo heel gewaardeerd. Bij Terpstra helpt het niet dat hij nooit voor een grote Nederlandse ploeg heeft gereden.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Toch is het wel wat spijtig dat juist deze landgenoot de laatste NL winnaar is van 2 genoemde koersen...
dikke onzin.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Het is natuurlijk persoonlijk maar ik vind het de grootste kwal van het peloton.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Ik ben wel fan van Terpstra. Lijkt me wel een sympathieke gast. Maar goed, Sven Kramer kan soms ook als een arrogante lul overkomen maar zal ook best aardig zijn in het echte leven.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Het is natuurlijk persoonlijk maar ik vind het de grootste kwal van het peloton.
Froome met afstand. Zelfs Lance Armstrong is nog sympathieker.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Terpstra heeft een beetje wat Ireen Wüst ook heeft. Succesvol, maar niet zo heel gewaardeerd. Bij Terpstra helpt het niet dat hij nooit voor een grote Nederlandse ploeg heeft gereden.
Nederland heeft geen grote ploegen, sinds Post.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Je gaat beweren dat je het hele peloton kent, of lul je gewoon wat om stoer te klinken?
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Terpstra is een heerlijke vent - maar misschien is dat wel het Noord-Hollandse karakter dat ik herken - prachtig dat hij nu alle twee zijn grote vissen binnen heeft.
P-R wordt hopelijk de eerste kei voor Sagan. Vandaag al een stuk sterker dan verwacht.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Ik kom oorspronkelijk ook uit Noord-Holland. Die herkenning qua karakter zal inderdaad wel de reden zijn waarom ik Terpstra zo mag
.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ik koester mijn antipathieën.
Dat kan ik dan wel weer waarderen. 
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Erg mooie zege inderdaad. De momenten dat hij Nibali, die vanaf het moment dat Terpstra erbij kwam gewoon in 1-2 minuten werd doodgeknepen, afschudde, en het inhalen van het kop-trio, zijn instant-wielergeschiedenis.
(Tot een paar jaar geleden vond ik Terpstra ook een beetje irritant, maar dat heb ik eigenlijk niet meer. Die songteksten hoeven van mij niet zo, maar verder heb ik geen probleem met hem. Alleen jammer dat QS zo alles aan het winnen is.)
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Een jaar of tien geleden zag ik Terpstra voor het eerst in een touretappe. Hij was onbenullig aan het aanvallen, maar vol lef. Ik meen dat hij ook dat troostprijsje van het rode rugnummer kreeg. Maar dat is precies hoe ik Terpstra ken. Je ziet hem niet, of je ziet hem aanvallen. Meerijden voor een ereplaats doet hij niet. Heerlijke renner, waar er veel meer van zouden moeten zijn. En dat hij een beetje Noord Hollandse bluf heeft, nou en, had De Kneet ook.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Overigens ook een indrukwekkende zege van Anna van der Breggen, maar dat dameswielrennen is nog niet hot. Merk je hier op de site ook.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ik ben niet zo'n televisiekijker, of een napraatvolger, dus ik wist helemaal niet van die songtekstinterviews van Terpstra. Tja, je kunt het grappig vinden (ik) of niet, maar origineel is het wel. Hopelijk wint hij volgende wee P-R weer, dan ga ik echt wel even de televisie afromen op een interview met Terpstra.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Dit is trouwens echt verplichte kost voor elke wielerliefhebber, docu met achter-de-schermen beelden van de RvV van vorig jaar. Kippenvel: de Ronde 101
Ajax&Filmfreak
-
- 3361 berichten
- 3729 stemmen
Vanavond was deze "30 for 30" Chasing Tyson (TV Episode 2015) - IMDb - m.imdb.com (Jammer dat hij niet op moviemeter staat.)
docu uitgezonden op ziggo sport.
In 1 woord: Geweldig!
Jammer dat hij niet op moviemeter staat.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Overigens ook een indrukwekkende zege van Anna van der Breggen, maar dat dameswielrennen is nog niet hot. Merk je hier op de site ook.
Tja geen enkele damessport lijkt populair op deze site. Ik zie hier ook geen dames meepraten.
Terpstra verdient gewonnen, maar heel erg spannend vond ik het toch niet.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
VINCENT KEYMER !
Weer heerlijke sensatie in de schaakwereld, de sport die volgens Europa geen sport meer is, maar gewoon sport blijft.
In Duitsland is momenteel de Grenke Classic bezig. Met een topgroep van 10 spelers, de helft wereldtoppers (onder andere Magnus Carlsen, de wereldkampioen, en zijn komende uitdager Fabiano Caruana).
Dat verbleekt toch een beetje bij de hoogste open groep, waarin ook zeer veel sterke en nog sterkere schakers meespelen, maar ongedeeld gewonnen werd door Vincent Keymer. Met een TPR van 2798, een zeer hoge score.
Zelf had ik nog niet van deze man gehoord, maar het is dan ook nog geen man. Het is een ventje van nog geen 13,5 jaar oud (geboren 15 november 2004). Fenomenaal. Eindigt daar even boven erkende topspelers als Rapport, Bacrot, Shirov, Andreikin en vele anderen. Hij was als 99e geplaatst voor dit toernooi !
Voor de liefhebbers en geïnteresseerden (en ik weet natuurlijk dat schaken hier een nog lagere status heeft dan vrouwensport): Sensatie bij Grenke Open.
https://i0.wp.com/www.schaaksite.nl/wp-content/uploads/2018/04/foto_rapport-keymer.jpg
Een mooie foto, waar de huidige wereldkampioen Magnus Carlsen even komt buurten bij Keymer (tijdens zijn winst in de laatste ronde tegen Richard Rapport).
Ga er maar van uit dat deze foto iconisch wordt en over 50 jaar nog herdrukt zal worden. Een historisch moment.
Foto gemaakt door Georgios Souleidis, gepubliceerd op Schaaksite (https://www.schaaksite.nl/). (Mocht dit niet mogen op deze site, dan kan de foto natuurlijk verwijderd worden, ik ben niet bekend met de regels hieromtrent)
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Tja als schaken onder sport valt dan andere gezelschapsspelen of kaartspelen ook. Ok schaken is een denksport maar denk dat dit eerder onder een ander topic hoort dan dit.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Het IOC erkent schaken als sport, en schaken op niveau vereist goede conditie, training en energie. Wie ben jij om dit naar een ander topic te wensen ?
Schaken als wedstrijdsport is dan ook helemaal geen gezelschapsspel. Schaken als spelletje voor thuis of in de kroeg eventueel wel, maar dat geldt ook voor bijvoorbeeld voetbal of zwemmen of schaatsen. Ook dat kun je als gezellig tijdverdrijf doen, of op wedstrijdniveau beoefenen.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Inderdaad. Met pijl en boog schieten is tegenwoordig al een Olympische Sport, en dan heb ik het nog niet eens over al die malle nieuwe Wintersporten. Schaken vereist ontzettend veel van een persoon, en ik zou het zeker als sport kwalificeren. Talent, doorzettingsvermogen, conditie, intelligentie en heel, heel veel training.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Eén van de meest verdienende sporters van de laatste jaren is golfer Tiger Woods. Mij zul je nooit horen zeggen dat golf geen sport is, maar mij hoor je wel zeggen dat golf een sport is waar je gerust met een kater en een bierbuik en een slechte conditie nog gewoon kunt presteren. Zie John Daly. Sport is niet alleen maar topconditie en een superstrak lichaam. Sport gaat vaak ook enkel om mentale gesteldheid. (Paul Gasgoigne?)
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Sport gaat vaak ook enkel om mentale gesteldheid. (Paul Gasgoigne?)
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Geloof me, ik heb jarenlang op best hoog niveau gedamd. Ik was na een wedstrijd kapotter dan na een waterpolowedstrijd (wat ik nu doe). Lichamelijk misschien niet, maar mentaal en in m’n hoofd wel. En als je geestelijk moe bent, dan ben je dat lichamelijk ook. Kijk maar naar mensen met een burn out, die krijgen ook allemaal lichamelijke klachten. Daarom zorgde ik tijdens mijn periode dat ik damde er ook altijd voor dat ik genoeg beweegde, gezond at en genoeg sliep. Schaken/dammen is topsport.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ja, "enkel" was overdreven, dat klopt.
Onder conditie versta ik de staat waarin je lichaam verkeerd. Ik denk dat dat een vrij gebruikelijke definitie is.
Waarom zijn er mensen die denken dat je wel moe wordt van het gebruik van spieren, maar niet moe wordt van het gebruik van hersenen? Alsof hersenen geen orgaan zijn dat energie vreet als je het intensief gebruikt. Alsof hersenen eigenlijk niet tot het fysieke lichaam behoren ?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.